Het grote BMW E39 topic !

Ik heb al een aantal jaren een bmw 523i (E39 dus). Heb alleen wel al een hele tijd geen cd speler, want hij doet het niet. Ben al een lange tijd op zoek naar de cd-speler, maar kan het nergens vinden (marktplaats, ebay, sloop, etc). Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden of verkoopt iemand deze? Het is een originele radio van bmw "BMW Business CD RDS". Let op....er zijn er meerdere van....hij moet echt de bass-, treble-, fader- en balance knoppen hebben, net als op de foto. Het onderste gedeelte met de display van de boardcomputer etc doet het bij mij nog goed, heb dus alleen de cd-speler nodig. Iemand die me verlost uit mn lijden?

Dit is dus de radio die ik zoek:
28102009403.jpg

Zo ziet het geheel eruit:
21102009395.jpg

SORRY van mn vorige bericht....heb een foutje gemaakt met de foto en kan de post niet meer wijzigen of verwijderen. Hier is ie nogmaals, maar dan goed:

Ik heb al een aantal jaren een bmw 523i (E39 dus). Heb alleen wel al een hele tijd geen cd speler, want hij doet het niet. Ben al een lange tijd op zoek naar de cd-speler, maar kan het nergens vinden (marktplaats, ebay, sloop, etc). Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden of verkoopt iemand deze? Het is een originele radio van bmw "BMW Business CD RDS". Let op....er zijn er meerdere van....hij moet echt de bass-, treble-, fader- en balance knoppen hebben, net als op de foto. Het onderste gedeelte met de display van de boardcomputer etc doet het bij mij nog goed, heb dus alleen de cd-speler nodig. Iemand die me verlost uit mn lijden?

Dit is dus de radio die ik zoek:
2ccqx03.jpg

Zo ziet het heel geheel er uit:
2qvtriu.jpg

Flegma, kijk eens in Duitsland op ebay.

En deze man: https://www.online-rubin.de/ is een vreemde vogel maar weet ontzettend veel van de elektronica in de BMW's. Hij heeft ook vaak hardware of kan het vinden. De link zegt niet zoveel maar als je zijn username op e39-forum.de zoekt dan kom je op zijn specialiteit/hobby uit: BMW electronica.

Mocht er op jouw radio type geen wisselaar kunnen, dan is het wellicht een idee om een iets nieuwer type te nemen zodat je er een cp600bmw aan kan hangen, dan ben je in een klap up-to-date.

Casanova zei:
Dan kan ik er dus ook gewoon ruitenwisservloeistof in gooien. Pompje doet het ondanks scheur nog wel.

yep, doe ik ook. werkt prima. vroeger niet, toen had je 'intensiv reiniger' nodig omdat het normale weinig deed.

en als het je nog te hard gaat: lichten uit en de koplampsproeiers doen niet mee. de eerste keer (met lampen aan) doen ze mee en daarna iedere 5e keer sproeien (meen ik). Maar als je de 'S' knop op je rechterstuurstengeldinges gebruikt doen ze altijd mee geloof ik.

Mijn Beemer op een koude winterochtend:

E39 525i M-Sportpakket II Cosmosswartz

15efedd.jpg

14np7jk.jpg

16k3o15.jpg

Ben op zoek naar nieuwe set velgen voor mijn E39 525i (Zie vorige post)

Momenteel is de velgmaat 235-40-R18, vooraan en achteraan. De verkoper ervan had me niet verteld dat ze eigenlijk onder een 3-serie zaten. Omdat de ET-waarde niet overeenkwam met een 5-serie zitten er nu H&R spacers tussen. De velgen zijn wel volledig gerestaureerd en herspoten en erg mooi. Er is slechts 1 stukje stoepschade (3cm, rechts voor) maar dat is bijna niet zichtbaar. De banden zijn vooraan nog prima, achteraan aan vervanging toe. Als iemand geinteresseerd is in deze set, laat maar weten. Past dus zowel op een 3-serie als op een 5-serie (met de meegeleverde spacers)

Wat ik zelf zoek;
Ik zou graag vooraan 245-35-18 en achteraan 265-35-18 (Ofwel 19'ers) vinden;

-Ofwel de M double-spoke 65 velg (die ik nu ook heb), maar met die nieuwe maat
-Ofwel BBS CH met die nieuwe maat

Replica's vind ik prima.

