Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

rke zei:
Maar de dashcammer zelf is ook niet handig bezig. Hij wurmt zich ook nog net tussen de vrachtwagen met kwaaie chauffeur en een andere vrachtwagen in. Een prima citruspers, zo'n vrachtwagen voor je waar je een noodstop van kan verwachten en zwaar beladen vrachtwagen achter je. Voor de extra smaak zit er nog een Citroen bij....

Je moet er wat voor over hebben om alles goed op beeld te krijgen. Zal niet de eerste dashcammer zijn die de hoofdrol in zijn filmpje speelt.
Zou er zelf niet zo trots op zijn, als je het later weer terugziet ... :(

Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Maar de dashcammer zelf is ook niet handig bezig. Hij wurmt zich ook nog net tussen de vrachtwagen met kwaaie chauffeur en een andere vrachtwagen in. Een prima citruspers, zo'n vrachtwagen voor je waar je een noodstop van kan verwachten en zwaar beladen vrachtwagen achter je. Voor de extra smaak zit er nog een Citroen bij....

Je moet er wat voor over hebben om alles goed op beeld te krijgen. Zal niet de eerste dashcammer zijn die de hoofdrol in zijn filmpje speelt.
Zou er zelf niet zo trots op zijn, als je het later weer terugziet ... :(

Zolang dashcam's nog een uitzondering zijn, is het natuurlijk "cool" (of grès) om idiote stunts vast te leggen. Ik zag kort geleden een tweetal motorrijders racen door de het drukke spitsverkeer op de A16 waarbij ze andere weggebruikers met ongeveer 100 km/uur snelheidsverschil links, rechts, tussendoor en over de vluchtstrook inhaalden.
Het had een mooi filmpje kunnen zijn.... als mijn dashcam gemonteerd was geweest.

Blijf ik normaal rijden, heb ik 2 seconden film van een setje donorrijders. Als ik op zo'n moment de Seat tot het uiterste plaag en een kilometer lang levensgevaarlijke stunts uithaal, heb ik 20 seconden op film of een houten jas en zelf ook een vermelding in het register van orgaandonoren.

Ik denk dat het een gevolg is dat ik nog steeds een van de weinige dashcammers ben. Rijdt 90% van de mensen met een dashcam, dan is de kans dat ik hiermee een uniek filmpje heb erg klein. Dan heeft de rest van de spitsrijders een filmpje van een tweetal idioten en een idioot die zijn leasebak tot het uiterste uitperst om een filmpje te maken.

Bovendien, als iedereen met een dashcam rijdt, wordt de dashcam veel eerder ingezet als bewijs bij ongelukken. Als de bloemenrijder en de Laguna kamikaze dan wat schade rijden, kan de Laguna-hoepeldraaier aangesproken op zijn opdringerige rijstijl en de vrachtwagen-meneer krijgt nogmaals (misschien betaald) uitleg dat er afstand tussen twee voertuigen hoort te zijn.
Dan kan de man in de Citroen zijn filmpje bij de verzekering inleveren (die er dan wat nuttigs mee kan doen) en dan hoeft deze dashcammer niet zijn eigen leven in de waagschaal te leggen om een Telegraaf-filmpje te kunnen maken.

Gelukkig beseft de autoindustrie ook dat er vraag is naar dashcam's. Er zijn al diverse modellen waarbij een dashcam in de optielijst staat. En dat geeft weer nieuwe uitdagingen [size=x-small](Artikel van september 2015)[/size]

rke zei:
Bovendien, als iedereen met een dashcam rijdt, wordt de dashcam veel eerder ingezet als bewijs bij ongelukken. Als de bloemenrijder en de Laguna kamikaze dan wat schade rijden, kan de Laguna-hoepeldraaier aangesproken op zijn opdringerige rijstijl en de vrachtwagen-meneer krijgt nogmaals (misschien betaald) uitleg dat er afstand tussen twee voertuigen hoort te zijn.
Dan kan de man in de Citroen zijn filmpje bij de verzekering inleveren (die er dan wat nuttigs mee kan doen) en dan hoeft deze dashcammer niet zijn eigen leven in de waagschaal te leggen om een Telegraaf-filmpje te kunnen maken.

