Guest
haha bij de een kan het wel en bij de ander niet..
de de derde had er nog nooit van gehoord..
de de derde had er nog nooit van gehoord..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
T. van Bakel zei:haha bij de een kan het wel en bij de ander niet..
de de derde had er nog nooit van gehoord..
techlo2 zei:Iemand in mijn vriendenkring heeft een 520 met 415000 kilometer op gas. Ik vind het bizar en bijzonder dat die auto nog steeds zo mooi rijdt.
Renier zei:gentlemen,
even een vraagje: ben op zoek naar een nieuw interieur voor mijn '96 528iA (heeft geen stoelverwarming of electrische stoelen, en leer is erg verweerd).
nu vind ik redelijk wat mooie interieurs op verkoopsites, maar weet niet zeker of ze passen
- past een interieur van na de facelift in een pre-facelift auto?
- past een interieur met neerklapbare achterbank in een auto zonder neerklapbare achterbank? (ga ervanuit dat het neerklappen sowieso niet zal werken, maar kan ik een interieur met die optie uberhaupt inbouwen?)
- weet iemand of er problemen zijn met het achteraf inbouwen van de schakelaars voor stoelverwarming en memoryknopjes in deur?
alvast bedankt!
Renier zei:thanks icebrain!
maarreh.. hoezo opletten met electrisch vs handbediend? heb nu handbediend en wil eigenlijk wel electrisch. is dit niet mogelijk? lijkt me een kwestie van de juiste kabels aansluiten en kabeltje trekken naar de deur (memoryknop). desnoods moet de garagist die het voor me gaat doen de kabels maar opnieuw trekken..
gearhead zei:@ Icebrain; kan ik jou om je kennis en kunde vragen?
gearhead zei:Mooi! Ik kan voor weinig een 525 tds op de kop tikken. Handbak uit '99. Heb er al mee gereden en reed prima. Heb jij nog speciale zaken waar ik even op moet letten? Banden, remmen etc weet ik.
Uiteraard; het is een oude auto en je weet het nooit maar enige verdere kennisdeling is nooit weg
Thanks alvast
gearhead zei:300.000 en handbak zoals vermeld. Tot 2009 dealer onderhouden, daarna2 keer naar de fastfitter.
En 1e eigenaar![]()
gearhead zei:Thanks Icebrain. Pixels doen het!! Interieur is niet heel netjes. Rook- en hondlucht. Verder idd een roestplek bij het linker achterspatbord. Niet doorgerot maar wel iets om aan te pakken. Roest aan de onderzijde; geen idee. Verder opties zijn klima en cc.
Tijdens de proefrit geen opmerkelijke zaken gezien/gehoord. Liep mooi, pakt goed op, geen zingend diff, geen luid fluitende turbo.
Ik denk dat ik mijn oude Audi 80, een schopje geef en tot aanschaf van dit apparaat over ga. Maar eea laat ik nog even bezinken.
In ieder geval dank Icebrain.
Icebrain zei:Ik bedoelde het niet lullig,
Icebrain zei:alleen wil je van handbediend naar elektrisch kijk dan eerst of je de kabels hebt liggen, meestal wel maar de ervaring met mijn vorige (E34) leert dat die na 1992 niet meer werd bekabeld in het interieur voor elek. ramen en stoelen wegens kostenbesparing kijk dan ook niet raar op als dat bij de E39 ook gebeurt is
Daarom vraag het aan een BMW Dealer of specialist als alles bekabeld blijkt te zijn geen probleem, en oja de benodigde stekkers en kabels zouden onder je tapijt moeten liggen onder de stoelen, succes.......................
Mister Braun zei:Ik heb van een dealer gehoord dat mijn model na de facelift is uitgerust met grotere schijven, dikkere remknijpers en 16 inch wielen. Yeah, right.
Mister Braun zei:Ik heb van een dealer gehoord dat mijn model na de facelift is uitgerust met grotere schijven, dikkere remknijpers en 16 inch wielen. Yeah, right.
