Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

Wij boeken sowieso altijd last minute dus dat was geen probleem. Zijn okt 2020 wel nog een weekje in Vinschgau geweest en flink gewandeld, dus nog wel bergen gezien gelukkig, de week erna werd reizen ineens weer nagenoeg onmogelijk gemaakt wegens verplichte tests voor NL'ers.

De Utrechtse Heuvelrug is de hoogste berg voor mij geweest afgelopen jaar. :(

Ga mij niet vertellen dat ik niet geleden heb. ;)

Hamer zei:
rke zei:
Wat wel opvallend is: half Nederland zit thuis op de bank en ineens is het koud in kikkerland. Zo erg dat ik "nee" heb moeten zeggen tegen mijn zoon die mijn schaatsen wou lenen (ik heb ze naar de kringloop gebracht, op theewater valt niet te schaatsen).

Ik begrijp je post niet helemaal maar ik heb nog een paar ijshockeyschaatsen over. Maat 42, vandaag geslepen.
Ik woon bij jou in het dorp. Dus laat maar weten als je ze wil lenen.

Heel vriendelijk maar ik heb er weinig aan.

Mijn stiefzoon heeft 44 ~ 45. Ik had vanwege een setje hockeyschaatsen maat 44 die hij wil lenen.

Ik heb mijn schaatsen een paar jaar terug naar de kringloop gebracht, het is een goede 20 jaar geleden dat ik op natuurijs gestaan heb. (buiten de wintersport om, natuurlijk).

Ik mis de wintersport ook. Niet zozeer vanwege Anton aus Tirol maar ook vanwege het vakantie houden. Ik zou graag weer eens naar Are gaan (mooie tochten met sneeuwscooter / honden-sledes en scheuren op ijs) maar mijn vrouw heeft een sterke voorkeur voor de Hollandse gekkigheid in Tirol.

Are heeft wel een groot nadeel: je wordt voorbij geskied door kinderen met een luier om en dat kan frustrerend zijn.

Rechter zet per direct streep door avondklok: geen sprake van 'acute noodsituatie'

<https://nos.nl/artikel/2368915-rechter-zet-per-direct-streep-door-avondklok-geen-sprake-van-acute-noodsituatie.html>

Ik heb mij voorgenomen niet teveel te klagen maar nu weer een avondklok baseren op een wet die niet van toepassing is. :rolleyes:

Uitermate slordig natuurlijk, eens kijken of dit wel gevolgen gaat hebben. Voordeel voor jou en viruswaarheid, kan je nu buiten lekker ook na 21.00u klagen, veel plezier (TU).

Snap nog altijd niet wat er nou zo'n drama is om niet na 21:00 de straat op te gaan in de winter.. :rolleyes: Wat deed je in vredesnaam voor die tijd de hele tijd 's avonds laat op straat?

R W xxx zei:
Uitermate slordig natuurlijk, eens kijken of dit wel gevolgen gaat hebben. Voordeel voor jou en viruswaarheid, kan je nu buiten lekker ook na 21.00u klagen, veel plezier (TU).

Ik hoor niet bij hun kamp hoor. Als je wat beter had opgelet had je een aantal pagina's geleden gelezen dat ik de meeste regels te soft en te laat vind.

Vond dit ook wel erg opvallend.. was met mijn 2lingbroer beetje toeren en bij Ankeveen lopen op het ijs. Maar aan de rand had je gewoon muziek, drank en duidelijk teveel mensen bij elkaar en te dicht bij elkaar.

omaMM3v.jpg

En ik maar overal verdedigen dat schaatsen veilig is omdat je genoeg afstand kunt houden net als bij wandelen en fietsen. Sowieso komen nog erg veel mensen bij elkaar in groepjes ipv met 1 persoon.

Je zal zien dat de besmettingen nu weer gaan oplopen tot de juiste weg voor een avondklok is bewandeld en we dan nog langer binnen zitten.
Lekker gewerkt weer.

