Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:
Oh nee joh, je denkt nog steeds dat ik meende dat ik zat the whatsappen?

Een maatregel tegen brokken is de toeter, om de mensen te wijzen op de gevaarlijke situatie die ze maken en hopen dat ze hun actie staken. En ik wijk keurig uit naar de vluchtstrook, gevaar ontweken. Wat heerlijk dat gebeuren met discussie op internet, helaas heb ik vakantie en maak ik niet zo veel kilometers komende 3 weken...

Je hebt het zelf er neergezet, en ik heb geen gevoel voor humor ... ;)
Kan me trouwens niet voorstellen dat je dit communicatiegedrag tijdens de rijles hebt geleerd.
Of was het misschien bij deze rijschool ...

Nog steeds geweldig. Heerlijk. Frank en Carla van Putten die parkeren.......ook prachtig.

Frank van Putten "Ik kan wel parkeren, maar ik heb geen rijbewijs. Dat durf ik niet te halen, daar ben ik voor behandeld ..."
Na bijna 30 jaar nog steeds hilarisch ... ;)

stoterstangen90 zei:
@PM zei:
Zollie zei:
helaas heb ik vakantie

Arme jij :(
Maar wel een stuk veiliger. :-D

Inderdaad, voel me een stuk veiliger dat ik niet met al die idioten de weg op hoef :) Maarja, ook in de vakantie rijd ik wat rond, dus je blijft ze tegenkomen.

Volvo wil als eerste links rijden, krijgt van mij een "he hufter"-seintje. Maar let op t schattige toetertje daarna, en het wagentje dat ie de redresseerstrook op dwingt...

Een beetje wild accelererend van 104 naar 106 km/h op de invoegende Volvo afstormen, terwijl hij zijn knipper aanheeft, en dan ook nog laten schrikken door op je toeter te hoeken... Niet heel gek dat deze Volvist van de kaart raakt en zo ver mogelijk bij je weg wil vluchten. Die auto op rijstrook 1 had natuurlijk niet in zijn dode hoek moeten blijven plakken. Dat is echt zijn eigen schuld.

Weet je trouwens dat de V-max aldaar 100 km/h is? Snelheidsduivel!!

Het is maar te hopen dat de kerstdagen mij eindelijk tot inkeer zullen brengen :T

Ik was nog even aan het bedenken of die kleine wagen nou echt over de redresseerstrook moest, dus mijn aandacht, schande, even verlegd en dus niet gewisseld van strook. Geen zorgen, vrij snel daarna heb ik de CC op "A2" gezet en ben ook links alles voorbij gereden.

Zollie zei:
Ik was nog even aan het bedenken of die kleine wagen nou echt over de redresseerstrook moest, dus mijn aandacht, schande, even verlegd en dus niet gewisseld van strook. Geen zorgen, vrij snel daarna heb ik de CC op "A2" gezet en ben ook links alles voorbij gereden.

Iedereen die harder wil rijden is een voordringer, iedereen die langzamer wil rijden een een slome duikelaar die niet oplet.
Hoe lang gaat bij jou de toeter/grootlichthendel mee?

Ik vind het een veel kwalijkere zaak dat jij die kerel inhaalt dan dat zo`n "Knuppel" Met groot licht schijnt. Eerlijk gezegd vind ik jou hier de grotere knuppel 8-) Waar haal je het vandaan... En het dan gek vinden dat 'ie naar je seint.

braadslee zei:
Waarom haal jij het in je hoofd om hem in te halen?.. Ik vind het een veel kwalijkere zaak dat jij die kerel in de binnenbocht inhaalt dan dat zo`n "Knuppel" Met groot licht schijnt. Eerlijk gezegd vind ik jou hier de grotere knuppel 8-)

Sarcast zit in de buitenbocht

Lycan_Capri (TSC) zei:
braadslee zei:
Waarom haal jij het in je hoofd om hem in te halen?.. Ik vind het een veel kwalijkere zaak dat jij die kerel in de binnenbocht inhaalt dan dat zo`n "Knuppel" Met groot licht schijnt. Eerlijk gezegd vind ik jou hier de grotere knuppel 8-)

Sarcast zit in de buitenbocht

Ja, ik doelde erop dat hij diegene in de binnenbocht had ingehaald. Maar heb het bericht ook al aangepast.

