Het grote stel je voor topic!

iDS zei:
Rob0032 zei:
Forumgangers die plotseling verdwijnen zouden ook een topic kunnen krijgen. Soms wordt het ineens oorverdovend stil vanuit bepaalde hoek...

Ja dat is een goede, alleen wordt het dan een doodspoor, want vaak is bij niet veel mensen bekend waar degene dan is..
Maar Rob is op zijn eerder aangekondigde vakantie, en maakt het goed, heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen!

Pjötr zei:
iDS zei:
Rob0032 zei:
Forumgangers die plotseling verdwijnen zouden ook een topic kunnen krijgen. Soms wordt het ineens oorverdovend stil vanuit bepaalde hoek...

Ja dat is een goede, alleen wordt het dan een doodspoor, want vaak is bij niet veel mensen bekend waar degene dan is..
Maar Rob is op zijn eerder aangekondigde vakantie, en maakt het goed, heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen!

Doe hem de groeten. :D

Hallo, ik ben Damian Willemsen 18 jaar woonochtend in Westervoort (nabij Arnhem, in 't oosten van het land) en studeer verpleegkunde, al betwijfel ik of ik deze studie wil blijven doen, mogelijk ga ik toch iets met mijn grote passie voor auto's doen. Bijvoorbeeld hbo automotive & nautisch business management. Ik ben trouwens al een tijd actief op autoweek maar sinds gisteren pas geregistreerd voor het forum.

Ik rijd nu een (gekregen, zie review) Vw high up, en voor een A segmenter is ie best goed naar mijn mening. Ik rijd er dagelijks zo'n 64 kilometer mee naar mijn school toe, en voornamelijk over de A12.

Welkom Damian!
Als ik je een tip mag geven voor de foto's... Je kan proberen in Paint de foto te openen, dan kan je hem gemakkelijk een kwartslag naar rechts draaien. Dan ziet je (inhoudelijk goede) review er meteen een stuk aantrekkelijker uit.

afentoe zei:
Welkom Damian!
Als ik je een tip mag geven voor de foto's... Je kan proberen in Paint de foto te openen, dan kan je hem gemakkelijk een kwartslag naar rechts draaien. Dan ziet je (inhoudelijk goede) review er meteen een stuk aantrekkelijker uit.

Goede tip, echter zijn de foto's al rechtop geschoten en ze staan ook rechtop in mijn documenten, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik ze al kleiner gemaakt maar dan blijven ze alsnog gekanteld staan. Ik werk met een Apple en paint zorgt ook niet voor een goede oplossing dus eigenlijk moet ik maar andere foto's gaan maken gezien de vorige serie wel gewoon goed was gelukt.

Hai Allemaal,

Ik ben Paulien, 33 en sinds eind vorig jaar trotse bezitter van een Toyota Hi-ace uit 1987, omgebouwd tot kampeerauto.
Van alle technische auto dingen weet ik maar weinig af, maar ik probeer me hier en daar te verdiepen in wat mijn oude toyota nou precies allemaal prettig vindt. Hopelijk kunnen jullie mij, een 'Damsel in distress', hier en daar helpen als ik vragen heb!

Hoi Jay Double You,

Dank je! En ik ga eens kijken of ik binnenkort wat foto's kan maken, zodat ik ook wat te laten zien heb op 'Mijn auto-topic' :)

Goedemorgen, ik ben Dexter, 27 jaar en woon net over de grens in Duitsland. In het dagelijks leven ben ik Account Manager bij een biologische voedsel ingrediënten importeur en als autoliefhebber run ik een bedrijfje ernaast waarbij ik mensen help hun passende auto te vinden.

Als daily driver heb ik een 2016 Audi A3 sedan 2.0 TDI (184pk) en in het weekend rijd ik graag in mijn 2012 Audi TT RS (405pk).

Groetjes

Goedemorgen,

Ik ben Dominik , 17 jaar , woonachtig in het zuiden van zeeland , oftewel West-Zeeuws-Vlaanderen. Mijn rijbewijs heb ik al gehaald, nu is het aftellen tot 20 Augustus want dan word ik 18 en mag ik alleen rijden :D
Ik doe de opleiding media & applicatie ontwikkelaar niveau 4.

