Het algemene Lada-topic deel 2

Het heeft toch wel iets de kunstleer bekleden stoelen.Maar het sobere grijze daschboard van de foto,s van de kalina daar kan ik niet aan wennen.(n)
Als ze nu net als bij de kalina sport de handgrepen en ventilatieroosters,en middenconsole uit gaan voeren in zilver dan vond ik het wel iets sportiefs hebben.Ze. kunnen beter een voorbeeld nemen aan het daschboard van de granta luxe daar wordt wel gewerkt met zilveren accenten en ziet er daardoor aantrekkelijker uit.

Onze 1117 heeft weer een verbruik gescoord van 1 op 15.4 en rijd bijzonder goed.
Onze auto heeft net als de auto van lada kalina veel bekijks en met de stootlijsten op de bumpers is het een apparte verschijning.
Volgende week zaterdag breng ik een bezoekje aan snippe in nieuwlande en monteren we boven op de bumper bij de achterklep een zwarte bescherm strip waardoor de auto er nog mooier uit komt te zien.
Als alles er op zit dan probeer ik hier een paar foto,s te plaatsen van onze kalina.Maar moet nog uitzoeken hoe dat moet.

goede berichten kalina 1117(y)
kom maar op met de foto's :) ik gebruik photo bucket. even gratis account aanmaken,daar je foto's uploden.en dan de link hier in het schrijf gedeelte plaatsen.
ik lees net op het internet.

Uitbreiding Uyterton op plek autogarage
Gepubliceerd op 01 juni 11, 14:15 Laatst bijgewerkt op 01 juni 11, 15:20
DEN HELDER - De voormalige garage Marshell aan de Marsdiepstraat maakt plaats voor uitbreiding van serviceflat De Uyterton.
Op de plek van de garage komen achttien appartementen voor senioren, alle met balkon en in enkele gevallen met een dakterras. Het gebouw wordt bijna net zo hoog als de bestaande serviceflat. De gemeente is bereid aan het bouwplan van Van der Wal Beheer mee te werken.

dat is weer een lada dealer minder (n)
afgelopen jaren toch nog 2 of 3 111's en 2 kalina's op de weg gezet.
laatste jaar zeer weinig actieviteit gezien daar,maar toch jammer.
er gaan alleen maar dealers af en er komen bij mij weten geen nieuwe bij.
dus de nieuwe modellen hebben voor nederland steeds minder zin volgens mij.

@ Kalina 1117,

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's van je 1117.(y)

@Samara Saga,

Ik heb inderdaad ook het idee dat er steeds meer dealers verdwijnen.
Het wordt tijd dat er weer eens wat nieuwe dealers worden aangesteld!
Provincie Overijssel is op dit moment helemaal dealer-loos.

Ik kreeg laatst het bericht dat LH bezig is nieuwe dealers te werven.
De bedoeling is dat er meer (dus nieuwe) dealers zijn wanneer de nieuwe modellen er zijn. De plannen voor de her-introductie van Lada in Nederland zijn nog zo concreet geweest, hij maakt er echt werk van, zelfs de maand waarin de modellen leverbaar zijn is al bekend. En dat gaat echt dit jaar nog gebeuren.
Er zijn in Europees verband afspraken gemaakt over de beschikbaarheid en introductie van de Kalina en Priora.

Ik heb mijn neus al eens gestoten als ik meeging in het enthousiasme van LH maar nu zijn de plannen duidelijk en niet gebaseerd op verwachtingen ik heb goede hoop dat het dit jaar gaat lukken.

Met alle respect, maar ik verwacht er niks van.
Naar mijn idee kan degene die deze verhalen daadwerkelijk gelooft een teleurstelling verwachten.

Die nieuwe dealers moet ik ook nog maar zien. Ik verwacht niet dat er nu nog veel dealers zitten te wachten op het LADA-dealerschap.

alle positieve berichtenzijn welkom.maar ik ben het wel met B A eens eerst zien en dan geloven .
vorig jaar zouden ook de auto's al op de kada staan.misschien dat roelof bij een ander merk gekeken heeft(mischien vergeten dat ie LADA importeur is)
in januari zou ook groot nieuws zijn.:confused:
maar misschien verrast ie ons nu eens echt met groot positief nieuws.maar je moet toch in eens met een groot dealer netwerk komen.

even los van lada.
het lijkt ook wel dat renault veel minder aandacht aan dacia besteed in nederland.
zoveel hoor je niet van dacia het laatste (half)jaar .of heb ik het mis

samara saga zei:
even los van lada.
het lijkt ook wel dat renault veel minder aandacht aan dacia besteed in nederland.
zoveel hoor je niet van dacia het laatste (half)jaar .of heb ik het mis

Weet ik niet.
Altijd aandacht besteden aan iets kan ook tegen je gaan werken.

