Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wacht op een gifje of plaatje nu van die scène...
Haha ja letterlijk dit inderdaadEn die hand op foto 1 is van je vrouw, zo van wat is dit nu?
Dat doen ze regelmatig, is mij ook een keer over komen. Rijden ze een paar minuten achter je of naast je en dan rijden ze weer door.Ik vind het toch wel heel bijzonder.
Dat ze je auto zien rijden en even door het systeem halen kan, maar dan vielen jullie dus weer op.
Of ze lezen mee op Autoweek.![]()
Ik rijd in een opvallende Subaru maar dat is me echt nog nooit gebeurt.Dat doen ze regelmatig, is mij ook een keer over komen. Rijden ze een paar minuten achter je of naast je en dan rijden ze weer door.
Ik zie iig wel verdacht vaak het AU-woord langskomen!Is dit niet teveel off on off topic
Dus de bouwvakkers dronken bij jou wel onder werktijd?Drank? Voor mij geen leuk onderwerp nu want vakantie voorbij.
En ik drink nooit op werkdagen.
Vandaag had ik weer boodschappen gedaan, ruim 7 Euro aan lege statiegeld flessen en blikjes dus viel mee.
Dat de bouwvakkers nu weg zijn merk ik duidelijk aan mijn in te leveren emballage.
De keuze in alcoholvrij wordt groter en groter, dus drinken kan anno nu ook gewoon op werkdagenDrank? Voor mij geen leuk onderwerp nu want vakantie voorbij.
En ik drink nooit op werkdagen.
Ik zeg ja, dan lijkt het of ik minder gedronken heb.Dus de bouwvakkers dronken bij jou wel onder werktijd?![]()
Ik heb van die blikjes overzet hoezen, dus Cola hoes voor bierblikje.De keuze in alcoholvrij wordt groter en groter, dus drinken kan anno nu ook gewoon op werkdagen
Lijkt me weleens leuk, en zelfs 'serieus' samen met m'n teamlead overwogen, om op een drukke vergadering of andere ietwat formele meeting opzichtig een flesje 'bier' (waar de 0.0 niet met koeienletters op staat) te openen, luid klokkend in te schenken, en een even demonstratieve eerste slok met een verzaligde "Aaah" en opvallend restje schuimkraag op de bovenlip af te sluiten
(Nog) niet gedaan ...![]()
Volgende keer zo'n flesje 0.0 bij de hand houden, demonstratief aan je mond zetten en je vrouw ook een slokje aanbieden?Nee niet aangehouden hoor, paar minuten gevolgd en uiteindelijk na lang naar binnen kijken doorgereden.
Ik zwaaide uitbundig. Dat kon m’n vrouw niet waarderen![]()
Ik weet bv. van Whisky dat er flesjes van 5 cl. bij Gall&Gall te krijgen zijn als je eerst een sampletje wil proberen. Past ook in je binnenzak.De keuze in alcoholvrij wordt groter en groter, dus drinken kan anno nu ook gewoon op werkdagen
Lijkt me weleens leuk, en zelfs 'serieus' samen met m'n teamlead overwogen, om op een drukke vergadering of andere ietwat formele meeting opzichtig een flesje 'bier' (waar de 0.0 niet met koeienletters op staat) te openen, luid klokkend in te schenken, en een even demonstratieve eerste slok met een verzaligde "Aaah" en opvallend restje schuimkraag op de bovenlip af te sluiten
De keuze in alcoholvrij wordt groter en groter, dus drinken kan anno nu ook gewoon op werkdagen
Die zijn er zeker. Heb ze gezien van Chang en SinghaIk heb van die blikjes overzet hoezen, dus Cola hoes voor bierblikje.
Andersom bestaat helaas niet anders had je die kunnen gebruiken.
Can covers heten die dingen.
't Is nog verwarrender dan dat, het verschilt sterk per land wat nog "alcoholvrij" genoemd mag worden. Volgens Wikipedia:Stiekem zit er wel degelijk alcohol in 0.0 dranken, maar dat is 0,5 of minder... dus nee dit mag nog steeds niet
En ja je kunt er nog steeds voor ontslagen of geschorst worden... helaas....
Is heel erg opletten dus bij buitenlandse 'alcoholfrei' bieren, Duitsland zit meen ik op één lijn met onze Belgische vriend(inn)en. Begrijp nu trouwens ook beter waarom wij ons zo op de borst kloppen als 'nuchtere Hollanders'Alcoholvrije bieren mogen in Nederland tot 0,1% alcoholbevatten (alcoholarme bieren niet meer dan 1,2%). Alcoholvrije bieren bevatten zodoende vijftig maal minder alcohol dan het alcoholpercentage van een gemiddelde pils(5%). In vergelijking met gewoon bier levert het drinken van een liter alcoholvrij bier daardoor geen noemenswaardige alcoholconcentratie in het bloed op. De kleine concentratie alcohol die in het bloed terechtkomt, kan snel door de lever worden afgebroken. In andere landen ligt het maximumpercentage op 0,5% (België), 1% (Spanje) of 1,2% (Frankrijk en Italië).
