Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

Bedankt!

Gelukkig ben jij wel perfect: kijk eerst naar jezelf

Oh ik ben heel bewust hoe ik overkom hoor. Zelfs op dit forum snap ik heel goed waarom sommige mensen mij vervelend vinden :)

Vandaag vertrok ik om 12:00 naar mijn werk, om 23:30 was ik weer thuis.

11,5-urige dag maar vaccins zijn hard nodig. Heb wel een biertje verdiend vanavond.:T

Carkiller zei:
Vandaag vertrok ik om 12:00 naar mijn werk, om 23:30 was ik weer thuis.

11,5-urige dag maar vaccins zijn hard nodig. Heb wel een biertje verdiend vanavond.:T

Positief blijven denken: je hebt vanmorgen dus eerst royaal uit kunnen slapen.:)

Maar heel goed bezig, het 2e biertje + pinda's krijg je van mij.(y)

Ja, uitslapen is redelijk gelukt. Maar we hebben wat problemen, mag er weinig over zeggen maar staat ook op het nieuws.
Voor mijn werk kwam het er op neer, netjes afmaken of chaos overdragen aan de volgende ploeg.

Is nooit goed.:T

Carkiller zei:
Ja, uitslapen is redelijk gelukt. Maar we hebben wat problemen, mag er weinig over zeggen maar staat ook op het nieuws.
Voor mijn werk kwam het er op neer, netjes afmaken of chaos overdragen aan de volgende ploeg.

Is nooit goed.:T

Succes op het oplossen van de problemen. Biertje heb je zeker verdiend. (y) :D

MCW zei:
Water, kwark met fruit en wat cashewnoten krijg je van mij...! :T:)

Ik wist niet dat je boos op me was MCW.:(

Voor de taalneuzelaars, jullie hebben nooit een 11,5-urige dag op je werk gehad?
Werk staat in de zin er boven. Waarbij dag en werk logischerwijs werkdag is.
Probeer hier iets te leren, misschien weet EV0 II het, die zat geloof ik in het onderwijs en weet van elk onderwerp alles...:T

Carkiller zei:
MCW zei:

Voor de taalneuzelaars, jullie hebben nooit een 11,5-urige dag op je werk gehad?

Ik geef ook liever bier en pinda's dan een applaus. Welk bier mag het zijn?

Carkiller zei:
MCW zei:

Werk staat in de zin er boven. Waarbij dag en werk logischerwijs werkdag is.
Probeer hier iets te leren, misschien weet EV0 II het, die zat geloof ik in het onderwijs en weet van elk onderwerp alles...:T

Ja hoor. Vroeger regelmatig. Het hangt er wel sterk vanaf wat je moet doen. Moet je de hele tijd geconcentreerd zijn of kun je tussendoor even gedachteloos iets doen.

Carkiller zei:

Dat is voor mietjes.....ik heb lang (jaren terug) geleden vaak diensten gedraaid van 16 uur, en een paar maal 24 uur. (Dag, avond en nachtdienst)

Lekker dan. Werk je je uit de naad om een vaccin te produceren dat in de VS moet worden gebotteld en nevernooitniet terugkomt...

Idefiqs zei:
Lekker dan. Werk je je uit de naad om een vaccin te produceren dat in de VS moet worden gebotteld en nevernooitniet terugkomt...

Laat ze het eerst maar eens goedkeuren hier in Europa. Als het goed is morgen...

Ach ja, voorlopig zie ik hier nog maar weinig prikactie. Hier en daar wordt er wel wat geprikt maar het is nog niet de massale en goed georganiseerde onderneming die volgens Rutte en de mooie schoentjes nodig is.

Aan de andere kant, ik hoor ook dat inmiddels de ergste druk van de IC af is. Er worden nog steeds mensen ziek maar de meeste worden niet meer zo ziek dat een IC opname nodig is. Een medicijn, een fles zuurstof en twee weken thuis in afzondering binnen blijven schijnt voldoende te zijn.
En veel mensen die inmiddels Corona gehad hebben, hebben antistoffen in het bloed. De gevolgen van Corona zijn echter wel erg heftig: moeheid, reuk en smaakverandering en die verschijnselen blijven erg lang merkbaar.

De IC wordt nu bevolkt door de groep mensen die een knuffelcultuur-achtergrond heeft. Een lid van de familie krijgt Corona, de volgende dag heeft iedereen van de familie het en vervolgens gaan ze massaal wachten tot het zo heftig om zich heen grijpt dat alleen de IC ze nog kan redden. En dan ligt de hele familie in een keer gezellig maar nog steeds onderling knuffelbaar op de IC.
Handig....

Over afweer gesproken, ik hoop van harte dat er binnenkort weer gesport kan worden. Ik mis mijn sportschoolmomentje (mijn heinekengezwel minder, die groeit er goed bij) en ik mis mijn zwemrondje (don't kill the whale). Fietsen of wandelen met windkracht zeven, een tropische regenbui of tien centimeter sneeuw is ook niet echt prettig en de schaatsen zijn al jaren geleden weggegeven - met het huidige klimaatbeleid kunnen schaatsen de komende honderd jaar wel het museum in.
En het klussen en prutsen is ook verwaterd tot niet meer dan gaande houden. Even een verfje uitzoeken bij de bouwmarkt betekent al maanden lang de schuurvoorraad plunderen om een willekeurige verf te vinden en "verf" op de boodschappenlijst te plaatsen. Die lijst wordt inmiddels wel heel erg lang.