Rob0032 zei:
Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Ik werd ook weer beschenen vandaag...

Vind je het gek?:S

Waarschijnlijk niet. Kolossale plaat voor de kop zorgt daarvoor.
Valt niet beter te verwoorden. Gevalletje die denkt dat hij alles maar kan maken op de weg. En hopen dat iemand anders zijn acties niet opvallen.

Inhalen had ik ook niet gedaan. Om de reden die ik hieronder beschrijf.

De gehaktbal (ik heb andere woorden in mijn kop) heeft niets, maar dan ook niets te zoeken op die vluchtstrook. Als er wat staat, onverlicht, is het leed niet te overzien. Door in te halen kan de gehaktbal nergens meer naar toe.

Persoonlijke mening: van mij mag de gehaktbal ter plekke zijn rijbewijs inleveren. Misschien moet die gehaktbal eens wat foto`s bekijken van aanrijdingen die op de snelweg plaatsvinden. Ik had niet ingehaald, het maakt de situatie onnodig ingewikkeld. Het kan mij wel kwaad maken dat mensen zo een bocht nemen. Gewoon normaal je plek op de weg aanhouden is niet moeilijk. Doe het dan ook en heb niet de arrogantie om zo te rijden.

Boppie zei:

De gehaktbal (ik heb andere woorden in mijn kop) heeft niets, maar dan ook niets te zoeken op die vluchtstrook. Als er wat staat, onverlicht, is het leed niet te overzien. Door in te halen kan de gehaktbal nergens meer naar toe.

Persoonlijke mening: van mij mag de gehaktbal ter plekke zijn rijbewijs inleveren. Misschien moet die gehaktbal eens wat foto`s bekijken van aanrijdingen die op de snelweg plaatsvinden. Ik had niet ingehaald, het maakt de situatie onnodig ingewikkeld. Het kan mij wel kwaad maken dat mensen zo een bocht nemen. Gewoon normaal je plek op de weg aanhouden is niet moeilijk. Doe het dan ook en heb niet de arrogantie om zo te rijden.

Precies wat ik ook zei :) (maar dan met minder woorden want ik had geen zin om zo veel woorden vuil te maken aan zo'n bestuurder)

Boppie zei:

Persoonlijke mening: van mij mag de gehaktbal ter plekke zijn rijbewijs inleveren. Gewoon normaal je plek op de weg aanhouden is niet moeilijk. Doe het dan ook en heb niet de arrogantie om zo te rijden.

Want omdat je in het donker een bocht verkeerd inschat en een stuk op de vluchtstrook rijd is iemand meteen arrogant?
Het is inderdaad niet moeilijk om een bocht te nemen, maar er zijn ook bestuurders die moeite hebben met bepaalde dingen inschatten en als je bijvoorbeeld nachtblind bent maakt dit het in het donker veel moeilijker dan voor iemand die dit niet is. Het kan ook een hele oude bestuurder zijn en die maken veel fouten in het verkeer. Maar om iemand meteen arrogant te noemen en te zeggen dat diegene zijn / haar rijbewijs moet inleveren? Dat vind ik kant noch wal raken.

Vind het persoonlijk een stuk vreemder wat Sarcast uithaalt. Als de bestuurder van de auto op de vluchtstrook beseft wat 'ie doet en uit paniek of dergelijk in een keer terug stuurt naar "zijn" weghelft en hij ziet Sarcast niet (Want in zo`n situatie zou ik persoonlijk niet inhalen.. Ik zou seinen van, goh.. Bestuurder, je rijd op de vluchtstrook) Dan had het anders kunnen aflopen, beide partijen in de schade...

Braadslee,

Als iemand zijn auto niet op de weg kan houden, dan heeft hij/zij daar niets te zoeken. Als een bocht al niet goed te nemen is vanwege onkunde of nachtblindheid, hoe moet diegene dan handelen als die een stilstaande auto tegenkomt? Pechgeval bijvoorbeeld, daar sta je net stil met je gezinnetje, maar dan is het een ongeluk? Op de vluchtstrook heeft deze bestuurder niets te zoeken.

Praat eens met mensen die veel langs de weg werken. ANWB, bergers, weginspecteurs, hulpverleners.

