Ivanov
Moderator
Krap een week na de GP van Spanje staat Monaco al voor de deur. Daar waar Charles Leclerc al een klassieke Lauda-Ferrari in de muur parkeerde, maar ter zijner verdediging: een remschijf brak. Wat er in Spanje voor Charles misging is nog niet bekend, maar dat het zuur is, is wel duidelijk. Maar qua DNF's staat het nog steeds 2 - 1 in het 'voordeel' van Max en zoals geconstateerd: het seizoen is nog lang. 22 GP's en we hebben er net 6 gehad. Van die GP's zijn er veel back-to-back, vandaar dat we meteen naar Monaco doorreizen. Intussen zet Max zijn reeks 'als hij finished wint hij' voort.
En in Monaco, oh the horror! De eerste en tweede vrije training zijn niet traditioneel op donderdag maar 'gewoon' op vrijdag! Een jarenlange traditie weg!
AutoWeek zal op de site én in het blad promotie maken voor ons spelletje, dus hopelijk zullen we dit jaar veel meer deelnemers mogen begroeten. Dat lijkt me logisch, want AutoWeek stelt prijzen beschikbaar: Voor de winnaar wacht er een AutoWeek Jaarabonnement (totaal 60 edities incl. GTO & Specials). De nummer twee ontvangt een AutoWeek Classic jaarabonnement (totaal 13 edities) en voor de derde plek op het podium zal de post een AutoWeek GTO jaarabonnement (totaal 4 edities) bezorgen. Ik zal even een korte uitleg geven: iedereen kan deelnemen via dit topic, via privébericht, via e-mail, SMS/Whatsapp en zelfs Twitter! Van iedereen wens ik een top 8 voorspelling van de kwalificatie en de race. Dat mogen twee volledig verschillende voorspellingen zijn, maar precies dezelfde is ook goed. Deze voorspelling mag zo vaak als mogelijk veranderd worden, zolang het maar voor het begin van de kwalificatie of de opwarmronde is. Voor elke correct voorspelde rijder krijg je 3 punten. Zit je er één positie naast dan krijg je twee punten. Twee posities verschil is nog steeds goed voor een punt. Dit geldt voor elke rijder in de top acht van zowel de kwalificatie als de race. Daarnaast kunnen er bonusvragen gesteld worden, deze zijn, bij een correct antwoord, goed voor twee punten.
Twee races zonder bonusvragen maar voor Monaco keren ze terug. En dan ook meteen vier! Ik vroeg voorzichtig al of er interesse is in een bonusvraag over de Indy 500 die ook zondag verreden wordt; ik ga die er gewoon aan toevoegen. Vier bonusvragen dus. 1. Gaat er in de kwalificatie een Code Rood komen? Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar situatie komen. Dus de echte die de baan op gaat, ik weet niet of het de beurt is aan Mercedes of Aston Martin, maar één van die twee. Geen Virtual Safetycar. Ja of nee. 3. Gaat er in de race een Code Rood komen? Ja of nee. En zoals beloofd: de Indy500 vraag: Rinus Veekay ging bij de kwalificaties al lekker en Ed Carpenter Racing is zo'n beetje ovalspecialist met de Indianapolis Raceway als hoogtepunt van het jaar. Daar gaan ze altijd goed. 4. Gaat Rinus 'Veekay' van Kalmthout in de top 5 finished? Ja of nee.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS of Whatsapp naar 0615-550333. Twitter is ook een optie: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!
De voorspellingen/verwachtingen dienen tijdig binnen te zijn. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. In alle gevallen geldt: yy:00 is te laat, xx:59 is op tijd (uiteraard geldt dit ook voor de yy:30 als te laat en xx:29 als op tijd). Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post/Tweet/PM/app/etc.
De tijden:
Bonusvraag 1 dienst beantwoord te worden voor 28 MAY Qualifying 16:00 (- 17:00)
Bonusvragen 2 en 3 dienen beantwoord te worden voor 29 MAY Race 15:00 (- 17:00)
Bonusvraag 4 dient beantwoord te worden voor 29 MAY 18.45 uur
En wie wonnen er in het verleden?
En in Monaco, oh the horror! De eerste en tweede vrije training zijn niet traditioneel op donderdag maar 'gewoon' op vrijdag! Een jarenlange traditie weg!
AutoWeek zal op de site én in het blad promotie maken voor ons spelletje, dus hopelijk zullen we dit jaar veel meer deelnemers mogen begroeten. Dat lijkt me logisch, want AutoWeek stelt prijzen beschikbaar: Voor de winnaar wacht er een AutoWeek Jaarabonnement (totaal 60 edities incl. GTO & Specials). De nummer twee ontvangt een AutoWeek Classic jaarabonnement (totaal 13 edities) en voor de derde plek op het podium zal de post een AutoWeek GTO jaarabonnement (totaal 4 edities) bezorgen. Ik zal even een korte uitleg geven: iedereen kan deelnemen via dit topic, via privébericht, via e-mail, SMS/Whatsapp en zelfs Twitter! Van iedereen wens ik een top 8 voorspelling van de kwalificatie en de race. Dat mogen twee volledig verschillende voorspellingen zijn, maar precies dezelfde is ook goed. Deze voorspelling mag zo vaak als mogelijk veranderd worden, zolang het maar voor het begin van de kwalificatie of de opwarmronde is. Voor elke correct voorspelde rijder krijg je 3 punten. Zit je er één positie naast dan krijg je twee punten. Twee posities verschil is nog steeds goed voor een punt. Dit geldt voor elke rijder in de top acht van zowel de kwalificatie als de race. Daarnaast kunnen er bonusvragen gesteld worden, deze zijn, bij een correct antwoord, goed voor twee punten.