Avondklok is het probleem (nog) niet zo, een einde aan de lockdown wordt op die manier wel steeds uitgesteld door dat soort klojo's. Zag ook ergens een foto van een stuk ijs in de buurt van A'dam, daar zag het letterlijk zwart van de mensen, leek wel een mierenhoop. Men doet het toch echt zelf...

MCW zei:
Snap nog altijd niet wat er nou zo'n drama is om niet na 21:00 de straat op te gaan in de winter.. :rolleyes: Wat deed je in vredesnaam voor die tijd de hele tijd 's avonds laat op straat?
Nouja, het is vooral het idee dat het niet mág wat demense tegen de borst stuit, denk ik. En het idee dat er een soort glijdende schaal is, waarin het normaal lijkt te worden dat we steeds minder mogen. Enzo, ofzo.

Ik zal de rust wel gaan missen (woon aan een drukke straat/weg), heb in tijden niet zo goed geslapen. Anderzijds wel convenient om weer de vruchten van de 24-uurseconomie te kunnen plukken, als de appie na 2100 weer gewoon open is. Maar heb dat anderzijds ook niet echt gemist eerlijk gezegd.

Na 21:00 over straat kunnen is alleen fijn als je vrienden/familie wilt opzoeken en dat je niet zo vreselijk op de tijd hoeft te letten. Maar het idee is sowieso dat je minder mensen ziet. Ik heb er in ieder geval niet echt last van. Sowieso de hele lockdown niet echt. Zoals veel eerder in de topic werd besproken; sommige mensen kunnen zich makkelijker aanpassen en kunnen wel even zonder feestjes e.d. Ik mis het stappen en het sociale daarvan ook wel maar kan best wel een tijdje zonder.

Degene die er wel moeite mee hebben zijn vaak de mensen die totaal geen hobbies hebben of waarbij hun vrije tijd alleen maar bestond uit feestjes/sociaal zijn of verre vakanties. Voor corona fietste en wandelde ik ook al veel en ben altijd al een buitenmens geweest. Enig nadeel vind ik dat het overal drukker is geworden in de buitengebieden terwijl daarvoor het beetje 'mijn' ding was :)

MCW zei:
Degene die er wel moeite mee hebben zijn vaak de mensen die totaal geen hobbies hebben of waarbij hun vrije tijd alleen maar bestond uit feestjes/sociaal zijn of verre vakanties. Voor corona fietste en wandelde ik ook al veel en ben altijd al een buitenmens geweest. Enig nadeel vind ik dat het overal drukker is geworden in de buitengebieden terwijl daarvoor het beetje 'mijn' ding was :)

Ik heb vorig jaar een Wahoo Kickr gekocht dus voor het fietsen hoef ik niet meer naar buiten. Vooral in de eerste maanden zag je heel vaak dat mensen aan weerszijde van het fietspad liepen en je daar als fietser dan tussendoor moest. Schiet ook niet op.

Voor corona fietste en wandelde ik ook al veel en ben altijd al een buitenmens geweest. Enig nadeel vind ik dat het overal drukker is geworden in de buitengebieden terwijl daarvoor het beetje 'mijn' ding was

Ken je het fenomeen "klompenpaden"? Onze ervaring is dat het daar nog wel redelijk rustig is, alhoewel ook wel iets drukker dan eerder.

MCW zei:

Een groot deel van mijn dag bestaat uit fietsen (ik fietste vroeger iedere dag naar mijn werk 2x 29 km) het geeft gewoon een prettig gevoel. Met sneeuw en glad weer heb ik niets met fietsen en zeker nu mijn fiets nog splinternieuw is, vind ik het zonde door de pekel te rijden, dus dan wordt het wandelen, ik probeer iedere dag tussen de 10 en 15 km te lopen, het ziet er naar uit dat ik morgen weer de fiets kan pakken (vandaag kon ook al, maar er ligt nog teveel 'troep'.).