Het is ook maar net wat je wil zien. Als ik het even vanuit mijn standpunt bekijk:
- Ik ken meerdere mensen die vanwege hun functie in de zorg inmiddels gevaccineerd zijn (of in ieder geval de eerste van de twee prikken hebben). Algemene reactie: prima geregeld.
- Ik had zelf onlangs een reden om me te laten testen bij de GGD. Rond een uur of 11 's ochtends via de website een afspraak gemaakt, ik kon daarbij kiezen uit drie tijdstippen. Allen bij verschillende locaties. De eerste was rond 12.00 uur al, de tweede rond 13.00 uur en de laatste om 14.45 uur. Gemak dient de mens, dus voor de dichtstbijzijnde gekozen ondanks dat dat het laatste tijdstip was. Lekker op fietsafstand. Ik was er rond tien minuten over half, op dat moment was er één iemand binnen in de teststraat en er stond één iemand voor mij te wachten. Uiteindelijk kwam ik om 14.45 uur de teststraat uit, met de mededeling dat ik binnen 48 uur de uitslag zou hebben. Die had ik de volgende dag al rond 10 uur 's morgens, dus het hele traject van plannen tot resultaat heeft mij slechts 23 uur gekost.
- Fietsen of wandelen kan nagenoeg elke dag. En zo niet, dan kun je ook gewoon in huis even je buikspieren trainen of 50 keer de trap op en aflopen.
- En voor wat betreft die verf: bouwmarkten bieden vanaf dag 1 van de lockdown al de mogelijkheid om te bestellen en af te halen. Vaak kan dat nog dezelfde dag zelfs. En ja, dat geldt ook voor verf die je op kleur laat mengen.

Als we eens stoppen met roeptoeteren dat alles per definitie lastig en moeilijk en vervelend en k#t is, dan zul je zien dat er ook nog genoeg wel kan. Mensen zeuren te veel.

rke zei:
Ach ja, voorlopig zie ik hier nog maar weinig prikactie. Hier en daar wordt er wel wat geprikt maar het is nog niet de massale en goed georganiseerde onderneming die volgens Rutte en de mooie schoentjes nodig is.

Aan de andere kant, ik hoor ook dat inmiddels de ergste druk van de IC af is. Er worden nog steeds mensen ziek maar de meeste worden niet meer zo ziek dat een IC opname nodig is. Een medicijn, een fles zuurstof en twee weken thuis in afzondering binnen blijven schijnt voldoende te zijn.
En veel mensen die inmiddels Corona gehad hebben, hebben antistoffen in het bloed. De gevolgen van Corona zijn echter wel erg heftig: moeheid, reuk en smaakverandering en die verschijnselen blijven erg lang merkbaar.

De IC wordt nu bevolkt door de groep mensen die een knuffelcultuur-achtergrond heeft. Een lid van de familie krijgt Corona, de volgende dag heeft iedereen van de familie het en vervolgens gaan ze massaal wachten tot het zo heftig om zich heen grijpt dat alleen de IC ze nog kan redden. En dan ligt de hele familie in een keer gezellig maar nog steeds onderling knuffelbaar op de IC.
Handig....

Over afweer gesproken, ik hoop van harte dat er binnenkort weer gesport kan worden. Ik mis mijn sportschoolmomentje (mijn heinekengezwel minder, die groeit er goed bij) en ik mis mijn zwemrondje (don't kill the whale). Fietsen of wandelen met windkracht zeven, een tropische regenbui of tien centimeter sneeuw is ook niet echt prettig en de schaatsen zijn al jaren geleden weggegeven - met het huidige klimaatbeleid kunnen schaatsen de komende honderd jaar wel het museum in.
En het klussen en prutsen is ook verwaterd tot niet meer dan gaande houden. Even een verfje uitzoeken bij de bouwmarkt betekent al maanden lang de schuurvoorraad plunderen om een willekeurige verf te vinden en "verf" op de boodschappenlijst te plaatsen. Die lijst wordt inmiddels wel heel erg lang.

Wat ik gezien heb:

Mensen hebben corona en vernemen er niets van en mensen overlijden eraan. Alles daar tussenin kan ook. Het lijkt een loterij. Wel zijn er omstandigheden die je lot beïnvloeden, zoals conditie, onderliggende kwalen en leeftijd. Garanties zijn er niet.

Als we eens stoppen met roeptoeteren dat alles per definitie lastig en moeilijk en vervelend en k#t is, dan zul je zien dat er ook nog genoeg wel kan. Mensen zeuren te veel.

