Het grote Kever-topic!

nog een tip: meld je even aan op www.volksforum.com daar zitten echt veel luchtgekoeld specialisten, zij kunnen jou denk ik ook wel helpen met dit probleem...
 
Geen idee, volgens mij heeft mijn '82-er dat niet. Maar bij mijn Kever is het toch altijd starten en lopen, ook na n maand stilstaan in de winter :D
Alleen heel vochtig weer levert wel ns problemen op, maar na een paar keer proberen doet ie het altijd.

Sander
 
Er zit inderdaad wat vocht in het verdelerkapje. Hoe zou dit kunnen komen? En hoe dan te verhelpen?
 
Vandaag weer een stuk gereden! Verdelerkapje beetje drooggemaakt en hij deed het weer perfect!

Van Vreeland langs de Vecht naar Weesp gereden en terug langs de Vecht naar Breukelen. Daar wat gedronken en weer terug naar Vreeland! Totaal toch wel 50 a 60km gereden. Heerlijke wegen langs de Vecht!! Prachtige bochtjes erin, geweldig! Vanaf de 2800 toeren pakt het motortje het lekkerst op. Ach, dat verbruikt ie wel wat meer, maar het is gewoon fun!
Langs de Vecht waren ze wel aan de wegen aan het werk, waardoor nog niet alles geasfalteerd is, gevolg; redelijk wat zand en bagger op de Kever, maar dat staat wel stoer!

Enkele fotootjes van de Kever van vandaag:
Starten:
04122005.jpg


In Breukelen:
04122005001.jpg

<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005002.jpg>
<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005003.jpg>

Thuis, de auto gaat tekenen van leven vertonen:
04122005004.jpg

<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005005.jpg>

En zo gaat de Kever de volgende dagen door, in de garage bij ons:
04122005007.jpg

<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005008.jpg>
<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005009.jpg>
<https://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/04122005011.jpg>

Binnenkort nog even kijken naar een nieuw verdelerkapje. In het huidige -doorzichtige- kapje zit een scheurtje.
 
nee hoor, er zal wel weinig gebeuren omdat de meeste kevertjes binnen in de stalling staan te wachten op mooi weer :)
 
Tsja, mijn Kevertje staat inderdaad in de winterstalling, dus dan gebeurt er weinig. Heb nog wel voor heel weinig (5 euro!) een in nieuwstaat verkerend instructieboekje uit 1959 gekocht:

21256.jpg

21262.jpg

21261.jpg

21263.jpg


Met een dealerkaart van de Benelux uit 1962 en een originele bestelkaart voor het toenmalige VW-Magazine "Voor hen die vooruit willen", een hele jaargang voor toen Fl. 7,50 :) :

21264.jpg

21265.jpg


Een errug goede koop als je bedenkt dat het instructieboekje in deze staat zo'n 20 euro waard is en die kaart voor ook zo'n bedrag op MP te koop heeft gestaan...

Ben er dus erg blij mee.

Lees voor de grap trouwens de derde pagina van de handleiding eens. Heerlijk uit die tijd. Mensen kregen nog niet echt rijles lijkt het wel :D

Grtz,
Bram
 
Haha, leuk man! Overigens komt de tekst qua stijl en inhoud toch wel overeen met mijn boekje van 1982! Grappig. Had meer oud-Nederlands verwacht :)

Idd, rustig. Net als mijn Kever, zal m dit weekend weer ns ff een blokje rond nemen :rolleyes:

Sander
 
Ben wel een Die-hard wat betreft Kevers, maar niet echt qua posten in topics.:)
 
Ik ga zometeen weer even met de Kever naar Amsterdam Zuidoost, als het een beetje droog blijft tenminste :)
 
heb je al een nieuwe verdelerkap er op zitten? als je dit hebt gedaan, spuit de hele buitenkant van de ontsteking en de bougiekabels dan in met WD40. dit houd vocht tegen. en je kunt het overal zo opspuiten..
 
De buitenkant, gaat dat echt helpen? Lijkt mij wel een goed idee dan! Nieuwe verdelerkap hebben we nog niet :)
 
VW 1200 schreef:

Haha, leuk man! Overigens komt de tekst qua stijl en inhoud toch wel overeen met mijn boekje van 1982! Grappig. Had meer oud-Nederlands verwacht
Er zijn wel wat meer oud-Nederlandse stukjes in te vinden. Over het schoon houden van de auto bijvoorbeeld.. Maar het is idd. niet meer met -sch geschreven (zoals Mensch) :D

UKkie schreef:

Ben wel een Die-hard wat betreft Kevers, maar niet echt qua posten in topics.
Heb jij ook niet wat te melden op Kevergebied ;) ;)

Grtz,
Bram.

