Het AW Forum: Wat zouden jullie graag toegevoegd / veranderd willen zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volt zei:
eerste opel zei:
Ik zag vandaag ineens andere dingen bovenaan staan. De rubrieken Auto's met daaronder o.a. Koop & Leaseadvies en Nieuwe auto's en Algemeen met daaronder Autoweek, Verkeer etc. waren voorheen volgens mij minimaal omgewisseld en misschien is er wel meer gehusseld.

Het is nu op alfabetische volgorde, geen idee waarom.

Dat zou kloppen als het ook daadwerkelijk zo is.
Maar bij mij komt 'Au' van de rubriek Auto's nog altijd na 'Al' van de rubriek Algemeen. Dus dat lijkt me sterk.....

eerste opel zei:
Volt zei:
eerste opel zei:
Ik zag vandaag ineens andere dingen bovenaan staan. De rubrieken Auto's met daaronder o.a. Koop & Leaseadvies en Nieuwe auto's en Algemeen met daaronder Autoweek, Verkeer etc. waren voorheen volgens mij minimaal omgewisseld en misschien is er wel meer gehusseld.

Het is nu op alfabetische volgorde, geen idee waarom.

Dat zou kloppen als het ook daadwerkelijk zo is.
Maar bij mij komt 'Au' van de rubriek Auto's nog altijd na 'Al' van de rubriek Algemeen. Dus dat lijkt me sterk.....

Alfabetisch geldt voor de subrubrieken bedoelde ik.

Naar de sub rubrieken heb ik nog niet gekeken.
Het viel mij juist op dat de hoofdrubrieken (Auto's staat nu boven 'Algemeen') terwijl dit voorheen minimaal andersom was en wellicht is er wel meer gehusseld.

Als je een reactie plaats ga je niet meer naar het einde van het topic maar naar de forumrubrieken.

Ook heb ik schijnbaar problemen met mijn profielen want elke keer verdwijnen ze weer terwijl ik niet op de hoofdpagina reageer en op het forum niets raars heb gedaan. Erg vreemd.

Hi all!

Even een update rondom aankomende wijzigingen. Ik heb een groot deel van jullie suggesties intern meegenomen en zijn er een aantal al in ontwikkeling.

Op korte termijn zijn de volgende toevoegingen zichtbaar binnen de nieuwsartikelen:
- Mogelijkheid om reacties onder een artikel in of uit te klappen om het overzicht te behouden
- Mogelijkheid om je bericht binnen 10 minuten na plaatsing nog te wijzigen

Ik hou jullie op de hoogte zodra er nieuwe aanpassingen komen!

RobertS86 zei:
Op korte termijn zijn de volgende toevoegingen zichtbaar binnen de nieuwsartikelen:
- Mogelijkheid om je bericht binnen 10 minuten na plaatsing nog te wijzigen

Als ik het goed begrijp geldt dit voor de hoofdpagina van de website? Zo ja, dat is wel een fijne verbetering.

Klein puntje: via https://meedoen.autoweek.nl/20/D65E3ADE-CCAF-4B18-BBBD-F0617C1D563D/s102/v1.cfm?page=1&uk=QEGSNSY89AA&cfid=901aa871-5dce-4098-a7a9-a530553426b7&cftoken=0 kun je een paar vragen beantwoorden. Daarna wordt gezegd dat je na 5 seconden automatisch teruggaat naar de website, dit gebeurt niet.

Kreeg vandaag weer een paar keer die alternatieve lay-out:
QJqSVfp.png

Weet niet precies waarom, maar het leest lekkerder op een iPhone.
Kunnen jullie dat niet gewoon in productie zetten?

Op de pc krijg ik de laatste dagen af en toe een lay-out waarvan het lijkt alsof we weer 20 jaar terug gaan in de tijd.:confused:

Heb ook af en toe die andere lay-out, volkomen willekeurig ook lijkt het, even refreshen en het is weer zoals gebruikelijk.

Prompt na het posten van bovenstaande kreeg ik dus die aparte ouderwets aandoende layout weer.
De "werkbalk" boven in beeld verdwijnt dan trouwens ook volledig ( nieuws, tests, auto's., occasions, tools, forum ) dus site is sowieso onbruikbaar op dat moment.

