Het algemene Lada-topic deel 2

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjhpy3tlyeet

1850,- voor een 2006'er met 62000km. Erg goedkoop.:eek:
Iemand wil er duidelijk erg graag vanaf.

@ Lada Kalina,

In de advertentie een laat modeljaar 111. (2008)
https://www.autotrack.nl/tweedehands/lada/111/7983025

Deze auto is echter niet voorzien van airbagstuur, terwijl dat al sinds 2006 geleverd wordt.
Is deze auto dus vóór 2006 geproduceerd en laat op kenteken gezet of had de basis-versie nooit een airbag en werd deze alleen op de luxe-versie geleverd?
Hopelijk kun jij hier iets meer over vertellen.

@B-E dat viel mij ook al op.
tevens lijkt hij alleen electriche ramen voor te hebben als ik de foto van het interieur zie.(de foto van de schakelaars)
ze hebben toch normaal voor + achter electriche ramen?

samara saga zei:
@B-E dat viel mij ook al op.
tevens lijkt hij alleen electriche ramen voor te hebben als ik de foto van het interieur zie.(de foto van de schakelaars)
ze hebben toch normaal voor + achter electriche ramen?

Mijn 111 uit 2006 had ook geen airbag en ook geen elektrische ramen achter. Mijn 110 van 2000 had wel elektrische ramen achter, maar mijn 110 uit 2003 weer niet (alleen voor).

Beste mede lada liefhebbers,

Is iemand hier bekend met de Lada samara 1.5 cabriolet? Heeft iemand ervaring met deze carroserie variant?
En is iemand bekend met de kwaliteit van de kap van deze cabriolet?

greetz
R.L.

RENAULT LAGUNA II zei:

Is iemand hier bekend met de Lada samara 1.5 cabriolet? Heeft iemand ervaring met deze carroserie variant?

greetz
R.L.

Ik zou er nooit aan beginnen. Het zijn in de basis Samara's 2108 waar het dak is verwijderd. Er zijn wel verstevigingen aangebracht om de carrosserie tegen knikken te beschermen maar dat is absoluut onvoldoende. Het laswerk van die verstevigingen is ronduit slecht.
Als je de auto met een wiel op de stoep zet kunnen de deuren niet meer open of dicht.

Ik heb er laatst een stukje in gereden en was blij dat ik er weer uit mocht. Alles rammelt en kraakt, je voelt de auto torderen.
Er zijn twee Samara's Cabrio in Nederland die door Gremi zijn geïmporteerd deze auto's zijn als cabrio gebouwd en zijn een stuk steviger. Mocht je belangstelling hebben kun je Noordman bellen hij heeft er namelijk een.
Naast een rammelende carrosserie roesten ze ook, vooral onder de plastic kap achter de achterbank.

Mijn advies: Alleen naar kijken.

90036507_1.jpg

Dit is een stuk beter.

Helaas heb ik er geen ruimte voor anders zou ik 'm zo kopen , niet van Noordman want die belooft al jaaaaren zoveel (n)
Hier in de buurt staat er eentje te koop voor een koopje : Samara Cabrio
Is al 16 jaar oud maar ziet er nog netjes uit , veel Golfjes uit dit jaar zijn in aanzienlijk mindere staat !
Kans voor de liefhebber !

@ Lada Priora,

Je haalt hem rechtstreeks op uit Rusland?;)
Ik zou niet weten waar je LADA-schaalmodellen in Nederland zou kunnen kopen.

@ Iedereen,

Er staat een geweldige oude LADA op Marktplaats met automatische versnellingsbak.
Vrij zeldzaam lijkt me zo.

@ Lada Kalina,

Bedankt voor je uitleg over de samara cabrio. De reden dat ik het vraag is omdat ik een tweede autootje zoek en eigenlijk het liefst een lada wil. Nu zag ik voor 899 op marktplaats een lada samara cabrio met 71.000km.
Hoe kan ik onderscheid maken tussen de 2 soorten geleverde samara cabrios in Nederland?

greetz
R.L.