Mijn interesses liggen vooral bij Volkswagen en Audi.
Mijn eerste auto moet een Golf 2 of polo van dezelfde leeftijd worden.
Mijn droomauto is een rode Audi RS6 Avant.

Welkom allebei! Nieuwe aanwas is altijd goed. Overweeg (in de toekomst) vooral om een Mijn Auto-topic aan te maken, waarin je uitgebreid kunt beschrijven waarom je voor welke auto hebt gekozen, wat je op is gevallen, wat goede en minder goede punten zijn. Foto's zijn dan niet verplicht, maar wel zéér gewenst! Vooral als het zoiets gaafs is als een A3 Sedan, hoewel er voor een TT-RS ook vast wel liefhebbers te vinden zijn. ;)

RobEU zei:
Overweeg (in de toekomst) vooral om een Mijn Auto-topic aan te maken, waarin je uitgebreid kunt beschrijven waarom je voor welke auto hebt gekozen, wat je op is gevallen, wat goede en minder goede punten zijn. Foto's zijn dan niet verplicht, maar wel zéér gewenst!

Dat Mijn Auto topic ga ik tegen die tijd ook zeker aanmaken , nu is het nog niet spannend zonder auto , ofja de auto waar ik altijd (begeleid) in rij (terracotta rode Opel Agila uit 2006 van mijn oma )

En dan is er nog iemand genaamd, Boblafrance Ralph.
Moet ik me nog voorstellen ?
ik ben Ralph bouwjaar 1962, Woon in Frankrijk voormalig Chambre d'hote eigenaar.
tegenwoordig is het een prive woning met "aardig" wat ruimten.
Tegenwoordig doe ik wat voor handen komt In bouw of voor de Mac do, doe tuin onderhoud etc.. Mijn vrouw werkt in de makelaardij en we verhuren een gite.
Meer weten ? Zie Oer Ka en baby Benz, in "mijn auto" en.... huiver.

Hoi,

Ben Emiel, 32 jaar en ben eigenlijk al sinds 2012 lid van dit forum, alleen nooit echt actief geweest, nu van plan dat dus wel te gaan doen, zal mijn auto's even voorstellen in het daarvoor bedoelde subforum.

Hello all,

Ik ben Tamara, rijd nu een Kia Sportage maar heb in april een nieuwe Ford Kuga besteld die ik spoedig hoop te verwelkomen. Wachten duurt lang en is niks voor mij ;)

hello ,

hierbij mijn voorstelling ..

ben groot autoliefhebber vanuit vroeger volvo , echter nu bezig met een bmw 7 serie qua aanschaf , hoop een hoop informatie hier te winnen

gr.

Hallo m.o.c hier, en heb mij maar eens aangemeld, leek mij wel een leuk forum.

m.v.g

Hoi hoi!

Ik ben Faline en momenteel zoekende naar een nieuwe auto. Vandaar ook hier aangemeld want er zitten hier vast genoeg mensen die er meer verstand van hebben dan mij. :D
Ik heb ook al een nieuw topic geopend met wat ik precies zoek. Ik reed tot afgelopen zondag in een prachtige Escalade, maar helaas helaas was hij weinig praktisch ivm laadruimte (in mijn moeders polo zit meer ruimte!) en hoge kosten. Reed natuurlijk wel fantastisch!

Halloo iedereen
Heb net dit forum ontdekt en dacht ik stel me ook even voor :p
Ik ben Peter, 28 jaar oud en woon in regio Maastricht. Heb vorige week een tweedehands Citroen aangeschaft... :cool: Ben me nu dus in de wereld van auto's aan het verdiepen

Een Citroen C1! Niet zo glamoureus maar we waren op zoek naar een betaalbaar model waar ook een kinderzitje in past (mn vriendin is zwanger namelijk :) ) Bedankt voor het welkom trouwens

Hallo allemaal

Ik ben Wouter, woonachtig in het mooie brabant, en best een behoorlijke liefhebbers van automobielen!

op dit moment rijd ik een Alfa Romeo Mito, 1.3 JTDm met ongeveer 175K kilometertjes op de klok. Een Italiaanse auto hoort rood te zijn, mijne is dus ook rood :)

Maaarrrr, het is voor mij tijd voor een andere auto, hiervoor zal ik een topic starten in de daarvoor bedoelde omgeving, later meer dus.

