Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

Carkiller zei:
Hansje58 zei:
Die Willem Engel heeft getwitterd over Eriksen….dat het kwam door zijn vaccinatie , die vent is echt helemaal doorgedraaid. Opsluiten die gast ! Zijn twitter is geblokkeerd inmiddels. Grappig is dat Eriksen geen vaccinatie heeft gehad. Die Engel roeptoetert dus maar wat

Net even nagelezen, zeperd eerste klas van Engel.:D

Gelukkig heeft zijn pappa het wel netjes gedaan. Wat een uitschot is het, ze zouden zich dood moeten schamen.

Ik krijg overmorgen de eerste prik: net op tijd, want Marc Rutte bereidt zich geloof ik al voor op nieuwe verkiezingen? Of waarom plotseling heel Nederland weer open gooien?

Persoonlijk vind ik het onverantwoord, maar wie ben ik? Volgens mij doet Hugo de Jonge ook nooit boodschappen zelf, dan zou ie weten dat mondkapjes in supermarkt echt nodig zijn. Anderhalve meter afstand houden is onmogelijk.

Je merkt nu ook echt nog meer klanten die al geen mondkapje meer dragen: die interpreteren de persconferentie verkeerd, want pas vanaf komende zaterdag zijn mondkapjes niet meer verplicht.

Nu de deltavariant in opkomst is, ben ik ook enigszins huiverig voor de versoepelingen. Had gewacht tot het gros een dubbel vaccin had gekregen (medio augustus). Nou goed, we gaan het de komende weken wel zien. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee; iets meer positieve testuitslagen maar geen extra ziekenhuisopnamen.

Ik ben voor een hoop versoepelingen maar ik kan er nog steeds niet uit waarom er gewoon weer gereisd mag worden. We zagen vorig jaar na wintersport dat het zich snel verspreidde over Europa, vorig jaar na de zomervakantie kwamen ook een hoop terug met corona en nu zijn ze bang voor de Delta-variant. Hebben we straks weer een najaars-golf.

Het lijkt zo een "jongeren virus" te gaan worden.

Hoe dan ook, met straks 15 miljoen vaccinaties of zo hoop ik dat het maar een klein najaar piekje word.

Skeep zei:
Nu de deltavariant in opkomst is, ben ik ook enigszins huiverig voor de versoepelingen. Had gewacht tot het gros een dubbel vaccin had gekregen (medio augustus). Nou goed, we gaan het de komende weken wel zien. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee; iets meer positieve testuitslagen maar geen extra ziekenhuisopnamen.

Als de minister had gewacht tot augustus had het andere deel van de bevolking weer zitten klagen. Dat is wel een voordeel van minister worden: je weet van te voren dat je het nooit goed doet.

R Wolters zei:
Skeep zei:

Als de minister had gewacht tot augustus had het andere deel van de bevolking weer zitten klagen. Dat is wel een voordeel van minister worden: je weet van te voren dat je het nooit goed doet.

Ja, dat is ook zo. Ik denk en hoop dat het wel los zal lopen.

Vaccineren van kinderen kan deel van mogelijk 'andere soort coronagolf' voorkomen

Hoewel na de zomer mogelijk een nieuwe coronagolf volgt door de opkomst van de Indiase variant - ook wel deltavariant genoemd - komen versoepelingen voorlopig niet in gevaar. Dat vertelt RIVM-topvrouw Aura Timen dinsdag aan NU.nl. De deskundige verwacht een andere soort coronagolf dan Nederland tot dusver heeft meegemaakt. Het vaccineren van kinderen kan een groot deel van die golf voorkomen.

De deltavariant komt steeds vaker voor in de kiemsurveillance van het RIVM, waarbij getest wordt op aanwezige virusvarianten. Enkele weken geleden werd bij 0,3 procent van alle tests de deltavariant aangetroffen; dat is inmiddels 9 procent.

