Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
520d zei:Staat die caravan nu serieus dwars over drie vakken?![]()
DRL heeft geen licht aan de achterkant van de auto, zelfs stadslicht heeft tenminste nog de achterlichten aan, dat zou al veel veiliger zijn geweest.Blik_op_wielen zei:Mergelsberg zei:Zo juist op het Takenhofplein een voll idiot die blijkbaar dagrijlicht meer dan voldoende vind om 22.30. Dat iedereen om hem heen aan het toeteren is of knippert met de lichten, dat heeft uiteraard op hem geen betrekking.
Sorry, maar ik vind dat eigenlijk art.130 waardig.
Ik vind het erger als mensen helemaal zonder verlichting in het donker rijden. Dat zie ik overigens regelmatig gebeuren, vorige week zag ik bij het links afslaan op een kruispunt rond 01.30 uur nog net iets bewegen in mijn binnenspiegel. Toen ik nog eens goed keek bleek het een zwarte auto zonder verlichting te zijn, lekker veilig dus. Ik probeer altijd een seintje te geven maar helaas reed deze auto een andere kant op.
stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Je ziet toch dat die mensen hun caravans aan het klaarmaken zijn voor hun vakantie?
Daar zijn ze hooguit een weekje of 2 mee bezig.
den Voetstuk zei:stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Je ziet toch dat die mensen hun caravans aan het klaarmaken zijn voor hun vakantie?
Is het niet zo dat je een caravan/camper maar een beperkte duur op straat mag hebben staan, misschien zelfs maar een dag? Althans, dat is me altijd verteld. Ik heb het eerlijk gezegd niet geverifieerd.
Ik doelde meer op het feit dat stadslicht 2x 5W is en dimlicht 2x 55W, puur het verschil in de hoeveelheid licht voor je auto. Als je uit een w5w 100 lumen krijgt dan mag je in je handen klappen, een knake H4 geeft al 1000 lumen af voor het dimlicht, een goede zit dichter bij de 1650 lumen. HID gaat royaal voorbij de 2000 lumen.Auto-fan zei:In mijn auto gaat er een lampje branden als ik mn stadslicht aan doe: exact dezelfde als voor dimlicht. Draai ik hem niet ver genoeg door zie ik op mn dashboard dus geen verschil.![]()
den Voetstuk zei:stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Is het niet zo dat je een caravan/camper maar een beperkte duur op straat mag hebben staan, misschien zelfs maar een dag? Althans, dat is me altijd verteld. Ik heb het eerlijk gezegd niet geverifieerd.
Moderator
stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Terence zei:stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Het is dus normaal om met je caravan 3 parkeerplaatsen bezet te houden voor 2 weken vooraf de vakantie?
Is er bij jou genoeg parkeerruimte ofzo?
Hier in Amstelveen mag het volgens de APV maximaal 3 dagen op dezelfde plek.
Verschuif je de caravan dus een plaatsje, dan mag ie daar weer 3 dagen staan.
Moderator
Soloman zei:Terence zei:stoterstangen90 zei:Ik vind het knap asociaal om je auto daar tussen te prakken.
Het is dus normaal om met je caravan 3 parkeerplaatsen bezet te houden voor 2 weken vooraf de vakantie?
Is er bij jou genoeg parkeerruimte ofzo?
Hier in Amstelveen mag het volgens de APV maximaal 3 dagen op dezelfde plek.
Verschuif je de caravan dus een plaatsje, dan mag ie daar weer 3 dagen staan.
Twee weken een caravan in orde maken?
Dat doe je toch in een paar uur? Als ik met de Toyotank op vakantie ga, zijn we twee dagen bezig om onze koffers in te pakken (kleren wassen, spullen kopen etc.), die staan dan gewoon in de garderobekamer. Op de dag van vertek, wat zeg ik, op het uur van vertrek, wat zeg ik nogmaals, op het kwartier van vertrek rij ik de auto voor en gooi de hele troep in de kofferbak.
Ik geef een caravan een uur (incl. stofzuigen).
Zeker met mijn Xenon zie ik dat verschil wel inderdaad!Mergelsberg zei:Ik doelde meer op het feit dat stadslicht 2x 5W is en dimlicht 2x 55W, puur het verschil in de hoeveelheid licht voor je auto. Als je uit een w5w 100 lumen krijgt dan mag je in je handen klappen, een knake H4 geeft al 1000 lumen af voor het dimlicht, een goede zit dichter bij de 1650 lumen. HID gaat royaal voorbij de 2000 lumen.Auto-fan zei:In mijn auto gaat er een lampje branden als ik mn stadslicht aan doe: exact dezelfde als voor dimlicht. Draai ik hem niet ver genoeg door zie ik op mn dashboard dus geen verschil.![]()
Ik mag hopen dat je 's avonds en 's nachts geen lampje op het dashboard nodig hebt om te kunnen zien of je dimlicht aan is of niet.
