Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

SVF

Kilometervreter
Het gaat in de media, op het werk, verjaardagen, op het schoolplein, echt overal waar je komt nog maar over één onderwerp, behalve op autoweek... Vandaar dit topic aangezien het veel mensen ernstige zorgen baart, de ontwikkelingen snel gaan en nagenoeg iedereen er nu direct of indirect inmiddels mee te maken heeft. Voor de holbewoners onder ons, zie hier de actuele ontwikkelingen omtrent het coronavirus. Ondanks alle inspanningen en noodmaatregelen in Italië toch weer bijna 3500 nieuwe besmettingen op 1 dag!

Persoonlijk ben ik er vrij nuchter onder en maak me over mijn gezondheid niet zo heel veel zorgen maar aan de andere kant beangstigd mij wel de snelheid en de daarop volgende maatregelen van het virus. Ik heb de voorgenomen vakantie naar Noord Italië eind april al gecanceld en een huisje geboekt in Denemarken waar er tot begin deze week nog slechts enkele tientallen besmettingen waren maar inmiddels is dat opgelopen naar 836 en zijn de grenzen gesloten tot in elk geval 13 april. Ik vrees echter dat ik een beroep zal moeten doen de annuleringsverzekering.

Zie hier de mondiale status van het coronavirus. Voor een beter vergelijk tussen diverse landen had ik liever het aantal besmettingen gerelateerd aan het aantal inwoners gezien. Een land als Ijsland bijvoorbeeld telt "nog maar" 156 besmettingen maar wel op een bevolking zo groot als de stad Utrecht en vertaald naar ons land zou dat 7.956 besmettingen betekenen! Aan de andere kant kun je je afvragen hoe deze cijfers zich verhouden tov een gewone griepepidemie waar het aantal besmettingen in ons land soms ver boven de 10.000 gevallen ligt. Het grote verschil is wel dat itt het coronavirus de meeste ouderen en kwetsbaren zijn ingeënt tegen de griep en het percentage dodelijke slachtoffers een stuk lager ligt.

Toch heb ik het idee dat heel veel mensen zich onnodig bang laten maken en er ook door diverse regeringen nu maatregelen worden genomen die (nog) nauwelijks effect lijken te hebben. En dan heb ik het nog niet over het hamstergedrag en de lege schappen in de supermarkt. Ik vind het eigenlijk best een klein beetje asociaal en egoistich gedrag maar het zal wel iets met ons natuurlijk instinct te maken hebben. Ik persoonlijk heb dat echter totaal niet. Ik neem ook geen onnodige risico's voor mij en m'n gezin en probeer me zoveel mogelijk aan de hygiëne voorschriften te houden, maar verder heeft het nog niet veel invloed op mijn dagelijkse leven en doen en laten. Mijn zoon gaat nog gewoon naar school zolang die open blijft.

Het lijkt er op dat ongeveer 1% van de patiënten zal overlijden. Op 18 miljoen Nederlanders zijn dat 180.000 personen. Gebeurt dat in 1 maand, hebben we een probleem... Daarnaast zijn er beroepsgroepen waarbij uitval van 50% capaciteit door deze griep ook niet echt wenselijk is, denk aan brandweer, ambulance, ouderenzorg etc. etc. Beetje doseren dus!

Er zijn minder geregistreerde (geteste) patiënten, een hele hoop heeft het al, maar gaat er van uit dat het een 'normaal' verkoudheidje is.... Bij een 'normale' griep overlijden ook veel mensen zonder dat dit als dé reden van overlijden wordt geregistreerd. Het is serieus, dus wel de adviezen opvolgen om de besmettingen tegen te gaan.

