Het algemene Lada-topic deel 2

appelmoes zei:
Om een 111 van 2006 weer veilig en betrouwbaar de weg op te sturen moet er nog wel wat gebeuren.
Met banden van 2006 zou ik niet gaan rijden en een nieuwe distributieriem zou ook wel verstandig zijn.
En dan nog maar afwachten.

Om die reden heb ik ook geen contact met hen meer opgenomen. Ik kreeg het advies om de auto niet aan te schaffen; door het lange stilstaan zouden de krukaslagers en de oliekeerringen versleten kunnen zijn met mogelijk hoge reparatiekosten als gevolg.

Ik denk met veel plezier terug aan onze 111, het was een fijne auto. Ik zeg was omdat de auto met o.a. motor- en versnellingsbakschade stilstaat en vermoedelijk nooit meer op de weg zal komen.
Na slechts 10 jaar is het over en uit. :cry:

Weinig info verder, maar als de km-stand klopt...
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/1-5-il-station-nieuwe-apk-151849268.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Ik houd maar trouw stand en vertrouw op de komst van de Vesta of de nieuwe Kalina station naar Nederland of één van de buurlanden. De Priora draait evenwel nog prima en gisteren op kilometerstand 111111 gezet. Rijdt prima en zo'n 1:15,5. En het commentaar van menigeen dat-ie zou roesten: niets; ook niet na meer dan 100.000 kilometer en 4 jaar en 8 maanden. Ik houd 'm dan nog maar gewoon.

rzasa zei:
Weinig info verder, maar als de km-stand klopt...
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/1-5-il-station-nieuwe-apk-151849268.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Ik heb even een maitje gestuurd met een vraag om foto's. Zou best eens een leuke opvolger voor de Samara kunnen zijn...

Helaas... deze 2104 uit 1995 leek verdacht veel op een Lada 111 uit ca. 2002. Daarnaast een ook niet al te fris exemplaar aan de foto's te zien.

Interieur van de Vesta uit de preproductie serie met de simpele versie van de multimedia systeem. Heeft wel wat trekjes van andere merken, maar ziet er nog steeds leuk uit:
YXV0by5pbWdzbWFpbC5ydS9jb250ZW50L3Bob3RvZ2FsbGVyeS9waG90b3MvNi80LzY0YzlmNWY3NDMzZjZmNDVmN2U1YTA0ZDg4NjRkMDU4X29yaWcuanBnP19faWQ9NjU2MDQ=.jpg

Kia cee'd zei:
HadesNiva zei:
Nummer 2 met sidecode 9: GG-937-V

Die heb ik al. Een NIVA 2121 5-SPEED U9 van 29 juni 1994.

Eind augustus begin september komt er sowieso nog een bij; een Kalina II in de kleur rood of blauw. Daarover t.z.t. meer. :eek:

Deze sidecode al? GN-255-T

is het al trouwens al bijna t.z.t?

HadesNiva zei:
Deze sidecode al? GN-255-T

Deze was al bekend. Thanks anyway.

Kia cee'd zei:
HadesNiva zei:
Eind augustus begin september komt er sowieso nog een bij; een Kalina II in de kleur rood of blauw. Daarover t.z.t. meer. :eek:
is het al trouwens al bijna t.z.t?

Ik heb begrepen dat de eerste Kalina II eind september / begin oktober in Nederland een kenteken krijgt. De toekomstige eigenaar zal ik dit weekend eens bellen.

De Kalina II komt pas in januari, hoorde ik zojuist.
De productie van de luxe modellen heeft wat vertraging opgelopen, en daardoor is de leverdatum opgeschoven naar januari 2016.

Goh, waar hebben we dit vaker gehoord......? Van uitstel komt afstel. Deze koper rijdt volgend jaar ook in een ander merk dan Lada vrees ik.

Ik snap werkelijk niet hoe Lada het nog steeds niet lukt om flexibel te produceren. Renault / Nissan is toch al een tijdje bezig daar in Rusland!

verlichting zei:
Goh, waar hebben we dit vaker gehoord......? Van uitstel komt afstel. Deze koper rijdt volgend jaar ook in een ander merk dan Lada vrees ik.

Deze keer niet. Deze klant wil wachten tot januari. Hulde daarvoor.

Ah oké, jammer dat je het nu pas zag.. Ik had graag ook de voorkant op de foto gezet ;)

En het/is altijd leuk om een Lada enthousiasteling te spreken.

@Pjötr. (y) Ik houd de auto voorlopig en hoop dat de Vesta of Kalina Cross ook nog eens Nederland bereikt. Airco is daarbij wel een 'must'. Voorlopig rijdt de Priora prima. Huidige stand van zaken is dat er 115.000 kilometer op staan en met een verbruik van 1:15,4 ben ik tevreden.

