Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JoachimQV zei:Nooit geweten dat een Taunus in Portugal de Engelse handelsbenaming heeft gehad.
Wouter82 zei:Het lijkt mij eerder dat Taunus niet echt lekker bekt in die talen![]()
929V6 zei:JoachimQV zei:Nooit geweten dat een Taunus in Portugal de Engelse handelsbenaming heeft gehad.
Evenals in Griekenland. Geen idee waarom precies, wellicht waren Engelse Fords er altijd al populairder dan de Duitse.
929V6 zei:Wouter82 zei:Het lijkt mij eerder dat Taunus niet echt lekker bekt in die talen![]()
Dat vraag ik me af, want eerder zijn ook de Taunus-modellen er gewoon leverbaar geweest.
JOtter zei:929V6 zei:JoachimQV zei:Nooit geweten dat een Taunus in Portugal de Engelse handelsbenaming heeft gehad.
Evenals in Griekenland. Geen idee waarom precies, wellicht waren Engelse Fords er altijd al populairder dan de Duitse.
&
929V6 zei:Wouter82 zei:Het lijkt mij eerder dat Taunus niet echt lekker bekt in die talen![]()
Dat vraag ik me af, want eerder zijn ook de Taunus-modellen er gewoon leverbaar geweest.
Dat de Cortina in sommige landen (o.a. Portugal, Griekenland e.a.) werd verkocht i.p.v. de Taunus, had te maken met het feit dat de Cortina werd geleverd/gebouwd met andere motoren. De motorinhoud was dan wel hetzelfde, maar het vermogen niet, wat er tot leidde dat de Cortina sommige 'emissienormen/emissieschalen' wél haalde, maar de Taunus niet. Dit leverde dus een prijs/kostenvoordeel op voor de koper van zo'n D-segment Ford in enkele Europese landen.
929V6 zei:Waarschijnlijk betrof het alleen de 1.3 en 1.6 uitvoeringen, de 2.0 (Pinto) is wel dezelfde als in de Taunus en V6-motoren waren niet leverbaar in de Europese Cortina's.
der Magistrat zei:@Rzasa: Dus je zou het niet waarderen als ik die Lada zou willen exporteren naar België? Wat een tof ding en een schappelijke prijs!
rzasa zei:der Magistrat zei:@Rzasa: Dus je zou het niet waarderen als ik die Lada zou willen exporteren naar België? Wat een tof ding en een schappelijke prijs!
Als hij bij een liefhebber terecht komt is het prima natuurlijk! Vind het erg jammer dat ik hem straks niet meer zie staan...er is een oplossing natuurlijk, maar er staat al een Safrane op mijn stoep.
rzasa zei:https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/saab-9000-turbo-2-3-aero-1992-60-000-km-1e-eig-nieuwstaat-165555086.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
![]()
Mooiere en originelere Saab 9000 turbo Aero is niet te vinden in heel Europa
Durashift zei:Tja, leuk die Passat.. ondanks de leeftijd.. hoe kan je nu instapschade aan de bekleding hebben met slechts een tonnetje op de klok?
Lijkt mij dat er in een Passat uit die tijd wel kloeke stof werd gebruikt..