Heb ik nu een probleem?

Val

Startmotor
Goede avond,

Onlangs heb ik een kleine aanrijding gehad. Ik reed achteruit tegen een geparkeerde auto. Het was donker en dacht dat de auto die ik mee had (niet mijn auto maar die van een klant) achteruit tegen een stilstaande auto. Toevallig kwam de eigenaar van de aangereden auto net aan gelopen. Hij bekeek de schade en zijn voorstel was dat ik hem € 100 gaf en dan was het voor hem klaar. Dit heb ik niet gedaan omdat ik me er niet goed bij voelde, (vreemde omgeving, 's avonds) was dit achteraf niet beter geweest want nu viel bij de eigenaar van auto van de klant post op de mat. hierbij zat een brief van de tegenpartij met een schadeformulier. Ik heb de brief gelezen en schadeformulier gezien en hier is verder niets aan gelogen. Het enige waar ik heel erg mee zit. De enige verzekering die ik heb is mijn eigen autoverzekering. Kan ik die hiervoor gebruiken? Aan de andere kant.. als de schade op € 100 wordt geschat kan ik dat bedrag niet (alsnog) overmaken en is het dan daarmee afgedaan. Ik zit nu erg in twijfel en weet niet wat te doen. Ik vind het erg vervelend dat de klant nu ook hiermee belast wordt en wil dit zo snel mogelijk oplossen, alleen hoe moet ik dat doen gezien mijn situatie. Ik zou het liefst contact zoeken met de verzekering en zoals eerder met tegenpartij besproken een reëel X-bedrag € 50-100 over willen maken.
Of zie ik dit allemaal te rooskleurig en zit ik dieper in de problemen nu, helemaal omdat ik zijn voorstel in eerste instantie heb afgewezen?
Help!

Verstandig dat je dat eerste voorstel hebt afgewezen. Je weet immers nooit welke konijnen er nog uit de hoge hoed komen. Het was een klant van je, dus je werkt bedrijfsmatig, heb je hier zelf geen verzekering voor? Je eigen autoverzekering kan je niet gebruiken want deze is per voertuig.

Bespreek met jouw klant dat hij geen aanspraak maakt op zijn verzekering en jij alsnog de schade vergoed. Dit gebeurd heel veel bij kleine schade's om de no claim korting te behouden. Verder kan je die klant nog tegemoet komen voor de overlast.

Optie kan zijn de tegenpartij te bellen en te vragen wat de schade is voor hem en dat bedrag aan hem over te maken....

Als je twijfelt kan je, in overleg met je klant, je klant de schade op zijn WA verzekering laten melden en die de schade met de tegenpartij laten afwikkelen, waarna jij de schade terugbetaalt aan de verzekeringsmij van de klant. (Uitgaande dat de klant het goed vond dat je in zijn auto reed). Voordeel is dat er (vaak) expertise etc wordt verricht en de schadelijdende partij minder kan sjoemelen met het schadebedrag. Nadeel is dat het schadebedrag mogelijk hoger uitvalt dan de € 100,- die je voor ogen hebt.

Bedankt voor de reactie's.

Ja, ik had toestemming van de klant om zijn auto te verplaatsen. (Het betrof een nieuwe auto die klant thuis afgeleverd wilde hebben).
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik moest van Groningen helemaal naar Brabant en op locatie aangekomen schatte ik de situatie om te parkeren iets te optimistisch in (ik was ook wat moe van de lange rit denk ik, niet helemaal scherp), waardoor ik de auto achter mij raakte. Gevolg was een deuk bij auto tegenpartij en auto van de klant had niets. Uiteraard bij klant gemeld wat er was gebeurd en als er post kwam kon hij die aan mij doorsturen: bij deze dus.
Het mooiste zou zijn dat ik de klant ontzie, contact opneem met verzekering tegenpartij en akkoord ga met een x-bedrag, ook zoals op betreffende dag mondeling afgesproken € 50-100. Maar.. kan dit? Geeft dit nog verdere problemen? Om niet teveel op de zaak in te gaan mocht het herkend worden heb ik ook "gezocht" naar auto van tegenpartij. Dit type auto is niet heel erg veel waard meer als ik het internet mag geloven. Daarbij heb ik ook de auto zelf gezien en die maakte op mij ook niet de indruk (auto had o.a. vergaande lak, deukjes her en der) dat de dagwaarde nog heel erg hoog ligt. Desalniettemin heb ik een schade veroorzaakt en dat moet ik vergoeden. En € 50-100 vind ik best redelijk. Ik ben alleen bang dat de verzekeraar een schade-expert laat komen en dat de schade dan veel hoger uitvalt. Met een achterdochtige gedachte dat de andere kleine schades meegenomen worden in dit schadegeval en daar ik voor op moet treden en hoe bewijs je dat dat niet zo is omdat ik immers wel degelijk een kleine schade heb veroorzaakt.