Waar eerst werd gezegd dat het vooral voor ouderen een groot probleem is, lees ik nu ook steeds meer berichten over gezonde mensen onder de 50 die heel ziek worden en voor hun leven vechten op de IC's. Daar maak ik me wel zorgen over en het bevestigt nog maar eens dat het niet met een gewone griep te vergelijken is.
En als ik dan ook lees dat 60 tot 80% procent van de bevolking het virus oploopt, dan wordt ik daar wel wat zenuwachtig van. Ook nog geen enkel zicht op licht aan het einde van de tunnel. In Wuhan heeft het twee maanden geduurd voordat de boel stabiel werd. Er staat ons dus wat te wachten nog.
Misschien maar eens wat minder lezen. Voorschriften opvolgen (kan gelukkig thuiswerken, maar als beide kids volgende week ook thuis zitten wordt dat een uitdaging), meer kun je eigenlijk ook niet doen.
Bizarre tijden.....

Ik ben biologiedocent dus tot nu toe merk ik vooral de paniek en drukte. Veel gedaan aan voorlichting en advies. Vrijdag waren de eerste leerlingen al thuis gehouden van gezinnen met kwetsbare leden.

Wat ik organisatorisch merk is dat de overheid dingen verwacht van ons die niet kunnen. Meer dan 100 bij elkaar mag niet... echter is er simpelweg niet genoeg ruimte om pauzes genoeg te splitsen. Een optie is dan in 1 lokaal blijven en docenten laten wisselen maar dit kost veel tijd om te regelen n die is er nog niet en alle onzekerheid maakt het niet beter. Alles moet schoon zijn en leerlingen moeten genoeg handen wassen. De zeep, doekjes of manschappen om extra schoon te maken zijn er niet. Onder mijn collega's zijn ook kwetsbare mensen en deze blijven thuis maar daardoor ontstaan er weer gaten.

Al met al denk ik dat het beter is als we het Belgische model volgen. De kinderen waarvan de ouders toch al thuis zijn naar huis en de rest in opvang.

Kristian, laat je niet door de media gek maken.... Net als een zware griepgolf zullen vele er last van hebben en sommige sterven. Een virus is bijna niet te ontwijken of te voorkomen, tenzij er volkomen isolement plaats vindt. Maar veel mensen vinden dat hun vakantie wel door moet gaan, er toch gereisd moet worden en adviezen niet voor hun gelden.... We zullen het allemaal beleven en ervaren, al dan niet met een 'geteste' Corona...

Vergeet niet dat voor gewone griep veel mensen uit de risicogroepen zijn ingeënt. Als dat niet het geval was zou gewone griep voor veel mensen fataal zijn. Mogelijk vergelijkbaar met Corona nu.
Een (goedgekeurd) vaccin zal er niet binnen een jaar zijn.

En dat is nu even een probleem.... nog geen vaccinatie. De adviezen volgen om de kans op besmetting zo veel mogelijk te beperken. En dan niet zeiken dat de vakantie al geboekt is en 'hoe hou ik het 14 dagen thuis uit'.

opel omega zei:
En een geboortegolf over 9 maanden :)

Jep…. en dan gaan ze pampers hamsteren i.p.v. schijtpapier.:)

Op een paar kleine strubbelingen in de aanvoer van materialen na heb ik er tot nu toe zo goed als geen hinder van... het werk blijft hier nog gewoon doorgaan in de normale gang, en het privéleven idem.
Wat het verder gaat geven is toch afwachten, maar ik verwacht dat het (net zoals een gewone griepgolf) vanzelf wel weer over gaat als de warmere periodes weer aanbreken.
Ik maak me er verder ook niet druk om: ik ga morgen lekker een dagje barbecueën en een nieuw voorraadje gerookte beenhammetjes + buikspek klaar maken, en maandag weer met frisse moed verder met al het werk wegwerken in de regio.

Muddy Bandit zei:
opel omega zei:

Op een paar kleine strubbelingen in de aanvoer van materialen na heb ik er tot nu toe zo goed als geen hinder van... het werk blijft hier nog gewoon doorgaan in de normale gang, en het privéleven idem.
Wat het verder gaat geven is toch afwachten, maar ik verwacht dat het (net zoals een gewone griepgolf) vanzelf wel weer over gaat als de warmere periodes weer aanbreken.
Ik maak me er verder ook niet druk om: ik ga morgen lekker een dagje barbecueën en een nieuw voorraadje gerookte beenhammetjes + buikspek klaar maken, en maandag weer met frisse moed verder met al het werk wegwerken in de regio.

