Guest
Blackadder the 5th zei:ramon25 zei:R-W zei:ramon25 zei:Carfanatic zei:Deze bescherming van de consument lijkt me alleen maar gewenst.
mwa het is toch wel wat vreemd om een gebruikte auto zonder garantie te kopen en je dan toch op een vorm van garantie te beroepen.
Met andere woorden: zelf zou je het dus gewoon pikken als je 9200 voor een auto betaald en geen diagnose kan krijgen van een erkende volkswagen dealer? Simpel gezegd: je 9200 euro verliezen?
Jij bent niet erg op de hoogte van het serviceniveau van VW en PON hè? Staat niet in de computer dus bestaat niet. Daarom zei ik ook bewust 'een goede specialist'. Maar goed, je hebt de brief gepost en daarmee voorlopig het probleem verlegt. Gezien de door jou aangeleverde bevestiging van VW dat er geen storing is, ben ik wel benieuwd naar de reactie van verkoper.
De situatie is als volgt: de auto garage die is aangeraden door Volkswagen heeft het probleem niet kunnen constateren. Zij hebben de auto volledig doorgemeten, gesproken net Pon Automotive en nog een aantal additionele test uitgevoerd die tevens niks opgeleverd hebben. ( €261,30)
Nee, dat klopt. Ik ben idd niet op de hoogte van de service die volkswagen en Pon verleend. Dat komt omdat dit mijn eerste auto is en ik nog nooit eerder met dit soort dingen te maken heb gehad.
Welke specialist zou dit euvel wel kunnen verhelpen? Aangezien ik gewoon wil dat de auto functioneert. Het vechten met de verkoper had ik liever niet gehad...
Bij beroep op non-conformiteit zal er een beroep op de verkoper gedaan moeten worden, daarin is er geen keuze.
Zou eerst dat pad bewandelen, en vooral nadruk leggen op dat het probleem moet worden opgelost.
Is de storing nog vaker opgetreden de afgelopen tijd?
Ik ben bang dat er inderdaad geen andere optie meer is. Heb nu 10 e-mails verzonden en 7 keer gebeld zonder resultaat.
Daarnaast heb ik tijdens een van mijn telefoongesprekken gevraagd om het email adres van de directeur.
Ik kreeg te horen dat zijn email adres: 'info@*******.nl' betreft (flauwekul natuurlijk).
Na het versturen van mijn e-mail ter attentie van de directeur kreeg ik doodleuk een email terug van de verkoper die de auto aan mij heeft verkocht. Wederom is er aangegeven dat ik geen garantie heb.
Tevens heb ik vanochtend voor de zoveelste keer gebeld om te vragen of ik de directeur aanwezig is. Helaas, die is altijd bezig, weg of al naar huis toe. De medewerker vroeg tijdens het gesprek of ik mijn nummer wou achter laten zodat ik vandaag terug gebeld kon worden. Je kan het vast raden? Heb nog niks gehoord.
Om je vraag te beantwoorden: Ja, de stuurbekrachtiging viel gisteren rond 16:29 opnieuw uit tijdens het rijden op de provinciale weg. Dit is nu de 6e keer dat dit is voorgevallen.