Boppie zei:
[size=small]Overigens wel mooi dat er een normale discussie plaats kan vinden in plaats van allerlei gescheld meteen.[/size]
Applaus voor jezelf.
Ik denk ook niet dat de discussie gaat over het bestaan van het virus. Het is een gemeen virus wat in eerste instantie zo gevaarlijk was dat menigeen er aan gestorven is.
Wat de cijfers betreft denk ik dat de cijfers wel kloppen (die zijn controleerbaar) maar dat er wel eens "naar het resultaat toegerekend wordt". Toen Rutte nog op strenge toon liep te verkondigen dat er zoveel "positieven" waren, hoorde ik van verpleegkundigen dat mensen een medicijnen kuur en een zuurstoffles kregen en naar huis werden gestuurd.
Ja, ik ben positief getest op verkoudheid maar ga ik er aan dood of ga ik richting IC?
Maar goed, wat mij vooral dwars zit, is de sociale druk op een injectie. Zonder prikje krijg je geen QR code, zonder prik moet er iedere 48 uur met een stok in je neus geboord worden en zonder prik ben je een wappie die met een aluminium hoedje tegen zendmasten loopt te schoppen.
Even terug naar de basis: Als je gevaccineerd bent, heeft het virus geen vat op je. Het virus kan maximaal 24 uur buiten het lichaam overleven.
Dus als het virus niet binnen 24 uur een gastheer/vrouw gevonden heeft, is het over en uit voor het virus.
Hierover de volgende opmerkingen:
- Men heeft het hier over immuniteit terwijl recente uitbraken van het virus onder vaccinado's slechts een verminderde vatbaarheid aangeven. Dat is fundamenteel iets anders dan immuniteit.
- Het is een grondrecht medicatie te weigeren. Het enige wat ik daar van merk is dat weigeraars nog niet opgepakt worden.
- We roepen om het hardst dat discriminatie niet mag. Hoe noem je dan de houding jegens wappies? - Overigens niet op dit forum - de discussie blijft hier opvallend netjes.
Een ander "dingetje" wat mij dwars zit: we hebben nu aan den lijve meegemaakt wat EEN virus kan doen. De zorg is helaas vooral reactief (we kunnen/willen in beperkte mate ziekte voorspellen). Daarnaast is de zorg een orgaan geworden wat in mijn optiek erg inefficient werkt, iets wat in tegenstelling lijkt met alle bezuinigingen in de zorg.
Waarom maken we de zorg niet efficienter? Waarom zorgen we niet voor schaalbaarheid (het aantal zieken is niet altijd voorspelbaar)? Hoe veel lessen hebben we nog nodig voordat we begrijpen dat de zorg hier niet tegen bestand is?