AFW zei:Een e39 remt trouwens als een beest
Roland Piek zei:hey 205rallye
Ik had een vraagje hoe krijg ik net als jouw de foto's met een plaatje in het forum zelf te staan
ik had dat een hele tijd geleden ook al geprobeerd maar dat was me niet gelukt.
Wat moet ik precies intypen om de foto's er op te krijgen dan ? weet jij dat zo ?
Groeten Roland Piek
Afbeeldingen plaatsen
Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals Photobucket en Imageshack.
Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd: er staat in je bericht nu iets als.![]()
Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.
BMdoubleyou zei:Het hangt er vanaf hoeveel je gaat rijden maar normaliter kom je niet aan 2500 per jaar. Maar dat is ook erg afhankelijk van de staat van onderhoud en kilometerstand. Mijn 740i uit 1997 kostte me bij 18000km per jaar aan onderhoud iets van 1600 euro per jaar. Kilometerstand was bij aanschaf 187.000. Met mijn 523i uit 1997 met 118k op de klok reken ik op 1000 per jaar. Heb 'm net dus kan er nog weinig over zeggen.
Autohan in Zwanenburg heeft een paar fraaie exemplaren met lage kilometerstand staan.
Chilloz zei:Ik heb de jacht ook geopend op een E39. Krijg diverse waarschuwingen vanuit mijn omgeving dat het oude beestjes zijn maar kan bijna geen slechte reviews over deze auto vinden.
Was eigenlijk op zoek naar een 325 of 330ci (E46) maar kwam per ongeluk een mooie 528i tegen het lijf. Donderdag eens bekijken en wellicht proefrijden. De 330 (E46/E90) ben ik mee bekend maar ik vind het uiterlijk van een originele E39 toch wel mooier. Zijn er nog specifieke problemen waar ik bij dit model op moet letten?
De auto die ik (eventueel) ga inruilen is een Golf IV die spik & span is. Volledig in onderhoud gehad bij VAG techniek in Nuenen dus ik ga hem zeker niet zomaar wegdoen. Respect voor auto's is tegenwoordig ver te zoeken.
Icebrain zei:Chilloz zei:Ik heb de jacht ook geopend op een E39. Krijg diverse waarschuwingen vanuit mijn omgeving dat het oude beestjes zijn maar kan bijna geen slechte reviews over deze auto vinden.
Was eigenlijk op zoek naar een 325 of 330ci (E46) maar kwam per ongeluk een mooie 528i tegen het lijf. Donderdag eens bekijken en wellicht proefrijden. De 330 (E46/E90) ben ik mee bekend maar ik vind het uiterlijk van een originele E39 toch wel mooier. Zijn er nog specifieke problemen waar ik bij dit model op moet letten?
De auto die ik (eventueel) ga inruilen is een Golf IV die spik & span is. Volledig in onderhoud gehad bij VAG techniek in Nuenen dus ik ga hem zeker niet zomaar wegdoen. Respect voor auto's is tegenwoordig ver te zoeken.
Een E39 heeft niets specifieks dan menig ander auto, het onderstel moet geen geluiden produceren, de evt. automaat moet vloeiend schakelen zowel op af terug, er mogen geen trillingen tussen de 100 en 120 km p/u zijn, hij moet strak sturen dus zonder hapering/speling
Alle electronica testen dit voorkomt enig leed achteraf en er zit genoeg elektronica op en in
Voor de rest moet de motor zijdezacht stationair lopen zonder hikken of stoten en het enige specifieke is ROEST op de achterklep dat is helaas een zwak punt van de E39 maar voor de rest als je een goed hebt is het een prima (reis) wagen Ohja vergeet niet dat de onderhoudshistorie sluitend moet zijn
Chilloz zei:Icebrain zei:Chilloz zei:Ik heb de jacht ook geopend op een E39. Krijg diverse waarschuwingen vanuit mijn omgeving dat het oude beestjes zijn maar kan bijna geen slechte reviews over deze auto vinden.