Ongevaccineerden worden straks voornamelijk geraakt
Vooral ongevaccineerden zullen straks het risico lopen om (ernstig) ziek te worden, vertelt Timen. Dat blijkt ook uit data die RIVM-baas Jaap van Dissel dinsdag deelde met de Tweede Kamer. Zo wordt geschat dat één dosis van het AstraZeneca- of Pfizer-vaccin al ruim drie op de tien keer voorkomt dat iemand ziek wordt na besmetting met de deltavariant.

Dat aandeel stijgt naar 67 (AstraZeneca) tot 88 procent (Pfizer) als iemand volledig gevaccineerd is. Onder 'ziekte' wordt al bedoeld dat iemand last krijgt van een loopneus of milde keelpijn. Na twee doses van een van de twee vaccins wordt bovendien 95 procent van alle ziekenhuisopnames voorkomen, schat het RIVM.

De effectiviteit van de Moderna- en Janssen-vaccins wordt nog onderzocht, vertelt Timen. De RIVM-topvrouw kan niet zeggen of bepaalde leeftijdsgroepen straks een groter risico lopen als er daadwerkelijk nog een coronagolf komt. "Wat we weten, is dat in bepaalde dorpen in de Biblebelt en bepaalde wijken in grote steden de vaccinatiegraad lager ligt. Die proberen GGD's met bijvoorbeeld mobiele priklocaties op te krikken."

Vaccineren van kinderen kan groot deel van coronagolf voorkomen
Het vaccineren van kinderen kan een groot deel van de coronagolf voorkomen, vervolgt Timen. "Dat heeft een positief effect." Als tieners in de leeftijd van twaalf tot zeventien jaar gevaccineerd worden, zal het reproductiegetal ook in het meest pessimistische scenario rond de 1 schommelen. Als de R-waarde boven de 1 uitkomt, wordt een steeds grotere groep mensen besmet met het virus.

Wanneer jongeren niet gevaccineerd worden, komt het cijfer vermoedelijk boven de 1,25 uit. Dan wint het virus snel terrein. Ook in de meest optimistische scenario's komt de R-waarde dan op den duur boven de 1 uit, zo blijkt uit data van het RIVM.

Nederland telt volgens cijfers van het CBS zo'n 1,1 miljoen jongeren in de leeftijdsgroep twaalf tot en met zeventien jaar. Het demissionaire kabinet is momenteel in afwachting van een advies van de Gezondheidsraad over of zij gevaccineerd moeten worden. Het OMT is daar in ieder geval voorstander van, verzekert Timen.

Een van de redenen waarom het kabinet wil wachten op het advies van de Gezondheidsraad is dat het vaccin niet primair aan jongeren toegediend zou worden om hun eigen gezondheid te beschermen, maar vooral om anderen veilig te houden. Gezonde jongeren uit deze doelgroep worden zelden ernstig ziek van het coronavirus. Het kabinet wil graag weten wat de Gezondheidsraad van die ethische afweging vindt. Ook buigen de experts zich nog eens over de vraag in hoeverre het zinvol is om het vaccin voor deze groep beschikbaar te maken.

Zomer komt niet in gevaar door opkomst deltavariant
Volgens Timen komt de zomer niet in gevaar voor Nederland, doordat de deltavariant opkomt in een seizoen waarin het virus zich minder snel verspreidt. In Engeland werden onlangs versoepelingen vier weken uitgesteld vanwege de opkomst van de deltavariant. "Hier wordt het pas in de loop van de zomer dominant", aldus Timen.

Ook profiteert Nederland van het vaccinatiebeleid, legt Timen uit. In Nederland is vaker het Pfizer-vaccin ingezet, dat iets effectiever is tegen de deltavariant dan bijvoorbeeld het AstraZeneca-vaccin.

Desondanks drukt Timen de Nederlander op het hart om zich ook buiten Nederland aan de coronaregels te houden. "Corona is nog niet weg. Als je op reis gaat, ga dan naar een veilig gebied."

Toch zet dit mij ook aan het denken,

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6m4UT8j2Bns&ab_channel=BLCKBX[/video]

Jos.