Valt mij wel op dat ik niet zo veel Logans meer met hele nieuwe kentekens zie (of misschien toeval..). Sandero en -vooral- Duster nog wel.
* Kan, als ik naar de verkoopcijfers kijk, best eens kloppen. Een nieuw model zal de verkoopcijfers moeten doen stijgen.

Meneer Noordman strooit met loze beloftes. Nederland kan nog best een goed budget merk gebruiken. De Granta ziet er (behalve in de basisuitvoering) er goed uit en de vernieuwde Kalina (met de VW Polo/Kia Rio neus) moet gewoon een lekker karretje worden. Dat zijn modellen die Nederland wenst: een leuk uiterlijk, standaard ABS en Airco, tegen een prijsje van een A-segmenter: Mits er dan een goed dealer netwerk staat en er een goede reclamecampagne komt moet Lada best weer op de kaart gezet kunnen worden in Nederland.

Maar zolang Lada Holland nog de importeur is in Nederland denk ik we weinig zullen zien van de nieuw Lada modellen in Nederland. Het laatste jaar dat Lada op de AutoRai te zien was in 2001, alweer tien jaar geleden.

Nog even over Dacia. Ik denk dat er even een pas op de plaats wordt gemaakt, zeker nu er geruchten (scoops) zijn van een Sandero met een nieuwe snuit. Verder werkt Dacia naar mijn idee aan een compacte vijfdeurs stadsauto en een compacte MPV, dus er staan nog het nodige Dacia nieuws te wachten.

Als ik mij er even tegen aan mag bemoeien, ik denk niet dat Lada op deze manier een kans gaat maken in Nederland. De opgewarmde modellen zien er beter uit, maar het blijft achterhaald. Een Dacia mag dan ook lelijk zijn, de vormgeving is eigentijds lelijk. De huidige lada line-up wordt nog steeds gekenmerkt door basisvormen uit de jaren 80 (priora) en 90 (kalina). Dat deze auto's allebij van een decenium later zijn zegt eigenlijk al genoeg... Daarnaast is de kwaliteit ook niet van een behoorlijk niveau. Ook hier geldt dat een Dacia niet mooi is afgewerkt, maar dat het wel degelijk in elkaar zit. De gebruikte materialen en constructies in een Priora kunnen gewoonweg echt niet meer.

Jammer, want ook ik vind lada een mooi merk, maar het is vooral de nostalgie die daar voor zorgt. ik zie maar een kleine mogelijkheid voor lada in nederland, namelijk hypen, net zoals dat door the impossible project met polaroid gebeurt. Brakke kwaliteit, maar wel heel hip. Lada zou dus cool moeten worden. Wellicht gifgroene samara's met ronal turbo velgen gaan verkopen? Helaas lijkt ook dat gedoemd te mislukken, een eerdere poging met tmf(?) Niva's heeft nooit het gewenste succes gebracht.

jessekraal.nl zei:
Als ik mij er even tegen aan mag bemoeien, ik denk niet dat Lada op deze manier een kans gaat maken in Nederland. De opgewarmde modellen zien er beter uit, maar het blijft achterhaald. Een Dacia mag dan ook lelijk zijn, de vormgeving is eigentijds lelijk.

Daar heb je zeker gelijk in.
De komst van de Kalina had een nieuw tijdperk in kunnen luiden voor Lada. De auto was, naar Russische maatstaven, vernieuwend genoeg en er waren genoeg klanten voor te vinden.
Nu zijn we 5 jaar verder en is het model nog steeds niet up to date, niet qua uiterlijk en niet qua techniek. Met de Granta slaat men de plank volkomen mis, deze auto past echt niet in het straatbeeld anno 2011.
Lada moet met modellen komen die opvallen in vormgeving en techniek een auto die je WILT hebben. Daarmee kom je van je matige imago af en kun je scoren. Renault en Nissan kunnen daarbij helpen. En als ze niet weten hoe je dat doet dan moeten ze maar eens op werkbezoek bij Skoda want daar weten ze er alles over te vertellen.

