Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Wat een farce, die Crown. Ding heeft maanden voor 800 euro te koop gestaan, waarna wat onderhoud is gedaan om 'm strakker te trekken en toen stond 'ie voor 8.000 euro ineens te koop. Zelfs nog in het projectauto-topic voorbij gekomen..
Dit gaat Amber, zo heet de verkoopster, er echt nooit voor krijgen. Hij staat strak in de lak, maar een handgeschakelde, niet luxueuze, Crown is relatief impopulair. Bovendien zet ik ernstige vraagtekens bij de staat van de auto onder de lak.

Ook kloppen details niet. De wieldoppen komen bijvoorbeeld van een Super Saloon, deze had andere.

Hij lijkt echter wel enigszins opgeknapt. Of hij het waard is weet ik dan weer niet. Hebben ze nu de kentekenplaten omgewisseld? De vierkante naar achter en de rechthoekige naar voren?

Zouden ze die roestige delen gewoon hebben bijgewerkt? Kan me namelijk haast niet voorstellen dat je zomaar even een hoop nieuw plaatwerk voor een Crown kunt vinden...

Ik heb 'm gezien met plamuur, maar zeker niet netjes en al helemaal niet volledig. Hier wordt getracht grof geld te verdienen, maar ik vraag me of hoe succesvol dit gaat zijn...

Ja precies. Overigens heeft 'ie op de foto's van Tim wel de goede wieldoppen. (tu)
Maar ook al zou het heel netjes en mooi gedaan zijn, dan nog is 'ie geen 15 ruggen waard. Helaas...

Ja, want wat zou een dergelijke Crown in daadwerkelijk heel erg goede staat waard zijn? 6-7k oid?

Ik heb dit exemplaar overigens nog gezien toen hij een paar maanden geleden in Bussum te koop stond. Er zaten op dat moment nog echt flinke roestgaten in, en ook wel redelijk wat deukjes.

Zeldzame k*tfoto's voor zo'n bedrag... sommige foto's lijken genomen vanuit een andere auto. Die radio is er ook lekker in gemonteerd, als je het dashboard niet wilt verzieken doe je dat maar met de console? Bizar.

D. Elzinga zei:
Ja, want wat zou een dergelijke Crown in daadwerkelijk heel erg goede staat waard zijn? 6-7k oid?

Ik heb dit exemplaar overigens nog gezien toen hij een paar maanden geleden in Bussum te koop stond. Er zaten op dat moment nog echt flinke roestgaten in, en ook wel redelijk wat deukjes.

In erg goede staat misschien zelfs nog wel ietsje meer, maar zeker geen 15.000 euro voor een niet kloppend exemplaar.

Héle mooie Kadett A
$_85.JPG

En zijn Engels/Belgische broertje
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m949503527-mazda-626-2-0-hardtop-aut-1982-grijs.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
$_85.JPG

D. Elzinga zei:
Rob0032 zei:
Hij staat ook op Speurders en er wordt zelfs al op geboden! :O

Door twee forummers?*-)

Ik weet niet waar je het over hebt. :D

Neem me vooral niet kwalijk dat ik er niet over op kan houden, maar er zijn nu ook foto's opgedoken van de 'restauratie' van de Crown. Ergo, er niet aan gelast, maar enkel geplamuurd en daarna gespoten. Kijk en huiver:

11754282_1625312147731480_981117308944287066_n.jpg

11264824_1625311641064864_6040363491282852138_n.jpg

(Foto's zijn van Guido van Liempt. Bedankt!)

A.BRANDHORST zei:
Bar dat er iemand op die auto zit te bieden onder mijn naam.8-)

Maar ik ben het op zeker absoluut niet.(td)

Misschien dat er meer Brandhorsten zijn?
Ik vind het maar een vervelende kerel (m/v). Steeds mij overbieden...

Als je in een advertentie vertelt dat de carrosserie wat roestblazen heeft, moet je vooral je foto's maken van de afstand waarop ze niet te zien zijn... 8-) Of mogen we al blij zijn dat de foto's bij daglicht zijn genomen en dat de auto er helemaal op staat?

Klassiekerrijder zei:
Als je in een advertentie vertelt dat de carrosserie wat roestblazen heeft, moet je vooral je foto's maken van de afstand waarop ze niet te zien zijn... 8-) Of mogen we al blij zijn dat de foto's bij daglicht zijn genomen en dat de auto er helemaal op staat?