RENAULT LAGUNA II zei:
@ Lada Kalina,

Bedankt voor je uitleg over de samara cabrio. De reden dat ik het vraag is omdat ik een tweede autootje zoek en eigenlijk het liefst een lada wil. Nu zag ik voor 899 op marktplaats een lada samara cabrio met 71.000km.
Hoe kan ik onderscheid maken tussen de 2 soorten geleverde samara cabrios in Nederland?

greetz
R.L.

Dat is vrij eenvoudig. Er zijn er maar twee door Gremi geïmporteerd en die hebben allebeide leren bekleding.

@Bentley Arnage
Ik ken iemand die schaalmodellen importeert, ik zal hem vragen of hij zich hier wil melden.

Mijn verzameling:
lada_modellen.jpg

RENAULT LAGUNA II zei:

greetz
R.L.

Ik heb zelf een samara cabrio. Het slechte laswerk kan ik niet bevestigen! en het open en sluiten van de deuren heb ik nooit geen problemen mee gehad, ook niet half op een stoep. Het is gewoon een heerlijke wagen om in te rijden, zeker met de kap open.

Het is een stoffen kap die erop zit met een plastic ruitje. dit ruitje wordt wel wat vaal en bij geen onderhoud kan die gaan scheuren. De kwaliteit van de kap kun je vergelijken met de andere stoffen kappen uit die tijd. deze is dus niet beter maar ook zeker niet slechter dan de rest. Op de huidige markt zijn er kappen beschikbaar die kwalitatief een stuk beter zijn, maar ja in 20 jaar tijd mag er ook wel iets verbeterd zijn.

Je moet inderdaad wel opletten op de afgezaagde stukken deze zijn niet altijd even goed afgewerkt en dus roestgevoelig. Ik weet een hele mooie totaal gerenoveerde cabrio in Groningen, deze heeft ook een 1.5 injectie motor!

Let wel even op de foto die hierboven staat van de witte samara is maar een half cabrio! Ook wel een samara safari of pickup genoemd.

Lada Kalina zei:
@Bentley Arnage
Ik ken iemand die schaalmodellen importeert, ik zal hem vragen of hij zich hier wil melden.

Hier ben ik dan, welke modellen zoek je en in welke schaal?
Ik heb er een heleboel op voorraad en er is weer een zending onderweg vanuit rusland.

Ik ben voor de rest niet geïnteresseerd in het aanschaffen van schaalmodellen.;)
Ik was alleen benieuwd waar je LADA-schaalmodellen kon kopen in Nederland aangezien ik ze nog nooit ergens heb gezien.
Vandaar.;)

In de reguliere handel kom je ze maar zeer weinig tegen.

Ik heb ze nog wel eens gezien in deventer, apeldoorn en glanerbrug.
De meeste zul je op internet vinden. Het is geen groot publiek voor deze modellen en ze zijn verspreid over heel nederland.
Ik verkoop de meeste modellen ook allemaal via internet.

Middels mijn eigen website of diverse verkoopsite's.

Uit de verzameling Lada schaalmodellen. De Kalina, de Oka en de 110.

--- Foto's verwijderd ---

Op Marktplaats staat een rode oka aangeboden 1:43.

De kalina en de 110 op de foto hierboven lijken mij schaal 1:36

Pjötr zei:
@ Lada Priora... gave modelwagentjes... 1:43?

De Oka is 1:43 en de Kalina en 110 zijn 1:36.

Hierbij dan de Priora TMS (1:43) -> gekocht in Purmerend (https://www.toms.nl/).

--- Foto's verwijderd ---

Ik heb 7 niva modellen (brandweer, ambu, politie, etc uitvoeringen) van https://store.diecast.ru hier hebben ze ook andere lada types

en idd toms.nl heeft er ook (zelfs 1:18 schaal)

Gisteravond kreeg ik het typeplaatje voor de Kalina binnen.

kallina_plaatje_klein.gif

Ik twijfel of ik het op de auto ga plakken, het staat wel mooier maar er is altijd de kans dat het gestolen wordt.