 
Brammutjuh schreef:
Heb jij ook niet wat te melden op Kevergebied
Af en toe.;) Misschien ga ik nog naar het Keverwinterfestijn (niet luchtgekoeld) in Rosmalen op 7 of 8 januari 2006.
 
Daar ben ik zeker te vinden!! Met goed - lees: pekelvrij - weer met de Kever (natuurlijk :p ), maar anders met de waterkoeler. Vrijwel zeker zondag, maar misschien ook nog wel op zaterdag (voor de onderdelen).

Is gewoon een must!

Grtz,
Bram.

 
Ik ben ook van plan om te gaan. Zal waarschijnlijk de zondag gaan worden, en in principe met de Kever :D

Sander
 
Ik heb net gelezen dat ik op die zondag sportieve verplichtingen heb, dus als ik ga, wordt het op zaterdag.:p
 
Bugs: verklaar je nader. Het is weliswaar een pittige entree, maar verder vond ik het altijd best een geslaagde meeting....

Grtz,
Bram.

 
Weet niet meer of het dure entree was, maar toen ik in januari 2004 er was vond ik het Frans Bauergehalte een beetje te hoog naar mijn smaak.

Verder stonden er wel een hoop mooie wagens toen.

Sander
 
Brammutjuh schreef:

Bugs: verklaar je nader. Het is weliswaar een pittige entree, maar verder vond ik het altijd best een geslaagde meeting....

Grtz,
Bram.

nou, de entree is het laatste waar ik over klaag, maar die was aardig prijzig, en het parkeren was ook niet echt goedkoop.

het is best gebruikelijk dat er flyers worden uitgedeeld op meetings.
wij wilden ook flyers uitdelen voor onze meeting. bij de ingang van het terrein zag een mannteje ons lopen en ging meteen over de walkie-talkie met iemand anders informeren.
met een chacharijnig hoofd zei hij dat wij die "dingen" maar weg moesten stoppen, want dat mog niet en ze zouden ons in de gaten houden. ok, daar hebben wij ons aan gehouden..

het terrein is best klein. maar genoeg te zien. maar je kunt aan de hele sfeer en organisatie merken dat het een commercieel gebeuren is. op Budel bijvoorbeeld kun je echt merken dat het door liefhebbers word georganiseerd. dat ontbrak er ook aan.

toen het hele gebeuren aan het eind was, zijn wij buiten het terrein gaan staan om de vertrekkende mensen een flyer aan te bieden. de mensen pakten deze gretig aan.

opeens zag die man dat en kwam naar ons toelopen. wij zijn toen weggelopen, en die man heeft ons zowat tot de auto achtervolgd. dat is een beetje zielig naar mijn idee.



 
Dat klinkt idd. wel zielig... Geloof overigens dat er verder gewoon flyers werden uitgedeeld door diverse clubs, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat ff niet meer helder voor de geest heb.

Het is idd. een commercieel gebeuren! De sfeer is zeker niet zoals op Budel of enig ander evenement wat door liefhebbers georganiseerd wordt, daarin geef ik je helemaal gelijk!! Misschien omdat ik toch veel bekenden tegen kom dat ik het toch wel een leuk evenement vindt? En het is het enige in de winter in Nederland, dat scheelt natuurlijk ook :rolleyes:

Grtz,
Bram.
 
Dat klinkt wel minder, bugs! Ik ben wel benieuwd. Ben alleen nog maar in Budel geweest :)
 
volgend jaar ga ik een heel weekend naar Budel, niet met een luchtgekoelde VW helaas. eerst het project GTI maar eens afmaken, dan ga ik langzaam op zoek naar een luchtgekoelde VW..

en ik blijf het jammer vinden dat VW euro niet meer bestaat, dit was ook commercieel, maar de sfeer was er wel!
 