Reken per paneel bij een schadebedrijf al makkelijk 300 euro per te spuiten paneel. Dus als de auto inderdaad niet zoveel waard is word deze Total loss verklaard door de verzekeraar en dat zal de huidige eigenaar vast niet laten gebeuren.

Maar ik schat het zo in dat jij student chauffeur bent? Gewoon eerlijk zijn naar je werkgever, die heeft hier echt wel een verzekering voor lopen.

Carfanatic zei:
Maar ik schat het zo in dat jij student chauffeur bent? Gewoon eerlijk zijn naar je werkgever, die heeft hier echt wel een verzekering voor lopen.

dit. (y)

Een volgende keer raad ik je aan je werkgever meteen te contacteren. Zij zijn professionals en wellicht zelfs wel bereid de benadeelde namens jou direct te woord te staan. Elk beetje studentchauffeurwerkgever is hier gewoon voor verzekerd. Ik zou de afhandeling met klant en benadeelde lekker via hun laten gaan, en dat zeg ik als oud-collega. Foutje kan gebeuren, been there done that.

Als je inderdaad studentchauffeur bent (of in een andere vorm in dienstverband auto's verplaatst) dan snap ik sowieso niet waarom je dit op persoonlijke titel wilt afhandelen. Jij rijdt in de auto van persoon X, namens bedrijf Y. Dan moet bedrijf Y maar zien hoe dit richting persoon X afgehandeld wordt. Dat heeft prioriteit. Dat jij vervolgens door je werkgever wordt gewaarschuwd, de rekening gepresenteerd krijgt, ontslagen wordt of gekielhaald wordt is iets tussen jou en je werkgever.

Nieuwe auto afleveren = dealer/garagebedrijf, dan zal er een dekking zijn voor schade aan én met klant/cliëntobjecten. Nou weet ik dat er verzekeraars zijn die het WA risico van de schade veroorzaakt door de klantauto expliciet uitsluiten.... (zeer slechte zaak!). Daarnaast geldt er op de polis veelal een eigen risico. Je werkgever zal wel vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Zoals de rest hierboven als je een officiele werknemer bent: Je werkgever is verantwoordelijk voor je normaal handelen binnen je functie. De werkgever betaalt hier dus: Je rijdt immers in auto's voor de baas en een ongelukje is zo gebeurd. (Al zal dat anders liggenals je stomdronken was of 190 reed)

En die €100 had je ook niet voor moeten schieten in dit geval want dat is een lastig bonnetje voor de werkgever.

Ben je een zelfstandige of klus je een beetje bij: Tja dan moet je het gewoon zelf oplossen en de netste manier is om de schade te laten schatten door een schadebedrijf (dat moet de eigenaar van de auto toch ook voor zijn verzekering) en dan betaal je de eigenaar dat bedrag want anders gaat zijn bonus malus omhoog.

De kans is aanwezig dat de auto nog onder de verzekering van de dealer valt, maar je verhaal is niet duidelijk omdat het meer erop lijkt dat de nieuwe eigenaar jouw klant is en de dealer niet.

Dank heren voor jullie reactie's.