Was eigenlijk op zoek naar een 325 of 330ci (E46) maar kwam per ongeluk een mooie 528i tegen het lijf. Donderdag eens bekijken en wellicht proefrijden. De 330 (E46/E90) ben ik mee bekend maar ik vind het uiterlijk van een originele E39 toch wel mooier. Zijn er nog specifieke problemen waar ik bij dit model op moet letten?
De auto die ik (eventueel) ga inruilen is een Golf IV die spik & span is. Volledig in onderhoud gehad bij VAG techniek in Nuenen dus ik ga hem zeker niet zomaar wegdoen. Respect voor auto's is tegenwoordig ver te zoeken.
Een E39 heeft niets specifieks dan menig ander auto, het onderstel moet geen geluiden produceren, de evt. automaat moet vloeiend schakelen zowel op af terug, er mogen geen trillingen tussen de 100 en 120 km p/u zijn, hij moet strak sturen dus zonder hapering/speling
Alle electronica testen dit voorkomt enig leed achteraf en er zit genoeg elektronica op en in
Voor de rest moet de motor zijdezacht stationair lopen zonder hikken of stoten en het enige specifieke is ROEST op de achterklep dat is helaas een zwak punt van de E39 maar voor de rest als je een goed hebt is het een prima (reis) wagen Ohja vergeet niet dat de onderhoudshistorie sluitend moet zijn
Jij bent een held. Dat is nog eens informatie waar ik wat mee kan. Onderhoudshistorie is gelukkig bekend van de auto die ik op het oog heb. Ben zelf ook niet van plan te beknibbelen op onderhoud. Mijn filosofie is dat wanneer je goed bent voor een auto, de auto goed is voor jou. Theoretisch klopt dat natuurlijk maar de praktijk kan altijd anders zijn. Ik neem deze informatie zeker mee, of de dealer het nou leuk vind of niet, don't care. Ik ga zeker geen 100% goede auto inruilen voor een veel duurdere (relatief) met allerlei gebreken namelijk.
Chilloz zei:Is alles onder de 525 eigenlijk niet een beetje langzaam? In combinatie met een automaat ben ik bang dat die wagens wat logger vooruit te branden zijn maar wellicht is dat een vooroordeel wat ik heb wat niet blijkt te kloppen. Het nadeel is alle ervaring die ik heb is met relatief zware motoren, BMW 330ci (E46), BMW 330i (E90), BMW 530 touring (E39), BMW M5 E39 (niet meer dan een ritje van Eindhoven naar Venlo en terug). Een 323ci (E46) daarentegen van mijn tante vond ik dan wel (met automaat) snel aanvoelen. Ik was oorspronkelijk ook niet echt op zoek naar een E39 maar de goede looks hebben me positief verrast. Tel daarbij op dat ik groot ben en dan zit het toch wat anders in zo'n auto (1.93m). Aangezien ik sinds augustus 30.000km gereden heb is wat meer comfort en luxe ook wel fijn.
Chilloz zei:Proefrit staat deze week op het programma. Vanuit de omgeving nu wel allerlei vage verhalen mijn kant op over criminelen bak en dit en dat. Vooralsnog zijn dat mensen die Franse auto's rijden dus die kun je niet of nauwelijks serieus nemen. Als 27-jarige kun je rustig te spreken zijn over een auto daarbij acht ik mezelf goed genoeg in staat te bepalen of dit wat is. Vriend heeft echter wat meer verstand van het technische deel dus ik ben benieuwd.
Inruilwaarde voor mijn huidige auto was een beetje aan de lage kant maar de liefde voor de BMW lijkt groter....
Fryske Hynder 126560 zei:@500E: je weet dat ik jouw mening hoog acht en ben het over het algemeen ook met je eens. Maar een BMW 5-serie zal nooit een verzamelaarsobject worden als een W124 500E of een W126. En zo'n BMW krijgt ook allemaal van die lastige dingetjes als pixeluitval, uitval aircounits, motorolielekkages, zingende diffs, automaatbakken die tussen de 150 -200.000 kaduk gaan .....