Gezien het 'persoonlijke drama van', Slachtofferfilmpje?
Toch vind ik het raar, keek je bij je eerste peuk ook eerst COPDfilmpjes, bij een biertje levercirrose-docus, bij een beurt een fijn Aidsrelaas enz of was het toen toch roken, zuipen, neuken alsof de wereld verging? Informeren is op zich niet verkeerd maar het slaat wat door nu.

Tsja...
Ik heb in de afgelopen 12 maanden ook gezien wat het coronavirus met kerngezonde mensen kan doen en wat daar de (blijvende??) lichamelijke schades van kunnen zijn, elke medaille heeft 2 kanten.

Eerste prik vandaag gehad: moet zeggen dat ik wel beetje zenuwachtig was, waardoor ik zelfs een door de gemeente tijdelijke afsluiting negeerde. Vond de verkeersregelaar niet zo leuk, die dat waarschijnlijk de hele dag mee maakt...

Ik vond het gewoon onzinnig, dat ik helemaal om zou moeten rijden: terwijl de bruine bordjes, mij juist die richting instuurde o_O Plak ze dan af ofzo? En zorg voor duidelijk bewegwijzering, zoals bij de Teststrafen wel het geval is.

Ohja nadat de verkeersregelaar zei, dat ik moest omdraaien en ik dat ook echt wilde doen. Was het plotseling, je bent er nu toch al. Rij dan maar door. Normaalgesproken ben ik niet zo, maar aangezien het de bewegwijzering zo onduidelijk was.

Had ik van zoiets, ik rij gewoon door ook al mag eigenlijk enkel de lijnbus doorrijden. Bij het wegrijden heb ik nog eventjes de verkeersregelaar tot ziens gezegd en dat ik de volgende keer, wel de goede route volg: ik moet nog terug voor de tweede prik volgende maand.

Wat betreft die prik: ik voelde mij wel een beetje duizelig, dus die 15 minuten wachten was echt niet overbodig. Het voelt een beetje alsof je een blik bier opgedronken hebt, ook met het autorijden had ik dat gevoel.

Een meneer die een paar rijen voor mij zat, die werd onwel en hebben ze in een rolstoel weggebracht. Ik gok dat hij ergens in de 40 was, maar je weet natuurlijk niet of hij al iets had. Maar er zijn artsen aanwezig.

Dit neemt de overheid dus wel echt serieus, je word niet aan je lot overgelaten. Doet Hugo de Jonge toch nog wat goeds, want voor de rest vind ik het corona beleid en handhaving een grote puinhoop. Maar de vaccinatie campagne loopt wel echt goed.

Men heeft ook rekening gehouden met mensen als mij, die toch hun uitnodigingsbrief en vragenlijst thuis vergeten. Vragenlijst kon gewoon ter plaatse opnieuw ingevuld worden.

Indrukwekkend filmpje.

AstraZeneca is om deze reden gestopt bij vrouwen van haar leeftijd, lijkt me terecht.
Ongelofelijke pech, hoop dat het nog een beetje goed komt met haar.

Dat is echt het nadeel van vaccins of medicijnen, extreem kleine kans maar altijd een kans op bijwerkingen.
Maar dan denk ik, stel ze was niet gevaccineerd en had corona gekregen... Kan je ook trombose door krijgen en had ze dat dan overleefd?
Muddy schrijft het mooi, elke medaille heeft 2 kanten.

Welk risico iemand neemt blijft de eigen keus.

Ze spreken in het filmpje over medische apartheid...
Er zij altijd mensen die niet gevaccineerd mogen of kunnen worden wegens allerlei oorzaken.
Voor die mensen zal er ook een alternatief komen, daar kunnen de mensen die niet gevaccineerd willen worden dan in mee.
Testen, misschien komt er later een alternatief medicijn of andere oplossingen.

Afgelopen zaterdag Pfizer gehad, twee dagen een ietwat stijve bovenarm gehad voor de rest geen bijwerkingen.
Had eigenlijk wel een topweek.

