Help!! wie weet wat het rode draad is??

Guest
Goedendag,

Ik ben momenteel in een juridisch discussie met een leverancier die mij een niet goed werkende
automaatbak heeft geleverd.
Ik heb voor de automaatbak een totale bedrag van 750 euro betaald. Vervolgens
heeft mijn garage de bak eronder gezet en geconstateerd dat die slipt als de auto warm draait.
Heb zijn bak vervolgens teruggestuurd, maar nu stelt hij dat er een rode draad/rafel binnen in de bak zit en
dat ik naar mijn geld kan fluiten. Weet iemand wellicht wat het rode draad kan zijn?
Hierbij de link voor de foto: https://postimg.org/image/5x19ko635/

Met vriendelijke groet,

Arjan

rode draad?

2_foto_versnellingsbak_dossier_JPG_Page_1.jpg

Ik heb geen idee wat het precies is, maar dat rode spul in de bak inderdaad..

Ik heb geen idee wat het is, heeft een beetje dezelfde kleur rood als vloeibare pakking maar dat zal het vast niet zijn. Ik zou eerst bewijs eisen van de bakleverancier dat de bak op de foto daadwerkelijk de bak is welke jij hebt teruggestuurd en hoe hij dat gaat aantonen.

lijkt op een keerring die transmissie olie is gaan lekken. dat kon de verkopende partij ook weten.

dat gebeurt niet in een rit van 2000km.

en de koppel omvormer heeft de olie rond geslingerd. daarom dat het overal is.

Beste forumgebruiker,

Dit zou dus betekenen dat het er al op zat ten tijde van de levering?
Kan een slippende automaatbak verband hebben met dit spul? of heet het daarmee niks te maken?

Met vriendelijke groet,

Arjan

Tuurlijk kan dat, als er een beetje pakking in de binnenkant van de bak is gekomen kan dat de werking beinvloeden.
Lijkt wel een beetje op de effecten die jij hebt gehad. Het hoeft dus niet te betekenen dat de hele bak slecht is. Maar de buitenkant is er niet goed opgezet. Mocht dit uiteraard het geval zijn.

Dat moet de leverancier ook weten.

Beste,

Dank voor de snelle reactie. Zou dit vloeistof ook erin kunnen komen tijdens het monteren (inbouw/uitbouw) van de automaatbak?(wil uitsluiten of het schuld van mijn garage kan zijn of dat de leverancier gewoon onjuist automaatbak geleverd heeft), mijn garage heeft overigens hooguit 5 km met de auto gereden om de bak te testen.

Alvast dank.

MVG

Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik begrijp dat je zelf een automaatbak gekocht hebt en die door een garage (een ander dus) hebt laten monteren. Tenzij je heel goed weet wat je doet is het handiger om de garage de bak te laten bestellen door de garage die hem ook gaat monteren. Ten eerste heb jij dan één aanspreekpunt als de bak niet goed functioneert (garantie) en ten tweede zal een garage vaker onderdelen bestellen en makkelijker kaf van koren kunnen onderscheiden bij leveranciers en heeft waarschijnlijk een betere onderhandelingspositie ten opzichte van de leverancier. (De kans dat je garage nog een keer een bak zal bestellen is aanzienlijk groter dan dat jij dat zult doen)

Lijkt mij geen olie, ATF olie is vrij dunne olie, ik geloof niet, dat dat zo mooi rondom blijft plakken op het huis.
De kleur is mij ook te duidelijk aanwezig, om van atf te kunnen zijn. Lijkt mij ook meer iets van vloeibare pakking resten.

Terug
Bovenaan