Ik houd mijn verbruik, onderhoudskosten etc nauwkeurig bij dus mochten er mensen vragen hebben hierover, stel ze gerust, ik deel graag mijn data.

groet,

Wouter

Zowaar een relevante enquête die ik graag heb ingevuld. Het is echter behoorlijk verboden hier, dus hij zal in no-time terecht worden verwijderd.

Kleine tip: wees consequent met je zinsbouw. Nu staat er bij vraag 5 "x influences y positively", en bij vraag 6 "x positively influences y". Dat vind ik slordig. Ik studeer zelf in dezelfde richting als jij en weet best dat elk groepslid meestal zijn/haar eigen paar enquêtevragen indient, dus dubbelcheck alles nog even ;)

Hallo,

voorheen was ik lid van FordWorld en deed daar sporadisch mee aan het forum. Meestal gebruikte ik het als bron van informatie.
Helaas is FordWorld ter ziele en nu hoop ik hier mijn draai te kunnen vinden.

Ik ben gepensioneerd en woon in Oost-Groningen in een mooi buitengebied. Op 24-jarige leeftijd in 1975 kocht ik mijn eerste auto: een Ford Taunus 1.6 Turnier, 4 jaar oud, om mee op vakantie te gaan met mijn broer en zus. Grote auto voor weinig geld, eenvoudig in onderhoud en ben om die reden altijd Ford blijven rijden.
Na die eerste Taunus volgden er nog 2, telkens weer een Turnier (combi) en daarna een Sierra fastback. Vervolgens een Mondeo I 2.0 en sinds 2006 een Mondeo III 2.0 Collection, bouwjaar 2002. De mooiste Ford die ik ooit heb gehad, alleen zelf onderhouden is er niet meer bij. Veel te gecompliceerd en veel te veel speciaal gereedschap nodig.

Deze Mondeo heb ik nu nog steeds, maar begint wat onvoorspelbaar te worden qua onderhoudskosten. Dus ga zo langzamerhand uitkijken naar iets anders. Om mijn nickname trouw te blijven zal dat waarschijnlijk weer een Ford worden, maar dan kleiner en geleased.

Hallo,

Ik ben Jeanelle, 21 jaar en kom uit Den Bosch. Ik zit nu in mijn laatste jaar van de studie Automotive en ga vanaf februari afstuderen bij Tracon Ecocombi. Ben in het trotse bezit van een Opel Tigra uit 99 en werk op de zaterdagen in een garage.
Afgelopen jaar heb ik voor mijn opleiding de minor motorsport gedaan en ben ik veel met data analyse beziggeweest. Door tijdgebrek ligt dat nu even stil, maar wil ik zeker weer gaan oppakken.
Samen met mijn vader op zoek naar een leuke oldtimer om samen lekker mee op pad te gaan!

Hallo allemaal,

Ik ben Jan Willem, 23 jaar. Ik studeer aan hogeschool Windesheim waar ik informatica doe. Momenteel doe ik een semester in Data Science, en heb ik een jaar lang Embedded Systems gevolgd. Afgelopen 5 jaar een Mazda MX-3 gereden en ben nu sinds kort eigenaar van een Audi A3 uit 2001! Betreft een 1.9 TDI 110pk. Verder ben ik al sinds klein af aan helemaal gek van autos en ben ik ook vaak te vinden bij evenementen als SupercarSunday en Spring event te Weeze Airport waar we vaak als groep heengaan en vaak de de weg ernaar toe misschien nog wel het leukst is..:p

Old School zei:
Hallo,

Kom al lang op Autoweek.nl maar was nog niet op het forum actief (nu dus wel :))

Ik ben Edwin, 33 jaar en uiteraard een groot autoliefhebber :)
Ik rij dagelijks met een Megane (2005) en als hobby auto heb ik nog een Audi 80 (1983).
Vanaf nu zal ik wel regelmatig hier te vinden zijn.....

Groeten,

Edwin

1x per 7 jaar is ook regelmatig.....

Een hele goede dag, leden van het AutoWeek forum!