Zag er als een beer tegenop maar het stelde niets voor, die naald voel je niet eens, ga 24 juli blijd heen voor de 2e prik.

Ik vind het wel jammer dat Nederland een beetje op het verkeerde paard gewed heeft.

AstraZeneca beschermd 60% na 2 prikken, Janssen al 66% na 1 prik.
Pfizer en Moderna beide 95%.

Los van de bijwerkingen weet ik mijn voorkeur wel...

Ik kan de gedachtegang van sommige kritische figuren ook niet meer helemaal plaatsen.
Een paar weken geleden werd dat Janssen vaccin nog aardig bekritiseerd vanwege het risico van de bijwerkingen, en nu staan dezelfde kritische personen er opeens voor in de rij vanwege de vakantiedruk.... blijkbaar weegt de vakantie dan toch wat zwaarder als het risico van de bijwerkingen.:confused:

R W xxx zei:
Gezien het 'persoonlijke drama van', Slachtofferfilmpje?
Toch vind ik het raar, keek je bij je eerste peuk ook eerst COPDfilmpjes, bij een biertje levercirrose-docus, bij een beurt een fijn Aidsrelaas enz of was het toen toch roken, zuipen, neuken alsof de wereld verging? Informeren is op zich niet verkeerd maar het slaat wat door nu.

Ik denk er heel erg goed over na, roken echt nooit gedaan, bier moet je echt te veel van nemen wil het sporen achterlaten. Ik ga expres al niet naar landen waarvoor een vaccinatie verplicht is, griepprik, mij niet gezien, zelfs pijnstillers (heb een hernia gehad) wil ik niet. Daarom zie ik deze vaccinatie niet zitten, ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem. Maar dat doorslaan gaat twee kanten op, informeren om juist te vaccineren begint dwingende vormen aan te nemen. Dit voelt niet goed, je moet mensen in hun eigen waarde laten. Dit geld overigens van beide kanten.

Jos.

jos zei:
ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem

Dat kan en mag natuurlijk maar is goed beschouwd vooral je eigen uitleg van de werking en nergens anders op gebaseerd dan op angst voor iets dat je niet kan (of wil) bevatten. Je zou met die insteek ook juist wel kunnen laten vaccineren namelijk.

R W xxx zei:
jos zei:
ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem

Dat kan en mag natuurlijk maar is goed beschouwd vooral je eigen uitleg van de werking en nergens anders op gebaseerd dan op angst voor iets dat je niet kan (of wil) bevatten. Je zou met die insteek ook juist wel kunnen laten vaccineren namelijk.

Door vaccinatie zet je inderdaad juist het immuunsysteem op scherp. Het immuunsysteem kent het coronavirus nog niet waardoor je er juist enorm ziek van kan worden, kan ik helaas uit eigen ervaring zeggen. Er zijn ook al heel veel gezonde mensen overleden aan dit virus.

En ja griep had ik nooit, en was maar heel zelden verkouden. Dus het immuunsysteem werkte dan wel prima.

Vandaag laatste keer met mondkapje werken: nu ik gevaccineerd ben, al dan nog niet volledig. Ben ik minder angstig om ergstig ziek te worden, door corona. Wat mij betreft kwam de vaccinatie dus net op tijd.

Ben inderdaad benieuwd hoe dat gaat in de supermarkt straks. Vind dat nou niet direct een plek waar je (makkelijk) de 1,5 meter afstand kan handhaven...

Leon in zn Fiesta zei:
Ben inderdaad benieuwd hoe dat gaat in de supermarkt straks. Vind dat nou niet direct een plek waar je (makkelijk) de 1,5 meter afstand kan handhaven...
Handhaven? Hahahaha, zelfs als je twee agenten door de winkel hebt lopen wordt er niet gehandhaafd. De politie zelf houdt zich ook niet aan de maatregelen. Zo had van de week een van de agenten, geen winkelmandje terwijl dat verplicht is.

Mijn collega wilde de agent aanspreken, maar ik zei kun je beter niet doen: die gasten hebben namelijk een geweldsmonopolie en laten ook graag merken, wie nou de baas is.

