Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Wat toevallig dat er pas weer een beetje leven zit in dit topic , ik kwam net zomaar willekeurig een link naar dit forum tegen en dacht daarom opeens weer aan dit topic.
Ik heb mijn golf 2 ook nog steeds en zie dat er hier ook nog steeds wel de zelfde mensen rond neuzen.
Wel staat mijn golf al bijna 2,5 jaar stil in mijn garage, ik heber hier en daar wel af en toe aan gewerkt maar vorig jaar had ik even geen zin want helaas ging het met mijn moeder niet goed en dat vond ik belangrijker.
Nu alles een beetje achter de rug is begint het nu weer een beetje te kriebelen on de golf weer in orde te krijgen.
De staat van de auto kon beter , maar de motor draait nu nog alleen stationair en heb een set 45mm solex addhe er op zitten welke afgesteld moeten worden.
Ik heb die capri groene amerikaanse golf met stevig aangepaste motor als je je dit misschien nog kan herrineren (ik had vroeger eerst motor carburateurs).
Ik hoop dat het lukken gaat, eerst maar de kleppen synchroon stellen en dan verder kijken.
Het is best moeilijk iemand te vinden die nog goede kennis heeft voor zoiets in NH.
Maar nu komt het , de auto zit rondom op de randen en hoeken vol met roest want de stalling was toch niet zo droog als gedacht.
Achter wielkasten hebben nieuwe randen nodig , dorpels vervangen (aan 1 kant zat er zelfs voor aan een stuk waar een nummerplaat met plamuur was gebruikt) , achter midden plaat laswerk , accubak voor vernieuwen want is zo rot als wat en het daarna moet de auto eigenlijk opnieuw gespoten.
Ik weet niet zo goed wat ik doen moet zelf of.....? Want als ik een bedrijf kan vinden die ik vertrouwen kan, de juiste prijs heeft (dit mag natuurlijk best wat kosten) en netjes werkt zou ik hem misschien wel liever zo laten doen.
Haal ik enkel alles los wat los kan en klaar.
Misschien heeft iemand ervaring met een bedrijf, ik woon in noordholland.
Maar leuk dat er nog steeds liefhebbers zijn van de mk2!

Tja in NH, ik zou zeggen google is je beste vriend.
Misschien kun je zelf ook al wat berekenen en kijken wat het ongeveer gaat kosten.
Vervolgens kun je overwegen om te stoppen met deze en voor het (restauratie) geld een ander beter (maar ook duurdere) exemplaar gaan rondkijken.

Dit weekend de Golf even mooi gemaakt voor aantal foto´s.
Het gaat gebeuren, hij wordt verkocht..

img_7510.jpg

Goh, gezien de laatste bijdrage van 11 juli 2011 is, blaas ik dit topic maar nieuw leven in. Zo rond 1992-1993 moet ik de auto van mijn ouders geleend hebben, een Jetta benzine 1.6 liter. Het rijdt geweldig, maar net als de Golf, bij hoge snelheden op de snelweg, een beetje windgevoelig. De Polo Atlanta 1.6, is wat dat betreft een stuk stabieler. Voor de rest zijn het betrouwbare beestjes, zowel de Jetta, Golf, en Polo. Groetjes.

Hij is verkocht..

Goede prijs voor gekregen. Afsluiten van een tijdperk!!
En gek genoeg toch op zoek naar iets anders leuks.. gewoon voor erbij.. voor de fun en boodschappen. :D

Gek ding! Nieuwe grille, nieuw achterscherm, uitsparing voor een GTI uitlaat. Wielkastranden had deze uitvoering in 1986 ook niet. Maarja, hij leeft nog! :D

De stootlijsten waren ook niet standaard op een C, maar net als de wielkastranden een populaire AutoPlus-acessoire. Zo te zien ook een nieuw voorscherm, afwijkende kleur en roest onderaan.