Als ik de hele set met goeie, niet-versleten kwaliteitsbanden kan kopen is dat een groot pluspunt!

Zou iemand me daarmee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

P.s. Mijn zoekertje voor de velgen is ook te vinden op Kapaza en op 2dehands.be

Ha, die DMoors;

Vergeet niet dat de oorspronkelijke bandenmaat voor ook 235/40-18 is. De ruimte voor 245/35-18 zou bij afwijkende ET misschien aan de krappe kant kunnen zijn.

Hansv2 zei:
Ha, die DMoors;

Vergeet niet dat de oorspronkelijke bandenmaat voor ook 235/40-18 is. De ruimte voor 245/35-18 zou bij afwijkende ET misschien aan de krappe kant kunnen zijn.

Ah ok, zouden originele (5-serie-) velgen maat 245/35-18 niet passen op mijn auto?

DMoors zei:
Hansv2 zei:
Ha, die DMoors;

Ah ok, zouden originele (5-serie-) velgen maat 245/35-18 niet passen op mijn auto?

Wil je echt weten welke maten velgen en banden passen onder je auto?

https://www.wheelsizecalculator.com/

je kan hier het verschil tussen je oude en nieuwe banden uitrekenen, rijhoogte snelheid enz.

flegma83 zei:
DMoors zei:
Hansv2 zei:
Ha, die DMoors;

Wil je echt weten welke maten velgen en banden passen onder je auto?

https://www.wheelsizecalculator.com/

je kan hier het verschil tussen je oude en nieuwe banden uitrekenen, rijhoogte snelheid enz.

Thanks! Ik ga er zeker eens naar kijken!

DMoors zei:
Hansv2 zei:
Ha, die DMoors;

Ha, die DMoors;

Wel misschien als de ET (teveel) afwijkt en de auto misschien nog verlaagd is ook. Kwestie van een keertje passen, toch?

Mijn vader heeft sinds een tijdje een diesel Touring (type weet ik niet precies en nog geen foto's.:().

Weide1 zei:
DMoors zei:
Mijn Beemer op een koude winterochtend:

Dito. Toen er nog geen 30 cm sneeuw lag.

r1ak1u.jpg

Krijg het gewoon koud als ik er naar kijk!

Die van ons staat lekker binnen met dit weer, kost wat meer moeite om alles zonder auto te moeten doen, maar heb een pesthekel aan dat zout, bovendien is een achterwiel aangedreven auto ook niet super in de sneeuw heb ik begrepen, dus voorlopig staat ze goed binnen.

Hallo iedereen,
ben in het bezit van een e39 528i exc aut.
07-1997 schiefer grun.
Mijn vriendin heeft de auto gekocht in 2003
met 125.000 km. Hij heeft in de autoweek
gestaan, klokje rond.509.000 km.

Ik rij hem nu als tweede auto, zij rijd nu in
een Volvo s60 d5 drivers edition,zakelijk.
De km stand is nu ongeveer 592.000 km.
Auto is in onderhoud bij de dealer in Duitsland,
er is een extra onderhoudsboekje, en de BMW
is sinds het verlaten van de fabriek dealer
onderhouden.

De motor loopt als een zonnetje,geweldige
zescilinder.

Alleen ben ik op zoek naar een nieuwe stoel.
Deze wordt nu iets minder.
Groeten

Hallo S-J.
We hebben nog nooit problemen gehad met de automaat(steptronic),ook zit de orginele uitlaat er nog onder
en heb ik zomer vorig jaar voor het eerst alle schokbrekers laten vervangen.
De enige grote uigave aan de motor is gedaan omdat de kop begon te zwetenen daarom hebben we de koppakking
laten vervangen en de kop laten vlakken en de daarbij behorende slangen en pakkingen laten vernieuwen.
Vandaar dat hij nu wel weer een paar honderdduizend km mee kan.
Oh ja en de hele airco is vernieuwd.
Wat rij jij?
Groeten Evert

Nee die groene is dat toch Evert :D? met die facelift koplampen? die 1 keer per jaar gepoets werd, en er moesten andere wielen op omdat de orginele niet mooi meer waren ?

Valt me wel tegen van je vriendin, die is zo gek op BMW en dan heeft ze nu een Volvo (n), dr volgende auto moest volgens mij toch een BMW zijn volgens het artikel!