Wrangler zei:Vanmiddag bijna dood ervaring gehad, zit er nog van de te trillen op mijn stoel..
Ik rijd met de Mondeo door een industriestraat waar zeecontainers half op de weg staan, om (helaas) aan het eind van de straat een dierbaar persoon op te pikken. Vlak voor het bedrijf waar ik moet zijn, staan ook vrachtwagens op de weg, dus je moet slalommen ertussen door. Staat er een graafmachine midden op de weg, die niet aan de kant wil / gaat. Dus moet verplicht dwars door het gras en kuilen (Mondeo is lager dan normale auto), dus al met tegenzin. Verder op rijd ik langs een geparkeerde vrachtwagen, wordt ik door tegenligger (vrachtwagen) van de weg gedrukt (meneer wou niet wachten). Dat terwijl ik geen kant op kan, wegens vrachtwagens en parkeervakken die 'gevuld' zijn.
Dan op de terugweg, met bijrijder in de auto weer langs dezelfde vrachtwagens en zeecontainers. Ik rijd daar nooit harder dan 30, wegens alle gevaren om je heen. Vrachtwagens komen daar ook rechtstreeks uit de uitritten de weg oprijden (zonder kijken), dus zonder voorrang verlenen aan verkeer op de weg.
Ik rijd langs een tweetal vrachtwagens en weer door het gras (zelfde kraan stond er nog) om vervolgens een zeecontainer te naderen.
Komt er dus opeens een heftruck met de vorken op 1,5 meter hoogte achter de container vandaan, precies als ik langs de container rijd.
Ik zag de vorken precies op me afkomen en kon net 1,5 meteruitwijken naar rechts (puur uit reflex). Tegelijk had ik geremd, dus was puur geluk dat ik het toch kon voorkomen. Ik overdrijf weleens, maar nu niet als ik zeg dat de vorken (zonder uitwijken) mij en mijn auto totalloss hadden doorklieft.
Onderweg daarna geen woord meer gesproken, bijrijder en ik waren door oog van de naald en waren / behoorlijk onder de indruk.
Vanavond maar even een momentje van bezinning en diep ademhalen.
Wrangler zei:Vanmiddag bijna dood ervaring gehad, zit er nog van de te trillen op mijn stoel..
Ik rijd met de Mondeo door een industriestraat waar zeecontainers half op de weg staan, om (helaas) aan het eind van de straat een dierbaar persoon op te pikken. Vlak voor het bedrijf waar ik moet zijn, staan ook vrachtwagens op de weg, dus je moet slalommen ertussen door. Staat er een graafmachine midden op de weg, die niet aan de kant wil / gaat. Dus moet verplicht dwars door het gras en kuilen (Mondeo is lager dan normale auto), dus al met tegenzin. Verder op rijd ik langs een geparkeerde vrachtwagen, wordt ik door tegenligger (vrachtwagen) van de weg gedrukt (meneer wou niet wachten). Dat terwijl ik geen kant op kan, wegens vrachtwagens en parkeervakken die 'gevuld' zijn.
Dan op de terugweg, met bijrijder in de auto weer langs dezelfde vrachtwagens en zeecontainers. Ik rijd daar nooit harder dan 30, wegens alle gevaren om je heen. Vrachtwagens komen daar ook rechtstreeks uit de uitritten de weg oprijden (zonder kijken), dus zonder voorrang verlenen aan verkeer op de weg.
Ik rijd langs een tweetal vrachtwagens en weer door het gras (zelfde kraan stond er nog) om vervolgens een zeecontainer te naderen.
Komt er dus opeens een heftruck met de vorken op 1,5 meter hoogte achter de container vandaan, precies als ik langs de container rijd.
Ik zag de vorken precies op me afkomen en kon net 1,5 meteruitwijken naar rechts (puur uit reflex). Tegelijk had ik geremd, dus was puur geluk dat ik het toch kon voorkomen. Ik overdrijf weleens, maar nu niet als ik zeg dat de vorken (zonder uitwijken) mij en mijn auto totalloss hadden doorklieft.
Onderweg daarna geen woord meer gesproken, bijrijder en ik waren door oog van de naald en waren / behoorlijk onder de indruk.
Kilometervreter zei:Wrangler zei:Vanmiddag bijna dood ervaring gehad, zit er nog van de te trillen op mijn stoel..