Gelukkig beseft de autoindustrie ook dat er vraag is naar dashcam's. Er zijn al diverse modellen waarbij een dashcam in de optielijst staat. En dat geeft weer nieuwe uitdagingen [size=x-small](Artikel van september 2015)[/size]

Wie weet gaat het met de dashcam net als met het ABS voor de remmen. Introductie in de jaren 70/80 als (dure) optie, daarna gemeengoed
onder de wat duurdere/snellere auto's en vervolgens werd het verplicht gesteld in 2010 voor alle nieuwe auto's in de EU.
Zou me het kunnen voorstellen als een onderdeel van "zwarte" doos zoals die in vliegtuigen wordt gebruikt.
Of we er blij mee moeten zijn? Tsja, als men het aantal ongevallen (verder) omlaag wil krijgen, is dit een van de mogelijkheden daartoe.
Ik denk zelf dat het gebruik van dashcam/zwarte doos
wel eens tot heel andere inzichten kan leiden over het ontstaan van ongevallen ...

Blackadder the 5th zei:
Of we er blij mee moeten zijn? Tsja, als men het aantal ongevallen (verder) omlaag wil krijgen, is dit een van de mogelijkheden daartoe.
Ik denk zelf dat het gebruik van dashcam/zwarte doos
wel eens tot heel andere inzichten kan leiden over het ontstaan van ongevallen ...

Ik denk dat er inzicht gaat ontstaan over het aantal ongelukken wat ontstaat door haantjesgedrag, schoolmeesterij en irritatie.

Ik ben een van die " e i k e l s " die vaak te snel rijden. Het gevolg is dat mensen mij zien als een gevaar op de weg, terwijl ik zelf vind dat dat niet waar is. Maar, iedere keer als ik ergens vertel dat ik wel eens te snel rij, krijg ik de cijfertjes van "ongelukken door te snel rijden" om mijn oren gesmeten. Terwijl ik met de hoogst mogelijke no-claim rond rij en veel kilometers maak, notabene.

Te snel rijden op zich is niet dodelijk, snel tot stilstand komen is dat wel heb ik mij laten vertellen door een bepaalde Brit.

Met te snel rijden gaat vaak een bepaald gedrag samen.

rke zei:
Ik denk dat er inzicht gaat ontstaan over het aantal ongelukken wat ontstaat door haantjesgedrag, schoolmeesterij en irritatie.

Ik ben een van die " e i k e l s " die vaak te snel rijden. Het gevolg is dat mensen mij zien als een gevaar op de weg, terwijl ik zelf vind dat dat niet waar is. Maar, iedere keer als ik ergens vertel dat ik wel eens te snel rij, krijg ik de cijfertjes van "ongelukken door te snel rijden" om mijn oren gesmeten. Terwijl ik met de hoogst mogelijke no-claim rond rij en veel kilometers maak, notabene.

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Als je in staat ben om objectief naar je eigen gedrag in het verkeer te kijken,
kan de dashcam een welkom hulpmiddel zijn om dit gedrag te verbeteren.

Dat is in de praktijk heel erg moeilijk, iedereen vind zichzelf de beste chauffeur en vindt
dat de rest van de bestuurders maar wat aanprutst. Koopt een dashcam om dat aan te kunnen tonen.

Het bijkomende effect van zicht op het eigen rijgedrag zou eigenlijk veel belangrijker moeten zijn.
Aan het eigen gedrag kun je namelijk wat aan doen, het gedrag van de ander is dat vele malen lastiger ...

rke zei:
Maar, iedere keer als ik ergens vertel dat ik wel eens te snel rij, krijg ik de cijfertjes van "ongelukken door te snel rijden" om mijn oren gesmeten. Terwijl ik met de hoogst mogelijke no-claim rond rij en veel kilometers maak, notabene.

Je ziet zelf ook de link met de kettingroker die zich gezond voelt?