Onze 523 uit 1997 is net pas de 110.000 kilometer gepasseerd, kan ook nog wel ff mee dus:D

(Beemer staat lekker warm in de garage nu)

trouwens ik zag laatst een rode, en dat is icm met goede velgen en het m-pakket toch best een mooie kleur voor een e39

!!rOCb8!CG0~$(KGrHqEOKj0Er)0G,n(BBLESD(7Dqw~~_27.JPG

!!rWW5P!Bm0~$(KGrHqQOKkYEsmmLlje4BLPMGygRJ!~~_19.JPG

Dag heren,

Mijn stiefvader is in het bezit van een E39 528i automaat uit 1998, waarvan het elektronische displaytje onder de tellers het niet meer doet. Althans, hij is niet meer leesbaar. Nu beweert hij dat dat niet te vervangen is, wat me sterk lijkt. Vandaar de voor de hand liggende vraag: Is het te vervangen en zo ja, hoe duur gaat dat zijn?
alvast bedankt.

https://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/85505-repair-guide-missing-pixels-odometer-display.html
https://www.m5board.com/e39m5/Pixel-repair-v05.pdf

google werkt heel fijn.

Hoi AFW,
Er zitten ondertussen nieuwe orginele lichtmetalen velgen onder,zelfde type als nu.
We hebben gekozen voor "fully loaded"Volvo omdat ze een hele goede deal hadden en een geweldige verkoper die in ieder geval
zaken wou doen,iets wat de Bmw dealer in de buurt niet nodig had.
Waarschijnlijk rijkdom,wat gezien de ons aangeboden deal voor ons totaal niet interessant was.
De auto wordt zakelijk gereden ,en aangezien mijn vriendin een eigen zaak heeft, kijk je toch wel even naar wat je uit de zaak haalt.
Het verschil tussen een 318d met weinig extra`s en een volle s60 d5 was al 200 euro in ons nadeel, voor een 530d met alle toeters en bellen
was het verschil 800 euro pm.
Maar je hebt wel gelijk, het is geen Bmw qua rijgenot.
Groeten Evert

Ja daar heb ik allemaal geen verstand van Evert, wij sparen en kopen een auto, geen idee hoe of dat het werkt met business lease en dergelijken, ik geloof best dat het een hoop geld schelen kan, bij bmw noemen ze al snel dat iets een optie is en dat gaat dan soms wel om dingen die je bij andere merken gewoon standaard krijgt, buiten dat vind ik de bmw van nu minder speciaal dan de modellen van rond 1996 tot 2002, vond de opvolger van de e39 echt een spuuglelijk en protserig apperaat,, de e39 is dan veel stijlvoller en meer ingetogen.

Mooi trouwens nieuwe velgen er op, die van ons staat nog steeds op staal met wieldoppen mijn voorkeur gaat ook uit naar 16 inch lichtmetalen velgen, maar ja alles op zijn tijd, ik koop trouwens zelden het blad van autoweek, maar die van jou vriendin moest ik hebben, ligt nu bij de documentatie van onze auto, vind ik mooi om er bij te hebben (y)

Mag ik vragen wat je hebt betaald voor de nieuwe velgen?

Ik heb BMW E39 530D Touring 2000 met Xenon verlichting en ik wil graag mijn groot licht ook Xenon of (LED) laten maken kan dat?
zo ja, wil ik graag wetten wat voor lampen moet ik dan hebben en waar kan ik het kopen.

Alvast bedankt

Ha, die Evert1;

Geweldig om te lezen dat jullie Vijf nog steeds still going strong is. De mijne (530i met handbak van '01, voor foto's even terugbladeren) heeft er pas een schamele 108.000km opzitten, maar voelt ook zeker aan alsof het vijf- à zesvoudige geen enkel probleem zal zijn. Van mij mag het, want ik vind het nog steeds een fantastisch fijne auto om in te sturen.

Hallo Hans,Heb even teruggebladerd en inderdaad wat een mooie maagdelijke 5.Hij kan zeker nog 5 ton mee.
Groeten Evert

Als alles goed is heb ik volgende week style 33 velgen voor de auto, maar wat ik even wil weten moet ik ook andere wielbouten hebben voor lichtmetaal, er staat me iets bij dat dat bij bmw niet hoeft, maar op me vorige auto´s heb ik het wel altijd gedaan!