De nationale autoshow besteed aandacht aan de Lada Club Nederland.

https://www.bnr.nl/programma/denationaleautoshow/2011/07/20/25-kaarsjes-voor-lada-club-nederland

Lada Kalina zei:
Gisteravond kreeg ik het typeplaatje voor de Kalina binnen.

kallina_plaatje_klein.gif

Ik twijfel of ik het op de auto ga plakken, het staat wel mooier maar er is altijd de kans dat het gestolen wordt.

Lol, sorry, maar ik moest een beetje grinniken. Misschien niet kies van me en daarom vraag ik het ook, is zo'n kallina plaatje dan zo gewild?

Vind je enthousiastme voor Lada verder helemaal top hoor! (y) :)

JP2010 zei:
Lol, sorry, maar ik moest een beetje grinniken. Misschien niet kies van me en daarom vraag ik het ook, is zo'n kallina plaatje dan zo gewild?

Vind je enthousiastme voor Lada verder helemaal top hoor! (y) :)

Er zijn altijd van die figuren die het nodig vinden de emblemen van een auto te slopen. Ik zou het jammer vinden als mij dat zou overkomen, er zijn tenslotte geen Kalina's naar Europa geleverd met dit plaatje alleen maar dat saaie 1117, 1118 en 1119, dus bijzonder is het wel.
Ik heb het plaatje er inmiddels toch maar opgeplakt.
En ja, het enthousiasme voor Lada gaat bij mij (vrij) ver.

Vanavond de anwb bij onze kalina gehad.:(
Ik kwam vanmiddag thuis van mijn werk en zag dat onze rechterachterband leeg stond.
Onze buurman [dacia rijder] wou me graag helpen en heeft een hulpstukje die je op het ventiel van de autoband kan draaien en dan met de fietspomp de band op kan pompen.
na de band redelijk opgepommt te hebben snel naar naar de bandenservicebedrijf gereden om de band te repareren.
De boosdoener was een m4x30 bout die er tot z,n kop in zat. de band werd gerepareerd en ik kon weer naar huis.
toen m,n vrouw vanavond de auto in laadde omdat ze vannacht op wacht staat voor bevallingen zag ze dat de band weer tot op de velg leegstond.
Ik heb de anwb gebeld en er kwam een oudere man aanrijden die ons huis voorbij reed omdat hij op zoek was naar zo,n vierkante tank.
Toen de man zag dat dit ook een lada was was deze aangenaam verrast. hij wou alles zien tot onder de motorkap toe en heeft er zelfs ingezeten.
Nooit gezien dat dit een lada was joh. wat zijn die dingen moderen geworden zeg en ook nog een leuk modelletje. en het meegeleverde reserve wiel ziet er ook keurig uit en is niet zo,n smal thuisbrengerje.WAAROM ZIEN WE DEZE AUTO,S NIET MEER OP DE NEDERLANDSE WEGEN RIJDEN?? HIER IS TOCH NIETS MIS MEE. Zo zie je maar weer een beetje pech kan ook nog iets positiefs opleveren.:)

Lada Mark zei:
Bel jij voor een band verwisselen de ANWB?

Ja waarom zou het het zelf doen, je betaald toch voor hun diensten?
Onze buren bellen zelfs de ANWB als er een lampje kapot is. Ze kunnen mij ook vragen en dan hoeven ze niet zo lang te wachten. :)

Lezen is een vak jongens! Lada 1117 schrijft dat zijn vrouw standby moet staan voor bevallingen. Dan moet een auto dus klaar zijn om te rijden, dus met vier volle banden. Garages zijn 's-avonds niet open dus het is logisch om de ANWB te bellen. Je kunt natuurlijk ook zelf de band proberen te wisselen, zo moeilijk is dat niet.