Zunigrijje zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Handhaven? Hahahaha, zelfs als je twee agenten door de winkel hebt lopen wordt er niet gehandhaafd. De politie zelf houdt zich ook niet aan de maatregelen. Zo had van de week een van de agenten, geen winkelmandje terwijl dat verplicht is.

Mijn collega wilde de agent aanspreken, maar ik zei kun je beter niet doen: die gasten hebben namelijk een geweldsmonopolie en laten ook graag merken, wie nou de baas is.

Die skotoe...die wouen lekker klappen! Goed dat je er niet op ingegaan bent.

Zunigrijje zei:
Leon in zn Fiesta zei:

Jij heb echt maar een raar beeld van de wereld o_O

Zuinigrije zei:
Jawel, defensie en politie hebben een geweldsmonopolie. Daarom kan de ME op het Malieveld straffeloos, wappies in elkaar slaan.

Dan ben je toch verkeerd geïnformeerd . Als een agent als voorbeeld iemand een paar tikken verkoopt, reken maar dat hij zich moet verantwoorden. Als een agent schiet, komt er onderzoek of het wel nodig was.
Wappies worden trouwens allen geslagen als ze geen bevel opvolgen…..geld trouwens voor iedereen, als de politie je sommeert en je vertrekt niet, dan volgen sancties.

Ik heb inmiddels de corona app gedownload en met Digid ingelogd. Via een QR code kan gezien worden dat ik volledig ben ingeënt. Zowel in Nederland als buitenland.(laatste per 1 juli)

Blijkbaar is iedereen dit nu het proberen, die app is constant over belast. Ik voel mij trouwens wel iets anders na die vaccinatie, ben wat onrustiger dan normaal. Maar weet niet in hoeverre, dat een bijwerking van de vaccinatie zou zijn.

haarr zei:
Dat zit tussen je oren
Die persoon die gisteren onwel in Kerkrade was, dat zat zeker ook tussen zijn oren: is weggebracht in een rolstoel....

Maar ik voelde wel waar geprikt is en ik heb plotseling beter ontvangst met de mobiele telefoon :LOL:

Het Bijwerkingencentrum Lareb registreert de bijwerkingen zoals artsen die doorgeven. Volgens Lareb zijn in Nederland 409 personen overleden kort na vaccinatie. Er zijn 440.266 bijwerkingen gemeld. Naar men vermoedt zijn de werkelijke aantallen veel hoger, maar lang niet alles wordt gemeld. Dit zijn de korte termijn bijwerkingen. Van de lange termijn effecten hebben we geen idee.

Zunigrijje zei:
haarr zei:
Dat zit tussen je oren
Die persoon die gisteren onwel in Kerkrade was, dat zat zeker ook tussen zijn oren: is weggebracht in een rolstoel....

Maar ik voelde wel waar geprikt is en ik heb plotseling beter ontvangst met de mobiele telefoon :LOL:

Mijn mobiele telefoon doet het niet meer sinds mijn vaccinatie marr het tablet geeft 6G aan en geeft licht. Is wel supersnel.

Jeff Vink zei:
Het Bijwerkingencentrum Lareb registreert de bijwerkingen zoals artsen die doorgeven. Volgens Lareb zijn in Nederland 409 personen overleden kort na vaccinatie. Er zijn 440.266 bijwerkingen gemeld. Naar men vermoedt zijn de werkelijke aantallen veel hoger, maar lang niet alles wordt gemeld. Dit zijn de korte termijn bijwerkingen. Van de lange termijn effecten hebben we geen idee.

Zullen we de context dan ook even plaatsen:
Het hele stuk:
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen

lareb zei:
Deze update gaat over alle binnengekomen meldingen van vermoede bijwerkingen die door deskundigen bekeken zijn tot en met 20 juni 2021. Tot nu zijn dat 81.480 meldingen met 440.266 vermoede bijwerkingen. Het gaat hier vooral om bekende, te verwachten bijwerkingen zoals hoofdpijn, je niet lekker voelen, spierpijn en vermoeidheid. De meldingen gaan over ongeveer 13,6 miljoen gegeven vaccins.

