RobEU zei:
JoachimQV zei:
Ik begrijp het ook niet helemaal. Voor een auto met dit kentekengewicht heeft ie in verhouding veel ruimte. Vwb de houderschapsbelasting zou het mogelijk moeten zijn om bezwaar te maken.
Voertuigen van na 1987
Voor voertuigen van na 1987 geldt dat deze pas na 40 jaar vrijgesteld worden op basis van de geldende wetgeving per 2014. U kunt pas bezwaar maken op het moment dat u volgens de vorige wetgeving (“maatregel van Vliet”) die in ging op 1 januari 2012, (gedeeltelijk) vrijgesteld zou worden. In deze maatregel van Vliet was een overgangsregeling opgenomen voor voertuigen van 1987 t/m 1990. Hieronder de tabel met bouwjaren en het jaar waarin deze (gedeeltelijk) vrijgesteld zouden worden:
Bouwjaar Startjaar (gedeeltelijke) vrijstelling
1987 2013
1988 2015
1989 2017
1990 2019
Na 1990 Bij 30 jaar oud
Dan zou je beter zelf bezwaar kunnen maken, want zo wordt het niets. Een relatief grote en zware oude auto, waarover je de volle mep MRB moet betalen, ligt niet goed in de markt. En hoe mooi en leuk de jouwe ook is, veel vraag is er niet naar.
Onlangs liep ik tegen een audi 80 aan, de eerste van het laatste type, leuk een klasse bak en onverwoestbaar, we weten allemaal dat ze geen drol kosten.
Ik heb er even over na moeten denken, later bedacht ik, ik heb geen motorrijbewijs, geen motor, geen dure abbonementen op zowel telefoons als lectuur, ik drink nauwelijks en de tabaksindustrie verdiend ook niets aan me.
Wel heb ik een passie voor leuke automobielen en gelukkig geen dure smaak.
Ik heb de knoop door gehakt en geniet nu weer zo'n twee maanden van een echte wagen ( in mijn ogen want smaken verschillen).
Oke echt zuinig is hij niet, de wegenbelasting is ook iets hoger dan normaal, maar wat moet je dan?
Een wagen kopen die en niet veel weegt en weinig drinkt, wat zou dat in aanschaf kosten? en heb je dan plezier?
Doe wat je leuk vind en geniet elke dag. Is wel een beetje mn motto.
En ach die passat raak je zo wel weer kwijt, ik vind ze wel leuk, net als die rode variant van de vorige pagina....maar ach ik heb net die audi.
Succes en boven al plezier, pak hem weer eens ga eens een blokje met hem om, wie weet....