Ja ik laat de anwb komen voor het verwisselen van een band.
We hebben een abbonoment met service tot aan de deur dus waarom zou ik er dan zelf mee beginnen te klooien.We betalen er genoeg voor.
En ik wilde dat m,n vrouw met een gerust hart in de nacht naar een bevalling kon rijden dus heb ik de anwb gebeld omdat deze er meer ervaring in hebben dan ik. [dit is de eerste lekke band in 18 jaar] een band verwisselen hoeft niet moeilijk te zijn maar nu konden we nog mooi op tijd naar bed om nog wat van de nachtrust mee te kunnen pakken.En dat is me ook wat waard.De anwb was er in 10 minuten (y)

kalina 1117 zei:
Ja ik laat de anwb komen voor het verwisselen van een band.
We hebben een abbonoment met service tot aan de deur dus waarom zou ik er dan zelf mee beginnen te klooien.We betalen er genoeg voor.
En ik wilde dat m,n vrouw met een gerust hart in de nacht naar een bevalling kon rijden dus heb ik de anwb gebeld omdat deze er meer ervaring in hebben dan ik. [dit is de eerste lekke band in 18 jaar] een band verwisselen hoeft niet moeilijk te zijn maar nu konden we nog mooi op tijd naar bed om nog wat van de nachtrust mee te kunnen pakken.En dat is me ook wat waard.De anwb was er in 10 minuten (y)

Je hoeft je niet te verdedigen, je hebt groot gelijk dat je het door de ANWB laat doen. Scheelt ook weer een paar vieze handen :)

al die moderne rotzooi hier,

er is maar 1 echte lada,

en dat is een 1200

https://link.marktplaats.nl/462071610

gewoon een onder licentie gebouwde fiat. 4kanter en mooier kan het niet in mijn ogen

granadadriver zei:
al die moderne rotzooi hier,

er is maar 1 echte lada,

en dat is een 1200

https://link.marktplaats.nl/462071610

gewoon een onder licentie gebouwde fiat. 4kanter en mooier kan het niet in mijn ogen

En daarom rijdt je in een granada?

ik zou absoluut geen lada willen hebben.

bij een lada denk ik aan zo'n 4kante doos op wielen, niet aan een op een daihatsuzuki achtig ding.

een lada moet 4kant zijn.

Toch zie je nog wel eens mede Lada rijders. Gisteren voor de Zeeburgertunnel in Amsterdam een groene 110 met kenteken 24-FT-KK.

Van Etten heeft zijn 1117 nu ook met foto's op het internet gezet.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij hem kwijt is.

0007791215.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/lada/kalina/7791215

Verder nog even een link naar die LADA met automaat-bak.
https://link.marktplaats.nl/464644416

Weet iemand of die bak standaard af-fabriek is geleverd?
Nog nooit van gehoord, een LADA met automaat.

Bentley Arnage zei:

Dat gaat lang, heel lang duren. Hij had de auto al een jaar geleden kunnen verkopen.
De auto is door de boeteheffing op de BPM zo duur geworden dat er niet gauw een klant voor te vinden zal zijn.
Ik snap die Ladadealers niet meer, ze weten dat er een verhoging van de BPM komt en laten dat maar over zich heen komen zonder dat ze er actie op ondernemen.
Denken ze nu werkelijk dat er wel klanten voor een nieuwe Kalina (met of zonder kenteken) zijn als ze de auto op internet te koop aanbieden?
Dames en heren Ladadealers: Als je een nieuwe Lada in de showroom hebt staan maak er dan reclame voor en verkoop de auto maar wacht vooral niet tot het te laat is want dat kost je zo vreselijk veel geld.
Ladadealers moeten meer met elkaar gaan samenwerken, ze moeten af van het idee dat ze op een eiland leven.

Zo duur is 'ie toch niet?
Kost 10,5 mille. Met 500,- rijklaarmaakosten zit je op 11 mille.