Die ouderwetse layout krijg ik al een tijdje regelmatig. Raar dat dat voorheen nooit was en nu wel.

Leuke updates maar die gaan dus over de hoofdpagina terwijl dit topic over het forum gaat.

Ja dat zei Robert al.

- Mogelijkheid om reacties onder een artikel in of uit te klappen om het overzicht te behouden

Jammer dat gelijk alle subreacties zijn weggeklapt dan ipv alleen degene per bericht. Soms zijn de reacties wel interessant en wil je al die EV vs ICE, al die kinderachtige anti-Toyota, anti-VW en anti-Frans en die fascistische "Koop Europees!" reacties dan lekker niet zien. Blijft bijzonder hoe AW al die trollen en al politieke en klimaatdiscussies, die zich iedere dag weer herhalen, gewoon faciliteren. Dat AW op de hoofdpagina de slechtste sfeer heeft die ik ooit heb gezien op een autosite maakt blijkbaar niet veel uit, want; clicks.

Wat moet er precies gebeuren opdat MCW niet elke dag een nieuwe profiel aan hoeft te maken? Moet ik ergens een petitie starten, of tekenen ofzo? o_O

Ik kom weleens op een Amerikaans autoforum, daarmee vergeleken lijkt de forumsoftware die we hier gebruiken vrij verouderd. Begrijp me niet verkeerd; ik vind dat dit forum fijn werkt, niet te veel poespas en vrij duidelijk vormgegeven maar sommige functionaliteit mbt zoeken in oude topics enzo is toch wel fijn. Zo hebben we hier topics van ruim 100 pagina's, op het Amerikaanse forum kun je simpelweg alle reacties van 1 gebruiker filteren, best handig wanneer je in een oud topic al jij eigen reacties op een rijtje terug wilt zien bijvoorbeeld.

Wat ik verder jammer vind is dat oude topics gewoon verdwijnen. Veel van de occasionwedstrijden bestaan gewoon niet meer, fotowedstrijden idem. Het zou toch fijn zijn wanneer deze bewaard zouden kunnen blijven voor het nageslacht ;)

Zadelsnuiver zei:
Ik kom weleens op een Amerikaans autoforum, daarmee vergeleken lijkt de forumsoftware die we hier gebruiken vrij verouderd. Begrijp me niet verkeerd; ik vind dat dit forum fijn werkt, niet te veel poespas en vrij duidelijk vormgegeven maar sommige functionaliteit mbt zoeken in oude topics enzo is toch wel fijn. Zo hebben we hier topics van ruim 100 pagina's, op het Amerikaanse forum kun je simpelweg alle reacties van 1 gebruiker filteren, best handig wanneer je in een oud topic al jij eigen reacties op een rijtje terug wilt zien bijvoorbeeld.

Wat ik verder jammer vind is dat oude topics gewoon verdwijnen. Veel van de occasionwedstrijden bestaan gewoon niet meer, fotowedstrijden idem. Het zou toch fijn zijn wanneer deze bewaard zouden kunnen blijven voor het nageslacht ;)

De ingezonden occasions verdwijnen op den duur ook van internet, dus persoonlijk heb ik daar minder moeite mee, maar ik snap je punt wel.

Van sommige topics is het wel jammer maar veel topics zijn na een half jaar al niet eens leuk om meer in te kijken. Gros gebruikt de eerste de beste foto van google die na verloop van tijd het niet meer doen en bij occassionwedstrijden zijn er veel geweest die hun foto's niet elders hebben geupload dus ook niet meer te zien zijn. Of men gebruikt uploadsites die niks meer laten zien zoals zo:

rIXzLv6.jpg

Niet alles is even te vertrouwen want vroeger gebruikte ik altijd photobucket.com maar dat werkte ook niet meer op fora. Nu gebruik ik altijd imgur.com. En ook sommige websites zorgden er opeens voor dat je ze niet meer kunt gebruiken op fora zoals het bekende carscoops.com, netcarshow.com en carview.yahoo.co.jp.