De laatste keer dat ik medisch gekeurd ben (moet elke 2jaar) was ik volgens de arts nog best gezond en had ik nagenoeg de longcapaciteit van een niet roker [Ik doe ook best lang met m'n ademlucht tijdens de verplichte fire-drills]

Snelheid is niet dodelijk, punt

Op de verkeerde momenten / locaties te snel rijden is gevaarlijk en kan fataal zijn maar dat heeft dan weer te maken met het eventueel snel tot stilstand komen

Lycan_Capri (TSC) zei:
Op de verkeerde momenten / locaties te snel rijden is gevaarlijk en kan fataal zijn maar dat heeft dan weer te maken met het eventueel snel tot stilstand komen

Heeft denk ik meer te maken met het niet snel genoeg anticiperen/reageren op een (plotselinge) verandering in de verkeerssituatie.
Anticiperen en vervolgens reageren is 1 van de dingen waar je niet snel genoeg in kunt zijn ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Heeft denk ik meer te maken met het niet snel genoeg anticiperen/reageren op een (plotselinge) verandering in de verkeerssituatie.
Anticiperen en vervolgens reageren is 1 van de dingen waar je niet snel genoeg in kunt zijn ... ;)

En dat dus
[sub]bedankt voor de aanvulling ;)[/sub]

Boppie zei:
IK heb dat nooit handig gevonden. Kan je beter net na het puntstuk doen in mijn ogen.

Volgens mij is er sowieso sprake van 1 (steeds breder wordende) rijstrook tot na het puntstuk, totdat er ineens een middenstreep ontspruit uit het asfalt. Maar wat dat betreft is de belijning in Nederland toch een stuk duidelijker, met tegenwoordig vaak een dubbele streep die al bij de bloklijn begint en waarvan de rechterstreep doorgetrokken is, zodat meneertje Nur Links helemaal niet naar links zou mogen en de Porsche rustig zou kunnen uitvoegen (of in elk geval niet als hoofdschuldige zou kunnen worden aangewezen als de idioot op de rechterstrook toch naar links komt).

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

En sommigen zijn minder sterk daarin dan anderen. Daarom hebben we de snelheidslimieten (en nog veel meer).

@PM zei:
Boppie zei:
IK heb dat nooit handig gevonden. Kan je beter net na het puntstuk doen in mijn ogen.

Volgens mij is er sowieso sprake van 1 (steeds breder wordende) rijstrook tot na het puntstuk, totdat er ineens een middenstreep ontspruit uit het asfalt. Maar wat dat betreft is de belijning in Nederland toch een stuk duidelijker, met tegenwoordig vaak een dubbele streep die al bij de bloklijn begint en waarvan de rechterstreep doorgetrokken is, zodat meneertje Nur Links helemaal niet naar links zou mogen en de Porsche rustig zou kunnen uitvoegen (of in elk geval niet als hoofdschuldige zou kunnen worden aangewezen als de idioot op de rechterstrook toch naar links komt).

Nederland is zo gek nog niet. Het is aardig strak afgeregeld. Niet leuker, maar wel veiliger.

der Magistrat zei:
rke zei:
Maar, iedere keer als ik ergens vertel dat ik wel eens te snel rij, krijg ik de cijfertjes van "ongelukken door te snel rijden" om mijn oren gesmeten. Terwijl ik met de hoogst mogelijke no-claim rond rij en veel kilometers maak, notabene.

Je ziet zelf ook de link met de kettingroker die zich gezond voelt?

Ja, ik zie de link.

Ik zie met regelmaat mensen dingen doen die gewoon gevaarlijk zijn. Vliegt er een dwaas met zeer hoge snelheid helemaal links over een lege snelweg, dan vind ik dat een domme actie uit financieel oogpunt. Als oom agent hem snapt, kost dat veel muntjes. En mocht zijn auto zo slecht zijn dat er een wiel afbreekt (of zoiets), dan is hij zelf degene die het meeste gevaar loopt. Met pech krijg ik de rommel om mijn oren maar de kans daar op is zo groot niet.