Dat had hij eerst toch ook gewoon gekost?

Bentley Arnage zei:

Dat is de consumentenprijs. Hij zal wel een flinke korting geven om de prijs nog een beetje aantrekkelijk te houden.
Ik vind overigens de kosten voor het rijklaarmaken belachelijk hoog. Krijg je dan vloermatten met goudinleg o.i.d.?

Die Lada 1500S is naar mijn idee uniek. Van de 2105 weet ik dat de auto als automaat kon worden geleverd. Het was een ombouw van de toemalige importeur (Gremi) die op slimme manier de populariteit van Lada toen goed wist uit te buiten.

De foto's van de zilvergrijze Lada 1117 zijn overigens niet er uitnodigend. Er zijn zat autobedrijven die courantere modellen met een veel betere en uitgebreidere fotorapportage te koop zetten. Op autotrack kun je als bedrijf een auto aanbieden met maximaal 25 foto's daarbij. En deze dealer zit met een incourante Lada (het is nou eenmaal niet anders!) en maakt er nauwelijks werk van. Slechts 2 foto's waarvan de foto van het exterieur ook nog eens slecht belicht is.

Bentley Arnage zei:

Vorig jaar in Augustus had hij 'm aan mij kunnen verkopen ! Ik had belangstelling en ben 'm gaan bekijken : een mooie ruime auto , het model vind ik nog steeds geweldig alleen die kleur....Ook daar had ik wel overheen kunnen stappen , ik was er razend enthousiast over (y).
Van Etten heeft hem sinds begin Juni vorig jaar staan , heeft er vorig jaar ook mee op de braderie in Oud-Gastel gestaan waar de auto veel belangstelling kreeg omdat veel mensen dachten dat een nieuwe Lada allang niet meer bestond...
Van Etten is zo'n ouderwetse garage waar de eigenaar zowel monteur , magazijnbeheerder en verkoper is - personeel heeft hij niet , Frans doet alles zélf . Samen met hem en zijn vrouw heb ik in het rommelige keukentje/kantoor/kantine gezellig zitten babbelen over de Kalina en Lada in het algemeen : ook hij had het niet zo op de importeur want daar hoor je niks van(n) , deze auto kwam dus ook niet via de importeur maar via een collega die ze zélf importeerde( Snippe ?) : deze én die van Lada 1117 ?? Door de typisch brabantse gemoedelijkheid voel je je hier meteen thuis !
Hij bekeek mijn Cordoba eens goed en ik zou er wel van horen.....ik mocht altijd langs komen , zelfs op zondag als ik dat zou willen- koffie staat altijd klaar.(y) Helaas heb ik er nooit meer iets van gehoord....
Ook wel mijn fout want ik had gewoon zélf contact kunnen opnemen , zoals velen weten kocht ik enkele maanden later iets anders .
Bij deze nog wat foto's van vorig jaar :

SDC14328.jpg

SDC14326.jpg

SDC14325.jpg

SDC14322.jpg

SDC14330.jpg

Ook deze dealer loopt wel op zijn einde denk ik , de man is zéér gemotiveerd maar heeft al enkele jaren de AOW gerechtigde leeftijd bereikt .

Lada Kalina zei:
Bentley Arnage zei:

Dat is de consumentenprijs. Hij zal wel een flinke korting geven om de prijs nog een beetje aantrekkelijk te houden.
Ik vind overigens de kosten voor het rijklaarmaken belachelijk hoog. Krijg je dan vloermatten met goudinleg o.i.d.?

De prijs was vorig jaar € 9.595,- waarbij nog de metallic lak bij kwam en natuurlijk de afleveringskosten .
Die afleveringskosten zijn trouwens helemaal niet zo hoog hoor , bij de meeste merken is dat veel meer .

verlichting zei:
Die Lada 1500S is naar mijn idee uniek. Van de 2105 weet ik dat de auto als automaat kon worden geleverd. Het was een ombouw van de toemalige importeur (Gremi) die op slimme manier de populariteit van Lada toen goed wist uit te buiten.