Vandaag is de serieproductie van de Vesta gestart! Bo Andersson houdt zich aan zijn woord :)
Even een paar sfeervolle foto's van een van de eerste exemplaren:
53f561560f23e44c66d97e08dc469702-995x0-90.jpg

e4fad76c5764e922256a39875905cd90-995x550-90.jpg

Als ik de Vesta zo bekijk dan zie ik hier een prima auto in die geschikt is voor Brazilië.
Maar ik vermoed dat Renault Nissan teveel zelf in Brazilië hun auto's willen slijten en dat de Lada Vesta dan kanibaliserend werkt.

In ieder geval zie ik de Vesta graag onze kant op komen. Stel de Vesta komt hierheen en er is een France DCI leverbaar in de Vesta dan lekker bestellen met airco en gaan met die banaan.

Een Vesta hatchback komt voorlopig niet, eerst zijn de X-Ray en Vesta station aan de beurt. Plus deze laaaaange LADA voor de VIPs:

1446220736_12185256_1093547554002450_3013804654755817283_o.jpg

Vandaag weer Lada nieuws.
De Vesta X-ray is officiëel gelanceerd. Alle camouflage is eraf.

Ik vind het een mooie auto.
Met een beetje geluk komen nieuwe Lada's vlot hierheen.

De Russische prijzen van de Vesta zijn inmiddels bekend. De basis uitvoering met 106pk, een airbag, ABS/ESP/HSA, Russische tegenhanger van e-call, centrale deurvergrendeling en 15 inch velgen kost 514.000R(ongeveer 7400EUR). Een airbag extra plus airco kosten ongeveer 450EUR extra. De luxe uitvoering met onder andere zij-airbags, climate control, stoelverwarming, parkeersensoren, achteruitrijcamera en automaat kost 677.000R(ongeveer 9800EUR)

vesta-006.jpg

Die Russen zijn goed bezig met hun nieuwe modellen reeks, nog even en de straten worden weer opgevuld me de Lada's.

De Priora net weer opgehaald na de grote beurt (120.000 km). Die rijdt dus gewoon weer door, alles in orde. Vol verwachting uitkijkend naar de Lada Vesta of de X-Ray, die bijna in produktie gaat.

Granta met een Kalina neusje. Net zoals je vroeger weleens de grille van een Jetta in een Golf II zag. Kalina en Granta zijn zustermodellen dus dat dit kan verbaasd mij niet heel erg.

Wat vinden jullie van deze (omgevormde?) Lada Samara tot Cabrio/Natascha ?

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/lada/samara-cabrio/988821?source=search&merk=122&i=12

Ja he, de Granta was ondertussen alweer vervangen voor een Kalina Sport :)

De meeste luxe Vesta is zo'n 9900 euro omgerekend.

;) zei:
500C zei:
Wij hebben een Lada Vesta besteld, deze wordt over 3 weken geleverd . In de gedurfde kleur 'Lime Groen' :)

Leuke auto, hopelijk hou je hem langer dan de Granta. (y)

@BMW auto: iemand met een alias als BMW auto, daar verwacht ik niet zo snel enorme belangstelling voor het merk Lada van. De meeste BMW liefhebbers en eigenaren zullen hun neus ophalen voor dit Russische product. Waar komt jouw belangstelling voor het merk toch vandaan?

Zelf heeft mijn vader een Lada 1200 S gehad en 3 Skoda's en daarnaast nog een Polski Fiat en een FSO. Zelf heb ik een Skoda Favorit gehad en als lease auto een Skoda Fabia Sdi. Nu rij ik zelf een andere budgetauto en ook uit een ander werelddeel, een Hyundai Getz.

Ben benieuwd naar jouw verhaal!

@verlichting
naast BMW ben ik ook een Lada fan. op mijn autoweek profielfoto staat een Lada granta.
ik ben Lada fan omdat ik de vesta een prachtige auto vind. toen ik de eerste foto's van de Lada vesta op autoweek zag, had ik ineens veel meer belangstelling voor Lada. de andere modellen vond ik ook erg mooi. ik heb reviews over Lada opgezocht, en kwam erachter dat Lada's best redelijke auto's waren. mijn oom heeft een Lada samara (5 deurs) gehad. was ook een mooie auto.

Volgens de laatste berichten wordt de eerste Kalina II in maart (2016 :) ) op Nederlands kenteken gezet.
Deze blauwe Kalina is afkomstig uit Duitsland en zou al in Nederland bij een dealer staan.

csm_lada-kalina-farbe-497-odyssey_01f0dc6dc2.jpg

Terug
Bovenaan