Ja klopt, voor fietsen nog teveel ijsvorming op buitenwegen. Vanmiddag ook 3 uur gelopen. Erg veel zin om weer de fiets te kunnen pakken. Wandelen is ook lekker maar ik vind dat echt veel vermoeiender dan fietsen (en ik fiets makkelijk 70/90 km - recreatief, geen wielren)

Gelukkig kan ik iedere dag naar het werk , daar veel fysieke inspanning. Ik mis de sportschool, hoop dat deze weer snel open gaat en je gewoon zonder afspraak kan komen .(vorige keer was het alleen op afspraak).
Van mij mag de avondklok blijven. Ben meer benieuwd wat er gebeurd na de voorjaarsvakantie en de ijspret met de Corona cijfers.

Alleen de naam “viruswaarheid” en de manier waarop ze diverse malen de rechter onderbreken staat mij totaal niet aan.

R W xxx zei:

En misschien wel voor interpretatie vatbaar.

Los daarvan krijg ik het kotsen van allerlei clubjes die menen te moeten "strijden" voor hun rechten. Voor hun ideologie. Gario, Akwasi, Engel, Van der Graaf. Ze gaan in hetzelfde rijtje. Mensen die een serieus probleem hebben met het luisteren naar een ander. Een totaal onvermogen om begrip op te brengen voor een ander. Ik, ik, ik. Dat is het enige wat deze lui kennen. En prima, iedereen zijn eigen mening. Maar deze mensen zijn bezig hun mening door mijn strot te duwen.

Ik ben zo onderhand zo grondig klaar met dit gezeik. Als je niet kan inzien dat dit virus niet een griepje is, als je dat niet begrijpt dan ben je een wappie en gewoon even van het pad af. Dat mag, prima, maar val mij er niet mee lastig. En verwar bovendien feiten niet met "ik heb een andere mening" of " ik ben andersdenkende". Hou toch op. Je mag je mening uiten maar het hoeft niet. Je kan ook een vieze wind laten maar het is soms beter om hem niet te laten (Theo Maassen).

Probeer mij geen seconde van mijn tijd te beroven op straat. De kans bestaat dat de 1,5 meter niet gehaald wordt. Het zal mij een worst wezen dan. Ben er wel klaar mee.

Eenieder die niet kan/ wil begrijpen dat er echt wel wat loos is steekt zijn/haar/het kop in het zand of is werkelijk zo dom als het achtereind van een varken.

Joris, kom er maar in.

Engel is uit op een kamerzetel. Krijgt hij 130.000 euro, dat zal hij met een normale baan nooit gaan verdienen.

Engel is onlangs met ruzie weggegaan bij VSN, dus hij doet het niet voor de kamerzetel. Hij is trouwens afgestudeerd bio-farmaceut en heeft een (niet-afgerond) promotie-onderzoek gedaan, voordat hij besloot dansleraar te worden. Ik denk dat hij zich oprecht zorgen maakt om de naleving van onze grondrechten, die de burger moeten beschermen tegen de overheid.
Interessant was dat premier Rutte in de Kamer zei dat de avondklok voor 10% minder besmettingen zorgt. Na enig doorvragen bleek dit een getal te zijn dat het RIVM vóór het instellen van de avondklok heeft genoemd. Het is dus niet op de feitelijkheid gebaseerd, hoewel premier Rutte dit leek suggereren. En dit nog los van de betekenis die je aan het begrip 'besmetting' moet geven. Want 98% van de mensen die besmet raken herstelt zonder of zonder ernstige klachten. Slechts 2% van de mensen wordt na een besmetting in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 75% mannen met overgewicht boven de 75 jaar.

Jeff Vink zei:
En dit nog los van de betekenis die je aan het begrip 'besmetting' moet geven. Want 98% van de mensen die besmet raken herstelt zonder of zonder ernstige klachten. Slechts 2% van de mensen wordt na een besmetting in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 75% mannen met overgewicht boven de 75 jaar.
De vraag, die volgens mij niemand van de anticoronamaatregelenlobby kan beantwoorden, blijft of deze cijfers er ook waren geweest als er geen maatregelen waren geweest. Logisch nadenken zegt mij 'nee'. Maar het spook van de preventieparadox blijft rondwaren.

