Het grote Top Gear-topic! - vanaf zondag 5 maart nieuw seizoen

Deze aankondiging doe ik hier maar even:

1796602_10151953689063441_341385236_n.jpg

Volgens Facebook een van de auto's van de komende serie: https://www.ebay.com/itm/131090644887?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D131090644887%26_rdc%3D1

$_12.JPG

1983 FORD FIESTA 1.6 XR2 Mk 1​

Vanavond weer!

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May demonstrate their love for compact, small-engined cars with a trip to the Ukraine.

With Clarkson in a Volkswagen Up, Hammond in a Ford Fiesta and May in a Dacia Sandero the trio zoom around the Crimean Peninsula absorbing some local history, visiting an old Soviet submarine pen and enjoying their manoeuvrable, economical cars to the full. Unfortunately, their carefree time is curtailed when they are challenged to a vast drive, heading north across one of the largest countries in Europe, and they must take any steps necessary to fight the immense boredom of a long car journey.

Eventually, the three arrive in Kiev only to receive one final and truly fearsome challenge. To complete their journey they must drive into Chernobyl.

Also in this programme, Jeremy is on the track in a very fast and very orange supercar from Denmark, the 1086 horsepower Zenvo ST1.

Finally, the Reasonably Priced Car welcomes back singer and recent Twitter sensation James Blunt, who talks about his new album and attempting to beat his own lap time out on the track.

Beloofd veel goeds!

En James Blunt is ook altijd geweldig met zijn droge humor.

Erg leuke aflevering, en vond 'm niet heel voorspelbaar. Had verwacht dat de Sandero het niet zou overleven, maar wel dus. Imposante beelden ook. (y)

Beelden van Chernobyl waren angstaanjagend en fascinerend. Zou daar ook weleens willen kijken al zou ik het waarschijnlijk ook in mijn broek doen.

Ik denk dat de Up overigens gewoon met motorschade is komen stil te vallen ;)

Laat maar https://autostrada.tv/blog/top-gear-season-21-episode-1/25989/

Rob0118 zei:
Had verwacht dat de Sandero het niet zou overleven, maar wel dus. Imposante beelden ook. (y)

Aan die Sandero kan niet zoveel stuk, dus ik verwachtte wel dat 'ie de reis het langst zou volhouden. Aan de andere kant, ik vond die laatste opdracht wat vaag: bewijzen welke auto het meest zuinig met z'n brandstof omgaat, door precies het tegenovergestelde uit te proberen. o_O

De beelden van Tsjernobyl vond ik ook indrukwekkend, en ik geloofde de spanningsopbouw. De desolate aanblik van de gebouwen en de tikkende geigertellers... ik kreeg er wel een beetje de kriebels van.

Item met de Zenvo vond ik ook leuk: grappig om te zien dat zo'n supercar eens niet aan de verwachtingen voldoet, maar gewoon tegenvalt.

Wat een aflevering weer gisteren. In Tsjernobyl zou ik nog wel eens rond willen lopen. Prachtig hoe daar de natuur de verstedelijking doet wegvagen.
Verder, die Deense supercar. Wie slaat er nou 8 ton (in ponden) stuk op een prototype van een onbewezen supercarbouwer?
De challenge was ook leuk, vooral wanneer de heren het verbruik proberen op te voeren.
James Blunt zou eigenlijk een zangverbod moeten krijgen, die man is veel leuker wanneer hij niet zingt. (en wat een regen op de baan)

Yellow Cab zei:
Rob0118 zei:
Had verwacht dat de Sandero het niet zou overleven, maar wel dus. Imposante beelden ook. (y)

Aan die Sandero kan niet zoveel stuk, dus ik verwachtte wel dat 'ie de reis het langst zou volhouden.

Ik bedoelde meer door een bewuste handeling van TG. Het zou niet de eerste Sandero zijn die een vroegtijdig einde kent.

Ik lag trouwens echt dubbel van het lachen toen JC de Up symboliseerde door middel van een hond, en bij de tweets van James Blunt. Als ik ooit Twitter neem (heb/krijg/oploop) dan voeg ik hem meteen toe.

Ik moest even wachten op de download. Die duurde uiteindelijk 6 uur, maar ik heb de aflevering net kunnen bekijken.

En ik vond het een goede aflevering.

