Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Komt allemaal wel goed! Ik doe even alcohol vrij want ik weet dat ik het donderdag een late avond wordt, uitnodiging voor “the” privé party van de beurs waar ik dan ben, dus hehe… wordt m’n uitlaatklep ik weet het nu al!

tKXhHRr.jpg

De volgende dag “werk” ik wel vanuit de hotelkamer totdat ik weer naar het vliegveld moet :ROFLMAO:

Iemand een Hasseltse koffie? (Koffie met jenever)
Double braak?

Nee danku!

@JL86 Klinkt niet als een profi hacker eigenlijk... Beetje google maps foto's gebruiken. Huizen zijn vrij makkelijk te pinpointen eigenlijk. Dat kan op basis van enkele fotos van een willekeurig social media profiel al.
Maar ze kunnen net zo hardnekkig zijn...

@Pobresh klopt, de eerste aanval was wel groot met meer dan 100 miljoen clicks per minuut. Toen we dat hebben kunnen blocken bleek het dat hij met name op het darkweb gewoon informatie heeft gekocht om ons te bedreigen en te doen denken dat hij daadwerkelijke data in bezit heeft. Maar het probleem is dat hij wel op fysieke locaties dreigingen heeft gemaakt en inmiddels de politie meerdere keren is uitgerukt...

@Pobresh klopt, de eerste aanval was wel groot met meer dan 100 miljoen clicks per minuut. Toen we dat hebben kunnen blocken bleek het dat hij met name op het darkweb gewoon informatie heeft gekocht om ons te bedreigen en te doen denken dat hij daadwerkelijke data in bezit heeft. Maar het probleem is dat hij wel op fysieke locaties dreigingen heeft gemaakt en inmiddels de politie meerdere keren is uitgerukt...
Klinkt eerder als een boze klant die iemand heeft ingehuurd om jullie te pesten...
Hopelijk wordt het snel opgelost en krijgt de verantwoordelijke de juiste straffen.
Ik bedoelde dus dat zowel koffie als jenever voor mij braakneigingen opleverd... Dus nee danku :LOL:

Mijn humor was net weer eens te geavanceerd. (Of te flauw.)
Was in de supermarkt, stond op een bordje, "Mandarijnen, net 1 kilogram 1,99"
Was een medewerker bij de groente bezig dus ik weeg ze, ik zeg nou, ruim 1 kilo niet net.
"Ze zitten in een netje meneer."
[flauwmodus]Ze vond jou opmerking niet zo netjes [/flauwmodus]

Over flauw gesproken. Ik moest laatst bloed laten prikken, nuchter, om half 2 's middags.

Zegt de dame achter de balie "ach gut, niks pakken tot half 2, voelt U zich niet een beetje flauw?"

Zeg ik terug "nee hoor maar ik maak wel meer flauwe grapjes"

Ze kon er niet eens om lachen, humorloos...

Hehe mooi toch die flauwe humor, ik had het vanochtend om 9 uur, bezichtiging van een kantoorpand en de makelaar zegt wil je ook nog naar het restaurant (om te kijken)? Ik zeg nee ik heb nog geen honger en heb mn lunch meestal wat later... super slecht ik weet het! Ik lach dan meestal ook het hardst, nog slechter :ROFLMAO:

Over flauw gesproken. Ik moest laatst bloed laten prikken, nuchter, om half 2 's middags.

Zegt de dame achter de balie "ach gut, niks pakken tot half 2, voelt U zich niet een beetje flauw?"

Zeg ik terug "nee hoor maar ik maak wel meer flauwe grapjes"

Ze kon er niet eens om lachen, humorloos...
"ik heb een nuchtere persoonlijkheid"
en
"Ik heb al jaren geen druppel alcohol gedronken"

werken ook goed, althans, als ze (flauwe) humor hebben achter de balie...

@JL86: je kunt ook ontbijten of brunchen op dat tijdstip

Hehe de week is weer doormidden :sneaky:

Houdoe!

Ik had gisteren al een reactie gemaakt, maar die is verdwenen. (laptop net te snel dicht geklapt denk ik).

Ik had vroeger een collega, en je kon op 2 dingen altijd de klok gelijk zetten.

Op woensdag vroeg hij altijd standaard bij binnenkomst aan iemand "heb je je zaag ook mee?" Nieuwere collega's zeiden altijd verbaasd "Huh, nee hoezo?" , wij die al wat langer met hem werkten zeiden maar schaapachtig iets van ja of 'kak, vergeten, ik had 'm nog klaar gelegd ofzo."

En dan gevolgd door "wat ja de week is weer doormidden"

En standaard bij binnenkomst als je hem voor het eerst die dag zag en dus hem begroette 'Hebben we er een beetje zin in? Ja in werken bedoel ik."

Vreselijk, en na al die jaren hoor ik hem nog bulderen (hij was ook echt zo'n grote beer met harde stem)

Die link had ik niet gemaakt.