Dat haalt toch iedere 1200 met gemak? Zeker de 34pk-versie... Zelfs mijn 30pk-tje haalt de 110km/u op de teller :) Maar hoe voelde het, met die hees schreeuwende motor achter je :)

Ik ben trouwens gisteren met Harm (Harm78, je weet wel van die plastic Franse auto ;) ) naar Duitsland geweest (450km enkele reis) om een door mij gekochte windgeleider voor het open dak op te halen. De verkoper bleek ook een aardige Kever-addict, reed al 18 jaar Kever. Had een ovaaltje, een cal-look '61er en een T2a busje. Daarnaast nog een ovaaltje in resto.
En een grote voorraad aan onderdeeltjes. Tot mijn grote verassing had hij ook nog de door mij gezochte claxonring :) Nog even het chrome oppoetsen en dan kan die ook in de Kever. Super!

Grtz,
Bram.

 
Maar hoe voelde het, met die hees schreeuwende motor achter je
Alsof ie elk moment uit elkaar zou klappen :D

Ik ben trouwens gisteren met Harm naar Duitsland geweest (450km enkele reis)
Grote griebels, wát een eind rijden!

De verkoper bleek ook een aardige Kever-addict, reed al 18 jaar Kever. Had een ovaaltje, een cal-look '61er en een T2a busje. Daarnaast nog een ovaaltje in resto.
Foto's? :)
 
Barri schreef:
-----------------
QuoteDe verkoper bleek ook een aardige Kever-addict, reed al 18 jaar Kever. Had een ovaaltje, een cal-look '61er en een T2a busje. Daarnaast nog een ovaaltje in resto.
-----------------

Foto's?

Moet eerlijk zeggen dat ik daar pas aan dacht toen ik we weg reden :( Het ovaaltje wat gerestaureerd was heb ik ook niet gezien. De T2a was een witte, met roestig dak, verlaagd en met Sprintstar velgen eronder en een kleine sticker op de deur alsof het de servicewagen was geweest van Porsche Salzburg.
De '61er was coraal-rood, ook wat verlaagd, 2 liter motor erin... Daar deed hij vooral sprints mee.
De ovaal was blauw en nog erg roestig, voorlopig nog niet aan begonnen...

Grtz,
Bram.

PS. die 450km ging erg snel. Hoewel de Megane niet echt boven de 175km/u uit wilde komen (misschien met 8000km nog te vers?). We zijn ook nog ff Karlsruhe in geweest, dus was niet alleen ff op-en-neer :)
 
Nee, dan hadden we het niet gered met 5 euro aan diesel (om net weer in NL te kunnen komen om de leasebak weer vol te gooien met tankpas). Moeten de onderdelen wel betaalbaar houden he? ;) ;)

We gaan nog wel een keertje met Harm's BX blazen op de Autobahn :)

Grtz,
Bram.
 
Nee, dan hadden we het niet gered met 5 euro aan diesel (om net weer in NL te kunnen komen om de leasebak weer vol te gooien met tankpas). Moeten de onderdelen wel betaalbaar houden he?
Haha, stelletje krenten! :LOL:

We gaan nog wel een keertje met Harm's BX blazen op de Autobahn
OW god! :D
 
Tsja, ga ook liever met de Kever naar Duitsland, maar die is niet zo snel... Ga er in Augustus wel mee naar Spa/Francorchamps :cool::cool:

Maar Harm wil zo graag nog eens dat plastick van hem op vastheid testen... Houd m'n hart nu al vast :D

Grtz,
Bram.
 
Neem wat stevige spanbanden mee voor die BX, dan kan ie alles vastzetten :D

Enne Spa is niet zo ver voor jou toch? Grens over, Luik voorbij en je bent er... Wat is er eigenlijk daar? Groot evenement?
 
Spa is toch nog een kleine 200 kilometer. Maar dat is idd. goed te doen. Dikke twee uur rijden of zo.

Je moet je nog wel verdiepen in de diverse Kever-evenementen zie ik al :p

Kijk maar eens naar deze foto's: Keversite - Spa/Francorchamps 2005.

Dat is een enorm groot evenement voor luchtgekoelde VW's op het circuit van Spa/Francorchamps. Vooral veel verlaagde Kevers en bussen en overdag vooral de sprint op het rechte stuk voor de tribunes. En natuurlijk kamperen bij het circuit met nog honderden andere liefhebbers! Pittige entree, maar zeker de moeite waard!!

Een paar highlights van afgelopen jaar:
23082005225428.jpg


23082005225409.jpg


23082005225240.jpg


23082005225146.jpg


23082005225057.jpg


23082005224809.jpg


De camping zie je trouwens maar voor een (klein) deel :)

Grtz,
Bram.
 