Ik zit net de foto te bekijken maar dit is 15 inch :oops: .
Geen idee waar deze dan onder hebben gezeten.
De steek is 4x? een audi 100 dan misschien.
Maar 50 euro voor deze set, ophallen dat spul.
Waarom is dit weer helemaal in Limburg verdikkeme.

En alle doppen er zo te zien nog bij. Is voor mij ook te ver weg anders had ik ze inderdaad ook opgehaald om daarna uit te zoeken waarvoor ze zijn.

Deze hebben precies dezelfde codes erop, dus dan zijn ze toch voor de Audi's. Heb je de dopjes erbij voor als je nog een setje R8 vindt voor de Golf :)

4-gaats in 15 inch is blijkbaar erg zeldzaam. Heb alleen nog niet scherp of het 100 of 108 is.
Deze zijn bijv 4x100: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ronal-r8-felgen-audi-vw-6x15-et-45/2781425505-223-1359
Deze met hetzelfde nummer zijn ook 4x100: https://www.benl.ebay.be/itm/371419750101

Laatst bewerkt:
Yup. Ik heb een set 15x7 R8 in 4x108 verkocht voor 700 euro. Was wel in nieuwstaat. Ik heb ook nog een set liggen in TRX-maat, dat is echt uniek maar onverkoopbaar.

Ze blijven erg leuk die MK2’s! Jammer, maar ook logisch dat de netste exemplaren automaat zijn. De laatste jaren zie je ze echt steeds minder, lijkt best hard te gaan. Onze laatste is ook alweer 4 jaar weg. Die bestaat nog wel, maar heeft nu geen apk meer.

Ze blijven erg leuk die MK2’s! Jammer, maar ook logisch dat de netste exemplaren automaat zijn. De laatste jaren zie je ze echt steeds minder, lijkt best hard te gaan. Onze laatste is ook alweer 4 jaar weg. Die bestaat nog wel, maar heeft nu geen apk meer.
De Golf II valt inmiddels wel goeddeels in het liefhebbersgenre, denk ik. De tijd dat je de Madisons en Functions nog best regelmatig op straat zag als goedkope studentenauto (zoals nog wel een beetje het geval was toen dit topic bijna 14 jaar geleden gestart werd) is wel voorbij. Daarentegen zag ik bij diverse evenementen afgelopen zomer keurige exemplaren.

Dat gezegd hebbende, heb ik wel de indruk dat de Golf II het qua overblijvers beter lijkt te doen dan de jongere III. Van de III lijken bijkans zowat vooral de cabrio's nog rond te rijden...

Inderdaad, de III lijkt nog schaarser te zijn. Die had ook wel meer last van roest in tegenstelling tot de II. Inmiddels inderdaad echt een liefhebbers auto en wat blijven ze leuk.

Ik zag vanmorgen een late III (RL-) en bedacht ook dat dit model het aanmerkelijk slechter doet dan zijn voorganger. Dit exemplaar zag er overigens onberispelijk uit.

Klein bumpje, een paar leuke Golf II's en Jetta's die momenteel te koop staan. :)
volkswagen-golf-c-55kw-1-6-gts-nl-auto-1985.jpg

Volkswagen Golf c-55kw-1-6-gts-nl-auto-1985

Een vroege Carat.
volkswagen-golf-1-8-carat-automaat-apk-stuurbekrachtiging-airco.jpg

Volkswagen Golf 1-8-carat-automaat

Wat een leuk en op het oog ontzettend net ding! :D
volkswagen-golf-1-6i-gl-automaat.jpg

Volkswagen Golf 1.6i-gl-automaat

Een beetje smoezelig, maar toch ook leuk zo.
volkswagen-jetta-1-6-cl-apk-trekhaak.jpg

Volkswagen Jetta 1-6-cl

De achterspoiler en lichtbalk, heerlijke 80's vibes.
volkswagen-jetta-1-8-inj-1-8-inj.jpg

Volkswagen Jetta 1-8-inj
Die rode is gewoon C en geen GTS. Afgeleverd op Viking bandjes. Dan haak ik al weer af.

Terug
Bovenaan