Vliegt er een dwaas binnen de maximum snelheid nog even snel vlak voor die vrachtwagen langs de afrit op, dan vind ik dat een domme actie uit veiligheids oogpunt. Als de vrachtwagen hem raakt, gaat het pijn doen. En, de kans dat ik dan de rommel om mijn oren krijg is veel groter....
Het beroemde filmpje van de Focus die nog even vlak voor de vrachtwagen langs de afrit wilde pakken kan je wat mij betreft rustig een horror-film noemen.
Maar, reed de Focus te snel? Heeft hij verkeersregels overtreden? Heeft de Poolse vrachtwagenchauffeur met dashcam schuld? Heeft de vrachtwagenchauffeur op de middenbaan schuld?
Nee, dit zijn acties die nergens verboden zijn maar het verkeersinzicht van de Focusbestuurder had moeten zeggen: dat moest ik maar niet doen.

En uit dat educatieve oogpunt bezien is het heel goed dat dit filmpje op het net staat. Zodat een ander kan beseffen dat nog even snel voor die vrachtwagen de afrit pakken misschien geen goed idee is. En zodat een Laguna bestuurder ook zonder schade kan beseffen dat vrachtwagenchauffeurs net zo goed mensen zijn die zich wel eens ergeren aan opdringerig rijgedrag.

rke zei:
Maar, reed de Focus te snel? Heeft hij verkeersregels overtreden? Heeft de Poolse vrachtwagenchauffeur met dashcam schuld? Heeft de vrachtwagenchauffeur op de middenbaan schuld?
Nee, dit zijn acties die nergens verboden zijn maar het verkeersinzicht van de Focusbestuurder had moeten zeggen: dat moest ik maar niet doen.

En uit dat educatieve oogpunt bezien is het heel goed dat dit filmpje op het net staat. Zodat een ander kan beseffen dat nog even snel voor die vrachtwagen de afrit pakken misschien geen goed idee is. En zodat een Laguna bestuurder ook zonder schade kan beseffen dat vrachtwagenchauffeurs net zo goed mensen zijn die zich wel eens ergeren aan opdringerig rijgedrag.

De chauffeuse in de Focus kon de auto niet binnen de afzienbare afstand tot stilstand brengen oftewel ze hield geen afstand,
dat was naar mijn idee de feitelijke overtreding. Dit was een direct gevolg van niet anticiperen.

Vind dit een typisch voorbeeld van aannames maken.
Aannemen dat op alle stroken iedereen met dezelfde snelheid rijdt.
Geen rekening houden met het feit dat het verkeer op de uitvoegstrook wel eens langzamer zou kunnen rijden/stil kan staan.
Domweg het achterlicht van de voorganger volgen zonder verder vooruit te kijken. Dan krijg je dit soort bizarre ongelukken ... :cry:

Blackadder the 5th zei:
rke zei:

De chauffeuse in de Focus kon de auto niet binnen de afzienbare afstand tot stilstand brengen oftewel ze hield geen afstand,
dat was naar mijn idee de feitelijke overtreding. Dit was een direct gevolg van niet anticiperen.

Hoe ga jij rijden als je weet dat er binnen een paar kilometer een afrit is die je wil nemen? Ga jij dan nog even snel een paar vrachtwagens inhalen, notabene over de derde rijbaan? Is het niet veel handiger ruim voor de uitvoegstrook alvast op de rechterbaan te gaan rijden?

Ik mag dan wel een snelheidsmaniak zijn, maar in dit soort gevallen kies ik voor zekerheid. Laat mij dan maar de groeten uit Leeuwarden scoren op een lege linkerbaan, liever niet in zo'n situatie.