Ha, die AFW;

Onder een E39 zit weliswaar altijd lichtmetaal, want ook die zwarte wielen met wieldop zijn van aluminium, maar die zijn volgens mij niet gegoten. En gegoten wielen hebben omdat de schijf dikker is en het aanlegvlak met de bout/moergaten vaak anders is eigenlijk altijd andere bouten of moeren nodig dan wielen die uit staal of aluminium zijn geperst. Gewoon even bij den dealert of een goede bandenboer een setje specifiek voor je nieuwe wielen vragen. En goede sloten natuurlijk!

Joh dus die bouten zijn langer, nou extra kosten dus, wielsloten geloof ik wel, denk niet dat er iemand is die style 33 velgen gaat stelen, en de auto staat binnen waar niemand (ook ik als eigenaar niet) bij kan dus dat lijkt me sterk dat me wielen ineens weg zijn ;)

Zal de dealer wel even bellen voor wat meer informatie!

Net gebeld met een BMW dealer, volgens hun hoeft het niet, ze zeiden wel dat zoals jij al aan gaf de zwarte wielen ook lichtmetaal zijn, bouten hoeven volgens hun niet aangepast te worden, dus dan doe ik dat ook niet, wel zeiden ze dat je misschien bij de ene velg wat meer slagen kan maken dan bij de een ander type velg, maar dat maakt dus niet uit!

Dus volgende week kan ik ze er meteen onder gooien !(y)

Ha, die AFW;

Style 33 zal zeker niet de meest gezochte en gejatte LM-velg zijn, maar waarom zou je voor die paar knaken risico's gaan lopen?
Nette wielen trouwens hoor. Ik wil voor de volgende winter eigenlijk een setje style 48 scoren (net als mijn reservewiel) om er dan
winterbanden om te leggen, maar 33 mag natuurlijk ook best. Waar staat je auto meestal? ;-)

De auto staat in een automatische parkeer garage, je zet hem erin, handrem erop, en de rest gaat vanzelf (y)

Ik vind style 48 niet echt mooier smaken verschillen natuurlijk maar ik vind ze iets wat ielig staan, reserve wiel moet ik dan ook nog style 33 hebben, kom ik vast nog wel een keer los tegen, welke velgen liggen er nu op bij jou dan?

wil de auto zoveel mogelijk orgineel bmw houden, volgende word misschien wel een ander interieur, maar dat weet ik nog niet zeker :)

Ha, die AFW;

Voilá:

P1010197.jpg

Style 32 in 8 en 9 x 18". Niet echt ideaal voor de winter dus. Ik vind style 33 stiekem wel iets mooier,
maar style 48 past in mijn ogen op de een of andere manier wat beter bij een faceliftmodel. En ook
omdat mijn reservewiel een style 48 is.

Hansv2 mooie auto, huidige velgen staan goed, ziet er lekker orgineel uit zo, ik zal van de week als de velgen onder mijn auto liggen ook effe een plaatje posten ! Verder nog wat leuks van binnen leren bekleding?

Ik vind donkere auto's zoizo top, maar ja we doen het maar met Arktissilber hier, ben echt aan het denken om er ook een keer lederen bekleding in te zetten, maar ik moet dan wel weten of er ook modellen zijn besteld zonder Zei-airbags, volgens mij was dat toen in 1997 een optie? ik heb nu dus die Zei-airbags, en die wil ik wel behouden!

Soms is het jammer dat ik niet altijd een foto camera bij me heb, hier in de buurt zie ik soms een gedrochten van het e39 model rijden, stumpers die nu ook led lichtslang rondom de koplampen plakken, zal je zo een apart topic van kunnen maken, het bmw gedrochten topic....:cry:

Ha, die AFW;

Het enige wat aan de auto zo ongeveer ontbreekt is een automaat (maar die wilde ik ook niet), een navigatiesysteem en een cd-wisselaar. Beiden voor mij ook geen gemis want ik heb een los tomtommetje en een iPod aan de radio gekoppeld met een Dension icelink. De auto is een cosmoszwarte 530i van maart 2001 die ik in november 2007 aus der Heimat geholt habe. Zelf geïmporteerd omdat knappe E39's met een handbak in ons land bijzonder schaars zijn en bovendien stukken duurder dan in Duitschland. Gekocht bij een BMW-dealer met een jaar garantie en toen slechts 56.000km (inmiddels 109.000) op de teller. Electrisch verstelbare spiegels, stuur en Komfortsitze met zwarte Montanalederen bekleding, verwarming en geheugen, klimatronic, alarminstallatie, 18" lichtmetaal met Mischbereifung, M-sportonderstel, multifunctioneel M-sportstuur, glazen schuif/kanteldak, PDC, DSC, rolgordijn voor de achterruit, zelfdimmende binnen- en buitenspiegels, edelholz, shadowline, groene strook in de voorruit, regensensor, xenon, koplampsproeiers, witte knippers, afneembare trekhaak, skizak, CD-radio, boardcomputer met check-control, Business- en Exclusivpakket; geen idee wat die laatste twee dan nog inhouden. Beste mond vol zo al met al....