Mbt de occasionwedstrijden doe ik al een poos de foto's uploaden via postimages.org dat blijkt tot nu toe nog steeds een betrouwbaar adres. Tinypic is inderdaad al jaren niet bruikbaar meer. Maar anyway dat maakt het wel interessant om nog eens naar de oude wedstrijden te kijken, soms wanneer ik écht enthousiast ben over mijn eigen inzending steek ik best veel tijd in m'n uitwerking en dat vind ik zonde wanneer het hele topic gewoon verdwijnt.

Het hele probleem met oude, niet werkende links zou ook gefixed zijn wanneer je via het forum zelf foto's zou kunnen bijvoegen, dus twee vliegen in één klap zou ik zeggen.

Ik zou het leuk vinden als een soort van liefhebber pagina’s komen het hun eigen forum.

Dus liefhebbers van een bepaald merk of model.

En dat je met foto’s niet afhankelijk bent van externe websites.

Zadelsnuiver zei:

Voor zoeken gebruik ik altijd Google. Werkt prima, gewoon even "autoweek.nl/forum" erbij zetten.

Twix zei:
Zadelsnuiver zei:

Voor zoeken gebruik ik altijd Google. Werkt prima, gewoon even "autoweek.nl/forum" erbij zetten.

Dat doe ik ook inderdaad, maar om als voorbeeld het Corona topic te nemen; daar zitten we nu op 70 pagina's dacht ik, en op 5 of 6 van die pagina's staan mijn reacties. Google kan die 5 of 6 pagina's wel vinden, maar dan moet ik alsnog door de hele pagina scrollen om mijn reactie terug te vinden.

Nu ben ik misschien de enige die het interessant vind om z'n eigen oude reacties terug te lezen, maar in een "mijn auto" topic zou het ook heel handig zijn om alleen de Posts van de TS er uit te kunnen filteren.

Google is in dat opzicht inderdaad niet zaligmakend. Ik gebruik het primair om oude topics te vinden en af te stoffen.

Wat is er gebeurd met de verbruiksmonitor? Amerikaanse datumindeling (jaar-maand-dag).
Voorheen als ik op de prijs en/of doorsnee verbruik ging staan met de muisaanwijzer kon ik de literprijs en verbruik (1 op ..... zien). Alles staat nu op 1 rij waardoor je ver moet scrollen. In het verleden stonden er een x-aantal op 1 bladzijde en dan kon je door klikken naar bladzijde 2, 3 etc.
Overal staat een opmerking omdat daar het soort brandstof, zomer- of winterbanden en rijstijl wordt benoemd. Voor de update vond ik de verbruiksmonitor prettiger werken.
Mijn vorige tankbeurt was 20 oktober en toen was het de oude situatie nog. Maar of die 21 oktober of gisteren is omgezet weet ik niet omdat ik in de tussentijd geen verbruiksupdate had.

Amerikaanse datumnotering zou "12/2/2022" om 2 december 2022 aan te duiden. In de verbruiksmonitor zie ik echter "2022-12-2". Die notatie is in internationale context vaak handig, maar op AW zou gewoon "2-12-2022" inderdaad handiger zijn.

Dat alle tankbeurten op 1 pagina vind ik dan nog wel fijn, maar de andere wijzigingen zijn m.i. onhandig. Ook de grafiek is niet echt inzichtelijk want als je niet elke week een tankbeurt hebt vallen er gaten in. Fijn is dan weer wel dat de grafiek een veel langere periode weergeeft dan voorheen.

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat je niet meer door de muisaanwijzer op een tankbeurt te zetten de literprijs en verbruik (1 op .....) kan zien.

En om te zien wat de soort banden en rijstijl waren, vind ik het niet handig dat je op het commentaar moet klikken; voorheen stond dat gewoon in de kolommen zelf.