Jij woont niet bij Oldenzaal? Stuif daar morgen om 22:00 de grens over, voor hammetjes en buikspek maak ik wel een ommetje.

Muddy Bandit zei:
opel omega zei:

Als het niet zo als de Mexicaanse griep is, dan is het met het warmere weer waarschijnlijk zo weer over. Probleem net de Mexicaanse wasdat hij in de warme periode was.
Ik maak mij er niet druk om, doe niks extra's en thuis werken kan ik niet. Maatregelen nemen heeft geen zin aangezien ik minstens 5000 mensen per dag zie.

haarr zei:
Vergeet niet dat voor gewone griep veel mensen uit de risicogroepen zijn ingeënt. Als dat niet het geval was zou gewone griep voor veel mensen fataal zijn. Mogelijk vergelijkbaar met Corona nu.
Probleem daarvan is dat het meestal niet de griep is waarvoor mensen ingeënt zijn.

Boppie zei:
Jij woont niet bij Oldenzaal? Stuif daar morgen om 22:00 de grens over, voor hammetjes en buikspek maak ik wel een ommetje.

Als de wind goed staat kun je ze misschien wel ruiken bij knooppunt Buren.:)
Maar morgen 22.00 uur is nog iets te vroeg, die kadaverbrokken mogen maandag pas de rookkast gaan verlaten.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat virus zo'n impact zou krijgen.
Hele economie gaat plat , vliegvelden worden gesloten , bizar

Ik vrees dat het een megaklapper gaat worden in Europa: tot nu toe véél te laks, vrijblijvend en laat. Het verschil met griep is dat ongeveer 5% aan de beademing zou moeten, dat wordt lastig met 30.000 gevallen tegelijk.

Ik merk dat er vooral een hoop nonsens wordt voorgeschreven:
Handen wassen en geen handen schudden helpt waarschijnlijk bij de 1% gevallen dat je iemand niet ziet maar wél de besmette deurklink etc aanraakt. Of niet ziet hoesten, maar wel de hand schud. Overigens is het nog maar de vraag of het virus via handen en handen geven en dan weer via ogen/mond/neus kan binnen dringen, speeksel en snot zijn namelijk goeie barrières.

De 100 personen is natuurlijk ook natte vingerwerk, een kuchende kassière of conducteur die niet zomaar even uitstapt, besmet misschien wel veel meer mensen per dag dan iemand ergens een paar uur in een hoekje van een voetbalstadion die het laatste uurtje gaat kuchen.

Donderdag werd het virus bij een collega vastgesteld vandaar dat mijn werkgever op vrijdag bijna iedereen naar huis stuurde. De rest van de maand mogen alleen nog de mensen van wie het absoluut noodzakelijk is dat ze aanwezig zijn komen werken. Wie thuis kan werken moet dat zoveel mogelijk doen en de rest heeft dus gewoon 2 weken vakantie.

Toch lijkt het mij wel interessant als er een journalist gaat bijhouden hoeveel nieuwe mensen met griep zich melden en hoeveel er aan zullen overlijden want dat gebeurt ook nog steeds. Ze zijn natuurlijk niet op 1 op 1 te vergelijken maar met griepepidemie blijven ook veel mensen thuis...