Oh ja van de vliegende Panters, "spaart u zegeltjesssss. Bonuskaart of Airmilessss." Leuk liedje, lang niet meer gehoord...

Ik had gisteren al een reactie gemaakt, maar die is verdwenen. (laptop net te snel dicht geklapt denk ik).

Ik had vroeger een collega, en je kon op 2 dingen altijd de klok gelijk zetten.

Op woensdag vroeg hij altijd standaard bij binnenkomst aan iemand "heb je je zaag ook mee?" Nieuwere collega's zeiden altijd verbaasd "Huh, nee hoezo?" , wij die al wat langer met hem werkten zeiden maar schaapachtig iets van ja of 'kak, vergeten, ik had 'm nog klaar gelegd ofzo."

En dan gevolgd door "wat ja de week is weer doormidden"

En standaard bij binnenkomst als je hem voor het eerst die dag zag en dus hem begroette 'Hebben we er een beetje zin in? Ja in werken bedoel ik."

Vreselijk, en na al die jaren hoor ik hem nog bulderen (hij was ook echt zo'n grote beer met harde stem)
Doet me denken aan ‘Debiteuren Crediteuren’ van Jiskefet.

3 dagen weekend is ook lekker Frits! Succes dan nog maar (even) en ach het is zo 01.35u zou mijn moeder zeggen ;)

@Pobresh was het maar zo’n feest, ik heb al 3 dagen undercover beveiliging thuis voor de deur staan en heb vandaag 3 uur op het politie buro gezeten. Zakelijke nummers gewisseld etc. Deze kerel is volledig doorgedraaid maar veel meer kan ik er momenteel niet over zeggen.

@Pobresh was het maar zo’n feest, ik heb al 3 dagen undercover beveiliging thuis voor de deur staan en heb vandaag 3 uur op het politie buro gezeten. Zakelijke nummers gewisseld etc. Deze kerel is volledig doorgedraaid maar veel meer kan ik er momenteel niet over zeggen.
Oef, sterkte ermee! Hopelijk pakken ze die gast snel...

• Leuk
Waarderingen: JL86
Thanks! Ik hoop ook dat het snel voorbij is want ben er volledig klaar mee. Wel fijn dat mijn bedrijf dit in ieder geval serieus op pakt, ondanks dat we inschatten dat het om een amateur gaat, kan hij veel bedrijfsimago schade aanrichten vooral met z’n gedrag dat ie momenteel vertoont. Wij hebben veel publiekelijke vestigingen in Zwitserland waar klanten komen dus bedreigingen etc. moeten we dus serieus nemen. Ik heb m’n beurs bezoek in Duitsland ook last minute moeten afzeggen etc. Hopelijk blijft het dit weekend rustig, want heb afgelopen uiteindelijk nog best veel moeten werken…

Ja dat is specifiek. Maar ik ben conducteur, mijn trein komt om 01.25 binnen en heb 10 minuten na tijd. Ik begon ook om 17.44
Ah wat leuk! Ik zat ook te denken "wat zou Frits doen voor werk."

Waarschijnlijk vraagt iedereen het op feestjes en verjaardagen, maar hoe werkt dat? Heb je dan een soort van vaste route of gebied? Of kun je bijvoorbeeld heel het land door moeten gaan? Van bijvoorbeeld Groningen tot Rotterdam en weer terug?

Dat beroep hoor je niet zo vaak inderdaad, wel interessant! Een ding is zeker als conducteur moet je het spoor niet bijster zijn… :LOL:

Ah wat leuk! Ik zat ook te denken "wat zou Frits doen voor werk."

Waarschijnlijk vraagt iedereen het op feestjes en verjaardagen, maar hoe werkt dat? Heb je dan een soort van vaste route of gebied? Of kun je bijvoorbeeld heel het land door moeten gaan? Van bijvoorbeeld Groningen tot Rotterdam en weer terug?
Klopt wordt vaak gevraagd.
Maar ik kom door het hele land, ik begin en eindig altijd op Amsterdam Centraal en heb een dienst met een bepaalde inhoud. Amsterdam-Roosendaal, Roosendaal-Den Bosch pauze, Den Bosch-Maastricht en dan Maastricht-Amsterdam.

Merk je veel verschil in techniek? Kan me voorstellen dat de moderne treinen ook heel modern zijn kwa bediening? Lees, ik heb er echt 0 verstand van!

Interessant Frits, leuk! (nog 1 vraag, dan is het verhoor afgelopen hoor). Hoe gaat dat eigenlijk verder, je begint zeg maar voor in de trein en dan naar achteren, dan kun je denk ik even zitten/wachten , doen jullie dat zeg maar in de coupé of is daar een speciaal hokje/ruimte voor?

