Help mij om mijn eerste young-/oldtimer te kiezen!

Gefeliciteerd met je aankoop. Heb dit topic eigenlijk niet zo gevolgd.. door de titel eigenlijk.. (weer zo'n ypungtimer hieperdehype draadje, dacht ik..:().
Maar goed, via het Citroën forum kwam ik dus wel bij jouw auto terecht. Leuk man, een VSX uitvoering. Dat is wel zeldzaam. (y)

Hij heeft zijn thuis in het eiland waar ik vroeger ook nog gewoond heb en soms nog weleens doorheen rijdt. (y)

Wat betreft je verkoopadres: ik vind de auto's aldaar altijd wel goed aan de prijs. Daar staat vast een prima bedrijf tegenover.. maar ik mag toch hopen dat je hebt kunnen afspreken dat er 12 maanden APK op gekomen is (ipv het restant dat er bij import al opzat.)?

Vers rubber erbij.. had ook wel gemogen, denk ik. Tenzij je dat punt in de onderhandeling hebt gebruikt om de prijs scherper te krijgen. ;)

Bedankt nog allebei!

@Durashift
Kan me voorstellen dat je dat dacht. Ik had van tevoren al wat zoekwerk gedaan en was die topics ook tegengekomen. Dus ik ben er voor gegaan om in mijn openingspost al enig realisme door te laten klinken.

Ik ben het met je eens dat de auto's daar niet goedkoop te noemen zijn. Ze hebben echter wel allemaal een lage kilometerstand voor hun leeftijd en zijn verder ook vaak vrij bijzonder, dus dat rechtvaardigt dat wel weer.

Naar een nieuwe APK heb ik niet eens hoeven vragen. Er werd mij al verteld dat hij een nieuwe zou krijgen bij verkoop voordat ik dat zelf kon vragen. Tevens zat er bij aflevering een nieuwe accu in, omdat de oude door het weinige rijden in de laatste jaren en het stilstaan bij de garage telkens na een paar dagen leeg was. Verder heeft de motor vlak voor de verkoop groot onderhoud gehad. Dat is natuurlijk niet op het konto van de garage te schrijven, maar speelt wel mee. Wat betreft rubber. Ik heb zelf de leeftijd van de banden niet gecheckt voor verkoop. En ze zijn erg oud, maar ze hebben geen scheurtjes en prima profiel, dus alleen de leeftijd van het rubber is het echt slechte eraan. Ik zou er volgens mij nog prima even op door kunnen rijden, maar wil dat zelf niet echt.

Terug
Bovenaan