Het algemene Lada-topic deel 2

Wat is er eigenlijk van Moskvith (of zoiets) geworden?
Ze hadden een of ander Aleko ding en daarna nooit meer iets van gehoord.

Pauli zei:
Wat is er eigenlijk van Moskvith (of zoiets) geworden?
Ze hadden een of ander Aleko ding en daarna nooit meer iets van gehoord.

Een tijd geleden was er het nieuwtje dat Renault dit merk ook nieuw leven in wilde blazen..
542928_jesmdkajilv5eg8qkl9sfmnaw.jpg

Niets meer van vernomen later..

Dit weekend dit modelletje op de kop getikt, voor het luttele bedrag van 2,- euro. In de verpakking nog!

$T2eC16RHJHkFFmMnN9gOBSP)8utTYg~~60_1.JPG

Tijdens m'n zoektocht naar dit plaatje kwam onderstaande afbeeldingen tegen:
21-14_1.jpg

jart-10_1.jpg

jart-6_1.jpg

211-8_1.jpg

Op een Subaru forum, waar het gaat over kopieën van een Subaru SVX, nou ik weet niet, maar alleen de ramen lijken een beetje (boel) .
Wat is zo'n coupé toch tof zeg, de Lada dan!:D

Aah de spiritueel opvolger van deze machine:

Ik weet niet of ik deze foto al eens hier heb geplaatst:

Een heuze Vaz 1111 Oka, die hier in Assen staat! :eek:

@Pjotr: Weet jij hoe die Oka ooit daar in Assen verzeild is geraakt? Is dat nog een laatste greep van het toemalige GREMI, de ooit succesvolle Lada importeur?

Zou leuk zijn als je dat stuk van het verhaal zou kunnen achterhalen.

En waar (bij welk bedrijf) staat de Oka nu?

Het technische verhaal van de Oka voor zover ik het mij weet te herinneren is dat de Oka een halve Lada Samara motor had. Dus uitgaande van de 1300, zou de Oka een ongeveer 650 cc grote 2 cilinder moeten hebben gehad met daarin nog geen 35 pk! Met recht een crisismobiel!

Ik heb best een zwak voor deze gefaclifte Kalina. Niet hoogmodern maar het ziet er zeker niet achterhaald uit. De gebruikte materialen zijn basic maar wel heel netjes. EUR 13.500,- is geen koopje. Je hebt er bijvoorbeeld ook (wel kleiner) een gloednieuwe Opel Karl voor.

De Lada Kalina II is geen superaanbieding waardoor dit een auto blijft die we zeer sporadisch zullen tegenkomen. Eentje voor de uitstervende Lada liefhebber.

Jammer maar helaas, deze auto verdient beter. Gooi er een hoog modern TCe blokje in en de uitstoot neemt drastisch af en je kunt deze auto meteen concurrerend in de markt zetten.

Leuk. Een Kalina station dus?

Wat betreft de aangeboden Kalina bij Snippe.. Het zou hem sieren om ook gewoon het bouwjaar van de Kalina te vermelden. Er staat nu 'nieuw' bij.. maar de tellerstand is ruim 4 duizend kilometer.
Auto komt dus ergens, uit een ander land, gebruikt vandaan.
Dat mag, is geen schande en tegenwoordig heel populair.. jong gebruikt inkopen in het buitenland..
Vertel het alleen gewoon. ;)

https://www.autobedrijfsnippe.nl/occasions/lada/kalina/lada_kalina_2192_1_6i_16v-1486147.html

Lada oftewel Avtovaz hebben schijnbaar een proefballonnetje opgegooid voor een retro model. Ziet er leuk uit!
7920726.jpg

Gevonden via facebook op https://madeinmars.ru/marsart/1257

Lijkt me gewoon door een facebookartiest bedacht, maar wel leuk.
Dit krijg je overigens nooit stevig genoeg voor de huidige Ncap crashtests.
Daarvoor staan de Astijlen te rechtop.

mrweird zei:
Lada oftewel Avtovaz hebben schijnbaar een proefballonnetje opgegooid voor een retro model. Ziet er leuk uit!
7920726.jpg

Gevonden via facebook op https://madeinmars.ru/marsart/1257

Lijkt mij heel sterk dat ze deze zullen uitbrengen, ook gezien de huidige marktomstandigheden.