De Zenvo is een indrukwekkende auto. Hopelijk mag die nog een keer terugkomen, als de onbrandingsproblemen zijn opgelost. Volgens mijn kan deze auto op een droge dagen best wel een hele goede tijd rijden. In dit weer is elke auto in het nadeel.

James Blunt blijkt best grappig te zijn en ook nog auto te kunnen rijden. Knappe tijd in dat eer.

De challenge. Leuk dat de Fiesta een hele goede 3 cilinder motor heeft, maar is veel te duur. De Dacia is een prima keus als je geen elektronische gadgets nodig. De Volkswagen Up! De beste keus aldus de drie heren.

Tjernobyll: Een ding viel me op... (Janus zei het hierboven al:) de manier waarop de natuur de ellende heeft overleefd.

D.E.N.N.I.S zei:
De challenge. Leuk dat de Fiesta een hele goede 3 cilinder motor heeft, maar is veel te duur. De Dacia is een prima keus als je geen elektronische gadgets nodig. De Volkswagen Up! De beste keus aldus de drie heren.

De Ecoboost heeft letterlijk het dubbele aan vermogen, vergeleken de Up! Ze vergeleken appels met peren. Maar ik weet wel wie het meeste lol had op het kustweggetje.

Freez

Freez zei:
D.E.N.N.I.S zei:

De Ecoboost heeft letterlijk het dubbele aan vermogen, vergeleken de Up! Ze vergeleken appels met peren. Maar ik weet wel wie het meeste lol had op het kustweggetje.

Freez
Zonder twijfel.

Dit was een leuke aflevering. Tests met gewone auto's kunnen mij vaak nog het meest bekoren en de beelden van Tsjernobyl waren toch wel indrukwekkend. Met James Blunt een leuke gast dus prima uurtje vermaak :)

Vanavond:

Jeremy Clarkson celebrates the return of the handcrafted, coachbuilt car with a trip to Italy to drive the achingly beautiful and incredibly rare Alfa Romeo-based Touring Disco Volante. Richard Hammond attacks the dunes of Abu Dhabi in a remarkable new six-wheeled Mercedes called the G63 6x6, while James May makes a rare trip to the test track to try out the intriguingly minimalist Caterham 160 and its insanely fast sister, the 620R. Also in the show, comedian Jack Whitehall tries his hand as the star in the Reasonably Priced Car.

ben weer op de hoogte van vorige week.
Vanavond 1/2 uurtje kijken.. dan denk ik toch overschakelen naar de Reünie op NL1, Radio Veronica crew van destijds.

Tot nog toe vind ik dit seizoen eigenlijk best wel heel geslaagd! (y)

Erg leuke aflevering vond ik het, hoewel die stukjes in de studio van mij echt niet hoeven. Die Caterham 160 vind ik echt heel cool (inclusief wielen), de Alfa Romeo mooi van lelijkheid (SZ-opvolger?) en die G 6x6 te extreem.

Ik heb veel zin in de aflevering van volgende week. Porsche 918, Golf GTI vs. M135i en een item over veilig fietsen...

Ik wil die Mercedes!!!

En dat stukje over die tafel... Daar hebben de Mythbusters ook allang naar gekeken. Die was heel erg

busted.png

Rob0118 zei:
(...) Die Caterham 160 vind ik echt heel cool (inclusief wielen)

Die vond ik ook leuk, leuker nog dan die 620R. Misschien omdat 'ie wat bereikbaarder is voor gewone stervelingen.

Leuke aflevering weer, al deden ze met die AMG 6x6 niet veel bijzonders: een vergelijkbare test werd al eens gedaan door Motor Trend, inclusief waden en vliegen. Die test vond ik eigenlijk nog leuker ook, omdat ze 'm vergeleken met een gewone G63 AMG. Maar goed, ook bij Top Gear kwam wel over hoe absolutely bonkers die 6x6 eigenlijk is.

Wat ik ook wel grappig vond, was dat Clarkson bij de Disco Volante diverse auto's meende te herkennen in het ontwerp... maar geen woord over die Ferrari-koplampen. :D

Ik ga geen cent meer overbodig spenderen.
Al mijn oude sokken ga ik vullen met overgehouden kleingeld.
Dit alles door de Alfa Romeo Disco Volante, wát een bak!
Mocht ik er nooit aan geraken dan is de Caterham 160 ook leuk speelgoed.

