Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

MRS zei:
540.jpg

Hierbij een video link van een VW Passat 1.8 Edition One toen hij te koop stond bij Auto Terpstra in Friesland

Daar stond hij voor € 4950,- te koop tot begin dit jaar, wat schetst mijn verbazing hij staat nu bij Marco Hof te koop maar wel € 2000,- hoger qua vraagprijs *-)

Ik begrijp die autohandelaren niet helemaal, met het huidige internet is dit toch vrij makkelijk te achterhalen ?

Hetzelfde hebben ze geprobeerd met een VW Golf II GT 1.8 , die ging van handelaar naar handelaar wel met een steeds lagere prijs, dit maal schijnt het omgekeerde te gebeuren.

Linksom of rechtsom er moet toch geld verdiend worden, tis een vraagprijs op basis van wat de gek ervoor geeft.
Hierin lijkt het wellicht gerechtvaardigd extra kosten niet al bedrijfrisico te nemen maar klakkeloos bij de prijs op te zetten.
Niet elke goudzoeker vindt goud immers :-D

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1056435443-renault-laguna-3-0-baccara-v6-aut-1995-groen.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=16
$_85.JPG

(tu)

De rest van het aanbod van deze aanbieder is ook de moeite waard, trouwens.

Wouter82
En wat als Marco er voor 1500 euro aan werk in heeft zitten?

• - Goed distributie is gedaan ( met of zonder waterpomp ? ) , aangezien ik exact dezelfde motor in mijn VW heb, zeg 300 a 400 euro zonder en 500 a 600 euro met waterpomp.
  • - Service interval olie met filter , 40 a 50 euro.
  • - Dakhemel kan ik niet inschatten wat de kosten van reparatie zijn , zeg 200 euro ( origineel nieuw of gebruikt ) ?
  • - Kosten kenteken , waarschijnlijk invoer RDW circa € 150

Kom ik op circa 1000 euro extra kosten ( rekent Marco Hof nog afleveringskosten ? ), dus dan gooit hij er nog steeds 1000 euro marge op de verkoopprijs bij Autobedrijf Terpstra, ik ben benieuwd of hij voor deze prijs een liefhebber vindt, goed hij is in zeer nette staat, bijzondere editie met Edition One .

MRS zei:
Kom ik op circa 1000 euro extra kosten ( rekent Marco Hof nog afleveringskosten ? ), dus dan gooit hij er nog steeds 1000 euro marge op de verkoopprijs bij Autobedrijf Terpstra, (...)

Dit kun je toch nooit zo stellen? Misschien heb je gelijk. Misschien zit je er totaal naast. Wellicht had de lak wat krasjes en swirls. Zaten er tien jaar oude banden onder. Uitgedroogde rubbers in het onderstel. Velg met stoeprand schade. Een stinkend interieur. Een gare accu. Weet jij veel. Het blijft een ding van 22 jaar oud.

Dus, misschien heb je wel gelijk, hoor. Maar vanachter je scherm is het makkelijk roeptoeteren en oordelen.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1057081742-fiat-panda-1-0-1000l-ie-u9-1989-blauw.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=19
$_85.JPG

https://ww3.autoscout24.nl/classified/290431341?asrc=st|as
0290431341005.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/2-serie/30350511
0-2a3b3-533847f551089.jpg

Leuke Panda en Golf GTI. Beide moet ik ooit nog eens gehad hebben, vind ik.
Ze zijn ook gunstig geprijsd beide!

Damn, die Panda is echt SCHITTEREND. Prachtige kleur, perfecte grille, mooi interieur.

Kadett Sedan is ook erg mooi zeg!

Vandaag heb ik vlinders in de buik gekregen van deze prachtige E46. De (maandelijkse) kosten schrikken mij een beetje af. Daarbij is de garage geen Bovag. Maar wat zou het gaaf zijn....!!! Wie weet durft een andere forummer het wel aan?

$_85.JPG

MRS zei:
Wouter82
En wat als Marco er voor 1500 euro aan werk in heeft zitten?

• - Goed distributie is gedaan ( met of zonder waterpomp ? ) , aangezien ik exact dezelfde motor in mijn VW heb, zeg 300 a 400 euro zonder en 500 a 600 euro met waterpomp.
  • - Service interval olie met filter , 40 a 50 euro.
  • - Dakhemel kan ik niet inschatten wat de kosten van reparatie zijn , zeg 200 euro ( origineel nieuw of gebruikt ) ?
  • - Kosten kenteken , waarschijnlijk invoer RDW circa € 150

Kom ik op circa 1000 euro extra kosten ( rekent Marco Hof nog afleveringskosten ? ), dus dan gooit hij er nog steeds 1000 euro marge op de verkoopprijs bij Autobedrijf Terpstra, ik ben benieuwd of hij voor deze prijs een liefhebber vindt, goed hij is in zeer nette staat, bijzondere editie met Edition One .

Jawel hoor. Die vind ik wel. Kan even duren, maar ik heb de tijd. Ik vind de auto dit waard, en stoor me niet aan prijspolitiek van anderen. Wie 'm voor 4950,- niet kocht is geen potentiele koper. Overigens: dakhemel vervangen voor 200? Onderhoudsbeurt voor 50? Grapjes zeker? Er zit 1.600,- in de Passat, na aanschaf Terpstra. Tot op het laatste logo is vervangen.