Wel een belachelijk hoge prijs voor zo'n Kalina, trouwens. o_O

Wat fijn om te lezen dat er stilaan weer wat beweging komt in de verkoop van Lada's.
Ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk een markt voor bestaat, mits een goede ondersteuning en netwerk.
Nu Belgie nog! Blijkaar zouden er hier toch onderhandelingen zijn met een invoerder. Afwachten dus.

Grote onderhoudsbeurt na 135.000 kilometer. Daar kwamen dit keer twee nieuwe banden bij en nieuwe schokdempers voor. Weer klaar voor de volgende etappe.

Inderdaad, de rest BPM is 'killing' voor deze categorie auto's.

Ik vind het model an sich best wel wat hebben.. zo in het zwart met de chromen details.. aardig interieur en een 'diepe' kofferbak..

Enfin, voor hetzelfde geld kan je ook een gebruikte Logan station kopen.. met 3 pitter turbo.. https://www.gaspedaal.nl/Dacia/?pmin=9000&pmax=12500&bmin=2014&bmax=2015&crs=Stationwagon&srt=df

Tja, het is maar net wat je wilt.

Op zich zegt 30 duizend kilometer in anderhalf jaar rijden mij ook wel iets.. relatief best wat kilometers voor zo'n categorie auto.. Dat kan er dus prima mee. (y)
Reden van verkoop is dan misschien wel een issue.. lag dit aan de auto of aan een andere keuze van de eigenaar?

Nieuwe Lada gelanceerd, over een jaar of twee in Rusland verkrijgbaar.

DSC04408-730x489.jpg

In 2030 in Nederland te verwachten dus. :p

Intussen is de Priora de 150.000 km gepasseerd. Binnenkort moeten twee dingen worden vervangen: (1) een van de dagrijlichten (gebroken glas) en (2) het mechanisme in het linkerachterportier om de deur te openen. Inmiddels besloten om met de Priora door te rijden totdat ik in m'n achteruitkijkspiegel moertjes en schroefjes van de auto zie vallen. Het eerst komende doel is de 175.000 km.

De 160.000 voorbij. Vorige week heeft de Priora een grote onderhoudsbeurt gehad. Extra kwamen de volgende zaken erbij: (1) een flexibel deel van de uitlaat, (2) nieuwe ashoezen voor en (3) nieuwe gasveren voor de achterklep. En weer door. (y)

@ Lada Priora,

Dat is al een mooie stand!
Je rijdt er redelijk veel mee (y)

Heb je de auto nog steeds bij Wolfs in onderhoud?
En hoe ervaar je de onderdelenvoorziening? Worden die voor elke onderhoudsbeurt uit het buitenland gehaald, aangezien er in Nederland niet veel Priora's rondrijden? Of bestelt je dealer alles bij autobedrijf Snippe?

Verder nog veel fijne en veilige kilometers gewenst! (y)

De auto rijdt prima en is inderdaad nog steeds bij Wolfs in onderhoud. De onderdelen die nodig zijn, zijn altijd originele Lada onderdelen. Waar Wolfs die bestelt, weet ik niet. De originele gasveren duurden wat langer (een week), maar dat was een uitzondering. Even doorgerekend zou eind volgend jaar de 190.000 aangetikt kunnen worden. :) Ik rijd de Priora nu ook echt tot het einde op of ik moet de loterij winnen; dan haal ik een Vesta uit Duitsland. :D

Snippe heeft een Vesta naar Nederland gehaald. Foto's van een rode sedan staan op Marktplaats. Vorig weekend heeft het bedrijf een intro show gegeven.

Ziet er strak uit voor een Lada. Alleen bij de prijs wordt aangegeven: "op aanvraag". Dat betekent dus waarschijnlijk: "te duur voor de rationele autokoper" waarbij Lada niet meer op de radar staat.