Zonder gekheid, het was weer een leuke aflevering gisteren. Nu weer een hele week wachten. :cry:

Yellow Cab zei:
Rob0118 zei:
(...) Die Caterham 160 vind ik echt heel cool (inclusief wielen)

Die vond ik ook leuk, leuker nog dan die 620R. Misschien omdat 'ie wat bereikbaarder is voor gewone stervelingen.

Leuke aflevering weer, al deden ze met die AMG 6x6 niet veel bijzonders: een vergelijkbare test werd al eens gedaan door Motor Trend, inclusief waden en vliegen. Die test vond ik eigenlijk nog leuker ook, omdat ze 'm vergeleken met een gewone G63 AMG. Maar goed, ook bij Top Gear kwam wel over hoe absolutely bonkers die 6x6 eigenlijk is.

Wat ik ook wel grappig vond, was dat Clarkson bij de Disco Volante diverse auto's meende te herkennen in het ontwerp... maar geen woord over die Ferrari-koplampen. :D

Om eerlijk te zijn zie ik die overeenkomst ook (nog) niet helemaal. Constant zie ik alleen maar de C2 Corvette.

Vorige week heb ik trouwens voor het eerst een Top Gear-magazine gekocht. Wat een prut blad is dat toch zeg. Slechte, arrogante, vertaalde humor. Oninteressante verhalen en dito tests... Het is meer een glossy-tijdschrift over auto's, dan een autotijdschrift dat er een beetje glossy uitziet. Een grote tegenvaller. Leuk voor mensen die niets/weinig met auto's hebben, maar 'het wel leuk vinden'.

Erg leuke aflevering. (y) Ik vond trouwens wel dat May erg slecht verstaanbaar was in de Caterham, maar dat kan ook komen omdat de rest van het gezin het blijkbaar normaal vind om een gesprek te voeren naast mij, terwijl ik gewoon TV aan het kijken ben. :rolleyes:

Yellow Cab zei:
(...) Vind ik trouwens als enige in dit topic de Disco Volante niet mooi?

Ik twijfel. Maar dat komt misschien ook omdat gebaseerd is op een van de mooiste auto's ooit gemaakt.

Yellow Cab zei:
Rob0118 zei:
Om eerlijk te zijn zie ik die overeenkomst ook (nog) niet helemaal.

De koplampen van de Disco Volante zijn overgenomen van de 599 Fiorano.

Vind ik trouwens als enige in dit topic de Disco Volante niet mooi?

Aha, dat wist ik niet. Maar goed, nieuwe Ferrari's kan ik toch niet meer 'bijhouden'.

Ennuh...

Rob0118 zei:
de Alfa Romeo mooi van lelijkheid (SZ-opvolger?)

Nee dus. ;)

En dat zeg ik als groot Alfa Romeo-liefhebber. Ik kan 'm niet heel mooi vinden, hoewel ik 'm wel erg speciaal vind. En het gevoel dat Jeremy omschreef says it all denk ik.

Joël D. zei:
Ik vond trouwens wel dat May erg slecht verstaanbaar was in de Caterham,(...)

Haha, dat vond ik ook. Maar mijn vrouw zat ondertussen aan de telefoon, daar kan 't ook nog aan liggen. ;)

Mercedes stukkie vond ik erg leuk. Tafel is inderdaad in Mythbusters al "busted", er lag naar alle waarschijnlijkheid nog een plexiglas plaat tussen servies en tafellaken in dat filmpje. Toen ik die niet zag op de TG tafel, vermoedde ik al dat het niet helemaal goed zou gaan.

Het "stoere" gedrag over dat die Caterham 160 nooit de beste Catrerham kon zijn, was natuurlijk te gespeeld. Denk dat Clarkson en Hammond ook meer lol zouden hebben in die Caterham, in het verleden hebben ze ook regelmatig een soortgelijke keuze gemaakt. Maar het was natuurlijk een mooi opzetje naar gespeelde verontwaardigheid na het Disco Volante filmpje, waarin Clarkson zei dat die op halve snelheid eigenlijk het leukst rijdt.

Disco Volante krijgt van mij ook niet de handen op elkaar. Iets teveel een samenraapsel van ontwerpen.

Alfa vind ik ook niet mooi..