De één kan er beter mee omgaan dan de ander. Ik heb er geen last van. Wel begin ik inmiddels wel de gezelligheid te missen van het stappen en de vele mensen die ik dan altijd spreek. Maar ik ga er absoluut niet aan onderdoor en ben er ook niet "helemaal klaar mee". Wel zouden sportscholen weer open moeten vind ik. Fietsen en wandelen doe ik al veel en thuis kan je ook sporten maar ik merk ook dat me dat veel minder makkelijk afgaat. En sporten is gezond en dat is juist zo nodig.

haarr zei:
Een terrasje pakken zou moeten kunnen mits er ruimte gehouden wordt en gepland. Dus reserveren.

In theorie wel. In praktijk heb ik meegemaakt dat dat niet werkt.

MCW zei:
haarr zei:
Een terrasje pakken zou moeten kunnen mits er ruimte gehouden wordt en gepland. Dus reserveren.

In theorie wel. In praktijk heb ik meegemaakt dat dat niet werkt.

Ja, mensen geven zichzelf voorrang of gaan staan wachten op een vrije tafel. Daar moet je wat op vinden. Wel kunnen gemeenten meer ruimte voor terrassen geven. Sluit desnoods een straat af als er een alternatieve route is. Veel mensen zullen daar blij van worden.

Zie eerdere berichten hierover:

MCW zei:
Mocht je voorbeelden willen mbt niet naleven van maatregelen; verschuiven van tafels en stoelen zodat er geen 1,5 meter meer mogelijk was (voornamelijk terras). Moeilijk doen dat je maar met 4 man bij elkaar mag zitten of gewoon later weer bij de rest van de groep aanschuiven (als er bv 6 man kwam dan mochten ze 3 + 3 zitten), zodra een tafel vrij kwam direct er gaan zitten ipv je te melden en/of te wachten tot tafel schoon werd gemaakt. Ergste waren vaak wel de zaterdagmensen, oftwel de dagjesmensen. Dit betrof overigens jong en oud, volks en kak.

En wat als het opeens keihard gaat waaien/regenen/onweren?

Leon in zn Fiesta zei:

Echt dit!(y)

Dat gejank.

MCW zei:

MCW zei:
Mocht je voorbeelden willen mbt niet naleven van maatregelen; verschuiven van tafels en stoelen zodat er geen 1,5 meter meer mogelijk was (voornamelijk terras). Moeilijk doen dat je maar met 4 man bij elkaar mag zitten of gewoon later weer bij de rest van de groep aanschuiven (als er bv 6 man kwam dan mochten ze 3 + 3 zitten), zodra een tafel vrij kwam direct er gaan zitten ipv je te melden en/of te wachten tot tafel schoon werd gemaakt. Ergste waren vaak wel de zaterdagmensen, oftwel de dagjesmensen. Dit betrof overigens jong en oud, volks en kak.

Tja, iig niet binnen laten. Zo erg zijn een paar regendruppels ook niet.

MCW zei:

MCW zei:

Dan wordt men nat.

Boppie zei:
MCW zei:

MCW zei:

Dan wordt men nat.

Of men gaat met z'n allen ergens onder schuilen.

Dus alleen mensen op het terras toelaten op vertoon van een stormparaplu.

Ik denk aan buienradar of GBV. Dat wil zeggen dat regen en onweer meestal zichzelf aankondigen. Dat kondigt 99 van de 100 keer zichzelf aan.

Wel jammer voor degene die alleen 's weekends vrij zijn dat het dan zo'n weer is als vandaag. Je kan niet even ergens heen wat binnen is. Sterkte :T

Wij hebben vanmorgen tussen 10 en 12 onze nieuwe fietsen uitgeprobeerd, ging ondanks de harde wind lekker dankzij de elektromotor. ;) Gelukkig net even droog. Erg vervelend dat we niet even ergens koffie konden drinken en lunchen, de morgen was min of meer verpest. Moesten we nota bene thuis koffie maken en ook nog eten. :)

haarr zei:
Wij hebben vanmorgen tussen 10 en 12 onze nieuwe fietsen uitgeprobeerd, ging ondanks de harde wind lekker dankzij de elektromotor. ;) Gelukkig net even droog. Erg vervelend dat we niet even ergens koffie konden drinken en lunchen, de morgen was min of meer verpest. Moesten we nota bene thuis koffie maken en ook nog eten. :)

Bang schaap, fuck de leugen. Gooi gewoon een ruit van een lunchroom in en bak zelf je ei.

Boppie zei:
haarr zei:

Bang schaap, fuck de leugen. Gooi gewoon een ruit van een lunchroom in en bak zelf je ei.

Ik kon ook niet geloven dat alle horeca dicht was, moet haast wel een complot zijn. Ik zal Baudet eens een mailtje sturen of zal hij dan virtueel weglopen?

Dat was niet best. Nu vond ik dit ook wel echt een ronduit achterlijke zet van Jinek. Dat kan zij alleen haarzelf en de redactie aanrekenen. Koning moest een roast doen en dat deed hij. Mag je de discussie voeren of hij grappig is, maar roasten deed hij. Alleen kan je dan beter doen bij Comedy Central. En passant kweek je nog eens sympathie voor Baudet ook...stomme konijnen.

Terug
Bovenaan