Wat we echter allemaal vergeten is dat Lada een probleem heeft / had met de regels in Europa. Lada wil wel aan Europa leveren maar kan dat simpelweg niet omdat de regels op gebied van milieu en veiligheid in een moordtempo worden aangescherpt. Als ze een model klaar hebben voor EURO 4 is de nieuwe norm alweer EURO5 en lopen ze weer achter de feiten aan.
Ik denk dat AvtoVaz (nog) niet de mogelijkheden heeft om tijdens de productie kleinere series te bouwen die voldoen aan de normen van exportlanden.
Dat probleem maakte import in Nederland ook nagenoeg onmogelijk, en dat vergeten we wel eens.
De auto's die nu uit Rusland komen voldoen op het gebied van emissie-eisen niet aan de normen die hier gelden. Dat betekent een enorme verhoging van de BPM tel daarbij de relatief hoge prijs van een Lada dan is het model onverkoopbaar geworden; de reden dat Lada Holland ook geen auto's meer importeert. Nederland is het enige land in Europa wat belasting in de vorm van BPM kent en een boeteheffing op basis van uitstoot. Auto's met een hoge CO2 uitstoot worden door die heffingen zo duur dat ze onverkoopbaar zijn geworden (Lada 4X4) of de fabriek moet die heffingen compenseren door een lagere prijs. Dat gebeurt voor Nederland niet en dus is een Lada simpelweg onverkoopbaar.
We kunnen wel blijven afgeven op Lada Holland dat men niet aktief bezig is met import maar dit is de reden.
Over de manier waarop LH een en ander communiceert kunnen we een hele discussie voeren, ik ben van mening dat hij dat beter een duidelijker naar buiten had moeten brengen i.p.v. op basis van speculaties van hen zelf.

De auto's die we komend najaar in de showroom verwachten zijn volledig up to date en daarmee kan Lada ook in Nederland weer op de kaart gezet worden.

Lada Kalina zei:
Ik kreeg laatst het bericht dat LH bezig is nieuwe dealers te werven.
De bedoeling is dat er meer (dus nieuwe) dealers zijn wanneer de nieuwe modellen er zijn. De plannen voor de her-introductie van Lada in Nederland zijn nog zo concreet geweest, hij maakt er echt werk van, zelfs de maand waarin de modellen leverbaar zijn is al bekend. En dat gaat echt dit jaar nog gebeuren.
Er zijn in Europees verband afspraken gemaakt over de beschikbaarheid en introductie van de Kalina en Priora.

Ik heb mijn neus al eens gestoten als ik meeging in het enthousiasme van LH maar nu zijn de plannen duidelijk en niet gebaseerd op verwachtingen ik heb goede hoop dat het dit jaar gaat lukken.

Dit is gewoon oud brood in nieuwe zakken...(n) precies hetzelfde werd in 2006 beloofd , niks van terechtgekomen:confused:
Precies hetzelfde werd in Mei vorig jaar ook beloofd toen de Priora geïntroduceerd zou worden...ook niks van terechtgekomen...
Ook dit keer kun je het "nieuws" wel met een paar vrachtwagentjes zout nemen , tijd dat LH uit zijn "lijden" verlost wordt - jammer dat het land van ooit niet meer bestaat want daarin zou de beste Roelof een topattractie zijn .
Lada verdient een vergelijkbare plaats als Dacia bij Renault in de Nissan showrooms als budgetalternatief .

O ja , ook de provincie Zeeland zit zonder Lada dealers ook al zegt de website anders....

Dan ben ik ook eens benieuwd naar de duidelijke plannen en afspraken, ik heb ook idd van: eerst zien, dan geloven.
Ook ik ben er nog steeds zeker van dat Lada zeker een kans van slagen heeft hier, mits het maar goed aangepakt wordt.
Wat ik wel altijd jammer gevonden heb (kijkend naar het verleden), Lada had altijd leuke modellen waar ze mee bezig waren, maar er nooit gekomen zijn, neem bv paar jaar terug de Silluet (als ik het goed schrijf), dat cabriootje a la Tigra TwinTop en natuurlijk de 2116. Ik weet zeker, als ze zo'n modellen in productie genomen hadden, hadden ze er veel beter voorgestaan en zeer zeker ook nu bij de tijd geweest.
Weet iemand waarom ze zo'n modellen nooit in productie genomen hebben??