(bron: br.de)Bier, das nicht mehr als 0,5 Volumenprozent Alkohol enthält, darf in Deutschland als alkoholfreies Bier deklariert werden
Ja, blijft toch interessant dat we alcoholgebruik zo normaal vinden, terwijl we ander gebruik sneller vervloeken, in het algemeen. Heb ik zelf ook.Gaat weer goed over alcohol
Da's toch echt te kort door de bocht (niet te verwarren met het bocht, over drank gesprokenShandy wordt niet als alcoholhoudend verkocht... krijg je gewoon mee zonder leeftijdscheck. Maar dat is stiekem dus ook 0,5% max...
Valt voor de wet ook niet onder de alcoholhoudende dranken.
Dus wikipedia klopt niet...
en NOS.nl zelfs dit jaar nogAlcoholvrij betekent dat er helemaal geen alcohol in zit.
Fabel - In Nederland mogen bieren tot 0,1% alcoholvrij heten. Veel merken laten met de term 0.0 zien dat er helemaal geen alcohol in het bier zit. Voor buitenlands bier dat in Nederland wordt verkocht zijn de regels anders. Het Duitse Warsteiner en Erdlinger ‘alcoholfrei’ bier bevatten bijvoorbeeld 0,5% alcohol. Wil je helemaal alcoholvrij, lees dan dus goed het etiket voor je het blikje of flesje opentrekt.
In Nederland mag bier alcoholvrij heten als er tot 0,1 procent alcohol in zit, bij wijn is dat 0,5 procent. Daarboven, tot 1,2 procent, heet het alcoholarm.
Overal andere regels
Maar in de rest van Europa gelden andere regels. In Duitsland en België mag drank alcoholvrij worden genoemd met een percentage tot 0,5, in Spanje tot 1 procent en in Italië en Frankrijk zelfs tot 1,2 procent. Die producten worden ook in Nederland verkocht, wat betekent dat er hier in supermarkten 'alcoholvrij' bier ligt met meer dan een procent alcohol erin.
Daarnaast geldt in heel Europa de regel dat drank met een alcoholgehalte tot 0,5 procent non-alcoholic mag heten
Ik denk dat de term Bier het verschil is...Da's toch echt te kort door de bocht. Veel andere bronnen melden exact hetzelfde, bijvoorbeeld ook de Consumentenbond
Doet me denken aan volgende mop:Ik denk dat de term Bier het verschil is...
Als ik Heineken krijg vraag ik altijd waar het evenement is. Want waterig evenementenbier.Doet me denken aan volgende mop:
De drie directeurs van Maes, Heineken en Jupiler nemen elke morgen om 10 over 7 de trein naar het werk. Op een zekere morgen is er een serieuze vertraging en ze besluiten samen iets te gaan drinken. Ze stappen een café binnen waar ze meer dan 120 verschillende bieren hebben.
De directeur van Maes roept : "Patron, een Maes alstublieft."
Daarna vraagt de directeur van Heineken: "Hallo, barman, kan jij mij een Heineken serveren alsjeblief?".
Dan is het de beurt aan de directeur van Jupiler: "Patron, doe mij ook maar een Heineken!" De directeurs van Maes en Heineken verschieten en kijken elkaar verwonderd aan. Plots zegt die van Heineken: "Man, hoe kan dat nu? jij bent directeur van Jupiler en jij bestelt een Heineken ?
"Wel, ja,"zegt de directeur van Jupiler, op zijn uurwerk kijkend, 't Is nog wat vroeg om bier te drinken !"
Het was als geintje bedoeldPobresh:
"@Carkiller zoveel stress van de verbouwingen dat je je flink moed hebt ingedronken elke dag?"
Man, als ik dagelijks drink kan je me opvegen.
Misschien meer gedronken wegens meer tijd door de vakantie, maar stress door de bouwvakkers (die er voornamelijk in juli waren) zeker niet.
Maar die drinken veel, los van alcoholisch. Soms als ze naar huis gingen en niet hoefden te rijden op vrijdag ook een biertje van mij.
En in de laatste tijd dus niet meer aan het werk bij mij in huis, al lang bij een ander.
Tsja uiteindelijk is het bij alle genotsmiddelen geniet maar met mateJa, blijft toch interessant dat we alcoholgebruik zo normaal vinden, terwijl we ander gebruik sneller vervloeken, in het algemeen. Heb ik zelf ook.
Je kent mij niet.Je kent mij niet, maar als je bij mij op bezoek komt ga je rollend naar huis en ook waarschijnlijk niet meer met de auto.
Ik kook ook graag eten voor mijn gasten.
Hadden wij ook met Pastis uit Frankrijk. Aperol lust ik hier trouwens wel graag, niet alleen in Frankrijk.@Vorq:
Tja, eten en drinken.
Zat in Spanje, lekker op het terras in de zon onder de druiventrossen.
Kregen glaasje honing rum, heerlijk. Fles gekocht bij het restaurant voor thuis, en je raad het al.
Smaakte thuis wel, maar niet te vergelijken met de beleving in Spanje.
Tsja uiteindelijk is het bij alle genotsmiddelen geniet maar met mate.
Kan een vrouw maten hebben?Correctie: met maten![]()