Deze bestuurder is voor mij arrogant. Ik kan er niets anders van maken.

Sarcasts actie is idioot, maar we zijn het inmiddels van hem gewend. Onder het mom van 'auto gaat naar vluchtstrook, dus geeft aan dat hij pech heeft, dus ik mag erlangs omdat hij geen normaal verkeer meer is' haalt hij dit wel vaker uit.
Hoe braadslee de actie van de vluchtstrookridder goed probeert te praten is net zo idioot. Er is geen enkele fatsoenlijke reden waarom je die bocht bewust zo zou nemen. En als je hem niet bewust zo neemt, dan kan je blijkbaar geen auto rijden en ben je een gevaar op de weg.

braadslee zei:
Ik vind het een veel kwalijkere zaak dat jij die kerel inhaalt dan dat zo`n "Knuppel" Met groot licht schijnt. Eerlijk gezegd vind ik jou hier de grotere knuppel 8-) Waar haal je het vandaan... En het dan gek vinden dat 'ie naar je seint.
Wat jij vindt moet je naar de gemeente brengen,

Boppie zei:

Voor mij zijn het 2 ballen gehakt: de 1e voor het op de vluchtstrook rijden, de 2e voor het vervolgens inhalen en daarmee het blokkeren van een uitwijkmogelijkheid door de vluchtstrookrijder .... :(

Waarom is er vaak de neiging om dit soort filmpjes net even wat spannender te maken door wat eigen "acties" toe te voegen?

Blackadder the 5th zei:
Waarom is er vaak de neiging om dit soort filmpjes net even wat spannender te maken door wat eigen "acties" toe te voegen?
Dit is niet iets wat door de dashcam komt hoor. Kijk eens naar de datum van deze blog https://www.autoweek.nl/myweblogs?id=929

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Dit is niet iets wat door de dashcam komt hoor. Kijk eens naar de datum van deze blog https://www.autoweek.nl/myweblogs?id=929

Camera of niet, de actie wordt er niet slimmer door ... ;)
Moet wel zeggen dat je veel vertrouwen in de automobiele medemens hebt.
Stel dat de auto zich niet had gerepareerd en vervolgens de bocht was uitgevlogen?

Sarcast zei:
braadslee zei:
Wat jij vindt moet je naar de gemeente brengen

Fijne reactie. Bevestigd mijn mening over jou alleen maar meer.

Boppie zei:
Deze bestuurder is voor mij arrogant. Ik kan er niets anders van maken.

Ik vind vooral Geelhoed hier arrogant. De bestuurder van de Volvo is vooral incompetent. Geelhoed is dan weer sociaal incompetent.

Actie van sarcast blinkt niet echt uit in defensief rijden :D

Ja, kan me goed voorstellen dat je je kapot ergert aan zo'n stumpert die op zo'n manier de bocht afsnijd.
Zeker met zo'n lage snelheid is het bijna lachwekkend. Bijna....

Maar de actie van Sarcast is behalve asociaal ook erg dom.
Wanneer de stumpert ineens wakker schrikt en in de gaten krijgt dat hij op de vluchtstrook aan het rijden is, kan hij wel eens naar links toe komen.

En de kans dat hij dan Sarcast in zijn vliegende sigaar ziet (is overigens een compliment, mooie auto) is nihil, want erg scherp komt de stumpert niet over.
Sarcast kan geen kant meer op en moet onder de vangrail uitgepulkt worden.

Bovendien laat Sarcast nog al erg graag filmpjes zien van bestuurders die (onbedoeld) een foutje maken om ons te laten zien hoe verkeerd die mensen wel niet bezig zijn.
Ik heb nog geen filmpje van Sarcast voorbij zien komen waarin iemand zo stom bezig was....

Blackadder the 5th zei:
Voor mij zijn het 2 ballen gehakt: de 1e voor het op de vluchtstrook rijden, de 2e voor het vervolgens inhalen en daarmee het blokkeren van een uitwijkmogelijkheid door de vluchtstrookrijder .... :(

Mijn mening idem...
Rijbewijs afnemen totdat het verantwoordelijkheidsgevoel ook ontwikkeld is is voor dat soort piloten al een prima manier om ze te beschermen tegen het letterlijk gehaktballen gaan worden.:(

Rob0032 zei:
Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Ik werd ook weer beschenen vandaag...