Eevn wat heel anders, weet iemand een goedkope oldtimer verzekeraar??? Ik ben momenteel bezig mijn kadettje weer aan de praat te krijgen na jaar stil gestaan te hebben, ben alleen nog aan het zoeken naar een verzekering.

Lada Kalina zei:
Nog iemand belangstelling voor een gloednieuwe 111?
Er is al een kenteken voor afgegeven: 87-PDR-3

Voertuigsoort: Personenauto
Handelsbenaming: LADA 111
Brandstof: Benzine
Datum aanvang tenaamstelling: 2011-05-12
BPM: € 2363

Ik heb geen idee bij wie de auto nu staat, maar dat zoekt een liefhebber wel uit.

Ik mogelijk wel.
In een advertentie die op 04-04-'11 door LADA-dealer Grotters is geplaatst kun je op de foto in de verte een ongekentekende (nieuwe?) 111 in Luxe-versie zien staan.
12:21:13.JPG

Mogelijk is deze inmiddels gekentekend.
(Sorry voor de grote foto;))

Google Streetview pakt hem trouwens ook:
https://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Rekkenseweg+14+rekken&aq=&sll=52.476089,5.515137&sspn=3.031351,10.777588&ie=UTF8&hq=&hnear=Rekkenseweg+14,+Rekken,+Berkelland,+Gelderland&ll=52.092981,6.692176&spn=0,0.0421&z=15&layer=c&cbll=52.093038,6.691918&panoid=gluAqS9B_G69Krydl9VzjA&cbp=12,139.62,,0,14.98

Het lijkt me inderdaad wel een nieuwe.

Als tweede auto gekozen voor een Suzuki Ignis uit 2002 (als vervanging van de Suzuki Swift van 1998). Had graag een Kalina genomen, maar die is met airco simpelweg niet te krijgen voor dat geld. Rijdt wel lekker die Ignis en ik haal 'm vrijdag op.

Bentley Arnage zei:
@ Lada Priora,

Heb je die blauwe gekocht die bij Wolfs staat?

Klopt helemaal. Hij had er nog één staan (staat nog niet op autotrack), maar deze was net wat luxer.

Arrows zei:
Rubix zei:
Ik heb in dit (en misschien al het vorige) topic al meermalen iets gepost, en soms ook een ander, en nog nooit heeft er iemand één reactie ontvangen. Dit is voor het eerst!

Leuk voor jou Rubix, dat jouw eerste reactie binnen is... laat dit dan meteen jouw tweede zijn...:D
greetz
Haha, dankjewel! ;)

;) zei:
Volgens mij ben/was jij van de ladasite.nl...

Wow, scherp opgemerkt! Komt dat door de naamsovereenkomst?

Ik heb inderdaad in 2003 de Ladasite gestart. Ik had toen ook een directe connectie met de Togliatti-fabriek. Heb nog steeds veel leuke materialen "niet opgeruimd", zoals het eigenarenblad van de Gremi-tijd, en allerlei goodies.

@ samara saga:
Hele gave Samara! Stoere ground effects ook! Ik heb dat altijd stoere wagens gevonden, vooral de Diva.

Rubix zei:
Ik heb inderdaad in 2003 de Ladasite gestart. Ik had toen ook een directe connectie met de Togliatti-fabriek. Heb nog steeds veel leuke materialen "niet opgeruimd", zoals het eigenarenblad van de Gremi-tijd, en allerlei goodies.

