Het Formule 1 spelletje 2019: Canada, Montréal

Nigel Mansell, Alex Wurz, Mario Andretti, James Button: allemaal nitwits die er niks van kennen en blijkbaar ook vinden dat dit een race-incident was en géén fout.

dickey zei:
Dat hele straffen moet sowieso minder. Dan krijg je dat gevechten op de baan plaatsvinden in plaats van op papier. En ja, dan gebeurt er misschien wel iets vaker een ongelukje. De wagens zijn veiliger dan ooit dus is niet erg.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar de regels zijn er nu nog en die worden gehandhaafd.
@IDS vergane glorie die ook weer eens in de spotlight moeten staan, dat jij hun mening belangrijk vind, gefeliciteerd ik trek mij er niks van aan zij bepalen niet, de stewards wel.
Al vind ik wel dat er daar iets moet veranderen want ze zijn goed in meten met 2 maten.

Epica zei:
Wat een dom vergelijk dat is motorracen en geen autoracen. Het zielige hier is dat er geen wanklank te lezen is over de zwaar onterecht straf van Max in Monaco, maar nu Vettel een terechte straf krijgt is de wereld te klein.

Waarom moet er nou meteen weer met termen als 'dom' en 'zielig' gesmeten worden? :confused:

Ik had het ook met dammen of darten kunnen vergelijken, maar volgens mij liggen motorracen en autoracen toch tamelijk dicht tegen elkaar. En ja, die loodgieters en timmerlui op de motoren in Ierland en Man hebben nog steeds even grote kl#ten nodig als vroeger, voor F1 coureurs is dat niet meer het geval.

Epica zei:
@IDS vergane glorie die ook weer eens in de spotlight moeten staan, dat jij hun mening belangrijk vind, gefeliciteerd ik trek mij er niks van aan zij bepalen niet, de stewards wel.

Noem jij coureurs als Mansell en andretti nou vergane glorie? Als er nou echt coureurs zijn die nog daadwerkelijk zelf geraced hebben, ook op leven en dood horen zij daar toch zeker bij... :rolleyes:

Maar inderdaad, de stewards bepalen. En vanwege dat doodgeknuffelde voetballer schwalbe gedoe kijk ik er ook niet meer naar, gisteravond uitgezonderd (toch weer eens gekeken na de Monaco discussie). En nee, ik snap echt niet dat mensen een hele avond aan dat saaie gedoe kunnen besteden. Inhaalacties vinden vooral plaats als er 1 in de pits staat. En waar ik ooit afknapte op het regeljesgedoe werd ik dus inderdaad weer teleurgesteld gisteren.

Gelderlander/Ad met een artikel wat exact beschrijft wat ik bedoel:

Formule 1 verkeert in diepe crisis

De bepalende en fel bekritiseerde tijdstraf voor Vettel bewees dat het snelste racecircus ter wereld gebukt gaat onder regelzucht. 'dit is niet meer de sport waar ik verliefd op werd'

Ooit was F1 het podium voor roekeloze jakkeraars. Voor dappere kerels, niet vies van een potje knokken op topsnelheid met de wielen tegen elkaar. Maar das war einmal. Anno 2019 is F1 en soort turnen geworden. Voor elk foutje en puntje aftrek en bij de finish maar zien wie de zege krijgt toegewezen. De GP van Canada was weer exemplarisch voor de raceklasse die onder zoveel regelzucht gebukt gaat dat ze steeds verder afdrijft van pure racefans.

De rest van het artikel mogen jullie zelf opzoeken. Het woord 'voorspelbaar' komt er een aantal keer in terug.
Een jury sport, meer is het niet. Ik wil gewoon zitten wie de snelste is met de grootste kl#ten. De oude olympische stelregel: citius, altius, fortius. De rest kan me gestolen worden.
Regelboek decimeren, alleen een brandstof of enetgielimiet en kwalificatie en training afschaffen, maar starten volgens stockcar stijl: snelste (leider kampioen schap) achteraan. Een Mickey mouse optochtje zoals Monaco kan dan ook snel van kaart, dat zullen de snellere rijders dan ook niet meer pikken.

De stewards bepalen...ze kwamen in een reportage even in beeld. Eentje had zelfs wat donshaartjes op de bovenlip. Zag ik daar zelfs niet wat groen achter de oren?
Dan stel ik meer vertrouwen in de ouwe rotten uit het vak die duizenden uren in een cockpit van een F1-wagen hebben doorgebracht.

Terug
Bovenaan