Het is spannend aankomende Vrijdag voor Rutte. Een groepje dwarsliggers wou de avondklok ongeldig maken met een rechtszaak. Maar een verstandige rechter heeft de fout van zijn collega weer rechtgetrokken, en is dus weer geldig. GELUKKIG. Ik snap de protest van de dwarsliggers niet zo, want wat kan je s 'avonds in de winter na negen uur nog buiten doen?? Ik hoop dat de avondklok gehandhaafd blijft. Iedereen wilt van de Corona af, dus moeten ze ook wat voor over hebben.

IK HOOP DAT RUTTE WINT.

Je weet niet hoe de besmettingen zich hadden ontwikkeld zonder maatregelen. Je weet wel dat ALS zich een besmetting voordoet, dit de gevolgen zijn.

Jeff Vink zei:
En dit nog los van de betekenis die je aan het begrip 'besmetting' moet geven. Want 98% van de mensen die besmet raken herstelt zonder of zonder ernstige klachten. Slechts 2% van de mensen wordt na een besmetting in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 75% mannen met overgewicht boven de 75 jaar.

In België ligt de positiviteitsratio boven de 5%, ik vermoed in NL met de slechtere besmettingscijfers dat dit hoger is.
Even de cijfers op NPO erbij gehaald:
- 2.735 nieuwe besmettingen vastgesteld
- 217 nieuwe ziekenhuisopnames
Da's een positiviteitsratio van 8%
Je uitspraak klopt dus niet.

Jeff Vink zei:
Je weet niet hoe de besmettingen zich hadden ontwikkeld zonder maatregelen. Je weet wel dat ALS zich een besmetting voordoet, dit de gevolgen zijn.

Rutte heeft wel meer kennis over deze virus, dus hij komt niet voor niks met deze maatregel. Hij weet wel wat hij doet met zijn mannen. En er zijn meer landen die dan ook een avondklok hebben. Ik snap niet dat de dwarsliggers gewoon deze maatregel niet accepteren. In het buitenland doen ze niet zo dwars tegen de avondklok, daar kunnen we een voorbeeld van nemen.

Hyundai Rider zei:
(...)

IK HOOP DE RUTTE WINT.

Dat hoop ik helemaal niet. Nog los van de compleet incompetente en corrupte VVD en het keiharde en wetenschappelijk incorrectie 'sociale' beleid; je hoeft maar te zien hoe traag NL is met vaccineren, wat voor zooitje dat is en hoe traag en inefficiënt NL op COVID-19 reageerde t.o.v. veel andere landen om te concluderen dat Rutte dit buitengewoon slecht aanpakt.
Maar dat competentie geen vereiste is voor populariteit is niets nieuws.

R W xxx zei:
Avondklok is het probleem (nog) niet zo, een einde aan de lockdown wordt op die manier wel steeds uitgesteld door dat soort klojo's.
Engel ontmaskert als dienstknaap van Grapperhaus en Rutte. :D Dat zou nog eens een onthulling zijn.

Jeff Vink zei:
Ik denk dat hij zich oprecht zorgen maakt om de naleving van onze grondrechten, die de burger moeten beschermen tegen de overheid.
Welnee. Hij en zijn familie zijn beroepsquerulanten tegen de overheid
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/16/de-familie-engel-gaat-altijd-voorop-in-de-strijd-tegen-de-overheid-a4032045

der Magistrat zei:
Dat hoop ik helemaal niet. Nog los van de compleet incompetente en corrupte VVD en het keiharde en wetenschappelijk incorrectie 'sociale' beleid; je hoeft maar te zien hoe traag NL is met vaccineren, wat voor zooitje dat is en hoe traag en inefficiënt NL op COVID-19 reageerde t.o.v. veel andere landen om te concluderen dat Rutte dit buitengewoon slecht aanpakt.
Ik lees hier een hoop meningen, gepresenteerd als feiten.