Ik had het eigenlijk tegen Lada Kalina, die had de website uiteindelijk overgenomen(als ik me niet vergis, natuurlijk)... Toch nog leuk om te weten dat jij ook mee bezig hield. :)

Oh haha! Tja, Lada heeft nogal een geschiedenis bij mij. Ik vond ook dat het merk een goede kans verdiende en in die tijd was Dacia er nog niet! Ook de 110-modellen waren in die tijd toch best wat auto voor je geld, zeker toen stuurbekrachtiging geïntroduceerd werd bij de 16V-modellen. Een nieuwe station voor onder 11k euro met elektrische ramen en spiegels, stoelverwarming, zeeën van ruimte, enz. En ook best comfortabel (ik heb enkel de 112 gereden overigens). Het was geen modern design maar de buitenkant vond ik ook niet lelijk. Gewoon een redelijk neutrale auto die er netjes uitzag. De Niva was ik helemaal weg van. Maar waar Gremi een professionele organisatie was, weet de heer Noordman helaas niet van aanpakken. En met het uitbrengen van die commercial met die bejaarden en dat oude model erbij leek het bijna alsof hij het merk in Nederland gericht de afgrond in wilde werken. Erg sneu.

Ik hoopte dat de Ladasite goede navolging zou krijgen maar helaas is dat niet gebeurd.

Met climate control zelfs!

DSCF0008.jpg

DSCF0012.jpg

DSCF0013.jpg

DSCF0017.jpg

DSCF0021.jpg

DSCF0026.jpg

@ lada priora.
gefeliciteerd met de ignis.
veel veilige kilometers gewenst.(y)

@ rubix thx.
nette 112 trouwens (y)
met een betere achterban hadden ze de 112 en 111 veel beter kunnen verkopen.
een hoop mensen weten nu na 11 jaar nog niet hoe een 110serie dr uitziet

Ja, die was toen nieuw, de foto's zijn uit 2005 :)
Ik vond het echt zonde... een gemiste kans. Er kwamen zo veel dealers en de Ladaverkopen kwamen weer op gang, maar van dealers heb ik gehoord dat de communicatie en levering vanuit Lada Holland gewoon stil vielen. Ik heb nooit begrepen waarom...

We zijn erg trots op onze kalina. Onze kalina heeft weer een zuinig resultaat neer gezet met verbruik van brandstof.:LOL:
De 1117 1.4 16v heeft een verbruik gescoord van 1 op 15.9. 560 km op 35.2 liter.
Gister heen en terug met de kalina naar zwolle gereden dit was totaal 175 km dit op nog geen kwart tank.(y)
En dan gewoon 120 km per uur rijden en een boardcomp die tussen de 6.2 en 6.5 liter op 100 km aangeeft.
LADA GEWOON ZUINIG.

Kijk eens even;):
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lt1gsvfbwyl4
Wat een geweldige wagen!(y) Helemaal top!

Rubix zei:
Ja, die was toen nieuw, de foto's zijn uit 2005
Ik vond het echt zonde... een gemiste kans. Er kwamen zo veel dealers en de Ladaverkopen kwamen weer op gang, maar van dealers heb ik gehoord dat de communicatie en levering vanuit Lada Holland gewoon stil vielen. Ik heb nooit begrepen waarom...

Hoe kan een auto met een kenteken uit 2003 nieuw zijn op de foto's uit 2005?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd?;)

@ Kalina 1117,

Klinkt erg goed.
Lekker zuinig, hoor!(y)

Hongarije , jarenlang één van de grotere exportmarkten voor Lada zit inmiddels ook zonder importeur hoorde ik vanavond .
Lada Hongarije failliet .

Hoe lang houdt onze man in het hoge noorden het nog vol....nou ja kun je met niks doen ook failliet gaan ?:D

Bentley Arnage zei:
Kijk eens even;):
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lt1gsvfbwyl4
Wat een geweldige wagen!(y) Helemaal top!

14.000 ja... :p

Bentley Arnage zei:
Rubix zei:
Ja, die was toen nieuw, de foto's zijn uit 2005

Hoe kan een auto met een kenteken uit 2003 nieuw zijn op de foto's uit 2005?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd?;)

Het kwam anders over dan ik bedoelde. Twee jaar oud is nieuwer dan 8 jaar oud bedoelde ik meer ;-) Maar hij ziet er nog steeds netjes uit.

Vandaag staat er een positief stuk over het jubileum van de Lada Club in de Volkskrant.

Grappig eigenlijk dat deze club nog steeds bestaat als er nagenoeg geen auto's verkocht worden.