Twee races zonder bonusvragen maar voor Monaco keren ze terug. En dan ook meteen vier! Ik vroeg voorzichtig al of er interesse is in een bonusvraag over de Indy 500 die ook zondag verreden wordt; ik ga die er gewoon aan toevoegen. Vier bonusvragen dus. 1. Gaat er in de kwalificatie een Code Rood komen? Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar situatie komen. Dus de echte die de baan op gaat, ik weet niet of het de beurt is aan Mercedes of Aston Martin, maar één van die twee. Geen Virtual Safetycar. Ja of nee. 3. Gaat er in de race een Code Rood komen? Ja of nee. En zoals beloofd: de Indy500 vraag: Rinus Veekay ging bij de kwalificaties al lekker en Ed Carpenter Racing is zo'n beetje ovalspecialist met de Indianapolis Raceway als hoogtepunt van het jaar. Daar gaan ze altijd goed. 4. Gaat Rinus 'Veekay' van Kalmthout in de top 5 finished? Ja of nee.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS of Whatsapp naar 0615-550333. Twitter is ook een optie: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!
De voorspellingen/verwachtingen dienen tijdig binnen te zijn. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. In alle gevallen geldt: yy:00 is te laat, xx:59 is op tijd (uiteraard geldt dit ook voor de yy:30 als te laat en xx:29 als op tijd). Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post/Tweet/PM/app/etc.
De tijden:
Bonusvraag 1 dienst beantwoord te worden voor 28 MAY Qualifying 16:00 (- 17:00)
Bonusvragen 2 en 3 dienen beantwoord te worden voor 29 MAY Race 15:00 (- 17:00)
Bonusvraag 4 dient beantwoord te worden voor 29 MAY 18.45 uur
En wie wonnen er in het verleden?
Code:
1950 Juan Manuel Fangio Arg Alfa Romeo
1951 ~
1954
1955 Maurice Trintignant Fra Ferrari
1956 Stirling Moss GB Maserati
1957 Juan Manuel Fangio Arg Maserati
1958 Maurice Trintignant Fra Cooper-Climax
1959 Jack Brabham Aus Cooper-Climax
1960 Stirling Moss GB Lotus-Climax
1961 Stirling Moss GB Lotus-Climax
1962 Bruce McLaren N-Z Cooper-Climax
1963 Graham Hill GB BRM
1964 Graham Hill GB BRM
1965 Graham Hill GB BRM
1966 Jackie Stewart GB BRM
1967 Denis Hulme N-Z Brabham-Repco
1968 Graham Hill GB Lotus-Ford
1969 Graham Hill GB Lotus-Ford
1970 Jochen Rindt Oos Lotus-Ford
1971 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1972 Jean-Piere Beltoise Fra BRM
1973 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1974 Ronnie Peterson Zwe Lotus-Ford
1975 Niki Lauda Oos Ferrari
1976 Niki Lauda Oos Ferrari
1977 Jody Scheckter Z-A Wolf-Ford
1978 Patrick Depailler Fra Tyrrell-Ford
1979 Jody Scheckter Z-A Ferrari
1980 Carlos Reutemann Arg Williams-Ford
1981 Gilles Villeneuve Can Ferrari Turbo
1982 Riccardo Patrese Ita Brabham-Ford
1983 Keke Rosberg Fin Williams-Ford
1984 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1985 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1986 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1987 Ayrton Senna da Silva Bra Lotus-Honda Turbo
1988 Alain Prost Fra McLaren-Honda Turbo
1989 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1992 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1993 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Ford
1994 Michael Schumacher Dui Benetton-Ford
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Olivier Panis Fra Ligier-Mugen Honda
1997 Michael Schumacher Dui Ferrari
1998 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
1999 Michael Schumacher Dui Ferrari
2000 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2001 Michael Schumacher Dui Ferrari
2002 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2003 Juan Pablo Montoya Col Williams-BMW
2004 Jarno Trulli Ita Renault
2005 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2006 Fernando Alonso Spa Renault
2007 Fernando Alonso Spa McLaren-Mercedes Benz
2008 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2009 Jenson Button GB BrawnGP-Mercedes Benz
2010 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2011 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2012 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2013 Nico Rosberg Dui Mercedes
2014 Nico Rosberg Dui Mercedes
2015 Nico Rosberg Dui Mercedes
2016 Lewis Hamilton GB Mercedes
2017 Sebastian Vettel Dui Ferrari
2018 Daniel Ricciardo Aus Red Bull Racing-TAG Heuer
2019 Lewis Hamilton GB Mercedes
2020
2021 Max Verstappen Ned Red Bull Racing-Honda