Persoonlijk:

Morgen zou ik met mijn zus naar museum gaan in Zwolle. Zij kan haar boekenweekgeschenktreinkaartje niet gebruiken en het museum is sowieso dicht. En ook lijkt het mij niet verstandig dat iemand uit Amsterdam naar het oosten gaat waar nog relatief weinig besmettingen zijn. Op mijn werk (horeca) was het vanavond rustiger dan normaal en de kans dat horeca moet gaan sluiten lijkt me vrij hoog. Frankrijk en Spanje zijn ook al in lockdown en horeca is ook in Belgie al gesloten

Bang voor de ziekte zelf ben ik niet echt, maar wel wat zorgen over hoe het financieel ondernemers raakt en over de capaciteit van ziekenhuizen ed. In Italie is het duidelijk dat het best wel ernstig kan zijn. Onze maatregelen zijn eigenlijk te soft. Beste manier is algemeen reisverbod en alles sluiten behalve supermarkt, bank en apotheek

Overigens vind ik het wel interessant om dit mee te maken. Om te zien hoe mensen er op reageren (dat hamsteren is echt asociaal overigens), soort van oorlogsituatie. Overbewolking is er sowieso en vergrijzing is eigenlijk ook best een probleem dus koud gezegd zou dit best eens goed zijn. Maar wat minder als het je eigen familie treft..

Mijn vrouw werkte vorige week al thuis (op verzoek werkgever, geen afspraken op kantoor = thuiswerken), vanaf aankomende week werk in ook thuis. Van onze 2 kinderen was eentje zeer licht verkouden dus volgens de richtlijnen thuis gehouden. Kinderen gaven aan dat er desalniettemin veel verkouden kinderen op waren, waarop ik per direct nr 2 ook thuis hou. Besloten zolang wij als ouders thuis zijn, de kinderen ook, of de scholen nu wel of niet officieel dicht gaan. We gaan veel naar buiten, de natuur in, mountainbiken en komen dan vrijwel niemand tegen zeker niet binnen 2 meter. Kinderen spelen per gisteren niet meer met anderen, of enkel rondjes steppen buiten. Feestjes, uit eten, bios of onnodig winkelbezoek doen we niet Alleen ik doe nog boodschappen, enkel wat strikt nodig is. Draag dan geen mondkapjes, wel handschoenen. Ik heb niet gehamsterd, dat werkt enkel verstorend maar schijnt NL niet begrijpen. De winkelbevoorrading zie ik voorlopig geen extreem risico in. Zag mensen met karren wc-papier en kattengrit en -voeding, tsja... Ik ben dus zeer voorzichtig en bewust bezig, maar niet in paniek.

Epica zei:
haarr zei:
Probleem daarvan is dat het meestal niet de griep is waarvoor mensen ingeënt zijn.

Er zitten altijd antistoffen tegen meerdere (4 of 5) griepvarrianten in zo'n vaccin. Ja, het komt soms voor dat de heersende er niet bij zit. Maar als je tot een risicogroep behoort kun je toch beter een spuit halen.

MCDubbelU zei:
Overigens vind ik het wel interessant om dit mee te maken. Om te zien hoe mensen er op reageren (dat hamsteren is echt asociaal overigens), soort van oorlogsituatie. Overbewolking is er sowieso en vergrijzing is eigenlijk ook best een probleem dus koud gezegd zou dit best eens goed zijn. Maar wat minder als het je eigen familie treft..

Dat is een beetje het ironische van zulke ingrijpende situaties, het geeft een gevoel van saamhorigheid, iets wat je bijvoorbeeld ook zag op 25 november 2005 tijdens de hevige sneeuwval en op oudejaarsdag 2008 tijdens de extreme mist. Iedereen helpt elkaar en je spreekt mensen en buren die je normaal gewoon voorbij loopt en af en toe gedag zegt.

Al heb ik het idee dat het nu een stuk minder is en iedereen vooral met zichzelf bezig is, zie het hamstergedrag. Men is bang om besmet te raken en men houdt, begrijpelijkerwijs afstand van elkaar. Ik merk bv dat ik me erg ongemakkelijk voel om te niezen in het openbaar hoewel dat in een lange rij voor de kassa bij de supermarkt misschien wel een gunstig effect kan hebben...