Vandaag de Priora op 15.000 kilometer gezet. Gemiddeld verbruik over de laatste 2000 kilometer is 1:15,3. Vandaag nog in Almere Buiten een 111 gezien met kenteken 29-SJ-GJ.

gisteren een erg leuke dag gehad met het 25 jarig jubileum van de lada club.
Veel oude maar ook nieuwe modellen waren aanwezig. Van de kalina waren alle modellen aanwezig. de 1117,1118,1119.
Onze 1117 ging weer erg zuinig met brandstof om ondanks het slechte weer en harde wind [heenreis tegenwind] heeft ie het volgende resultaat neergezet. 295 km op 18.3 liter = 1 op 16.1 gewoon een goede prestatie waar we trots op zijn.:)
Ik las dat LADA PRIORA ook een gemiddeld verbruik van 1 op 15.3 heeft weten neer te zetten.(y)
Mensen die met vooroordelen beweren dat de huidige lada,s niet zuinig zijn[wat ik met regelmaat toch vaak te horen krijg] weten niet waar ze over praten. Deze denken dat de huidige lada,s nog steeds met de motoren worden geleverd die ook in de 1200 en 2105 gemonteerd werden.

Binnenkort ga ik proberen foto,s t e plaatsen van onze 1117.

kalina 1117 zei:
gisteren een erg leuke dag gehad met het 25 jarig jubileum van de lada club.
Veel oude maar ook nieuwe modellen waren aanwezig. Van de kalina waren alle modellen aanwezig. de 1117,1118,1119.
Onze 1117 ging weer erg zuinig met brandstof om ondanks het slechte weer en harde wind [heenreis tegenwind] heeft ie het volgende resultaat neergezet. 295 km op 18.3 liter = 1 op 16.1 gewoon een goede prestatie waar we trots op zijn.:)
Ik las dat LADA PRIORA ook een gemiddeld verbruik van 1 op 15.3 heeft weten neer te zetten.(y)
Mensen die met vooroordelen beweren dat de huidige lada,s niet zuinig zijn[wat ik met regelmaat toch vaak te horen krijg] weten niet waar ze over praten. Deze denken dat de huidige lada,s nog steeds met de motoren worden geleverd die ook in de 1200 en 2105 gemonteerd werden.

Binnenkort ga ik proberen foto,s t e plaatsen van onze 1117.

Om eerlijk te zijn kun je het huidige benzineverbruik van de Lada´s niet echt laag noemen. Het is beter dan het geweest is, maar ver verwijderd van klassificatie 'laag' of 'zuinig' en geen enkel model komt ook maar in de buurt van enige vrijstelling of lagere bijtelling en dat zegt al voldoende.

Leuke foto, het zal in Nederland niet vaak voorkomen dat je alle drie de carrosserie-varianten bij elkaar ziet. Welk Lada evenement was dit?

verlichting zei:
Leuke foto, het zal in Nederland niet vaak voorkomen dat je alle drie de carrosserie-varianten bij elkaar ziet. Welk Lada evenement was dit?

Het jubileumfeest van de Lada Club Nederland, we vierden het 25 jarig bestaan van de club op een camping in Beekbergen.
En Lada Holland heeft niet eens de moeite genomen om de club te feliciteren met dit jubileum. :cry:

Blijkbaar is deze gebeurtenis aan iedereen voorbij gegaan terwijl er veel media aandacht voor is geweest; een artikel in o.a. de Volkskrant, het Nederlands Dagblad en het Fries Dagblad, een interview op Radio1 en RTVOost, een gesprek op TVOost en binnenkort (21 juli) op BNR radio.

Voor het eerst een Lada Priora in het wild gezien. Op de A1 op de Veluwe richting Amsterdam, een zilverkleurige 5-deurs hatchback met Duits kenteken. Eerlijk gezegd: Het zag er niet verkeerd uit, zo in het wild waarbij ik de achterkant van de auto lekker vind smoelen. Naar mijn idee de sterkste kant van het ontwerp.

Oke, de uitrustingen voor de Kalina zijn duidelijk geworden. Nu is het de beurt aan de Priora, want daar zijn ook veranderingen opgetreden. Iemand een gokje?

En wat zijn dan de uitrustingen voor de Kalina? Voor Nederland of voor de thuismarkt? Je mededeling roept meer vragen op dan dat er vragen beantwoord worden.;)

Ik weet natuurlijk nooit precies of die nieuwe uitrustingen EU(en Nederland) zullen bereiken, maar ik zie geen redenen waarom de Kalina's met nieuwe uitrustingen niet hier verkocht kunnen worden...