Vind je het gek?:S

Waarschijnlijk niet. Kolossale plaat voor de kop zorgt daarvoor.

Ik vind in het verkeer weinig gedrag zo asociaal dan hobby rechters die menen andere verkeersdeelnemers "terecht" te moeten wijzen en daarmee zelf een risicovolle situatie creëren. Niemand kent de state of mind van de ander in het verkeer. Wellicht was hij of zij op weg naar het ziekenhuis waar een (ernstig) zieke geliefde verblijft. Of erger, heeft hij of zij net afscheid genomen.

Nee, sarcast zal 'm wel even laten zien hoe het niet moet. Bah.:|

MWH zei:
Sarcasts actie is idioot, maar we zijn het inmiddels van hem gewend. Onder het mom van 'auto gaat naar vluchtstrook, dus geeft aan dat hij pech heeft, dus ik mag erlangs omdat hij geen normaal verkeer meer is' haalt hij dit wel vaker uit.
Hoe braadslee de actie van de vluchtstrookridder goed probeert te praten is net zo idioot. Er is geen enkele fatsoenlijke reden waarom je die bocht bewust zo zou nemen. En als je hem niet bewust zo neemt, dan kan je blijkbaar geen auto rijden en ben je een gevaar op de weg.
Helemaal mee eens. Wat mij betreft mogen beiden het roze pasje inleveren.

Wat ik nu zie is dat de actie van Sarcast het filmpje onderuit haalt. Terwijl de actie van de ander in hetzelfde soort valt.

De een creëert een gevaarlijke situatie, de ander maakt het nog even erger.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat iemand door onkunde of niet opletten zo`n manoeuvre maakt. Ik gooi het eerder op luiheid (arrogantie) of op een fors geval van kramp in de armen.

Daar maak je een heel goed punt, Boppie. Juist door de ziekelijke behoefte om anderen te corrigeren, ondermijnt Geelhoed z'n eigen punt dat hij wil maken. Contraproductiviteit in optima forma.

Sarcast zei:
Rob0032 zei:
Ik vind vooral Geelhoed hier arrogant
Het is alleen arrogantie als je superioriteitsgevoel niet terecht is natuurlijk.

Superioriteitsgevoel is nooit terecht, of je moet Nelson Mandela heten. Ik heb hem nooit gesproken/ontmoet maar ik kan je melden dat hij die gevoelens niet zal hebben gehad.

Superioriteitsgevoel is voor de zwakbegaafden.

Sarcast zei:
Rob0032 zei:
Ik vind vooral Geelhoed hier arrogant
Het is alleen arrogantie als je superioriteitsgevoel niet terecht is natuurlijk.

Arrogantie heeft niets te maken met goed of fout, maar met de manier waarop iemand zich opstelt in de communicatie. Jouw doel is niet gedragsaanpassing, maar jezelf profileren als kenner van alle regels. Buiten dat het je geen prettig persoon maakt, laat je hierdoor ook veel kennis verloren gaan.

Rob0032 zei:
laat je hierdoor ook veel kennis verloren gaan.

Welke kennis vraag ik mij dan af? De doelstelling van het verkeer is veilig van A naar B te komen, in een sociale context. Werkelijke kennis houdt zich bezig hoe we veilig en gezamenlijk ons doel bereiken. Een goede verkeersdeelnemer compenseert - waar hij kan - fouten van de ander zonder applaus, hij zou immers zelf op een ander moment een inschattingsfout kunnen maken.

Oh wacht, stom van mij. Sommigen maken geen fouten, dat is voorbehouden aan stervelingen.

Idefiqs zei:
Rob0032 zei:
kenner van alle regels.

Volgens Sarcast zijn de regels een doel op zich. Die - naar Zijn believen - terzijde geschoven kunnen worden voor Zijn Missionaire Werk.;)

Ik heb vrijwel geen woord van jou gelezen over de actie van de ander, het bevestigd wat ik eerder schreef. De actie van Sarcast heeft de focus, over de ander lees ik weinig. Sommigen hebben het begrepen. Braadslee begint het zelfs te verdedigen. Kan toch gebeuren?

Terug
Bovenaan