Ik ga er ook een beetje vanuit dat het virus vanzelf afneemt als de temperatuur stijgt, maar misschien ben ik te naïef. Het virus volledig uitroeien kan toch niet meer en alle ingrijpende maatregelen die nu genomen worden lijken ook niet of nauwelijks effectief gezien de nog steeds explosieve stijging in de landen om ons heen. Een goed vaccin is eigenlijk de enige oplossing maar dat is er nog niet zomaar op korte termijn. Tot die tijd het beste ervan hopen en je gezonde en nuchtere verstand gebruiken en vooral ook blijven genieten! (en niet meer naar het nieuws kijken:p)

opel omega zei:
D Elzinga zei:
Misschien nemen de bezoekersaantallen van dit forum weer wat toe als iedereen in quarantaine zit.:T

Dan heb ik liever dat dit forum weer wat levendiger wordt. :T

Maarre, de kritische volger van der Magistrat heeft vast gemerkt dat ik wat meer post; ik heb een tamelijk druk leven: fulltime baan, partner én een vrijwilligersengagement van zeker >40u/week. Oftewel, de avonden en weekenden dat ik thuis zit zijn bijzonder schaars.
Tot nu.
Mijn hele agenda is leeg!

En aangezien ik zelf een hoestje heb mag ik niemand zien, zelfs mijn partner niet. Het is wel een wat pijnlijke situatie zo, hoewel ik echt wel begrip heb voor deze maatregelen. Ik werk ook de rest van de maand thuis, dus om op je vraag (met d/t-fout) terug te komen: COVID-19 beïnvloedt mijn leven enorm.
Maar leuk om eindelijk eens wat bij te kunnen lezen. :)

Ik werk alleen nog thuis, en heb een klein hoestje achter in de keel. Hardnekkig en al een paar weken, maar ik heb er verder weinig last van.

Ik zou eigenlijk vandaag vertrokken zijn naar Zwitserland om een weekje te gaan skiën, alleen is het gebied op slot. Jammer wel, ik had de T8 graag even losgelaten bij de oosterburen.

Ik ben werkzaam als buschauffeur en sinds gisteren houden we de voordeur gesloten en is er een lint gespannen na de eerste zitrij. Geloof niet zo in dit soort maatregelen, want ondertussen zit je bijvoorbeeld wel het je handen aan een stuurwiel dat iedere andere collega ook vast pakt.

Had voor begin april een paar dagen UK gepland, dat zie ik wel wat somber in.

Ik heb ook last van een lichte beginnende verkoudheid maar dat heb ik wel vaker omdat ik veel afwisselend binnen en buiten werk. Onbewust houdt ik altijd rekening met het ergste maar zelfs onder de huidige omstandigheden is de kans op Corona zeer klein, zeker hier in het oosten van het land waar er nog maar weinig gevallen zijn.

Ben net nog wezen tanken in Duitsland en het was bijzonder rustig op de weg, en dat heeft ook iets onwerkelijks en onheilspellends en maakt je onbewust toch wel wat nerveus. Voordeel: de benzine prijs was weer 6 cent per liter gezakt vergeleken met vorige week.

Verdere plannen voor vandaag: lekker genieten van het mooie weer en de rust opzoeken en een mooie boswandeling maken!

@carfanatic, dat stuur is het probleem niet die kan je eventueel nog schoonmaken, maar het virus blijft niet achter de lint en dus kan je het nog steeds oplopen.

Zelf werk ik al anderhalve week thuis. En zal dat voorlopig ook blijven doen.
Dat maakt voor mij overigens niet veel uit. Kantoor is alleen wat socialer, maar de meeste afspraken gaan sowieso via de computer (WebEx, Skype).

