Het grote muziektopic - vakantie! lokale radiozenders

Grunge brengt voor mij mooie herinneringen terug uit the nineties... Plush! Scott Weiland.

De transformatie van Weiland is nog steeds fascinerend. Drugverslaving is a bitch. RIP.
Pink Floyd cover door Velvet Revolver:

En omdat het dramatisch en over the top is maar toch gaaf:

Iemand die nog naar Oasis gaat? Vrijdag avond weer naar dat heerlijke concert uit 2005 geluisterd. Is mij helaas niet gelukt om kaartjes te regelen

Ik baalde als een stekker toen mijn favoriete Nederlandse metalband Textures ermee kapte in 2017. Ze hadden nog niet zo lang een nieuw album uit en er zat er nog 1 in de pijplijn (soort van dubbelalbum-constructie), maar die hebben we nooit mogen horen. Gelukkig heb ik ze 2x live kunnen zien.

In 2023 werd ineens een comeback aangekondigd in de vorm van een hele serie optredens. De schoorsteen moet blijven roken, dacht ik. Maar nu is er ineens een nieuwe single :D Behoorlijk toegankelijk voor hun doen, en voor wie into prog-metal is.

Even wat spammen weer

Mooie uitvoering van dit nummer:

En check deze formatie:

Mooie uitvoering van een classic:

Mooie cover, 'dit verwacht je niet'. En Stevie ook niet:

Laatst bewerkt:
IMG-6565.jpg

Vakantie! Wat zijn de lokale knallers qua radiozenders?
Met voor de meesten de vakantie vlak voor de deur of voor sommigen (zoals ik) nu onderweg naar huis, is het ook weer tijd om heerlijk naar lokale radio zenders te luisteren.

Luisteren jullie ook altijd naar lokale zenders op vakantie , of is het de hele rit Juf Roos of classic rock op Spotify? Welke tips hebben jullie voor anderen in jouw vakantieland? Oftewel…

Wat zijn jullie favoriete radiozenders op vakantie en uiteraard ook even vermelden in welk land. Een leuke anekdote of traditie erbij is altijd leuk om te lezen!

Laatst bewerkt:
Ik trap dan ook uiteraard af.

Op moment in Italië - hierbij zetten we altijd Radio KissKiss op. Te ontvangen via DAB of op de ether 92.5.

Een leuke afwisseling met internationale maar zeker ook heel veel lokale hits.

Hoe we op deze zender zijn gekomen? Heel eenvoudig eigenlijk: die stond in onze huur auto voorgeprogrammeerd in 2016 toen we rondreis door Italië maakte.

Fun fact - we luisteren pas in land van bestemming naar de lokale radio. Door de andere landen gewoon onze eigen Spotify afspeellijsten.

Laatst bewerkt:
In België op DAB+
- opstaan : Klara (klassieke muziek)
- woon / werk ochtend : Radio 1 (informatie)
- werk / woon avond : StuBru (rockzender)
- kinderen mee : MNM Hits (MNM Shit noem ik het, maar geen reclame, geen gebabbel)
- verkeersinfo via Waze

Zaterdag was er een lokaal festival in het dorp, optreden van een erg goede zangeres met haar band. Bij de covers van Dré Hazes (Bloed Zweet en tranen) & Iedereen is van de wereld van The Scene ontplofte de boel gewoon, je kon de muziek amper nog horen & niet dat het volume stil stond.
Ook bij de Vlaamse covers uiteraard, maar die kennen jullie niet. Hebben een stuk langer gespeeld dan waar ze voor betaald werden, maar die hadden er gewoon zin in met een uitzinnig publiek voor het podium.

Ik trap dan ook uiteraard af.

Op moment in Italië - hierbij zetten we altijd Radio KissKiss op. Te ontvangen via DAB of op de ether 92.5.

Een leuke afwisseling met internationale maar zeker ook heel veel lokale hits.

Hoe we op deze zender zijn gekomen? Heel eenvoudig eigenlijk: die stond in onze huur auto voorgeprogrammeerd in 2016 toen we rondreis door Italië maakte.

Fun fact - we luisteren pas in land van bestemming naar de lokale radio. Door de andere landen gewoon onze eigen Spotify afspeellijsten.
Grappig, die luisteren wij ook als we in Italië op vakantie zijn! Erg leuke zender. Zetten de zender soms thuis wel eens op als het mooi weer is voor een vakantiegevoel.

Ja einde oefening prince of darkness. Goed die zat al 25 jaar in z’n bonus tijd. Gaf die zelf ook vaak toe. Wel echt zonde :(

Terug
Bovenaan