Ik ga ook bij bumperklevers graag even opzij, de achterste auto is bij bumperklevers erg in het voordeel.
Maar een enkeling weet toch bloed onder mijn nagels vandaan te peuteren. Deze meneer met Renooit (reed exact V[sub]max[/sub]) was al een flink stuk op de linkerbaan aan het wonen toen achter mij een Porsche begon te bumperkleven. Het begin van dit filmpje is ook het moment dat de Porsche tractor in mijn spiegeltje verscheen.

rke zei:
Hoe ga jij rijden als je weet dat er binnen een paar kilometer een afrit is die je wil nemen? Ga jij dan nog even snel een paar vrachtwagens inhalen, notabene over de derde rijbaan? Is het niet veel handiger ruim voor de uitvoegstrook alvast op de rechterbaan te gaan rijden?

Ik mag dan wel een snelheidsmaniak zijn, maar in dit soort gevallen kies ik voor zekerheid. Laat mij dan maar de groeten uit Leeuwarden scoren op een lege linkerbaan, liever niet in zo'n situatie.

Ik ga ook bij bumperklevers graag even opzij, de achterste auto is bij bumperklevers erg in het voordeel.
Maar een enkeling weet toch bloed onder mijn nagels vandaan te peuteren. Deze meneer met Renooit (reed exact V[sub]max[/sub]) was al een flink stuk op de linkerbaan aan het wonen toen achter mij een Porsche begon te bumperkleven. Het begin van dit filmpje is ook het moment dat de Porsche tractor in mijn spiegeltje verscheen.

Mijn punt is meer dat je nooit overzicht kunt houden als je strak achter een vrachtwagen rijdt. Of je blijft er zo achter rijden met als enige indicatie de remlichten van vrachtwagen in combinatie met je fabelachtige reactiesnelheid, of je neemt meer afstand om vervolgens een andere rijstrook te kiezen ...

Nee joh, voor die Cayenne is via de derde baan is veeeeeel sneller, de anderen kunnen best even wachten.
Dit soort bumperkleven is niet auto-type afhankelijk, heb hetzelfde gedrag ook meegemaakt met een
Toyota Aygo met alleen de bestuurder en een stukje motorkap in beeld. :(

Zakte de snelheid van de Renault nog verder af, dat je hem uiteindelijk kon inhalen? Of kon je uiteindelijk de v-max ter plekke gaan rijden?

Zit ook te kijken naar de auto voor de Renault. Reed deze ook voortdurend links?

Blackadder the 5th zei:
Nee joh, voor die Cayenne is via de derde baan is veeeeeel sneller, de anderen kunnen best even wachten.
Dit soort bumperkleven is niet auto-type afhankelijk, heb hetzelfde gedrag ook meegemaakt met een
Toyota Aygo met alleen de bestuurder en een stukje motorkap in beeld. :(

Zakte de snelheid van de Renault nog verder af, dat je hem uiteindelijk kon inhalen? Of kon je uiteindelijk de v-max ter plekke gaan rijden?

Zit ook te kijken naar de auto voor de Renault. Reed deze ook voortdurend links?

Het soort auto maakt niet uit, hoewel je zou verwachten dat iemand met een nieuwe auto in deze prijsklasse na zou kunnen denken.

Dat stuk A16 is een lang stuk van in- en uitvoegend verkeer, ik rij daar zelf ook wel eens het hele stuk alleen links. Ik weet niet meer precies wanneer ik de Renault tegen ben gekomen. De Renault gaat aan het eind van het filmpje naar links om mij te laten passeren.

rke zei:
Het soort auto maakt niet uit, hoewel je zou verwachten dat iemand met een nieuwe auto in deze prijsklasse na zou kunnen denken.

Dat stuk A16 is een lang stuk van in- en uitvoegend verkeer, ik rij daar zelf ook wel eens het hele stuk alleen links. Ik weet niet meer precies wanneer ik de Renault tegen ben gekomen. De Renault gaat aan het eind van het filmpje naar links om mij te laten passeren.