Toeslagenaffaire, achterlopen met vaccinaties, meer daklozen, bezuinigingen bij de GGZ en daardoor meer incidenten met 'verwarde personen', dividendbelasting, vele ministers die zijn afgetreden enz. Heb sowieso nooit op VVD gestemd. Bij stemwijzer komen bij mij GroenLinks, Partij vd Dieren en dan D66 bovenaan.. :T

louisz zei:
der Magistrat zei:
Ik lees hier een hoop meningen, gepresenteerd als feiten.

Het is een mooie combinatie van allebei geworden.
En ja, ik kan je zo van alles aanwijzen over hoe je ongelijkheid aanpakt en wat de fantastische voordelen daarvan zijn. Wat de nadelen zijn van streng en sober overheidsbeleid of van slecht milieubeleid. Dat kan ik doen, maar m.i. zou me dat te ver leiden. Zeker qua tijd die ik heb - ondanks dat ik tijdens mijn werkuren dit stukje tik.

Om het af te ronden waarom ik Rutte absoluut niet herverkozen wil zien worden: het saga rond de dividendbelasting. Het was maar wat duidelijk dat deze 'leider van het volk' bijna 2 miljard euro geld uit de algemene middelen aan één multinational, zijn voormalig werkgever, wilde cadeau doen.
Waarom? Omdat hij direct, echt meteen, dit voorstel introk toen Unilever bevestigde te verhuizen. Duidelijker kan het niet.

Ik laat het verder aan de kiezer over in hoeverre die dit problematisch vindt, maar voor mij is het zonneklaar.

MCW zei:
Toeslagenaffaire, achterlopen met vaccinaties, meer daklozen, bezuinigingen bij de GGZ en daardoor meer incidenten met 'verwarde personen', dividendbelasting, vele ministers die zijn afgetreden enz. Heb sowieso nooit op VVD gestemd. Bij stemwijzer komen bij mij GroenLinks, Partij vd Dieren en dan D66 bovenaan.. :T
Toeslagenaffaire volgde op beleid dat door de Tweede Kamer (dus niet alleen de VVD) was goedgekeurd, die zodanige wetgeving had gemaakt dat de rechter zich gedwongen voelde om onredelijke regels te sanctioneren. Bezuinigingen hebben altijd nadelen, maar ook voordelen, het lijkt te eenzijdig om te constateren dat bezuinigingen fout zijn louter omdat er nadelen zijn. Dividendbelasting is niet doorgegaan, wat is het probleem? Het systeem werkt, zou je kunnen constateren. Ministers treden vaak af om zaken waar zij helemaal niets aan hadden kunnen doen, dat volgt uit ons staatsrecht, of om wat welbeschouwd futiliteiten zijn (dankzij de pers, die elk minuscuul probleempje opblaast en gefocust lijkt op het zoeken naar koppen die moeten rollen). Dat er fouten worden gemaakt, is geen indicatie dat er iets fundamenteels fout is. Groen Links ontweek regeringsverantwoordelijkheid, dat maakt het leven een stuk makkelijk, maar als land heb je daar niets aan, want bestuurd moet er toch worden.

Bij mij kwamen trouwens Volt en D66 bovenaan (en tot mijn grote verbazing ook Groen Links).

Vorige keer wel op GL gestemd maar dit keer weet ik dat nog niet zo zeker... had mezelf iets meer de rechtse kant verwacht :rolleyes:

Bezuinigingen hebben altijd nadelen, maar ook voordelen, het lijkt te eenzijdig om te constateren dat bezuinigingen fout zijn louter omdat er nadelen zijn

Tuurlijk maar vind (geestelijke) gezondheid toch wel te belangrijk om daar flink in de bezuinigen. Hard maken kan ik uiteraard niet maar zou me weinig verbazen als er minder moorden waren als bepaalde personen eerder geholpen konden worden. Ook in mijn familie zat er iemand er helemaal doorheen maar omdat diegene niet concreet aan zelfmoord plegen dacht was er geen hulp voor hem. Ze zeiden toen zelf nog dat er een afdeling was maar die wegbezuinigd was. Veel mensen vallen tussen wal en schip met alle vervelende gevolgen van dien.

