Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

Vorig weekend was ik met vrienden naar het Metropole Museum in druten. De eigenaar heeft zijn fortuin gemaakt in de vrachtwagens en zo is qua oppervlakte het meeste daar aan gewijd maar er qua aantal staat er meer aan auto's (die nemen immers significant minder ruimte in, zeker zonder trailer.)

Volledige album:

55448329926_07a0298c5b_k.jpg

55449167958_a6bf020630_k.jpg

55448453198_1e21be06ec_k.jpg

55448728015_55c04f2c58_k.jpg

55449181798_6db48213a1_k.jpg

55449060166_50e0dd68b6_k.jpg

Visscher is IMHO meer de moeite waard dan Metropole. Ik ben er al eens geweest maar wil er binnenkort nog eens heen.

Oké! Ben bij beiden nog niet geweest dus ben benieuwd. Ik ga nu vooral naar Visscher voor 80 jaar Wegenwacht, maar ben ook zeker benieuwd naar de rest. Zag van de week een leuk filmpje over de Matra Simca Rancho.

Vorig weekend was ik met vrienden naar het Metropole Museum in druten. De eigenaar heeft zijn fortuin gemaakt in de vrachtwagens en zo is qua oppervlakte het meeste daar aan gewijd maar er qua aantal staat er meer aan auto's (die nemen immers significant minder ruimte in, zeker zonder trailer.)

Volledige album:

55449167958_a6bf020630_k.jpg

55448453198_1e21be06ec_k.jpg
Heel gaaf die Fiat 1100 TV Padovan Aerodynamica en gele Ferrari 275 GTB!

Ik weet dat dit het Autoweekforum is, maar wellicht zijn er nog meer liefhebbers van vrachtwagens.

Filmpje:

https://youtu.be/KbTaFxXqO2U

Fotoalbumpje:

Vooral het oudere spul trekt mij aan.

Deze Scania is geïmporteerd vanuit Australië. Tijdens de restauratie is het stuur verplaatst van rechts naar links.

De DAF Turbo Twin, die in 1987 heeft deelgenomen aan de Parijs-Dakar.

Bepaalde trucks kan ik zeker wel waarderen. Met name de Renault Magnum spreekt mij wel aan, maar ook de Mercedes-Benz NG & SK. Zo’n klapperende Scania doet mij weinig, op de Torpedo’s na.

Vandaag bij twee PS Speicher vestigingen in Einbeck geweest. Het hoofdgebouw waar vooral motoren staan, en de automobielen. We hadden van te voren niet door dat het over meerdere panden in Einbeck verdeeld is.

Morgen is het weer Authentiek Vreeswijk, in de gelijknamige plaats bij Utrecht. Rondrit voor klassieke auto's, trucks, motoren en brommers en soms tractoren gevolgd door een bijeenkomst in het historisch centrum van Vreeswijk. Meestal wel wat aardigs te zien.

Op zondag 30 augustus reed ik mee met de Picknickrit van Ami Vereniging Nederland.
De start was in het ietwat regenachtige Bronkhorst en de rit leidde ons naar een leuke picknicklocatie in Vorden.

Filmpje:

Fotoalbumpje:

De enige niet-Citroën (een Saab 96) kreeg pech...

Ik was afgelopen zondag bij Wheels Marënwaerdt (voor het weer een slechte dag gekozen), heb vanwege de regen bitter weinig foto's gemaakt die gelukt waren. Wel mooie auto's gezien, zoals deze Alpine
Fsc4BgF

Het heette trial maar de bestuurders in deze 4WD's maakten er een modderrace van waardoor mevrouw Roadracer in een oogwenk nogal wat klonten modder op de kleding kreeg... die konden gelukkig wel redelijk goed verwijderd worden.
5M4R7gT

Terwijl ik in Vorden lekker zat te genieten van een gezamenlijke picknick met de Ami Vereniging Nederland (zie twee berichten hierboven), reden er een hoop leuke klassiekers voorbij. Na even zoeken lijkt dat de Smoks Hanne Rit te zijn geweest.

Ik heb er 20 foto's van gemaakt, die in dit fotoalbum staan:

Hier heb ik enkele plaatjes van de Tourrit de Liemers, Montferland en Achterhoek, georganiseerd door de Peugeot 205-309 Club Nederland op 6 september 2026.

De opkomst was groot: 46 auto's (6 309's en 40 205'jes).

Dit is mijn gehele fotoalbum(pje):

Dit is mijn video van de rit:

Blijft een leuke auto om te zien, de Peugeot 205. (y) Zelf heb ik de opvolger ervan gehad, de 206.

Terug
Bovenaan