Dergelijk gedrag heeft meer met emotie dan met nadenken te maken.
Het verschil is dat de ene dreigt met een advocaat, de andere met een handgemeen ... ;)

Ik weet niet of je op dat moment al de Vmax reed achter de Renault. Ik ga er even vanuit van niet.
Wat ik wel zie, is dat je een ruime tussenafstand aanhoudt ... (y) Probeer ik zelf ook zoveel mogelijk te doen.
Wat ik in dergelijke gevallen wel eens doe, is kijken wanneer er in mijn ogen acceptabele tussenruimte komt voor mijn voorganger
om naar rechts te gaan. Vervolgens ga ik versnellen, hiermee geef ik aan dat ik sneller rijdt en erlangs wil.
Een voorganger die goed spiegelt, heeft dat in de gaten en gaat vervolgens naar rechts.
Als iemand niet spiegelt, laat ik vervolgens mijn snelheid weer afzakken. Dan wordt het een lastige om op de nette manier in te halen.
Vaak ga ik dan zelf naar rechts en laat ik mijn achterligger een poging wagen ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Vaak ga ik dan zelf naar rechts en laat ik mijn achterligger een poging wagen ... ;)
Ik heb een hekel aan bumperklevers. Het staat bij mij op het niveau bij een klein kind met een jungle-mes het lunchgeld afpakken. Je brengt een onschuldige ernstig in gevaar doordat je de mogelijkheid van een noodstop ontneemt.
En het is een ding als mijn Seatje een oude Panda van 600 kg extra moet opvangen, maar een lomp landbouwvoertuig van bijna 3 ton is gewoon een verkapte bedreiging.

De Porsche was de slak van mijn kofferklep aan het wegpoetsen, dus ik dacht: Ga jij maar even bij de Renault poetsen. Maar die aanname was fout, het leek er meer op dat hij een nieuwe bolide wilde scoren.

De bestuurder van de Porsche is niet eenkennig.
Hij vertoon na het uitvoegen exact hetzelfde gedrag: Zo ongeveer bovenop de voorganger rijden, remmen en kort blijven volgen.
Als je als bestuurder op de snelweg voortdurend (hard) moet remmen bij verkeersknooppunten zou er toch eens een lichtje
moeten gaan branden ... :confused:

Springbok zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Wat een spanning en gevaar!! Toch grappig dat de meest treurige actie uit het filmpje door jezelf wordt uitgevoerd. o_O

Het gebeurt me tegenwoordig niet vaak meer (mede dankzij de dashcam), maar ik liet me op dat moment heel even opnaaien. Deze persoon zat al een tijdje achter me te bumperkleven. Alleen jammer dat ik geen camera op het achterraam had zitten.

@D.E.N.N.I.S.:

Met alle respect:

Kan je niet een beetje doorrijden?
Als je zou zeggen dat je in een brommobiel rijdt zou ik het ook geloven in 9 van de 10 gevallen...

Carkiller zei:
@D.E.N.N.I.S.:

Met alle respect:

Als je zou zeggen dat je in een brommobiel rijdt zou ik het ook geloven in 9 van de 10 gevallen...
Kun jij uitleggen hoe je dat bedoelt, want als ik terug kijk naar deze video, dan rij ik gewoon de aangegeven snelheid of ben ik aan het accelereren.

Naar mijn idee accelereer je heel traag, met als uitblinker het laatste filmpje.

Met mijn 50 cc brommer was ik daar vlotter weggereden...

Carkiller zei:
@D.E.N.N.I.S.:

Met alle respect:

Een Deawoo Matiz is toch een (veredelde) brommobiel :p

Ligt een 800cc blokje in met 50PK en 0-100 duurt 25seconden

Carkiller zei:
Naar mijn idee accelereer je heel traag, met als uitblinker het laatste filmpje.

Met mijn 50 cc brommer was ik daar vlotter weggereden...
Een Chevrolet Matiz als de mijne (800cc en automaat) is gewoon niet snel. Het is 52 pk en o-100 in 21,5 seconden.
Die Audi bestuurder overdrijft zijn ongeduld. Toegegeven ik accelereer niet voluit, maar het duurt hooguit 30 seconden voordat ik op de 80 km/uur zit.

Ik zou ook graag sneller willen, maar dat kan gewoon niet met deze auto.

Zou die Deawoo na 9 jaar nog al z'n paardjes hebben?