Ministers treden vaak af om zaken waar zij helemaal niets aan hadden kunnen doen, dat volgt uit ons staatsrecht, of om wat welbeschouwd futiliteiten zijn

Wiebes (toeslagenaffaire). Harbers (cijfers over criminaliteit onder asielzoekers in een rapportage bewust onvolledig heeft weergegeven), Zijlstra (gelogen over aanwezigheid bij een ontmoeting van Poetin), Hennis-Plasschaert (veiligheid bij defensie niet gewaarborgd), Van Der Steur (veel incidenten, onvolledige informatie en onzorgvuldige communicatie), Opstelten & Teeven (Tweede Kamer niet juist ingelicht over Teevendeal) enz. Vind dit niet erg lichtzinnige dingen. Vorig Kabinet Rutte was ook al hevig. Toen zag de VVD-leider drie ministers en vier staatssecretarissen vertrekken.

Tja, politici en hun beloften. Komt als ze eenmaal zijn gekozen weinig van terecht. En ga er maar aan staan, een Pandemie.
Ik kwam ook uit op Volt, terwijl ik helemaal niet wil dat “Europa” nog machtiger word.

FVD en de PVV vallen bij mij bij voorbaat uit. Groenlinks is met teveel een geitenwollensokken partij, en de SP is mij te links.
Paar keer PVDA gestemd, kwam steeds weinig van terecht, denk ook niet dat Ploumen geschikt is.
Ook een paar keer D66 gestemd, de partij van het midden, referendum en gekozen burgemeester.
En ook een paar keer VVD gestemd, met name ook om hun begrotingsdiscipline. Nu vliegen de tientallen miljarden eruit.

Ik ga wel altijd stemmen, amders gaat je stem verloren. We mogen stemmen

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen

Hyundai Rider zei:
Het is spannend aankomende Vrijdag voor Rutte. Een groepje dwarsliggers wou de avondklok ongeldig maken met een rechtszaak. Maar een verstandige rechter heeft de fout van zijn collega weer rechtgetrokken, en is dus weer geldig. GELUKKIG. Ik snap de protest van de dwarsliggers niet zo, want wat kan je s 'avonds in de winter na negen uur nog buiten doen?? Ik hoop dat de avondklok gehandhaafd blijft. Iedereen wilt van de Corona af, dus moeten ze ook wat voor over

Als je de volgende dag niet hoeft te werken heel veel zuipen bij vrienden die ook niet hoeven te werken?

Hansje58 zei:
Ik kwam ook uit op Volt, terwijl ik helemaal niet wil dat “Europa” nog machtiger word.
Wat is je probleem daarmee precies? Veel problemen zijn nu eenmaal grensoverschrijdend, en Nederland is veel te klein en afhankelijk om op zichzelf ook maar iets voor elkaar te krijgen. Dan ligt een nauwere samenwerking toch juist voor de hand? Europa moet alleen nog wel democratischer worden (dus meer macht voor het parlement). Ik heb nooit begrepen waarom voor veel mensen het land zoveel zwaarder weegt dan (naar beneden) de provincies of gemeenten en (naar boven) de EU. Doe op elk niveau wat het beste op dat niveau gedaan kan worden lijkt mij (en dat betekent dat veel meer door de EU gedaan moet worden denk ik, zoals buitenlands beleid en defensie).

Ik weet overigens zowaar ook nog niet op wie ik ga stemmen. Ik steun GroenLinks, maar ik neig nu wat meer naar Bij1.
Er is in elk geval genoeg te kiezen. Ik ga dit weekend eens wat partijprogramma's doornemen.