Ziet er érg gaaf uit! Zo'n Kever als op foto 2 vooraan (met imperial) wil ik later nog :D Het liefst model '66 (overgangsmodel).
 
Bram, ik begrijp nou wat jij (volgens mij?) bedoelde met de mindere entourage van de camping op Spa :) Circuitfoto's zien er wel onwijs tof uit, zou er toch graag een keer heengaan.. Meestal ligt het qua datum altjid rond mn vakantie :(

Sander
 
Dat is toch geen probleem? Je plannt Spa gewoon op de heen- of terugweg :) Heb je meteen een excuus om met de Kever op vakantie te gaan (y)

Of ga je altijd buiten Europa?

Grtz,
Bram.

 
Onze Kever is waarschijnlijk overleden. Hij start niet meer. Het heeft er alle schijn van dat het blok wéér vastzit :(
 
Dat is slecht nieuws! Je Kever is overigens niet overleden, je blok heeft alleen even een hartinfarct ;) Vind het overigens wel raar dat hij eerst vast zit, dan goed loopt en nu weer vast zit :rolleyes: Mjah, ik ben ook geen technicus...

Een nieuw blokje hoeft niet heel duur te zijn, lijkt me. Zeker 1200-blokjes zijn er volgens mij nog met enige regelmaat te koop. Plaats anders eens een topic op keversite, wie weet wat dat nog voor tips op levert?

Succes!!
Grtz,
Bram.

 
ik kom de kever zo ophalen hoor!, kost je niks, de over4schrijving wil ik zelf nog wel bekostigen :):):) :D:T:LOL:
 
Vind het overigens wel raar dat hij eerst vast zit, dan goed loopt en nu weer vast zit Mjah, ik ben ook geen technicus...
We hebben er toen een ander blok ingezet en die is nu waarschijnlijk ook vastgelopen.
Een nieuw blok: sja, een 1200 is wel goedkoop, maar nu ie toch dood is kunnen we ook gaan voor een 1600 ofzo. Dan zal de Kever alleen tot het voorjaar niet rijden omdat we nog moeten sparen...

ik kom de kever zo ophalen hoor!, kost je niks, de over4schrijving wil ik zelf nog wel bekostigen
Daar komt niks van in :)
 
nou, ik geloof niet dat het blok zo maar vast kan lopen. er zijn auto's waarvan de motor na 10 jaar nog niet vastzit. laat staan na een week of 2....

misschien even een specialist er naar laten kijken?
 
Ik laat de monteur binnenkort kijken ja. Als hij het ook niet zeker weet kunnen we m altijd nog ff naar Kortenhoef slepen; Kevercentrum Midden-Nederland.

Zaterdag heb ik nog met de Kever gereden, gewoon netjes ingeparkeerd daarna, in zn 1 gezet en motor uitgezet. En nu dinsdagochtend wilde ie niet starten. Alleen een tik en dan een hele zacht piep die steeds ietsjes hoger en zachter wordt.
Aanduwen lukte ook niet, niet in zn 2 en niet in zn 3... Met een baco aan het vliegwiel draaien lukte ook niet, dus zou het blok inderdaad vast zitten lijkt ons.
 
Ik zou het idd. niet opgeven, maar een vastloper kan heel spontaan gebeuren. Wel balen dat je dat bij twee opeenvolgende blokjes hebt...

Je omschrijving klinkt idd. wel alsof hij vast zit :( Hoop dat ze hem anders bij het Kevercentrum weer op gang kunnen krijgen!!

Succes!
Grtz,
Bram.

 
Sja, we moeten nog overleggen wat we doen. Kheb gister net een nieuwe PC besteld, dus ik zou nog ff moeten sparen...

Tis ook wel aantrekkelijk om er nu dan weer een 1300 in te leggen (die hoort er in), maar dan moeten we de 1200 onderdelen nog wel goed kunnen verkopen (oa: nieuwe uitlaat, oliekoeler, benzinepomp).

Ik zou het idd. niet opgeven
Je wordt er wel moedeloos van hoor. Maar we willen de Kever in ieder geval t/m de zomer houden. Daarna komt er wel iets 'verstandigers' bij mij. Een Kever komt over een jaartje of 5 a 10 wel weer voor erbij! :D
 
Terug
Bovenaan