30seconden veilige bochtsnelheid tot 80km/u, dat had toch wel iets sneller gekund als je een 0-100 tijd van 21,5 seconden zou hebben

[sub](neemt niet weg dat de Audi idioot veel haast had)[/sub]

Carkiller zei:
Oke, dan is het niet anders.

Gedrag van die Audi bestuurder praat ik ook zeker niet goed...

Op zich wel een aardig punt.

Ik rij zelf ook een wat kleinere auto (Audi A2) en ik merk bij het optrekken nog wel eens dat men (graag) wil inhalen.

Blijkbaar is men in de veronderstelling dat iemand die een kleine auto rijdt, "traag" optrekt, en dus ook niet zo snel zal rijden.

Maak nog wel eens mee dat ik iemand die, mij eerst vlot voorbij ging bij de verkeerslichten, later mag gaan inhalen omdat
men de Vmax-1km op de teller gaat rijden op de snelweg ... :confused:

Wat hebben jullie toch een begrip voor iemand met een wat langzamere auto....

De een rijdt een Jammerhout die 0 naar 100 in 2 seconde neerzet, de ander heeft een klassieke Mercedes oliekachel die er drie dagen voor uittrekt. Bovendien, het valt wel mee met het getreuzel van Dennis. Ik zie met regelmaat mensen nog veel meer treuzelen.

En dat is niet zo raar met een overheid die steeds roept dat snelheid de oorzaak van alle verkeersongelukken is.

rke zei:

De een rijdt een Jammerhout die 0 naar 100 in 2 seconde neerzet, de ander heeft een klassieke Mercedes oliekachel die er drie dagen voor uittrekt. Bovendien, het valt wel mee met het getreuzel van Dennis. Ik zie met regelmaat mensen nog veel meer treuzelen.

En dat is niet zo raar met een overheid die steeds roept dat snelheid de oorzaak van alle verkeersongelukken is.

Zegt een motorrijder die overal voorbij sjeest.;)

Carkiller zei:
Oke, dan is het niet anders.

Gedrag van die Audi bestuurder praat ik ook zeker niet goed...
En ik ga ook zeker mijn gedrag niet goed praten. Ik liet me provoceren door een vervelende klier die me al een aantal minuten heel kort aan het volgen was. En daarbij overschreed ik niet alleen de doorgetrokken strepen, maar ook de maximum snelheid.

Carkiller zei:
rke zei:

Zegt een motorrijder die overal voorbij sjeest.;)
Erg hé?

Ik zou ook best in een Dennis filmpje kunnen komen. "Look that speedfreak fly low/Kijk die snelheidsmaniak eens laagvliegen".

Maar het kan geen kwaad rekening te houden met de trage weggebruikers. Verkeer is samenwerken en voor samenwerking heb je de inzet van twee partijen nodig.
De filmpjes van Dennis geven een inzicht in hetgeen iemand die zich netjes aan de wet wil houden zich aan ergert. Zoals het inhalen waar het verboden is (wordt door de overheid als remmende maatregel ingezet en dus daarom op het verkeerde moment genegeerd), het lomp neerkwakken van een auto en het gedrag van fietsers en voetgangers.

Hier een mooi voorbeeld van zo'n verkeersdeelnemer die bijna onder mijn auto terecht kwam. Gelukkig bedacht hij zich op tijd.
https://youtu.be/IOzUUO9sCas

D.E.N.N.I.S. zei:
Springbok zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Wat een spanning en gevaar!! Toch grappig dat de meest treurige actie uit het filmpje door jezelf wordt uitgevoerd. o_O

Het gebeurt me tegenwoordig niet vaak meer (mede dankzij de dashcam), maar ik liet me op dat moment heel even opnaaien. Deze persoon zat al een tijdje achter me te bumperkleven. Alleen jammer dat ik geen camera op het achterraam had zitten.