Wel gaan we de kinderen thuis houden. Ik vind het nogal raar dat we de scholen open houden "omdat kinderen toch niet zo bevattelijk zijn" voor het virus. En al die ouders en opa's en oma's dan die de kinderen naar school brengen en van school halen?
Op dit moment is de school voor ons de grootste risico-factor, dus vanaf volgende week schakelen we die ook uit.:rolleyes:

Voor de kinderen geeft het wat ons betreft sowieso de grootste impact, al is het indirect:
zwemlessen (en dus ook hun examens, met feest) worden afgezegd, er zijn tot eind maart geen school-uitjes (er waren er in ons geval 3 gepland) en de Rabodagen in de Efteling (waar wij heen zouden) zijn verschoven naar mei/juni.
Voor mij geen probleem, maar die kinderen hebben natuurlijk het idee dat alles wat zij leuk vinden wordt afgelast.

Hamsteren heeft niet zoveel zin. Voor 6 man inslaan voor een paar weken? Zou niet weten waar ik het moest laten! :)
Ik had vrijdag net zoveel in mijn kar als de oudjes achter me, die waarschijnlijk twee weken vooruit konden. Ik red het nu tot en met maandag.;)
Maar wat worden mensen asociaal en agressief zeg, vooral tegen kleine kinderen. Ik was dus met 4 kleine kinderen in de supermarkt en ze werden gewoon (letterlijk) aan de kant gezet. Ik heb me maar een beetje ingehouden in mijn reactie, want je wilt geen rellen, maar ik was blij dat ik weer buiten stond.

Ach, we maken er wel wat van. Persoonlijk worden we er (nog) niet zo door geraakt, maar we proberen te doen wat we kunnen.
Komende week dus veel gebruik maken van Netflix en Arcade. En mezelf ergens opsluiten achter in huis, zodat ik rustig kan werken.

Die mensen die het blijven vergelijken met een simpel griepje snap ik echt niet. Met welke griep lagen ziekenhuizen en met name IC s zo vol als nu? En wat als jij je moeder naar het ziekenhuis brengt, en ze straks zeggen dat ze te oud is voor hulp?

Hier is het de hele winter niet koud geweest, en de laatste 3, 4 weken gewoon ruim 20 graden, en het blijft zich uitbreiden

Ik zou deze mand nog op kantoor werken, de groep is opgesplist, maar ben vanaf gisteren wat ziekig en verkouden dus mag me deze maand niet meer melden op kantoor. Dan maar zoveel mogelijk thuis werken.

Ook zijn alle overleggen en verenigingsdingen geannuleerd.

Bizarre situatie zo allemaal.

Epica zei:
@carfanatic, dat stuur is het probleem niet die kan je eventueel nog schoonmaken, maar het virus blijft niet achter de lint en dus kan je het nog steeds oplopen.

Nee, het virus zit in vochtdeeltje uit je keel en mondholte. Als je hoest of spreekt kunnen ze loskomen, maar vallen dan snel naar de grond. Carfanatic zit veilig.

Idefiqs zei:
Epica zei:

Nee, het virus zit in vochtdeeltje uit je keel en mondholte. Als je hoest of spreekt kunnen ze loskomen, maar vallen dan snel naar de grond. Carfanatic zit veilig.
hahaha, wat een onzin, dit vochtdeeltje vliegen dus door de hele bus en zeker aan de voorkant heeft hij meer dan teveel kans om er mee in aanraking te komen, dus een chauffeur zit nooit veilig.

Het enige niet-ellendige aan dat virus is dat ik grondig eventueel slaaptekort aan het goedmaken ben, want sinds ik niet meer naar het werk mag gaat de wekker om half acht in plaats van half zes.
Verder volg ik - zij het al mopperend - braaf de begrijpelijke maatregelen van het RIVM, mijd ik het nieuws zoveel mogelijk, en blijf ik elke dag stug gewoon nog een uurtje buiten komen. Dan maar gewoon een rondje fietsen.

Epica zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:

hahaha, wat een onzin, dit vochtdeeltje vliegen dus door de hele bus en zeker aan de voorkant heeft hij meer dan teveel kans om er mee in aanraking te komen, dus een chauffeur zit nooit veilig.

Het virus zit in druppeltjes, die maar kort in de lucht blijven. En druppeltjes, ook kleintjes vallen naar de grond, vliegen kunnen ze niet. Dat noemen ze zwaartekracht.

Expert die je bent.

Epica zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:

Vol het gas erop en nooit remmen, dat houdt die troep wel achterin. :)

haarr zei:
Epica zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:

Vol het gas erop en nooit remmen, dat houdt die troep wel achterin. :)

:D

Idefiqs zei:
Epica zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:

Het virus zit in druppeltjes, die maar kort in de lucht blijven. En druppeltjes, ook kleintjes vallen naar de grond, vliegen kunnen ze niet. Dat noemen ze zwaartekracht.

Expert die je bent.

Uiteindelijk zal het op de grond vallen. Dit kan gemakkelijk een paar meter verderop zijn.

haarr zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:
Idefiqs zei:
Epica zei:

Expert die je bent.

Uiteindelijk zal het op de grond vallen. Dit kan gemakkelijk een paar meter verderop zijn.

Dat is juist. Daarom zijn de bussen bij conexxion ook voorzien van een afscheiding tussen de passagiers en de chauffeur, een rood/wit lint achter - ik meen - de tweede zitrij en die (de ch) ook nog eens beschermd wordt door de glasplaat achter zijn rug.

Dat moet ook wel, de werkgever moet zorg dragen voor zijn personeel.

Corona, heeft/had, naast het bier, ook zijn mooie kantjes:
1985%20toyota%20corona%20coupe%202000%20gt%20front%20%C2%BE.jpg

1985_Corona.jpg

autowp.ru_toyota_corona_coupe_2.0_gt-r_3.jpg

Net als iedereen ben ik ook een beetje angstig.

Heb weken geleden al extra boodschappen gedaan dus alles in huis, echt enthousiast om de deur uit te gaan ben ik niet.
Voor de rest weet ik het niet, media spreekt zichzelf enorm tegen.
20 doden nu, maar als ik dan dit bijvoorbeeld lees is elke griep vrij dodelijk.

Uitzitten, afwachten en de regels volgen is wat ik momenteel maar doe.:T

Rembrandt zei:
(..)
Wel gaan we de kinderen thuis houden. Ik vind het nogal raar dat we de scholen open houden "omdat kinderen toch niet zo bevattelijk zijn" voor het virus. (..)
Op dit moment is de school voor ons de grootste risico-factor, dus vanaf volgende week schakelen we die ook uit.:rolleyes:

(..) Ik was dus met 4 kleine kinderen in de supermarkt en ze werden gewoon (letterlijk) aan de kant gezet. Ik heb me maar een beetje ingehouden in mijn reactie, want je wilt geen rellen, maar ik was blij dat ik weer buiten stond. (..).

Waarom vind je het eerste raar.. maar doe je wel het laatste, in een, redelijk volle neem ik aan, supermarkt?
Er was misschien geen andere oplossing.. maar je haalt dan wel (als het eerste waar zou zijn) een potentieel groter besmettingsrisico naar huis als dat jij in je eentje boodschappen was gaan doen.. lijkt mij.

Maar goed, bij thuiskomst goed de handen wassen hè.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik kan mij wel vinden in de redenatie van de GGD. Helaas wordt dat geluid niet zo goed gehoord, bij de beleidsbeslissers in Den Haag, vrees ik.

Ik heb ze vanmiddag inderdaad thuis gelaten. Maar soms is dat niet mogelijk......of niet verstandig.:) Zijn nog vrij jong.
Argumentatie is trouwens niet anders: of ik nou alleen ga of met de kinderen, die minder vatbaar zouden moeten zijn, mijn contact met volwassenen is hetzelfde. Ik hoef nu echter niet meer twee keer per dag naar school, daarbij in contact komend met opa's, oma's en andere ouders.
Maar........de scholen gaan dicht, dus ik hoef (ook dit) niet zelf meer te beslissen. Al is drie weken wel heftig.:rolleyes:

Er lag trouwens weer genoeg in de winkels.

Terug
Bovenaan