Wat een leuk beroep zeg! M’n vragen worden door anderen al gesteld dus dat scheelt , nieuwsgierig naar het antwoord

Interessant Frits, leuk! (nog 1 vraag, dan is het verhoor afgelopen hoor). Hoe gaat dat eigenlijk verder, je begint zeg maar voor in de trein en dan naar achteren, dan kun je denk ik even zitten/wachten , doen jullie dat zeg maar in de coupé of is daar een speciaal hokje/ruimte voor?
Wij hebben meedere opties. In sommige oudere trein zit nog echt een conducteurs hokje, maar het woord is groter dan de ruimte zelf, wij kunnen in de onbemande cabine zitten(de kant waar de machinist niet zit) of gewoon in de eerste of tweede klas.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Merk je veel verschil in techniek? Kan me voorstellen dat de moderne treinen ook heel modern zijn kwa bediening? Lees, ik heb er echt 0 verstand van!
Ja dat merk je zeker. Toen ik 16 jaar geleden begon reed er veel oud materieel. Mat 64, oude sprinters, gehuurde rijtuigen met en lic er voor, deze waren allen zonder airco en zonder electronica en dus zelden problemen. Maar zwaar, relatief traag en geen klembeveiliging, wat voor en nadeel is. Voordeel: deuren gaan dicht en dan gaan ze ook echt dicht, nadeel: deuren gaan echt dicht en ledematen die je er tussen stopt vinden dat niet prettig.
Nieuwe treinen hebben airco,wifi, laadpunten, automatische omroep en nog veel meer electronica en net zoals in de auto meer kans op storing.

Helder, bedankt. Leuk om te lezen Frits. Het is al weer wat dichter bij 01.35 zo he?

Ik vind het altijd erg boeiend als iemand iets doet waar ik totaal geen verstand van heb.

Helder, bedankt. Leuk om te lezen Frits. Het is al weer wat dichter bij 01.35 zo he?

Ik vind het altijd erg boeiend als iemand iets doet waar ik totaal geen verstand van heb.
Het gaat inderdaad snel, maar de tijden zijn mijn keuze. Omdat Amsterdam zo groot is als Standplaats heb je voorkeursroosters. Je kan bijvoorbeeld vroege diensten draaien(04.07 beginnen), maar dat is niet mijn ding. Ik werk liever de late en nachtdiensten.
Maar dat laatste heb ik ook en als ik het zo lees heeft JL86 momenteel een gevaarlijkere baan dan dat ik heb.

Conducteur is een mooi beroep, meestal ook vriendelijke mensen. Ik ga zelden met het ov, snap ook niet hoe dat gaat. Liep in het verleden gewoon naar de conducteur zo van hoe werkt dit, hoe kom ik aan een kaartje?
Kon ik dan bij hem kopen, en voor een normaal tarief.

Omdat Amsterdam zo groot is als Standplaats heb je voorkeursroosters. Je kan bijvoorbeeld vroege diensten draaien(04.07 beginnen), maar dat is niet mijn ding. Ik werk liever de late en nachtdiensten.
Wie weet heb je mij wel naar huis gebracht vorige week zaterdag nacht :p Amsterdam - Rotterdam rond 01:00

Conducteur is een mooi beroep, meestal ook vriendelijke mensen. Ik ga zelden met het ov, snap ook niet hoe dat gaat. Liep in het verleden gewoon naar de conducteur zo van hoe werkt dit, hoe kom ik aan een kaartje?
Kon ik dan bij hem kopen, en voor een normaal tarief.
Tegenwoordig ben je dan al illegaal op het perron... Met ov chip gebeuren

@Frits79 Ik heb in het verleden vaak met de trein gereisd.
Ik merkte altijd dat conducteurs vooral controleerden tijdens de spits terwijl het al stampvol was waarbij iedereen op elkaar gedrukt werd om die persoon langs te laten en nauwelijks controles op de rustigere momenten.
Meermaals gehad op bijvoorbeeld traject maastricht-amsterdam, dat ik geen enkele controle heb gehad niet op de heen en niet op de terugreis. Terwijl andere momenten juist 2 - 3 keer. Is er een protocol met hoe vaak je moet controleren/welke momenten of mag je dat zelf indelen?

En gezien je de latere diensten hebt: lijkt me wel een stuk rustiger?

Ik spring niet over het poortje heen, dus illegaal is een groot woord.
Nu gebruik ik mijn pinpas,, die OV chipkaart waar een minimum saldo op moet staan vind ik niks.

Sjonge, de trein, daar zit ik niet vaak in. In Nederland kan ik me niet heugen. Ooit een boemeltje bij Praag en 10 jaar geleden langs de kust bij Lissabon. En 2 jaar terug in het Harz gebergte in Duitsland, maar dat was een stoomtrein.

Het xal niet verbazen, waar ik woon is misschien 50 meter spoor van een oud 'Duits lijntje' maar moderne treinen hebben we hier niet.

Terug
Bovenaan