Mijn naam is Tim en van mijn 27 jaren op deze aardkloot ben ik sinds ik kan herinneren liefhebber van (vrijwel) alles met vier wielen.
Zelf rij ik op het moment een Jade Grün Metallic Golf Mk2 uit 1987, met een beschaafde 1300 benzine. Deze hebben mijn vriendin en ik gekocht voor de vakantie en nooit meer weggedaan. De volgende auto op de wenslijst is de Porsche 944, daar ben ik druk naar op zoek.

De reden waarom ik zo gek ben auto's uit de jaren 80 is het mechanische, zelf snap ik nog weinig van al het digitale vernuft en vind het juist leuk om zelf te kunnen klussen aan de auto's.

Mijn doel is om autoliefhebbers meer bij elkaar te brengen, ik ben bezig om een app te bouwen om dit te verwezenlijken. Het staat nog in de beginschoenen, meer hierover: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5817489

Met vriendelijke groet,

Tim

Hoi allemaal,

Ik zal me nog even voorstellen. Mijn naam is Matthijs, 29 jaar, inmiddels bijna 3 jaar getrouwd en nog vrijwillig kinderloos. Werkzaam in de autoverhuur en zorg (ja, 2 totaal verschillende werelden).

Altijd al een autoliefhebber geweest, al heb ik zelf weinig technische kennis. De liefhebberij zit voornamelijk in de rijbeleving. Met mijn vrouw heb ik in het bijzonder interesse in auto's van bouwjaar 1970-2000. Door mijn werk in de autoverhuur en bij een Toyota dealer heb ik ervaring met veel verschillende auto's van meerdere merken. Geen sportieve auto's maar juist meer de gangbare allerdaagse auto's.

We hebben inmiddels een Yaris hybride voor dagelijks gebruik en gaan nu sparen voor een leuke auto voor ernaast. Wat dat wordt, geen idee. Rijplezier zit niet perse in veel vermogen, dus we kijken vrij breed. Teveel keus eigenlijk, dus we gaan kijken wat tzt op ons pas komt. Voorkeur is wel wat klein en licht. Misschien een gen1 Civic, of een E30 325. Maar het kan ook een oude Corolla of MX5 worden.

Ik vind het ook geweldig te zien als mensen goed voor hun auto zorgen en vooral van de auto genieten. Ik lees dan ook graag de auto reviews, met name die van de minder gangbare modellen die duidelijk heel bewust zijn uitgekozen. Ik lees ook graag reacties bij artikelen en op het forum, aangezien ik ervan hou om zaken van meerdere kanten te bekijken en mijn eigen mening kritisch te bekijken.

Dus voel je vrij om mijn meningen ter discussie te stellen, ik leer graag bij en van elkaar kunnen we alleen maar leren.

BradgeTV zei:
Zo, na 22 jaartjes éindelijk donderdag aan m`n Intake Rijles beginnen (geen idee wat ik kan verwachten, dus ik ben zenuwachtig)
Ik ben Bradley ben 22 jaar en naja, ben een Benz liefhebber.

Klinkt dan ook gek, maar mijn eerste auto word een Benz. Zit te denken aan een W124.. of een W210 (De Eklasse Combi van bouwjaar 95-02 vind ik super.. en kosten geen drol)

Zou hij al een Benz hebben? ;)

haarr zei:
BradgeTV zei:
Zo, na 22 jaartjes éindelijk donderdag aan m`n Intake Rijles beginnen (geen idee wat ik kan verwachten, dus ik ben zenuwachtig)
Ik ben Bradley ben 22 jaar en naja, ben een Benz liefhebber.

Klinkt dan ook gek, maar mijn eerste auto word een Benz. Zit te denken aan een W124.. of een W210 (De Eklasse Combi van bouwjaar 95-02 vind ik super.. en kosten geen drol)

Zou hij al een Benz hebben? ;)

Nee, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er wel eens een BMW de revue gepasseerd is.:T

Na jaren meegelezen te hebben, ook maar eens voorstellen;

Ik ben Norwin, rij in een Astra Coupe 2.2 en ben woonachtig in het mooie Ridderkerk. ;-)

Auto historie van de 12 jaren dat ik mijn rijbewijs in bezit heb:
Begonnen met een heerlijk scheurijzer van een Charade 1.3 TX, deze helaas totall los gereden bij inruil op de 2e auto..
De 2e auto was een Peugeot 306 1.4 Sedan. Deze na een aantal maanden ook weer ingeruild op iets anders; een Rover 420. Met deze auto is de liefde voor Rover toen wel gestart ( dit was niet de laatste Rover) Helaas was dit toen wel een aardig dorstig wagentje, deze na een tijdje gereden te hebben ingeruild op een Peugeot 306 1.4 Sublime. Dit had ik beter niet kunnen doen..die auto stond meer bij de garage als thuis..
Het dieptepunt was een gebroken disriem..Tijdens de vele reparaties kwam ik een Rover 416 tegen, deze toen als dagelijks vervoer ingezet.