Mooie gepaste actie. Mag inderdaad niet van de wetgever, maar had hetzelfde gedaan. Meneer de Audi bumperkleven, haalt in om vervolgens enkele km/u harder dan jou te rijden. Had dus geen enkel functioneel nut. Mooi gepaste actie ;)

D.E.N.N.I.S. zei:
En ik ga ook zeker mijn gedrag niet goed praten. Ik liet me provoceren door een vervelende klier die me al een aantal minuten heel kort aan het volgen was. En daarbij overschreed ik niet alleen de doorgetrokken strepen, maar ook de maximum snelheid.

We hebben allemaal onze zwakke momenten ... ;)

Het beste is gewoon laten gaan, maar dat lukt dus niet altijd.
Blijkt wel dat om een overtreding van een andere te pareren, je vaak zelf een overtreding begaat ...

D.E.N.N.I.S. zei:
Wat is er mis met de fietser op 4:00?

Overtreding op 4:50, je volgt niet de richting van de pijl!

Je rijdt 57 @ 80 en wordt ingehaald, maar dan kan je wel 100 gaan rijden om hem weer in te halen? o_O

Sarcast zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Wat is er mis met de fietser op 4:00?

Overtreding op 4:50, je volgt niet de richting van de pijl!

Je rijdt 57 @ 80 en wordt ingehaald, maar dan kan je wel 100 gaan rijden om hem weer in te halen? o_O
- De manier waarop hij zijn fiets nar links gooit, terwijl er een auto van achter met 50 km/uur nadert. Daarbij ligt daar een doorgetrokken streep die de rijbaan en de fietsstrook scheiden. Als ik hem daar zou raken - en als ik geen camera zou hebben gehad - dan zou ik als automobilist de schuld krijgen.
- Serieus?
- Ik was nog aan het accelereren.

Je zou ze de kost moeten geven!
Ik ben net zoals jij omschrijft. Je kan mij dus prima eerst met 200 voorbij zien knallen om 500m verderop tussen 2 vrachtwagens verder te sukkelen omdat ik verderop een afrit moet hebben. Ik kan er ook slecht tegen dat er mensen zijn die kosten wat het kost links blijven hangen en pas op het laatste moment de auto ergens tussen proppen. Als je een rij auto's ziet, pak je toch tijdig het eerste gat dat je ziet? Ook al is dat nog enigszins ruim voor de afrit. Waarom moeten mensen het zichzelf, maar vooral anderen, daarmee altijd zo moeilijk maken?
Wat mij ook opvalt is dat veel mensen het ook gewoon niet willen snappen. Kijk ik in mijn spiegel zie ik een enorme ruimte achter me en toch zijn er figuren die hun auto zo nodig voor mij moeten proppen.

Ik heb mijn raceauto weer terug. En zelfs als je kennelijk plankgas van je bumperklevende achterligger wegrijdt als er ruimte is, moeten ze wanneer je weer verkeer nadert toch weer op je bumper gaan hangen. Ook nog een poging rechts in te gaan halen. Ik snap deze figuren niet. Het is niet alsof ik die persoon aan het ophouden ben. Konden we harder, dan ging ik ook harder.

D.E.N.N.I.S. zei:
- De manier waarop hij zijn fiets nar links gooit, terwijl er een auto van achter met 50 km/uur nadert. Daarbij ligt daar een doorgetrokken streep die de rijbaan en de fietsstrook scheiden.
En daar mag die fietser niet overheen van jou? Hij sorteert gewoon netjes links voor.

D.E.N.N.I.S. zei:
Nee niet echt. wel kritiek op de neprotonde en de belijning erop...

Sarcast zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
- De manier waarop hij zijn fiets nar links gooit, terwijl er een auto van achter met 50 km/uur nadert. Daarbij ligt daar een doorgetrokken streep die de rijbaan en de fietsstrook scheiden.
En daar mag die fietser niet overheen van jou? Hij sorteert gewoon netjes links voor.

Het was nog mooier geweest als de fietser eerst gekeken en de hand uitgestoken had ... :(

Je kan niet alles hebben! Ik ben wel blij met richtingaangevende fietsers:

Terug
Bovenaan