500E zei:
Jawel hoor. Die vind ik wel. Kan even duren, maar ik heb de tijd. Ik vind de auto dit waard, en stoor me niet aan prijspolitiek van anderen. Wie 'm voor 4950,- niet kocht is geen potentiele koper. Overigens: dakhemel vervangen voor 200? Onderhoudsbeurt voor 50? Grapjes zeker? Er zit 1.600,- in de Passat, na aanschaf Terpstra. Tot op het laatste logo is vervangen.
Ik hoop dat hij uiteindelijk inderdaad bij een liefhebber terecht komt, Marco zoals ik begrijp of iemand die bij Marco Hof werkt, ik moet toegeven er staan regelmatig juweeltjes te koop bij jullie (tu), misschien ben ik iets te hard geweest betreffende de prijsstijging als inderdaad de auto een update heeft gekregen qua onderhoud zoals je zegt dan moet dit toch doorberekent worden in de verkoopprijs anders doe je jezelf te kort.

Ik vind het in elk geval een interessant strategie; de auto verkoopt niet voor 5k, dus laten we er nog wat in investeren en nóg duurder maken. Niet direct mijn eerste keuze want ik zou in dat geval toch twijfelen of de auto überhaupt wel die 5k waard is. Maargoed ik ben slechts een leek op dit vlak en jij doet het - niet onverdienstelijk - voor je beroep dus de juiste keuze zal vast gemaakt zijn (tu) Alhoewel.. we weten natuurlijk niet voor welk bedrag jij de Passat ingekocht hebt. Iets zegt me dat dit geen 4950,- geweest is ;)

MRS zei:
500E zei:
Ik hoop dat hij uiteindelijk inderdaad bij een liefhebber terecht komt, Marco zoals ik begrijp of iemand die bij Marco Hof werkt, ik moet toegeven er staan regelmatig juweeltjes te koop bij jullie (tu), misschien ben ik iets te hard geweest betreffende de prijsstijging als inderdaad de auto een update heeft gekregen qua onderhoud zoals je zegt dan moet dit toch doorberekent worden in de verkoopprijs anders doe je jezelf te kort.

Valt wel mee hoor:)

Zadelsnuiver zei:
Ik vind het in elk geval een interessant strategie; de auto verkoopt niet voor 5k, dus laten we er nog wat in investeren en nóg duurder maken. Niet direct mijn eerste keuze want ik zou in dat geval toch twijfelen of de auto überhaupt wel die 5k waard is. Maargoed ik ben slechts een leek op dit vlak en jij doet het - niet onverdienstelijk - voor je beroep dus de juiste keuze zal vast gemaakt zijn (tu) Alhoewel.. we weten natuurlijk niet voor welk bedrag jij de Passat ingekocht hebt. Iets zegt me dat dit geen 4950,- geweest is ;)

Nee, dat klopt. Ik betaalde minder. Niet veel, maar 4000 plus 1600 is ook 5600 en het verschil tussen 5600 en de vraagprijs is niet exorbitant en ik probeer daar de hypotheek van te betalen. Ik ben nooit de goedkoopste, en dat hoeft van mij ook niet. Ik wil gewoon de beste zijn, en de auto's verkopen aan mensen voor wie alleen het beste goed genoeg is, en daar ook geld voor over hebben. Overigens: een Z8 binnen een jaar van 150k naar 250k, en ik hoor niemand er over.

500 E zei:
Ik ben nooit de goedkoopste, en dat hoeft van mij ook niet. Ik wil gewoon de beste zijn, en de auto's verkopen aan mensen voor wie alleen het beste goed genoeg is, en daar ook geld voor over hebben.

Prachtig gesproken, Marco(tu)
Ik geef je overigens groot gelijk!
Toen dit model uit kwam in "88 vond ik het maar niets, zo'n dichte grille.
Nu nu 25 jaar later vind ik ze prachtig, en ja zoveel zijn er niet meer lijkt mij.

Holy, die monza(:B:O
Prachtig, de kleur is niet helemaal mijn smaak, maar wat een topwagen(tu)

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/4/peugeot-605-2-0-sri-bj-1991-158320910.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
Wat een prachtige auto voor €999,-
158320910_2_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/lexus-gs-300-uniek-150-000-km-youngtimer-158329087.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
158329087_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/saab-900i-2-1-youngtimer-oldtimer-1991-aut-158337863.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
158337863_4_big.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/290546520?asrc=st|as
3500 euro! stevig.
0290546520001.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1057552951-renault-9.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=23
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1057544825-ford-pinto-runabout-1978-2-8-v6.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=1
$_85.JPG

Doe 605 met die wielen is natuurlijk goud.

Die galant*-) wat maakten die japanners een gave auto's toen!!!

De fiat Tipo is ge-weldig, en dan die prijs en die km-stand.
Ik vraag me wel af welke dingen er uit vallen en welke dingen stuk gaan na een beste rit.

Die Croma is een paar maanden terug verkocht. Maar inderdaad, dat exemplaar erbij en een strakke Tempra. Wauw.

Ik had die Tipo een aantal dagen geleden al gepost inderdaad. Verbaasd mij dat ie nog niet verkocht is. Heb hem nog getipt aan een auto-zoekende collega maar die durfde het jammer genoeg niet aan. Ik heb er zelf geen plaats voor. Maar een klassieker in de dop!

Ik heb die Tipo al een paar maanden geleden gepost. Ding is helemaal nagezien en ook in het echt een plaatje!

Terug
Bovenaan