929V6
Asfaltkampioen
R Wolters zei:929V6 zei:Muddy Bandit zei:Ik leef absoluut niet in een christelijke omgeving, maar hoor hier toch voornamelijk reacties die vinden dat die "persvrijheid" tegenwoordig aardig misbruikt wordt door verslaggevers die compleet de schijt hebben aan de gevoelens van anderen en hun eigen arrogante opdringerige gedrag weer eventjes goed willen praten onder de norm "persvrijheid".
Geheel eens. De situatie gadeslaan is prima, beleefd om een reactie vragen - één keer - is te billijken maar iemand die duidelijk te kennen geeft niet te willen reageren een microfoon onder de neus blijven drukken is allesbehalve professioneel en vragen (en ik vermoed niet onopzettelijk) om problemen.
Jullie hebben hopelijk wel door dat je met wat je hier neerzet je op een heel erg hellend vlak bewegen? Wat is de volgende stap? Dat journalisten niet meer in de buurt mogen komen van bepaalde zaken? Op straffe van in elkaar geslagen worden? En dat achteraf ook nog eens goedpraten omdat ze het "uitgelokt" zouden hebben. Dit soort gedachtes over vrije pers (wat je er ook van vindt wat ze schrijven) is het begin van een dictatuur. Enge gasten als Wilders en Baudet profiteren hiervan. En kom niet achteraf met wir haben es nicht gewusst.
Je leest wel erg selectief zeker? Zoals gezegd: met op een normale manier journalistiek bedrijven, dus gewoon ter plaatse aanwezig zijn, filmen en op een normale manier vragen stellen is niets mis. En dan is de pers toch vrij genoeg of niet dan? Maar als je de microfoon zo'n beetje bij zulke mensen (bij politici of andere mensen die het gewend zijn kun je daar misschien iets verder mee gaan) door de strot blijft duwen kun je allicht klappen verwachten, en bij journalisten van het genre PowNed/Geenstijl e.d. krijg ik weleens de indruk dat die ze niet zo slecht uitkomen al kwamen ze nu misschien harder aan dan de bedoeling was. Maar ik praat die klappen zeker niet goed en het kerkbezoek evenmin, zo zwart-wit is het dus niet. Verder draaf je nogal erg door, hoor. Het lijkt soms of er alleen nog maar in uitersten gedacht kan worden.