De nieuwe uitrustingen zijn:

11196(36-038):

- 1.6 16V
- Luxe
- navigatie
- voorruitverwarming
- regen-&lichtsensor

11196(37-038):

- 1.6 16V
- Luxe
- navigatie
- Sport-bumpers
- Zwarte interieur met kunstleder

11196(35-038) ?? :

- 1.6 16V
- Luxe
- navigatie
- voorruitverwarming
- regen-&lichtsensor
- Sport-bumpers
- Zwarte interieur met kunstleder

11176(36-038):

- 1.6 16V
- Luxe
- navigatie
- voorruitverwarming
- regen-&lichtsensor

Als die 1.6 16V met EUR0 5 een gunstige uitstoot (+/- 120 gr/km) heeft dan moet het mogelijk zijn om ze hier te verkopen. Maar dan zal de prijs wel concurrerend moeten zijn.

Die regensensor en verlichtingssensor hoeven er van mij niet op.
Dat kan ik zelf ook nog wel aanzetten en het hoort simpelweg niet op een LADA. De prijs wordt er alleen maar hoger van en dat is nu juist niet de bedoeling.
Vooruitverwarming lijkt me op zich wel handig. Vooral in Rusland erg lekker, lijkt me.

Leuk trouwens, dat LADA-evenement. Wist er niks van.

Je hoeft natuurlijk niet de duurste uitrusting te nemen. je hebt namelijk ook een gewone 11196 Luxe, 11196 Luxe zonder audiosysteem, 11194 Luxe en andere uitrustingen die goedkoper zijn(Norma etc.) :) De nieuwe uitrustingen voor de Priora zal ik zo bekend maken, moet alleen eerst in verdiepen.

Ik weet niet in hoeverre dit hier al bekend is?

https://pkuneev.livejournal.com/15376.html#cutid1

Foto's van een Russisch tuning event.

Erg grappig om JDM-style getuned Lada's te zien:
161720--45737281-src-uc70b2.jpg

161720--45737353-src-u1173b.jpg

161720--45737177-src-u9209b.jpg

Ik heb niks bijzonders met Lada dus normaal post ik hier nooit, maar dit vond ik toch wel erg leuk eigenlijk :)

kalina 1117 zei:

Nu ben ik niet zo ingewijd in de Lada-wereld, maar volgens mij stammen de motoren zoals die bijv. in de Kalina worden geleverd nog altijd af van de motoren die o.a. in de 2105, 2107 en Samara werden geleverd. Technisch zijn ze wel met de tijd meegegaan, maar in de basis lijkt mij het vooroordeel wat jij aanhaalt nog steeds te kloppen. Of heb ik het mis?

@Legacy3.0R,

Ik kan me nog wel een Lada herinneren die ooit door Top Gear onder handen is genomen bij Lotus. De 2105/Riva werd toen voorzien van een 180 pk sterke Lancia- of Fiatmotor. Dat was wel een hele mooie Lada.

Lotus_Lada.jpg

Olds zei:
Nu ben ik niet zo ingewijd in de Lada-wereld, maar volgens mij stammen de motoren zoals die bijv. in de Kalina worden geleverd nog altijd af van de motoren die o.a. in de 2105, 2107 en Samara werden geleverd. Technisch zijn ze wel met de tijd meegegaan, maar in de basis lijkt mij het vooroordeel wat jij aanhaalt nog steeds te kloppen. Of heb ik het mis?

We hebben al eerder zo'n discussie gehad en ja, de motoren stammen (in principe) nog uit de tijd van de Samara. Maar weet je, de Kalina is niks meer dan een sterk gemoderniseerde Samara. En lijken ze op elkaar? De rijkwaliteiten, het design, comfort etc. zijn totaal anders. Kalina lijkt meer op een Corsa dan op een Samara... Ik kon totaal geen overeenkomsten vinden...
In de 30 jaar die tussen de Samara en de Kalina zitten zijn bij de motoren zo een beetje alle onderdelen vervangen. Zelfs de 1.6 16V bij de Priora voelt totaal anders dan 1.6 16V bij de 110-serie, terwijl er niet zo veel veranderd was. En dan moet jij maar bedenken dat er meer dan 5(?) zulke moderniseringen geweest waren.

Terug
Bovenaan