4549831g_xxl.jpg

Wintermatten liggen trouwens meestal in de garage, veloursmatten staan toch wat netter.

Ha, die BMW4Life;

Dank voor het compliment. Was in november 2007, dus ik ben bang dat je te laat bent. Is trouwens leuk handelen hoor, in der Heimat.
Misschien hebben ze wel wat anders voor je staan. https://www.bundk.de/index.php?loc=uelzen

Ha die Hans (y)

Volgens mij kan je bij de bmw nog de optie lijst aanvragen, ik zal dat voor onze auto ook een keer nagaan, ik herken wel een hoop dingen die ik ook op de auto heb zitten, alleen dat schuifkantel dak dat is zo heerlijke optie, maar ja niks aan te doen die kan je achteraf niet effe inbouwen bij die van ons !

Die zelfdimmende spiegels wist ik eerst niet dat ik die had, ik denk hebben die auto´s achter me nou ineens groene koplampen :rolleyes:

Dat ipod verhaal zal dat achter mijn radio ook kunnen of moet ik daarvoor een nieuwer radio hebben?

Wat die paketten nou precies in houden weet ik ook niet die van ons is een executive uitvoering, volgens mij betekend dat gewoon het aankleden met hout in het dashbord?? Schadowline is perfect, hebben wij ook, vind het niks al die lidl achtige chrome stripjes rondom de auto, (ieder zijn ding natuurlijk)!

Je auto is echt mooi, en met die kilometerstand heb je er voorlopig nog wel een poos plezier van, die van ons staat kwa kilometerstand zo'n beetje het zelfde ook al is die uit 97:cool:

Ha, die AFW;

Een schuif/kanteldak is inderdaad pure weelde. Zelfs 's winters, zeker in combinatie met de verwarmde stoelen gaat dat ding nog geregeld lekker open.
Ik heb die Dension Ice-link gewoon achter in de standaard BWM (business) CD-radio kunnen pluggen, op de plaats waar normaliter een CD-wisselaar wordt aangesloten. Het enige gereedschap dat je daarvoor nodig hebt is een Torx (10) schroevendraaier. En als er al een CD-wisselaar inzit kan die plug er ook gewoon weer in worden gejast. Mooie oplossing. Hoe dat met al die menu's precies werkt heb ik me nooit in verdiept; shuffelen maar! https://www.icepod.nl/

HAllo,

Ik had nu graag de foto´s met jullie willen delen van onze auto met de style 33 velgen MAAR...............

Ik kwam tijdens het monteren een probleem tegen, de schaal waar de veer op rust bij de schokbreker van de voorwielen is afgebroken:cry:, Dus achter zitten ze er wel op maar voor de orginele maar weer terug gezet, nu heb ik net een klein ritje gehad, en nu begint het nog aan te lopen ook allemaal, dus de auto snel maar weer weg gezet, en vond het maar eng rijden!

Dus ik heb nieuwe schokbrekers nodig, ik denk dat dit een aardig duur geintje word, dus alle tips zijn welkom wat betreft merken en prijzen van schokbrekers, ik denk dat ik me niet meer ver kan rijden, dus ik denk dat het bij de dealer gedaan gaat worden, mensen met andere tips graag snel effe mij wijs maken voor een goede garage in of rondom Den Haag!

Ben wel blij dat ik er bij het wisseln van de wielen achterkom en niet op een verlate snelweg ver van huis!

(de wielen maken de auto wel af als ze er op zitten (y) )

kan iemand in godsnaam mij helpen,
ik heb bmw e39 touring 2000 en er zit dat dingetje in met 1 2 3 cijfer op (zie foto met rode pijl naar toe) en ik heb helemaal geen idee wat het is.

bnclo4q.jpg

Dag Sander,

voor mij is dit allemaal nieuw maar heb je je m5 nog steeds?

groet
henry

Terug
Bovenaan