Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vast wel, maar helaas. Ben het nu al zat.wow, dat mag je hier ook komen doen![]()
Dan geen kopje koffie voor jou als ramenwasserVast wel, maar helaas. Ben het nu al zat.![]()
sparen of een huwelijk?Zwaar werk is dat hoor.
Ervaring mee?Beiden.
Beiden gaan meestal niet samenBeiden.
Mijn "truc" met sparen is meteen de dag dat het loon gestort wordt het deel dat je wil sparen apart wegzetten nog voordat er ook maar iets anders van de rekening afgeschreven kan worden. Dan weet je zeker dat er voortgang in zit.Sparen is makkelijk zat als je het loon maar krijgt. Maar dat gaat vanaf juni weer goed komen. Ff weer buffer maken en dan versneld schuldenvrij worden.
Huwelijk geen idee. We zijn die dag 6 jaar samen. Moet goed komen.
Same…..zet het meteen apart. Al is het eind van de maand bij mij de maand dat ik het kreeg…….(betaaldag rond de 25ste.Doe ik ook, ik zet het begin van de maand apart. (En eind van de maand stort ik het terug)
Klinkt idd akelig bekend ... behalve dat ik 't ook juist tegen het eind van de maand gestort krijg (meestal een dagje eerder dan @Rembrandt) en dan wegzet wat ikDoe ik ook, ik zet het begin van de maand apart. (En eind van de maand stort ik het terug)
Ik heb potjes voor al m’n spaar doelen maar ook ‘grote vaste lasten’ zoals hypotheek, auto verzekering en m’n benzinepotje. Die laat ik automatisch wegschrijven zodra het geld er is.Mijn "truc" met sparen is meteen de dag dat het loon gestort wordt het deel dat je wil sparen apart wegzetten nog voordat er ook maar iets anders van de rekening afgeschreven kan worden. Dan weet je zeker dat er voortgang in zit.
Maar verleiding zijn er altijd. De kunst is deze te weerstaan.
En heel veel geluk gewenst samen uiteraard!
Route waar je maximaal 60 kan, als ze dan tegen je auto vliegen plet je ze niet en zitten ze niet overal aan geplakt.Wat is een anti-insectenroute?
Hier de 13e maand op het eind van het jaar. Vind ik zelf erg prettig, want dan kan je tussentijds al helemaal niet aan die centen komen.Ik heb potjes voor al m’n spaar doelen maar ook ‘grote vaste lasten’ zoals hypotheek, auto verzekering en m’n benzinepotje. Die laat ik automatisch wegschrijven zodra het geld er is.
Lastige bij mij is wel dat zowel m’n vrouw en ikzelf per 4 wk betaald krijgen op apart moment. Met vaste lasten wel om de maand is dat altijd even gepuzzel qua cash flow: 1x in het jaar ga je net scheef negatief en 1x per jaar krijg je ‘dubbel betaald’. Hierin hebben wij altijd het zo ingericht dat we met ons 4wk salaris de hele maand kunnen dragen (spaar je dus ongezien nog extra).
gister op en neer naar België ‘s avonds terug. Ergens wel blij dat er toch nog iets van biodiversiteit is, helaas dan nu wel dood op m’n autoRoute waar je maximaal 60 kan, als ze dan tegen je auto vliegen plet je ze niet en zitten ze niet overal aan geplakt.
Vanaf 70 heb je dat wel, zelf uitgetest.![]()
Ah, het verlies op de Corvette is nog niet meegerekend.Mijn spaarrekening is niet persee een referentie van of het goed of slecht gaat, er staat momenteel nauwelijks iets op. Ik heb dit jaar veel geinvesteerd in projecten en die komen en gaan door het hele jaar. Mijn spaarrekening staat dan vaak ook op het ene moment op hoog en het andere moment op laag. Momenteel staat ie op droog lol.
Voor mij is het belangrijk dat ik jaarlijks zie dat mijn vermogen groeit en dat is zo, vorig jaar zon +30% rendement behaald. Nicht schlecht! Dat gaat je niet lukken als je het geld op de rekening laat staan.
Begrijp ik, alleen houd ik niet bij wat ons totale vermogen is. We zijn nu flink spaargeld aan het "verzamelen" omdat ik wel een reserve wil, mocht bijvoorbeeld de auto het begeven. Spaargeld is verder "waardeloos" qua rendement, daarom wil ik kijken naar opties met meer rendement. 30% zal echter vragen om actief handelen en dat ga ik niet doen. Dus kijken naar "passieve" opties die meer opleveren dan de rente op de spaarrekening.Mijn spaarrekening is niet persee een referentie van of het goed of slecht gaat, er staat momenteel nauwelijks iets op. Ik heb dit jaar veel geinvesteerd in projecten en die komen en gaan door het hele jaar. Mijn spaarrekening staat dan vaak ook op het ene moment op hoog en het andere moment op laag. Momenteel staat ie op droog lol.
Voor mij is het belangrijk dat ik jaarlijks zie dat mijn vermogen groeit en dat is zo, vorig jaar zon +30% rendement behaald. Nicht schlecht! Dat gaat je niet lukken als je het geld op de rekening laat staan.
Ik zal de details maar achterwegen laten als ik wat met 140km/h heb geraakt met de trein.Ooit eens tegen 180/h een duif tegen mijn auto gehad. Het beestje zat tot in de motorruimte, dwars door de bumper
Zo hebben wij jaren geleden in Frankrijk met 140km/u een hele zwerm laagvliegende spreeuwen geschept, die zaten ook overal tussen en tot in de motorruimte inderdaad.Ooit eens tegen 180/h een duif tegen mijn auto gehad. Het beestje zat tot in de motorruimte, dwars door de bumper