Inmiddels was de Peug weer gemaakt, Rover was naar een maatje gegaan..Toen opeens stuitte ik bij toeval op een Rover 414 cabriolet, dit was toch wel super gaaf om erbij te hebben..heerlijk mee getoerd :)
De Peugeot had ik toen als dagelijks vervoer, er bleef van alles kapot gaan aan dit hok..dus toen ingeruild op een Astra G 1.6.
De cabrio stond toen meer stil, het was inmiddels ook winter geworden. Deze toen verkocht aan een clubgenoot.

De Astra heb ik van 2008 tot 2016 gehad, helaas was het blok bij 310000 zover op dat starten zeer moeilijk ging. Op dat moment moest ik even snel een andere auto hebben, dit werd een Seicento Sporting. Leuk ding, was net een kart maar toch niet waar mijn hart sneller van ging kloppen..

Zag toen een Astra G HB, daar ging ik voor kijken, maar zag toen mijn huidige auto en was op slag verliefd..:)

Het betreft een Coupe met een heerlijke 2.2 icm een soepele automaat :) Er stond bij aanschaf wel aardig wat km's op, maar de auto was volledige dealer onderhouden en van de 1e eigenaar. De stand bij aanschaf was 266000, en staat nu inmiddels op 285000.

Zal binnenkort ook even een Mijn Auto topic aanmaken met foto's :)

Groetjes,

Norwin

Hoi allemaal,
Ik ben Bart, 41 jaar en ICT'r van beroep, ik hang al een tijdje rond op de website, geniet vooral van de reviews en fotos en kan vaak lachen om de reacties :p
Van mijn werkgever mocht ik een lease auto kiezen en heb daarop besloten een auto te kiezen die ik zelf niet snel even kan betalen, ik koos voor een Audi A3 Limousine, 1.5 TFSI CoD Ultra - Benzine met handgeschakelde 6 bak (ik houd niet zo van automaat, roer liever zelf in de auto ;) ) , die auto heb ik nu ietsjes meer dan een jaar (opgehaald 2 maart 2018) en stap er nog steeds met een lachje in.
Ik houd van auto's , snelle strakke lijnen maar vooral motor geluid, dus al hoewel de Tesla's het qua acceleratie nu erg leuk doen, mis ik dat dan toch een beetje, een mooie V8 klinkt nog steeds t mooist in mijn ogen al doet een V10 of zelfs V12 en ook erg goed.

Of ik heeeel actief zal zijn op het forum weet ik nog niet, maar wilde me in ieder geval even voorstellen.
*Zwaai*

Hallo allemaal,

Zal mijzelf weer opnieuw voorstellen: ik ben Nico en 25 jaar uit Dedemsvaart. Een aantal jaar geleden was ik ook al actief op het forum en wil het nu weer oppakken.

Ben werkzaam als autotechnicus bij VW en Seat en rij zelf in een Renault Twingo en de vrouw rijdt in een VW up gesponsord van de zaak.

Jullie zullen mij misschien niet heel vaak op het forum zien, maar zal wel regelmatig reacties plaatsen.

Hoi, ik stel me graag voor. Ik ben Rob Bruin. Ik woon in Hoofddorp en werk bij een cateringbedrijf. Ben gek op auto's en rij zelf in een Kia Niro. Niet een hele spannende auto, maar hij rijd heerlijk comfortabel en de kids zitten riant achterin. Als je vragen heb over de Kia Niro, let me know!

Ik bestier zelf trouwens ook een forum. www.racebezoeken.nl

Hallo,

Ik ben Alwin, woon in Duitsland en heb een Chrysler Crossfire Roadster uit 2006.
Verder hebben we nog een Volvo XC90 D5 R-Design en een Citroen Berlingo II 1.5D

Groetjes

Terug
Bovenaan