Ik denk dat je blij mag zijn dat de onderhoudshistorie erbij zit, dat er recent groot onderhoud is geweest en dat er divers plaatwerk al is vervangen. En je mag blij zijn dat de prijs 900 euro is.

Ook in topconditie zijn dit geen dure auto's, en ik vermoed dat de eigenaar zich realiseert dat deze auto strak maken en overspuiten 'm gewoon een paar duizend euro duurder maakt. Ik vind het overigens wel een leuke auto om te zien, zeker in deze kleur en met een origineel Nederlands kenteken.

Ik vind die Simca wel een koopje zeg! Zeldzaam model en zo slecht ziet ie er niet uit. Wat roestblaasjes mag best.

Horen die witte bumpers en velgen eigenlijk wel? Er staat me iets bij van dat die lichtgrijs horen te zijn.

Die Simca heeft een hele tijd voor 300 euro op autoscout gestaan. Toen waren de roestblazen wel zichtbaar, en nee, dat is niet om vrolijk van te worden.
Toen schreef men ook al dat de versnellingsbak slecht was.

Twee leuke Japanners in Limburg!

En nee, die laatste is niet de ex van MCW. ;)

Met Albrex Kompressor en Carat Duchatelet Optik. Beide firma's bestaan warempel ook nog!

https://www.albrex.com/german/ en https://www.caratbyduchatelet.com/

Oeh ja dat zijn wel de echte, getuned door externe (minder bekende)bedrijven.
Weer eens wat anders dan AMG, Brabus en Lorincer.

Een Passat B3 in knalrood, helemaal goed dus! Een 1.8 GL automaat, weinig kilometers, en een spotprijs.
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=152572489>
$(KGrHqYOKjQE6V)lyHzGBOmDTJfyFw~~_27.JPG

(tu)
Jammer dat ie helemaal bij Stuttgart staat...

Barri zei:
Een Passat B3 in knalrood, helemaal goed dus! Een 1.8 GL automaat, weinig kilometers, en een spotprijs.

(tu)
Jammer dat ie helemaal bij Stuttgart staat...

Prachtig, het neusberenseizoen is nog niet voorbij.

Ja, leuk he? Wat mij betreft een best opmerkelijk vormgegeven, tamelijk obscure Amerikaan. De volgende eigenaar mag trouwens nog wel even op zoek naar een sierstrip voor het linker voorspatbord...

D. Elzinga zei:
Ja, leuk he? Wat mij betreft een best opmerkelijk vormgegeven, tamelijk obscure Amerikaan. De volgende eigenaar mag trouwens nog wel even op zoek naar een sierstrip voor het linker voorspatbord...

Ja en nog even de grille op orde maken, plus de in 1981 verlopen apk verversen. :D

$_85.JPG

Ik vind het een erg leuk ding, maar iets te stevig geprijsd. Het is niet dat imperfecte Amerikanen met zes cilinder nou zo gewild zijn. Maar nogmaals, heel bijzonder is 'ie zeker! (tu)

Ik weet niet of onderstaande auto's al voorbij gekomen zijn. Anders zijn ze leuk genoeg voor een herhaling. ;)

Heerlijke basismodel zonder hoofdsteunen.

Vooral die laatste vind ik echt fantastisch!

Zeker, ziet er goed uit, leuke motorisering, gave kleur, ik ga niet door want anders zit ik morgen in de auto naar Gelderland :D.

Micha D. zei:
Zeker, ziet er goed uit, leuke motorisering, gave kleur, ik ga niet door want anders zit ik morgen in de auto naar Gelderland :D.

Zou ik echt niet doen, Micha.

Je kunt beter de trein pakken naar Gelderland. Met twee auto's terug rijden is niet handig. ;)

$_85.JPG

Audi 100 LS

Zeeeer veel geld voor een vierdeurs Audi 100 LS.... en top staat, nou dat vind ik wel tegen vallen.
Dashboard gescheurd, voorstoelen gescheurd, km teller van een later model, en zo nog een paar dingen.
Als ze deze prijs aanhouden staat die er over 20 jaar nog.

Ik heb er hier 1 staan (exact dezelfde kleur) die voor minder dan de helft weg gaat 8-)

Terug
Bovenaan