Bijwerkingen:
Vooral bekende bijwerkingen gemeld
Er zijn nu in totaal 440.266 vermoede bijwerkingen gemeld bij Lareb. De meest gemelde bijwerkingen zijn:

Hoofdpijn (47.973)
Je niet lekker voelen (46.649)
Spierpijn (44.512)
Vermoeidheid (44.493)
Rillingen (39.380)
Pijn op de prikplek (31.070)
Koorts (28.914)
Misselijkheid (24.036)
Gewrichtspijn (23.952)
Zwelling op de prikplek (11.796)

Overlijdens:
Overlijdens
Tot nu toe zijn er 409 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hier om 259 personen van 80 jaar of ouder, 109 personen tussen de 65 en 79 jaar en 39 personen onder de 65 jaar. Van 2 personen is de precieze leeftijd niet bekend.

De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt.

Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.

haarr zei:
Zunigrijje zei:
haarr zei:
Dat zit tussen je oren

Mijn mobiele telefoon doet het niet meer sinds mijn vaccinatie marr het tablet geeft 6G aan en geeft licht. Is wel supersnel.

Je hebt je telefoon ook niet meer nodig, als je je vinger in je oor steekt en denkt aan de persoon die je wil spreken, komt het allemaal goed. Het is nu nog in testfase maar naar verwachting kan er bij voldoende volledig gevaccineerden een internationaal dekkend netwerk opgezet worden, dan is die vinger ook niet meer nodig.

Overlijdens:
Overlijdens
Tot nu toe zijn er 409 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hier om 259 personen van 80 jaar of ouder, 109 personen tussen de 65 en 79 jaar en 39 personen onder de 65 jaar. Van 2 personen is de precieze leeftijd niet bekend.

De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt.

Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.

De wappies zullen ongetwijfeld al blij zijn met deze cijfertjes, maar ik durf zelfs te stellen dat 100% van de gevaccineerde bevolking gaat overlijden na de vaccinatie.:)

Er zijn er intussen bij die zoveel vertrouwen aan hun immuunsysteem toeschrijven, dat ze dat zelfs betwijfelen :rolleyes:

Wappies hebben ook gewoon een vaccinatie nodig, zou zonde zijn als die mensen die strijden voor Nederland het loodje leggen aan corona. Wie strijdt er dan nog tegen onze leugenachtige regering, onder leiding van Keijzer Rutte 3 of was het 4?

Zuinigrije zei:
Wappies hebben ook gewoon een vaccinatie nodig, zou zonde zijn als die mensen die strijden voor Nederland het loodje leggen aan corona. Wie strijdt er dan nog tegen onze leugenachtige regering, onder leiding van Keijzer Rutte 3 of was het 4?

Wappies willen geen vaccinatie…en ga er maar aan staan…een heel land leiden…jij raakte al in paniek in je werk bij de supermarkt, of bij een krasje of kapotte airco.
Rij je verkeersregelaars aan ……vergeet je je uitnodigingsbrief etcetera , nog afgezien van je vrouw die thuis de broek aan heeft.

Wie heeft bij jullie eigenlijk de broek aan? Maar die vaccinatie campagne, is oprecht goed geregeld hoor. Al vind ik dat in Nederland in algemene zin goed geregeld: mijn dochter heeft laatst een tuberculose vaccinatie gekregen, werd tot tweemaal toe een brief door de GGD voor verstuurd.

Zunigrijje zei:

Keizer Rutte?
De clown die mag roepen wat Brussel wil? De uitvinder van de omschrijving "functie elders" voor lastige-vragen-stellers?

Ik ben het niet vaak met de lastige-vragen-stellers eens maar als je op deze manier regeert is het stellen van een lastige vraag een schot voor open doel. Dan is het zelfs mogelijk korting te vragen voor een enkele (vlieg)reis.