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik zou graag zien dat er überhaupt wordt gemodereerd op de frontpage(artikelen). De reacties worden grimmiger over de tijd en ik heb meermaals meldingen gedaan, zonder enig verschil. Er wordt vaak direct heen en weer persoonlijke beledigingen geuit, ik verbaas me dat dit getolereerd wordt. Ik denk dat er enkele tientallen accounts (tijdelijk) op non-actief gesteld mogen worden.

robnas zei:
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik zou graag zien dat er überhaupt wordt gemodereerd op de frontpage(artikelen). De reacties worden grimmiger over de tijd en ik heb meermaals meldingen gedaan, zonder enig verschil. Er wordt vaak direct heen en weer persoonlijke beledigingen geuit, ik verbaas me dat dit getolereerd wordt. Ik denk dat er enkele tientallen accounts (tijdelijk) op non-actief gesteld mogen worden.
Ik sluit me daar graag bij aan. 1 keer op de man spelen is een waarschuwing, 2 keer een schorsing, 3 keer een ban zou ik zeggen,

louisz zei:
robnas zei:
Ik sluit me daar graag bij aan. 1 keer op de man spelen is een waarschuwing, 2 keer een schorsing, 3 keer een ban zou ik zeggen,

Volledig mee eens. Soms lijkt het alsof je naar Geenstijl of dergelijke zit te kijken met één of ander politiek stemmingmakerij artikel..:rolleyes:
Vooral met onderwerpen over Chinese merken, of merken met Chinese eigenaren (zie Volvo)

En dan realiseer je opeens dat je op Autoweek zit.

Ik zou als moderator graag de bot Maria hier weg willen schoppen maar ik heb die autorisatie niet...

Je kunt niet meer sorteren bij de verbruiksmonitor. Dit was altijd zo, waarom is dat weggehaald? Ik vind het altijd heel fijn om te zoeken hoe mijn auto het doet ten opzichte van andere auto's en voor het zoeken naar een nieuwe auto kijk ik altijd naar de verbruiksmonitor om te kijken hoe goed een bepaald merk/model het echt doet.

Bij het inloggen via Google Chrome krijg ik de melding 'HTTP ERROR 400'
De site doet het tot in inlog, dan krijg ik de foutmelding. Via Microsoft Edge gaat het inloggen wel goed.

Hoe zou dat kunnen komen?

Joel 6687727 zei:
Bij het inloggen via Google Chrome krijg ik de melding 'HTTP ERROR 400'
De site doet het tot in inlog, dan krijg ik de foutmelding. Via Microsoft Edge gaat het inloggen wel goed.

Hoe zou dat kunnen komen?

Voor zover het u niet al opgevallen was; in dit draadje zijn er sinds vorige week (woensdag) véél meer klachten over: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?3,5158051

Samenvattend, inloggen met een incognitovenster of cookies verwijderen werkt bij de meeste mensen.
Ik ben er zelf naar op zoek gegaan omdat gisteravond bij mij in Chrome inderdaad Autoweek ook niet werkte. Eerst de hele site niet. Later, na updaten Chrome wél de FrontPage maar knop ‘inloggen’ en forum nog altijd niet.
Of bij mij een van bovengenoemde dingen werkt moet ik nog proberen. Zit nu via Safari op de iPad wat dus wel werkt.

Eigenlijk wel tragisch hoe er in een half jaar werkelijk niks gedaan is met de suggesties uit dit topic (eigenlijk is er de laatste jaren vrijwel niks aan geupdate). Nu de laatste tijd het aantal bezoekers van het forum af lijkt te nemen, de hoeveelheid spambots toeneemt, vraag ik me af of AW nog plannen heeft met forum,of gaat het een stille dood sterven?

^^ moeilijk te beoordelen of er al dan niet al wat mee gedaan is, denk ik. Misschien is de insteek wat positiever door een open vraag te stellen wat de status van de suggesties van forumgebruikers momenteel is? ;)

Er wordt nu, zo merken wij helaas, wel aan het forum gewerkt, binnen de DPG groep. Wellicht moeten er eerst technische stappen doorlopen worden voordat aan het forum wensenlijstje, technisch, gewerkt kan worden?

Misschien dit wensenlijstje in min of meer dezelfde vorm ook voort uit andere DPG forums en is het dus economischer om dit in één keer aan te pakken en door te voeren?

Hi all,

Het klopt inderdaad dat er momenteel wat technische ongemakkelijkheden zijn binnen het forum, echter heeft dit wel een goede reden. Naast dat we vorige week zijn overgestapt op een DPG breed single sign-on systeem, zijn we druk bezig met de bouw van het nieuwe forum! Hierdoor loopt alles even wat minder soepel en kan er soms dus even een error tussendoor wandelen :LOL: Met name het besproken Chrome issue hierboven was een vrij hinderlijke.

