Bentley Arnage zei:
Mag ik vragen wat je voor zo'n Priora betaalt? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
De prijs is niet bekend, we hebben wel een richtprijs maar daar kan van worden afgeweken als de BPM mee of tegen gaat vallen.
Als de uitstoot van deze auto laag uitvalt dan gaat de consumentenprijs ook omlaag.
Het lijkt me niet verstandig om hier nu prijzen te gaan noemen, de productie van dit model moet nog worden gestart.
Ander nieuws.
Er is een paar maanden geleden in Praag een vergadering geweest van AvtoVaz met alle Europese importeurs, daar heeft men de directie van AvtoVaz nogmaals de situatie in Europa duidelijk uitgelegd. AvtoVaz kan alleen in Europa verkopen als de auto's aan die standaarden voldoen.
Het wachten is nu op de komst van de nieuwe (Europa) modellen. De productie daarvan start in januari 2012. En daar zit onze 2171 ook bij.
Bij AvtoVaz staat een voorraad van ongeveer 3 maanden, nagenoeg alles wat er staat is verkocht. Nog nooit in de geschiedenis van Lada is de voorraad zo klein geweest en de vraag zo groot.
Op de komst van de Granta moeten we wachten tot 2013. De Granta is het succesnummer in Rusland en men heeft niet voldoende productiecapaciteit om aan andere landen te kunnen leveren.
De Kalina ondergaat volgend jaar een facelift en wordt ook in 2013 bij de dealers verwacht.
De 'oude' fabriek wordt dit jaar volledig vernieuwd, geheel in lijn met de fabriek van de Kalina en enkele Nissan modellen gaat Eisenmann (
Eisenmann) de productielijnen leveren.
De invloed van Renault is steeds meer merkbaar. De kwaliteitsnormen zijn verhoogd, ook toeleveranciers staan onder druk om betere producten te leveren. Veel onderdelen komen inmiddels uit Japan o.a. airbags, rolgordels en gordelspanners.