Vorige maand in Drenthe wezen kijken voor de Vesta en de Kalina SW. Mooie en ruime auto's en qua prijs misschien relatief hoog, maar een Dacia Duster kost nieuw ook al vanaf ruim 19000 Euro en de Logan MCV is met een gelijkwaardige uitrusting niet veel goedkoper. M'n Priora is inmiddels ruim over de 170000 heen. Een paar weken geleden nieuwe remtangen gekregen en kan weer door. Voor de rest werkt alles, zoals het natuurlijk hoort, nog steeds en is het financieel aantrekkelijk om de Priora nog een paar jaar te rijden. Maar ja, de Vesta lonkt............ ;)

Ik ben vandaag, na alle goede verhalen, ook maar eens bij autobedrijf Snippe gaan kijken.
Vriendelijke en sympathieke mensen met een grote hoeveelheid Lada's en een echt Lada-hart.(y)

Ook even de nieuwe Vesta bekeken. En dat valt helemaal niet tegen. Ziet er gewoon strak uit en voelt kwalitatief hoogwaardig aan. Ze hebben er duidelijk werk van gemaakt. Alles natuurlijk met de lage prijs in ogenschouw nemend. In Duitsland althans, hier is het net een wat ander verhaal.:( De auto is helaas wel wat aan de prijs.

Maar verder een positieve ervaring. Zou best kunnen dat ik mijn auto daar heen breng bij de volgende APK/onderhoud, aangezien ik tegenwoordig in de omgeving woon. Prima sfeer daar.(y)

Bij een Belgische Lada dealer staat een nieuwe Vesta met 0 KM voor 14290 eur (incl. 21% BTW)
Nu ik vermoed als je deze invoert naar Nederland dat om te beginnen de BTW in Belgie al mag verminderd worden. Je betaalt dan BTW in NL + die BPM of hoe heet dat bij jullie?
Heeft er iemand een idee hoeveel hij dan in Nederland kost. Homologatie kan m.i. geen probleem zijn aangezien deze geldt voor ganse Europa.

Inmiddels weer wat ontwikkelingen bij Lada, ze schijnen bezig te zijn met een nieuwe Granta, er gaan geruchten rond dat de nieuwe Dacia Sandero/Logan de nieuwe Granta gaan worden. Op internet is een tijdje terug deze foto opgedoken van een logoloze Dacia Logan met Lada wieldoppen op het terrein van Avtovaz...
16975648.jpg

Ah, er is hier tóch een eigen Lada topic! :D

Ik vind Lada een ontzettend sympathiek merk. Rijd zelf nu bijna anderhalf jaar een Lada Kalina uit 2016, naar grote tevredenheid overigens.

Jammer dat de Vesta nog zo duur is, die zou ik best willen.

AJ Schuurmans zei:
Ah, er is hier tóch een eigen Lada topic! :D

Ik vind Lada een ontzettend sympathiek merk. Rijd zelf nu bijna anderhalf jaar een Lada Kalina uit 2016, naar grote tevredenheid overigens.

Jammer dat de Vesta nog zo duur is, die zou ik best willen.

Ik heb informeel wel eens vernomen dat Lada hierin erg behulpzaam kan zijn. Nieuwe auto's met een tellerstand van 3000 of een nieuwe auto die een paar jaar op het fabrieksterrein ( of in een loods) staat scheelt enorm in de bpm...

Van de gefacelifte LADA Vesta zijn er maar liefst 1040 exemplaren gemaakt, waarvan 800 ook uitgerust zijn met airbags. Deze worden nu aangeboden voor omgerekend zo'n €40.000. Vorig jaar betaalde men nog minder dan €15.000.

exelletor zei:
Van de gefacelifte LADA Vesta zijn er maar liefst 1040 exemplaren gemaakt, waarvan 800 ook uitgerust zijn met airbags. Deze worden nu aangeboden voor omgerekend zo'n €40.000. Vorig jaar betaalde men nog minder dan €15.000.

Dat is nogal een verschil! :eek: Goed moment om je Lada te verkopen als je er eentje hebt. :)

Terug
Bovenaan