Durashift had het inderdaad bij het juiste eind en zitten we in de fase waarin er op de achtergrond wat veranderingen zijn binnen de techniek. Deze veranderingen zijn uiteraard wel nodig om de overstap naar een nieuw forum te maken. We verwachten ook dat deze overstap in de komende weken al zal plaatsvinden. Dit is uiteraard prettig omdat we dan ook actief jullie suggesties kunnen doorvoeren. Binnen de huidige tool was het helaas nog niet mogelijk.

Een stille dood is er dus zeker niet :D Sterker nog, we verwachten dit jaar een mooie toename op het forum met features die het gebruik zeker zullen gaan verbeteren!

Bedankt voor de terugkoppeling RobertS86.

Nog wel even een vraag vanuit mijn kant. Men geeft aan dat error 400 is opgelost. Zijn hier ook mensen bij die geen cookies gewist hebben of DNA cache geleegd hebben? Ik heb zojuist vanuit het incognito venster een nieuwe tankbeurt toegevoegd omdat ik nog altijd error 400 op een normale pagina krijg.
Is het per sé noodzakelijk om cookies te verwijderen c.q. de DNA cache te legen? Of zou het straks ook weer zo moeten werken als ik niets doe en geduld heb? En in de tussentijd het forum via Safari (iPad), Microsoft Edge of een incognito venster van Chrome bezoek?

RobertS86 zei:
Hi all,

Het klopt inderdaad dat er momenteel wat technische ongemakkelijkheden zijn binnen het forum, echter heeft dit wel een goede reden. Naast dat we vorige week zijn overgestapt op een DPG breed single sign-on systeem, zijn we druk bezig met de bouw van het nieuwe forum! Hierdoor loopt alles even wat minder soepel en kan er soms dus even een error tussendoor wandelen :LOL: Met name het besproken Chrome issue hierboven was een vrij hinderlijke.

Durashift had het inderdaad bij het juiste eind en zitten we in de fase waarin er op de achtergrond wat veranderingen zijn binnen de techniek. Deze veranderingen zijn uiteraard wel nodig om de overstap naar een nieuw forum te maken. We verwachten ook dat deze overstap in de komende weken al zal plaatsvinden. Dit is uiteraard prettig omdat we dan ook actief jullie suggesties kunnen doorvoeren. Binnen de huidige tool was het helaas nog niet mogelijk.

Een stille dood is er dus zeker niet :D Sterker nog, we verwachten dit jaar een mooie toename op het forum met features die het gebruik zeker zullen gaan verbeteren!

Dat is goed om te lezen, top!

Die ongemakken overleef ik nog wel even verwacht ik.
Ik ben benieuwd!

Ik ben benieuwd naar de veranderingen. Ik heb eind vorig jaar al min of meer besloten om me van een deel van het forum terug te trekken, maar wie weet kom ik daar op terug als er met de suggesties en tips iets is gedaan. Ik heb overigens niet zo heel veel last van de huidige ongemakken. Af en toe een keer refreshen en soms opnieuw inloggen. Cookies heb ik al heel lang niet meer verwijderd.

SVF zei:
Ik ben benieuwd naar de veranderingen. Ik heb eind vorig jaar al min of meer besloten om me van een deel van het forum terug te trekken, maar wie weet kom ik daar op terug als er met de suggesties en tips iets is gedaan. Ik heb overigens niet zo heel veel last van de huidige ongemakken. Af en toe een keer refreshen en soms opnieuw inloggen. Cooekies heb ik al heel lang niet meer verwijderd.

Cookies verwijderen bevordert ook de laadsnelheid van je browser.

Neem voor de aankomende update's nog even het onderstaande in overweging, @RobertS86 ;)

Durashift zei:
RobertS86 zei:
(..) Ik verwacht en hoop echter dat een aantal suggesties op korte termijn al kunnen worden ingevoerd.

(..)
(..)
Wellicht ten overvloede maar áls er in de loop van dit resterende jaar suggesties klaar staan voor oplevering, meldt het vooraf even in dit draadje.
In mijn herinnering waren aanpassingen aan het forum vaak een verrassing / voldongen feit op het moment dat men het forum bezocht na het moment van oplevering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan