Het Formule 1 spelletje 2021 : Saudi Arabie, Jeddah

Total Loss

Kilometervreter
Lang verhaal heel kort, nieuw circuit, geen historie ( mogen al blij zijn dat het op tijd af is ) en de op 1 na laatste van dit retespannende seizoen.

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid.
En dan de bonusvragen, twee: 1 Wordt Max kampioen? 2. Wordt Mercedes kampioen bij de constructeurs? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie, sprint kwalificatie of de race is!

De beide bonusvragen dienen voor de start van de race op zondag beantwoord te zijn.

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op Zaterdag 4 December 18:00u Nederlandse tijd . 17:59u is op tijd, 18:00 is te laat. Voor de race geldt Zondag 5 December 18:30u ( rare tijd! ) (uiteraard ook Nederlandse tijd). 18.29u is ok, 18:30u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Echt helemaal niemand

En ik heb goed nieuws te melden met betrekking tot het spelletje!

Volgend jaar gaat AutoWeek haar betrokkenheid bij het spelletje opvoeren en stelt ze prijzen beschikbaar voor de top 3! De winnaar (in 2022) krijgt een AutoWeek Jaarabonnement (totaal 60 edities inclusief GTO en specials). De tweede prijs is een jaarabonnement op AutoWeek Classics (totaal 13 edities) en als derde prijs is er een jaarabonnement op AutoWeek GTO (totaal 4 edities). Roep dus zoveel mogelijk mensen in jouw omgeving op om mee te doen, meer deelnemers is tenslotte ook meer kansen om te winnen!

Heel veel dank aan Total Loss voor het starten van het spelletje. Ik heb alleen even de bonusvragen aangepast omdat Max en/of Mercedes deze race de titels al kunnen pakken. Dus voor alle duidelijkheid: Bonusvraag 1: Wordt Max kampioen? Ja of nee. Bonusvraag 2: Wordt Mercedes kampioen? Ja of nee.

Kwalificatie

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Sainz
6. Perez
7. Norris
8. Gasly

Race = startopstelling

Bonus:
1. Nee.
2. Nee.

Lastig om de kwali in te schatten na FP 2 en FP 3. Max lijkt op de rode band uitketend. Bij Mercedes vind ik het raar. Lijken op de rode band over 1 rondje niet zo snel te kunnen als Max en zijn op de witte band sneller dan op de rode o_O. Daar en tegen is Hamilton op de witte band by far het snelste.

Ik wacht even op de voorspelling van Total loss. Ik ga proberen wat anders te doen, ik moet toch iets om die 4 punten in te lopen :p. Dus schiet op Total loss :D

Kwali :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Leclerc
6. Gasly
7. Sainz
8. Norris

Bonus 1 : Nee
Bonus 2 : Nee

Lol. Ik had je bericht nog niet gezien, lees het nu pas. Snel genoeg? :)

PS : En natuurlijk mag je het anders doen! Maar mijn voorspelling klopt gewoon helemaal, jammer joh :)

Startopstelling:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Gasly
6. Tsunoda
7. Leclerc
8. Sainz

Bonus:
1. Nee
2. Nee

Total Loss zei:
Lol. Ik had je bericht nog niet gezien, lees het nu pas. Snel genoeg? :)

PS : En natuurlijk mag je het anders doen! Maar mijn voorspelling klopt gewoon helemaal, jammer joh :)
Hahaha ja snel genoeg :).

Kwali
1. Hamilton (Mercedes houd iets achter de hand, die kunnen niet anders dan makkelijk pole pakken)
2. Verstappen
3. Perez
4. Bottas
5. Gasly
6. Leclerc
7. Tsunoda
8. Sainz

Bonus:
1. Nee
2. Nee

Quali:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Gasly
5. Pérez
6. Tsunoda
7. Leclerc
8. Sainz.

Bonus 1: Nee, hoop van wel, maar nee.
Bonus 2: Nee, dat gaat zeker naar Abu Dhabi.

Mijn verwachting voor de kwalificatie.
1 Verstappen (ben bang van niet)
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Le clerc
6 Tsunoda
7 Gasly
8 Sainz
Bonus Nee,Nee

De eerste echte fout van Max dit jaar. En extra jammer want hij was met paars in sector 1 en paars in sector 2 al 0.250 seconde sneller dan Hamilton. Maar ja, to finish first, first you have to finish en zover kwam Max niet.

Race:
1. Verstappen (ik hoop op een wonder en op de betere racepace van de Red Bull)
2. Hamilton
3. Bottas
4. Pérez
5. Leclerc
6. Norris
7. Gasly
8. Sainz

Bonussen: ongewijzigd.

Volgend jaar gaat AutoWeek haar betrokkenheid bij het spelletje opvoeren en stelt ze prijzen beschikbaar voor de top 3! De winnaar (in 2022) krijgt een AutoWeek Jaarabonnement (totaal 60 edities inclusief GTO en specials). De tweede prijs is een jaarabonnement op AutoWeek Classics (totaal 13 edities) en als derde prijs is er een jaarabonnement op AutoWeek GTO (totaal 4 edities). Roep dus zoveel mogelijk mensen in jouw omgeving op om mee te doen, meer deelnemers is tenslotte ook meer kansen om te winnen!

Ivanov zei:

Wow wat een leuk nieuws voor je (en ons) Ivan :LOL:

Bohh die kwali, wat eeuwig zonde zeg. Max was echt onderweg naar een fabelachtige pole! Gelukkig geen versnellingsbakschade en dus gewoon MAXimum attack! (y). Al zal hij wel héél snel Bottas voorbij moeten anders is het klaar. Ik vrees toch dat Max het onderspit delft tegen 2 Mercedessen. Perez zal wel weer nergens te bekennen zijn....

Race
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Leclerc
6. Norris
7. Ricciardo
8. Gasly

Ik hoop van harte dat ik nummer 1 en 2 fout heb en dat nummer 2 op 1 eindigd. Want als de beslissing moet vallen in de laatste race, twijfel ik aan de houdbaarheid van m'n rikketik :eek: o_O.....

Phoe, blij dat de versnellingsbak OK lijkt, dan hebben we in ieder geval echt een wedstrijd als het goed is.
Hoop echt zo dat Max voor Hamilton eindigt vandaag zodat hij met een goede voorsprong naar de laatste race kan, maar ben bang van niet.
( al hebben we eigenlijk echt nog wel een DNF of lekke band of iets dergelijks van Hamilton tegoed, het is echt altijd ( en vaak! ) Bottas waarbij er dingen niet helemaal goed gaan )

Race :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Leclerc
6. Norris
7. Gasly
8. Alonso

Mijn verwachting voor de race is gelijk aan de startopstelling, al hoop ik van niet laat Hamilton maar eens een DNF krijgen dat zijn teamgenoot hem er uit tikt.

Race:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Leclerc
6. Norris
7. Alonso
8. Sainz

Gezien de tijd waarop de race gestart wordt en daardoor de finishtijd bestaat de kans dat de uitslag morgen komt. Dat hangt van de eventuele straffen/onderzoeken na de race.

Ivanov zei:
Gezien de tijd waarop de race gestart wordt en daardoor de finishtijd bestaat de kans dat de uitslag morgen komt. Dat hangt van de eventuele straffen/onderzoeken na de race.

Wat.Een.Race!

Maar incidenten genoeg en Max en Lewis mogen zich nog even melden bij de stewards. Uitslag zal dus zeker morgen worden.

Ik zou nog maar even een paar daagjes wachten inderdaad. Gekkenhuis was dat dan. Benieuwd hoe ze Hamilton gaan straffen voor het aanrijden van Max. Hamilton had gisteren ook al een reprimande, als hij hiervoor ook reprimande krijgt is het zijn 3e en moet hij volgende race 10 plekken terug ( zeggen ze nu net bij Ziggo )

Total Loss zei:
Ik zou nog maar even een paar daagjes wachten inderdaad. Gekkenhuis was dat dan. Benieuwd hoe ze Hamilton gaan straffen voor het aanrijden van Max. Hamilton had gisteren ook al een reprimande, als hij hiervoor ook reprimande krijgt is het zijn 3e en moet hij volgende race 10 plekken terug ( zeggen ze nu net bij Ziggo )
Dat gaat echt niet gebreuren. Lewis is het paradepaardje van de Fia. Als er iemand nóg een straf gaat krijgen is het Max.
Lewis heeft toch ook geen 5 sec gekregen voor precies hetzelfde als waar Max wél 5 sec voor kreeg deze race....

Richie zei:
Total Loss zei:
Dat gaat echt niet gebreuren. Lewis is het paradepaardje van de Fia. Als er iemand nóg een straf gaat krijgen is het Max.
Lewis heeft toch ook geen 5 sec gekregen voor precies hetzelfde als waar Max wél 5 sec voor kreeg deze race....

Ik kon het ook niet meer volgen hoor. Hamilton was ook aan het snijden, reed tegen Verstappen op, stuurde ook niet in bij bochten, en dwong Max naar buiten, hield teveel afstand wanneer achter de safetycar en maakte gaten vlak na een virtual safetycar iedere keer wel verdacht snel kleiner. Dus ik snap je volledig.

Richie zei:
Total Loss zei:

Ik ben benieuwd welke fout dat wel zou zijn.
Die aanrijding is een race-incident, net zoals die waarbij Perez betrokken was. Als daarvoor al straffen gaan uitgedeeld worden, doet het hele circuit dan maar op.

"Breaking: Stewards wijzen Verstappen als schuldige aan, 10 seconden tijdstraf" (blijft tweede)

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265761/breaking-stewards-wijzen-verstappen-als-schuldige-aan-10-seconde-tijdstraf

Volt zei:
"Breaking: Stewards wijzen Verstappen als schuldige aan, 10 seconden tijdstraf" (blijft tweede)

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/265761/breaking-stewards-wijzen-verstappen-als-schuldige-aan-10-seconde-tijdstraf

Merkwaardige straf. Uiteindelijk maakt het voor het resultaat niet uit. Ik denk dat Verstappen op de verkeerde banden stond om de wedstrijd te kunnen winnen. De medium banden gaven hem waarschijnlijk genoeg voordeel om de leiding te kunnen pakken bij de laatste herstart, maar competitief uitrijden was teveel gevraagd.

En het kan toch geen oranjebril zijn dat het net allemaal te toevallig is dat Lewis er elke keer maar mee weg komt.

Max rijd heel erg fel de afgelopen races...maar aan de andere kant snap ik het hedendaagse boegeroep ook niet dat elke keer maar zijn kant op komt.
Waar slaat dat op en waarom moet dat zo....dan hebben we als kers op de taart de FIA nog die even komt zeggen wie wat allemaal fout heeft gedaan.

Max stond tot begin dit jaar op 0 strafpunten en nu op 7....alsof die zo "dirty" rijd.

Die twee strafpunten van gisteren snap ik echt niet. Maat ik wacht even op Kees van de Grint, misschien kan hij het een en ander duiden. Samen met Allard Kalff maakt hij het beste Formule 1 programma van Nederland.

Tja, als uit de telemetriegegevens blijkt dat er sprake was van braketest dan is dat gewoon fout. Hoewel het van HAM natuurlijk niet handig was om pal achter VER te gaan rijden.
Maar ook wel een puntje om duidelijk te krijgen: Hoe lang mag je als coureur wachten tot je iemand inhaalt die je voorbij moet laten gaan? Dat HAM wilde wachten tot de DRS-zone is duidelijk, maar mag het?

De Schaduw zei:
Tja, als uit de telemetriegegevens blijkt dat er sprake was van braketest dan is dat gewoon fout. Hoewel het van HAM natuurlijk niet handig was om pal achter VER te gaan rijden.
Maar ook wel een puntje om duidelijk te krijgen: Hoe lang mag je als coureur wachten tot je iemand inhaalt die je voorbij moet laten gaan? Dat HAM wilde wachten tot de DRS-zone is duidelijk, maar mag het?

Natuurlijk duidelijk dat er bij Hamilton even volledig kortsluiting optrad tijdens dat moment, hij had secondenlang de mogelijkheid om Verstappen gewoon in te halen, ruimte zat op een prima plek, maar koos ervoor om helemaal mee te remmen en paar keer terug te schakelen en erachter te blijven. Heel vreemd natuurlijk want als Max opdracht krijgt om rijder erachter voorbij te laten maar die rijder doet dat niet kan je dat toch Max niet aanrekenen. Dat Max achteraf zelfs daar nog een straf voor krijgt was echt waanzin, Ja hij zal uiteindelijk wat hard geremd hebben maar wat hij dan moeten doen? Hele tijd langzaam blijven rijden ( zodat nummer 3 en iedereen daarachter heel snel dichterbij kwamen ) Vreemd verhaal hoor, lijkt wel alsof Mercedes echt met alles weg kan komen, ook Hamilton flikte wel het een en ander tijdens deze grand prix en helemaal 0,0 consequenties. En ondertussen speelt Hamilton volledig de onschuld zelve en noemt Verstappen ook nog even een gevaarlijke gek en maakt op die manier een beetje de boeman van hem, die man is gewoon al jaren geen tegenstand uit andere teams meer gewend, dat is het gewoon denk ik.

Total Loss zei:
Natuurlijk duidelijk dat er bij Hamilton even volledig kortsluiting optrad tijdens dat moment, hij had secondenlang de mogelijkheid om Verstappen gewoon in te halen, ruimte zat op een prima plek, maar koos ervoor om helemaal mee te remmen en paar keer terug te schakelen en erachter te blijven. Heel vreemd natuurlijk want als Max opdracht krijgt om rijder erachter voorbij te laten maar die rijder doet dat niet kan je dat toch Max niet aanrekenen. Dat Max achteraf zelfs daar nog een straf voor krijgt was echt waanzin, Ja hij zal uiteindelijk wat hard geremd hebben maar wat hij dan moeten doen? Hele tijd langzaam blijven rijden ( zodat nummer 3 en iedereen daarachter heel snel dichterbij kwamen ) Vreemd verhaal hoor, lijkt wel alsof Mercedes echt met alles weg kan komen, ook Hamilton flikte wel het een en ander tijdens deze grand prix en helemaal 0,0 consequenties. En ondertussen speelt Hamilton volledig de onschuld zelve en noemt Verstappen ook nog even een gevaarlijke gek en maakt op die manier een beetje de boeman van hem, die man is gewoon al jaren geen tegenstand uit andere teams meer gewend, dat is het gewoon denk ik.

- Volgens de beschikbare informatie heeft Hamilton de boodschap niet doorgekregen dat Verstappen zijn plaats opnieuw moest afstaan, dan kan hij daar ook niet op anticiperen en is een remactie wel het laatste wat kan verwacht worden als je je voorligger inhaalt om de 1e stek over te nemen,
Waarom Hamilton echter echt onder de achterwielen van Verstappen kruipt, begrijp ik ook niet omdat commentatoren het steeds hebben over de luchtwervelingen op die plek.
Ineens vertragen met een andere rijder onder je achtervleugel lijkt me dan ook weer geen gewone (om niet te zeggen domme) actie. De uitkomst daarvan kan je zo voorspellen.
- op de beelden vanuit de cockpit van Hamilton lijkt de ruimte links ook erg beperkt, het pas wanneer Verstappen vertraagt dat hij naar de rechterzijde van de baan uitwijkt.
Die 10 strafseconden zijn goed bedacht natuurlijk omdat ze de eindstand niet beïnvloeden maar waarom er nog 2 strafpunten bovenop? Daar zouden de stewards dan met hun verantwoording voor moeten komen.