Dan zal deze bak ook wel bij Gremi zijn ingebouwd.
Lijkt me niet echt iets voor de Russische fabriek om zich druk te maken om het handjevol lui die een automaat willen aanschaffen.

Wat betreft de foto's van de 1117 van Van Etten:
Die zien er idd niet echt uitnodigend uit.

Lada Kalina zei:
Bentley Arnage zei:
Die zien er idd niet echt uitnodigend uit.

Ze hebben niet eens de moeite genomen om de motorkap dicht te doen.
Op autokopen.nl staat een Fiat afgebeeld i.p.v. de Kalina. (Lada Kalina?)
Ik zeg goed bezig Frans.

Wees blij dat er nog enkele dealers over zijn die nog wél voor Lada door het vuur gaan , dit is één van de laatste vakmensen die er nog zijn overgebleven . Al tientallen jaren staat hij 6 dagen in de week klaar om de laatst overgebleven Lada's op de weg te houden .(y)
Frans is zondermeer goed bezig , nu die man in Groningen nog:cry:

Hai, ik had deze tekst al gepost bij jongste/oudste van een model , maar wie weet hoe dit nou kan?

ik heb hier ook wel een bijzonder geval.

een lada vaz 112 met als bouwjaar 2010 , zowel eerste toelating (bouwjaar dus) als eerste toelating nederland is 2010!
maar wat wel bijzonder is , de combinatie van het kenteken komt voor rond 2005 a 06 !

58-RX-XP [link.marktplaats.nl]

Het kan dus niet anders zijn dat in werkelijkheid de auto van 2005 is, en het kenteken wat is uitgegeven in 2005 dan pas in 2010 is aangemeld bij rdw op één of andere manier??.

want hij word wel verkocht als 2010 en op alles van het kentekenbewijs klopt dit ook gewoon ,best sneu voor de nieuwe eigenaar die denkt een 2010 auto te kopen.

maar goed -on topic- dit zal ongetwijfeld de jongste lada vaz 112 op nederlands kenteken zijn en blijven!

S500 zei:
Het kan dus niet anders zijn dat in werkelijkheid de auto van 2005 is, en het kenteken wat is uitgegeven in 2005 dan pas in 2010 is aangemeld bij rdw op één of andere manier??.

Ja, dat kan kloppen.
Hij heeft gewoon sinds 2005 (toen is het kenteken aangevraagd) bij de dealer in de showroom gestaan voordat hij in 2010 op naam werd gesteld.

S500 zei:
maar goed -on topic- dit zal ongetwijfeld de jongste lada vaz 112 op nederlands kenteken zijn en blijven!

Niet de jongste 112. Mogelijk enkel het exemplaar met het nieuwste kenteken.
Ook na 2005 zijn er nog 112's Nederland binnengekomen die dus in principe jonger zijn.

Edit: Mooie wagen heb je trouwens!(y)

Bentley Arnage zei:
S500 zei:

Ja, dat kan kloppen.
Hij heeft gewoon sinds 2005 (toen is het kenteken aangevraagd) bij de dealer in de showroom gestaan voordat hij in 2010 op naam werd gesteld

S500 zei:
Niet de jongste 112. Mogelijk enkel het exemplaar met het nieuwste kenteken.
Ook na 2005 zijn er nog 112's Nederland binnengekomen die dus in principe jonger zijn.

Edit: Mooie wagen heb je trouwens!(y)

nee, het zal niet jongste zijn , maar wel volgens opgave kenteken, terwijl hij gewoon een kenten combinatie draagt uit het tijdperk 2005.
als je de auto koopt/verkoopt is het op papier een bouwjaar 2010.

(p.s de polo steilheck 1982 is een leuk auto,tje maar de seville ook)

Terug
Bovenaan