Herrie uit de verwarming – Astra

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Uit mijn verwarming komt herrie als ik hem op warm zet. Bij koud is hij stil. Met de koude dagen voor de deur wil ik dit graag oplossen.:p Hoe los ik dit op? Is dit eenvoudig zelf op te lossen? Zie video voor het vreemde tafereel:

Opel Astra G 1.6Hatchback, Benzine, 1.598cc, 55kW, FWD, X16SZR, 1998-02 / 2001-06

Klinkt als een stelmotor die een ratelend geluid maakt omdat deze versleten is of gewoon niet meer werkt.
Afhankelijk van het model werkt dat ding met kabel of electrisch. Lijkt dus de electrische versie te zijn.

Woerdt hij uberhaupt nog wel warm eigenlijk? Want als dat niet zo is, kun je eigenlijk met zekerheid stellen dat het die stelmotor is.

Hij wordt prima warm, zoals hij dat altijd gedaan heeft.

zou toch eens naar de stappenmotor gaan kijken.. Hij werkt blijkbaar nog.
Maar dit soort geluiden komt vaak van een stukje tandwiel dat is afgebroken of dat deze eens geslpt is waardoor de eindstand en beginstand niet meer juist staan.

Ik ga er van uit dat op de koude stand geen verschil is tussen de verschillende standen van de ventilator? (dus helemaal niet te horen)

Edit: Stappenmotor/stelmotor Voor er iemand over begint...

Durashift zei:
stappenmotor in het verwarmingssysteem?
Electronische klepbediening. Er zijn Astra G die dat hebben.
In elk geval werkt dat met een stappenmotor (eigenlijk gewoon een motor met een wormwiel, maargoed)

Edit: Stappenmotor/stelmotor Voor er iemand over begint...

Heeft gewoon met een klep te maken (9) die tegen iets aankomt wat roteert..

Heb een foto uit de Astra G vraagbaak even gedeeld. Is een doorsnee tekening van het luchtverdelerhuis

PM me maar even voor de link naar de foto.

De ‘gebläsemotor’ is wat klein afgebeeld, komt omdat die niet in het luchtverdelerhuis zit maar rechts, achter het dashboardkastje

Terug
Bovenaan