Ik ben nog steeds benieuwd wat Hamilton allemaal flikte?

iDS zei:
Total Loss zei:

- Volgens de beschikbare informatie heeft Hamilton de boodschap niet doorgekregen dat Verstappen zijn plaats opnieuw moest afstaan, dan kan hij daar ook niet op anticiperen en is een remactie wel het laatste wat kan verwacht worden als je je voorligger inhaalt om de 1e stek over te nemen,
Waarom Hamilton echter echt onder de achterwielen van Verstappen kruipt, begrijp ik ook niet omdat commentatoren het steeds hebben over de luchtwervelingen op die plek.
Ineens vertragen met een andere rijder onder je achtervleugel lijkt me dan ook weer geen gewone (om niet te zeggen domme) actie. De uitkomst daarvan kan je zo voorspellen.
- op de beelden vanuit de cockpit van Hamilton lijkt de ruimte links ook erg beperkt, het pas wanneer Verstappen vertraagt dat hij naar de rechterzijde van de baan uitwijkt.
Die 10 strafseconden zijn goed bedacht natuurlijk omdat ze de eindstand niet beïnvloeden maar waarom er nog 2 strafpunten bovenop? Daar zouden de stewards dan met hun verantwoording voor moeten komen.

Ik ben nog steeds benieuwd wat Hamilton allemaal flikte?

Persoonlijk had ik dit als race incident gelaten. Hamilton was niet geïnformeerd, dus die was in de war. Verstappen wist het waarschijnlijk ook niet meer. Hoe langzaam moet je gaan?

Lewis was niet geïnformeerd dat Max de plek zou teruggeven? Wat een onzinredenatie. Zelfs als Lewis het niet wist... dan nog ziet hij een auto voor zich vertragen, hij remt zelf, schakelt terug en raakt Max uiteindelijk. Hij had seconden lang de mogelijkheid om er langs te gaan, maar koos ervoor om het niet te doen.

Kwam deze tegen :

Mis ik eigenlijk nog wel dat Verstappen na de moordaanslag op Silverstone ook een verwoeste motor had waarna hij de race erna een gridstraf moest incasseren, ook niet onbelangrijk.

FF7qy1IXIAUT6H-

Total Loss zei:
Kwam deze tegen :

Mis ik eigenlijk nog wel dat Verstappen na de moordaanslag op Silverstone ook een verwoeste motor had waarna hij de race erna een gridstraf moest incasseren, ook niet onbelangrijk.

FF7qy1IXIAUT6H-
Dit zegt wel hoe de vork in de steel zit :eek:

Total Loss zei:
Precies. Hij heeft nooit tegenstand gehad en nou heeft ie met Max een serieuze concurrent die ook nog eens agressief rijd. Kan HAM gewoon niet hebben, dat het hem zo moeilijk word gemaakt voor z'n 8e titel. Maar die krijgt ie volgende week wel kado van de Fia, want die gaan HEEL erg op Max letten. Max hoeft maat verkeerd te ademen en die krijgt een penalty. Let maar op.

Richie zei:
Total Loss zei:
Kwam deze tegen :

FF7qy1IXIAUT6H-
Dit zegt wel hoe de vork in de steel zit :eek:

Moest de lijst objectief zijn opgesteld wat hij overduidelijk niet is:
Ocharme dat Maxje…o_O

Enkele correcties/aanvullingen:
- toen Verstappen bovenop Hamilton landde, heb ik eens in het oog gehouden hoe andere rijders iemand opnieuw op de baan laten komen: die laten gewoon ruimte in plaats van de wagen langs achter aan te rijden. Als race-incident beoordeeld. Oh wacht eens: een wagen langs achteren aanrijden model volgens deze lijst bestraft worden :confused:

- een wagen buiten de baan duwen zou dus ook een fout zijn, behalve als het Hamilton betreft zoals onlangs toen zelfs Verstappen buiten de track eindigde.

Dus: cut the crap en zet die gekleurde bril af dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.

De crash in Monza kan je Max in de schoenen schuiven, dat kan ik volledig begrijpen. Daar was ik niet overtuigd van Max' onschuld.
Wat niet is meegenomen hierin, volgens mij was het in Bahrein... waar Hamilton 14 of 15x 0,2 sec voordeel pakte door 'tracklimits' te overschreiden, Max deed dat 1x doorin te halen op dezelfde plek en moest een positie terug geven o_O .

Zo dat is er ook uit :D. Nu ben ik klaar met deze bullsh*t, focussen op de laatste race :LOL:
Het moet gezellig blijven in deze topic, want ik geniet van de 'strijd' met mijn mede F1voorspellers :D

Terug
Bovenaan