Heb het Zenvo stukkie even gekeken.. Erg jammer, vind de auto qua design wel goed in proporties. Mooie voorkant. Kan Alfa wat van leren;)

https://www.autoweek.nl/nieuws/27066/zenvo-reageert-op-top-gear-review

Beetje slappe smoezen van Zenvo, maar wel begrijpelijk. Top Gear kan zo'n bedrijf echt kraken.

Richard Hammond is in Abu Dhabi to drive a new hybrid sports car from Porsche. It is called the 918 and it combines a 4.6-litre V8 petrol engine with a pair of electric motors to create an 886 horsepower, four-wheel drive supercar sensation. Hammond takes a nocturnal trip to the famous Yas Marina Grand Prix to see if the 918 has what it takes to beat McLaren's hybrid hypercar, the P1. Although the two cars have yet to go head-to-head, there is much riding on the outcome since if the German machine proves to be faster around the Top Gear track than its British rival, Jeremy Clarkson has promised to change his name to Jennifer.

Also in this show, Clarkson and James May are tasked with shooting a public information film to promote safer cycling. Along the way, the pair create some hard-hitting imagery, take a 'fact-finding' ride around the streets of London, and present their film-making efforts to an expert panel featuring big wigs from Westminster Council and Olympic gold medal-winning cycling legend Chris Boardman.

Elsewhere in the programme, Clarkson is also the judge for a hot hatchback showdown between the latest iteration of the legendary Volkswagen Golf GTI and a powerful, rear-wheel-drive pretender from BMW called the M135i.

Finally, there is an American in the Reasonably Priced Car as Aaron Paul, star of Breaking Bad and Need For Speed, tries his hand in the Astra out on the test track.

Om het topic maar een schopje omhoog te geven (en tegelijk iedereen eraan te herinneren), maar even een plaatje bij het praatje:

image.jpg

Durashift zei:
Bedankt voor de herinnering.. Vanavond maar eens inschakelen om 21 uur

:(:eek:(*&&*T^&&Y*&*:confused:

om 20 uur deden de zenders hier het nog.. nu is het weer sneeuw op o.a. BBC2.. bij mij..
Balen.

[size=x-small]ja ik weet, oude tv en analoog op een gedeelde aansluiting[/size]

Telkens als ik exact 21:00 uur inschakel, zijn ze al begonnen..
Vanavond me om 20:55 voor de tv gesetteld, waren ze ook al gestart met de uitzending.
Wat is dat toch?
Staan Britten tegenovergesteld van de Fransen soms bekend dat ze nooit op tijd beginnen?

Durashift zei:
(...) nu is het weer sneeuw op o.a. BBC2...

Ik weet niet hoeveel je nog van de uitzending hebt meegekregen, maar je hebt niet veel gemist. Wat een saaie aflevering. Zelfs de 'bombshell' was magertjes: een aankondiging van wat ze volgende week gaan doen... :rolleyes:

Durashift zei:
Durashift zei:
Bedankt voor de herinnering.. Vanavond maar eens inschakelen om 21 uur

:(:eek:(*&&*T^&&Y*&*:confused:

om 20 uur deden de zenders hier het nog.. nu is het weer sneeuw op o.a. BBC2.. bij mij..
Balen.

[size=x-small]ja ik weet, oude tv en analoog op een gedeelde aansluiting[/size]

Morgen de herhaling?

Hotdog zei:
Telkens als ik exact 21:00 uur inschakel, zijn ze al begonnen..
Vanavond me om 20:55 voor de tv gesetteld, waren ze ook al gestart met de uitzending.
Wat is dat toch?
Staan Britten tegenovergesteld van de Fransen soms bekend dat ze nooit op tijd beginnen?

Geen idee, misschien tijd voor een nieuwe klok? Ik zette de TV om 20.56u aan en kreeg de aftiteling van de film.

Yellow Cab zei:
Durashift zei:
(...) nu is het weer sneeuw op o.a. BBC2...

Ik weet niet hoeveel je nog van de uitzending hebt meegekregen, maar je hebt niet veel gemist. Wat een saaie aflevering. Zelfs de 'bombshell' was magertjes: een aankondiging van wat ze volgende week gaan doen... :rolleyes:

Ik moet wel zeggen, alle filmpjes die ze maakten over het fietsen vond ik goed.

Work harder, buy a car.

Klok misschien goed zetten? Bij mij begon het precies op tijd.

Terug
Bovenaan