Als Brussel het beleid maakt en jij mag niet meer dan dit beleid uitvoeren, is iedere vorm van kritiek op dat Brusselse beleid een vraag waarvoor sensibilisering noodzakelijk is.

Was maar een grapje: die man regeert al generaties lang over Nederland en liegt de boel een beetje voor, maar desondanks houden zijn collega's hem het hand boven het hoofd. En de tweede kamer is vergeten om hem naar huis te sturen!

Dus ondanks dat het kabinet Rutte 3 al een half jaar geleden gevallen is, zitten ze er nog steeds. Inclusief de CDA, waar Pieter Omzigt lid van was. Die man is gewoon door zijn eigen partij weggepest, omdat de CDA deel uitmaakt van de bestuurspolitiek waar mistanden onder het tapijt geschoven worden.

In Limburg hadden wij ook zo'n zakkenvuller, die is nog bestuurder geweest van de Licom: die mensen die daar werken, waren niet allemaal hoogbegaafd. Maar één ding wist men wel: Herman Vrehen kwam net als veel bestuurders die hem voor gegaan waren, gewoon de zakken vullen over de rug van groep kwetsbare mensen.

Ja ik heb er ook gewerkt hoor, in de sociale werkplaats en zag de graaicultuur met leide ogen aan.

Ik zeg niet dat ik geschikt ben voor de functie integendeel, dat weet ik ook gewoon en ik probeer mij zo goed als mogelijk aan te passen in deze kl*te maatschappij, waar iedereen die anders niet geaccepteerd worden. Dan wordt weer eens gezegd, iedereen heeft wel een beetje autisme. Nee dat hebben ze niet!

Dus ja ik schiet sneller in de stress, maar daar kan ik niet zoveel aan doen en ik heb ook niet de ambitie om een leidinggevende positie te beklimmen. Laat mij maar lekker vakken vullen, daar voel ik mij goed bij. Maar ik vind wel dat de overheid eerlijker moet zijn.

Zo las ik op het nieuws, dat de politie niet de anderhalve meter gaat handhaven. Schaf het dan direct af? Of is er nu een soort gedoogbeleid in het leven geroepen?

Je kan heel veel over Rutte zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij daar zit om het geld. Zoveel verdient een minister-president nu ook weer niet, zeker in vergelijk met het gezeik dat hij daar voor terug krijgt. Dan kan hij beter ergens in het bedrijfsleven directeur worden, dat salaris ligt een stuk hoger.

Salaris minister-president en minister
Het salaris van de minister-president is € 170.910 inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (2020). Daarnaast heeft hij recht op een vaste onkostenvergoeding en een aantal andere tegemoetkomingen en voorzieningen.
Nou ik vind dat niet weinig bijna 2 ton per jaar o_O Die man wordt dus echt niet slecht betaald hoor, dus ik snap best dat hij daar blijft zitten. Hij is toch vergeetachtig en de tweede kamer, op een paar partijen na vinden dat prima.

Zijn collega's voeren dan een showtje op, maar aan het einde wordt nooit de motie van wantrouwen gesteund. Vroeger was het nog leuk om deze soap op tv te kijken: Geert Wilders was echt een geweldige komiek, met hoe hij over het kabinet sprak.

Ik herinner nog dat autootje, waar ze met zijn vieren in zitten. Alleen nu weet ik niet of dat Balkenende was of dat Rutte toen al op troon zat, want Koning pils hoeft alleen maar handtekeningen te zetten.

De persoon die echt met de scepter zwaait, is de zittende minister president die democratische gekozen is door een groepje ondernemers: VVD stemmers zijn veelal ondernemers en veelverdieners.

Al die andere stemmers, hebben dus niet om de VVD gestemd, dus zodoende is hij door een minderheid gekozen. In Nederland wordt de minister president niet gekozen, net zoals burgemeesters niet. Anders zou er allang ergens een PVV'er burgemeester zijn, bijvoorbeeld in Kerkrade.

Terug
Bovenaan