MCW zei:
Wiebes (toeslagenaffaire). Harbers (cijfers over criminaliteit onder asielzoekers in een rapportage bewust onvolledig heeft weergegeven), Zijlstra (gelogen over aanwezigheid bij een ontmoeting van Poetin), Hennis-Plasschaert (veiligheid bij defensie niet gewaarborgd), Van Der Steur (veel incidenten, onvolledige informatie en onzorgvuldige communicatie), Opstelten & Teeven (Tweede Kamer niet juist ingelicht over Teevendeal) enz. Vind dit niet erg lichtzinnige dingen.

Vorig Kabinet Rutte was ook al hevig. Toen zag de VVD-leider drie ministers en vier staatssecretarissen vertrekken.
Hennis, Van der Steur, Teeven en Opstelten stapten in Rutte-2 op.

Hansje58 zei:
En ook een paar keer VVD gestemd, met name ook om hun begrotingsdiscipline. Nu vliegen de tientallen miljarden eruit.
hahaha, zelfs de VVD heeft eindelijk begrepen dat je in een dergelijke crisis niet meteen vol moet gaan bezuinigen om perse zwarte cijfers te maken in de begroting, maar juist moet steunen.

Anderson zei:
Hansje58 zei:
hahaha, zelfs de VVD heeft eindelijk begrepen dat je in een dergelijke crisis niet meteen vol moet gaan bezuinigen om perse zwarte cijfers te maken in de begroting, maar juist moet steunen.

Je zou wel kunnen zeggen dat deze discipline ervoor gezorgd heeft dat er nu uitgegeven kan worden.

haarr zei:
Hyundai Rider zei:
Het is spannend aankomende Vrijdag voor Rutte. Een groepje dwarsliggers wou de avondklok ongeldig maken met een rechtszaak. Maar een verstandige rechter heeft de fout van zijn collega weer rechtgetrokken, en is dus weer geldig. GELUKKIG. Ik snap de protest van de dwarsliggers niet zo, want wat kan je s 'avonds in de winter na negen uur nog buiten doen?? Ik hoop dat de avondklok gehandhaafd blijft. Iedereen wilt van de Corona af, dus moeten ze ook wat voor over

Als je de volgende dag niet hoeft te werken heel veel zuipen bij vrienden die ook niet hoeven te werken?

Daar heb je wel een punt, maar ik zou vervelender vinden als het in de zomer was geweest, de avondklok.. Ik heb niet zo veel last van de avondklok, want ik heb een hond hahah.
Ik vind de maatregel dat je maar als 1 persoon op visite kan gaan vervelender. Want dan moet je keihard tegen je vrouw zeggen dat je dan alleen gaat. Zij moet dan ziel alleen thuis achter blijven.

Boppie zei:
Anderson zei:
Hansje58 zei:
Je zou wel kunnen zeggen dat deze discipline ervoor gezorgd heeft dat er nu uitgegeven kan worden.
Zeker. Dat heb ik maar even weggelaten deze keer, maar dat is absoluut waar. Na de ''08-'13 crisis is het snel naar beneden gegaan met de relatieve staatsschuld. Nog twee jaar extra en we waren terug bij het punt van 2007. Ook de absolute schuld is gekrompen, in een tempo dat niet eerder vertoond is. In de jaren voor 2008 is er een flink incasseringsvermogen opgebouwd, iets dat andere landen niet of veel minder gedaan hebben. En ook nu is er een flink incasseringsvermogen om te doen wat we nu doen.

der Magistrat zei:
Ik weet overigens zowaar ook nog niet op wie ik ga stemmen. Ik steun GroenLinks, maar ik neig nu wat meer naar Bij1.
Er is in elk geval genoeg te kiezen. Ik ga dit weekend eens wat partijprogramma's doornemen.

Stemwijzers sturen mij ook linksaf; Volt, D66.

Zelfs een keer als tweede optie Bij1, maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik begrijp die ook niet zo goed, in de stemwijzer aangegeven dat ik tegen excuses voor de slavernij ben.

En het wordt weer eens tijd wat nieuwe koloniën te veroveren.:)

Terug
Bovenaan