Wat heb jij een geluk gehad dat je je snelheid erg laag had. Zo zie je maar weer, op dat soort industrieterreinen moet je ontzettend op je hoed zijn. Er kan altijd zoiets gebeuren. In Harderwijk hadden; een ontploffende gastank die vanuit een bedrijfshal dwars door het dak naar buiten kwam en terecht kwam op een geparkeerde auto.
LoveMyJeep zei:Als ik zo lees hoe onoverzichtelijk de situatie daar is, vraag ik mij af waarom de heftruckchauffeur überhaupt met zijn lepels vooruit rijdt. Zoiets zou ik achterwaarts doen, heb je prima zicht en omdat er niets uitsteekt kan je ook niets gevaarlijks doen. En achteruit rijden is voor zover ik weet iets heel normaals bij heftrucks...
Moderator
Kilometervreter zei:LoveMyJeep zei:Als ik zo lees hoe onoverzichtelijk de situatie daar is, vraag ik mij af waarom de heftruckchauffeur überhaupt met zijn lepels vooruit rijdt. Zoiets zou ik achterwaarts doen, heb je prima zicht en omdat er niets uitsteekt kan je ook niets gevaarlijks doen. En achteruit rijden is voor zover ik weet iets heel normaals bij heftrucks...
Daar zul je wel heftruckchauffeur voor moeten zijn.
Terence zei:Kilometervreter zei:LoveMyJeep zei:Als ik zo lees hoe onoverzichtelijk de situatie daar is, vraag ik mij af waarom de heftruckchauffeur überhaupt met zijn lepels vooruit rijdt. Zoiets zou ik achterwaarts doen, heb je prima zicht en omdat er niets uitsteekt kan je ook niets gevaarlijks doen. En achteruit rijden is voor zover ik weet iets heel normaals bij heftrucks...
Daar zul je wel heftruckchauffeur voor moeten zijn.
Tja maar een opleiding is daar niet echt voor, in ieder geval geen officieel papiertje nationaal.
Bentley Arnage zei:@ Wrangler,
Waar stond die container dan op het moment dat jij er langs reed? Kun je dat aangeven op de door jou gemaakte foto?
En is dat industrieterrein in Hengelo of de omgeving van Hengelo?
Moderator
Mergelsberg zei:Zonder richting aan te geven een baan naar rechts voorsorteren? Check.
Langs de buitenrand van het Takenhofplein 3/4 rond gaan? Check.
Daarbij constant links richting aangeven? Check.
Geen voorrang verlenen aan verkeer dat van rechts de rotonde op komt? Check.
Uiteindelijk de rotonde verlaten zonder richting aan te geven? Check.
Nou geef ik AFCENT kentekens normaal al behoorlijk de ruimte en heb ik een gezonde dosis vooroordelen over de rijbevoegdheid van de bestuurder, dit sloeg werkelijk alles. Ik snap dat er in de VS hele staten zijn waar niet een rotonde is, maar als je op die manier rotondes neemt, dan vraag ik me toch af hoe je van ergens bij Heerlen in vredesnaam zonder schade in Nijmegen bent gekomen.
PauseBreak zei:Vrij simpel: In tegenstelling tot in de VS moet je hier wel degelijk iets kunnen om je rijbewijs te ontvangen![]()
Ordep zei:PauseBreak zei:Vrij simpel: In tegenstelling tot in de VS moet je hier wel degelijk iets kunnen om je rijbewijs te ontvangen![]()
Toen ik een paar maanden geleden een Maryland rijbewijs heb gehaald hadden ze net ingevoerd dat je ook daadwerkelijk in het verkeer moest rijden voor het praktijk stuk. Daarvoor was het voldoende om een paar rondjes op een afgesloten parkeerterrein te rijden en tussen enkele pionnetjes in te parkeren waarbij je op 20 cm van de stoep moet komen.
Men is hier wel een stuk minder agressief in het verkeer, misschien ook omdat ze totaal niet bezig zijn met het verkeer en het rijden...
PauseBreak zei:Zo, progressie. Maar serieuze vraag: Moest je ook daadwerkelijk iets van voertuigbeheersing en verkeersinzicht tonen, of was het voldoende om dat rondje praktijk zonder schade af te leggen en te stoppen voor stopborden?
Ordep zei:Voertuigbeheersing is niet zo een nadruk op: een vriend van me ging afrijden met een hand geschakelde auto, hierdoor moest hij extra lang wachten totdat de examinator die ook in een hand geschakelde auto kon rijden, beschikbaar was.