Ik ben inderdaad studentchauffeur, maar wat in mijn hoofd zit: ik rij, niet de baas. Dus als ik schade rij ben ik zelf verantwoordelijk? Maar dat is dus niet zo?
Ik kan nu helaas niet meer terug en moet het nu aan de klant en zijn verzekering over laten en ik betaal de klant later terug. Ik vind dit erg jammer omdat nu een klant ermee wordt belast die hier niks mee te maken heeft.
Mijn verzekering vond het overigens heel verstandig dat ik die man geen geld had gegeven, want zo zei de mevrouw aan de telefoon, daarmee wek (misschien) de indruk maar al te graag de schade te willen betalen...
Ik durf ook niet zo goed bij de baas aan te komen met zo'n domme stommiteit. Wel ben ik er achter dat ze zeer tevreden zijn met mij als chauffeur en collega. Maar als ik het dus goed begrijp is het helemaal niet erg of een afgang om dit te melden bij de baas? Doen ze dit echt af als: kan gebeuren, ongeluk zit in een klein hoekje? (Ik doe dit werk nu een halfjaar en heb echt al in heel veel auto's gereden) Lijkt mij namelijk ook wel sterk om iemand daarom meteen te ontslaan. Kan dat dan weer wel begrijpen als je hele ernstige, nalatige fouten maakt zoals een collega bij dat bedrijf mij vertelde dat ie een keer een auto total loss had gereden maar hij werkt er nog steeds.

Zou het alsnog melden bij je werkgever.
Ik denk dat als dit ooit uitkomt en je hebt niks gemeld je een groter probleem hebt.
In dit geval bedoel je het helemaal niet slecht maar kan wel verkeer overkomen, je mag een klant natuurlijk nooit lastig vallen met jouw fouten!

Het is gewoon bedrijfsrisico, daar hoef je zelf niet voor op te draaien... en inderdaad, die schade wel zo snel mogelijk melden bij je werkgever.
Ik neem aan dat je werkgever wel een handelskenteken heeft: laat gewoon de schade daar op zetten, dan heeft de klant er verder ook geen last mee.

Leon in z'n SEAT zei:
Als je inderdaad studentchauffeur bent (of in een andere vorm in dienstverband auto's verplaatst) dan snap ik sowieso niet waarom je dit op persoonlijke titel wilt afhandelen. Jij rijdt in de auto van persoon X, namens bedrijf Y. Dan moet bedrijf Y maar zien hoe dit richting persoon X afgehandeld wordt. Dat heeft prioriteit. Dat jij vervolgens door je werkgever wordt gewaarschuwd, de rekening gepresenteerd krijgt, ontslagen wordt of gekielhaald wordt is iets tussen jou en je werkgever.
Total Loss zei:
Ik denk dat als dit ooit uitkomt en je hebt niks gemeld je een groter probleem hebt.
In dit geval bedoel je het helemaal niet slecht maar kan wel verkeer overkomen, je mag een klant natuurlijk nooit lastig vallen met jouw fouten!

Dit. Zoals al vaker gezegd, beetje werkgever heeft zijn verzekeringen helemaal op orde. Tijdens het werk worden fouten gemaakt, dit toont zich in deze branche dan in de vorm van een stel krasjes, balen maar c'est la vie.
Hoe geliefd en gewaardeerd je nu als collega bent, wanneer blijkt dat je dit soort situaties onderhands met de klant en/of benadeelde probeert te fixen is je goodwill heel snel weg. Eerlijkheid is, zoals je zult begrijpen, voor de meeste werkgevers een groot goed.

Dit risico is inderdaad voor de werkgever, niet voor de werknemer. Het verbaast me dat de dame van jouw eigen verzekering die je blijkbaar hebt gesproken je daar niet op heeft gewezen.

Val zei:
Mijn verzekering vond het overigens heel verstandig dat ik die man geen geld had gegeven, want zo zei de mevrouw aan de telefoon,

@Muddy: Handelaarskenteken is niet bedoeld voor kentekens die reeds WA verzekerd zijn..... Alleen voor handelsvoorraad voertuigen of nog niet gekentekende voertuigen.

Dus samengevat:
Als je voor een werkgever een opdracht uitvoert en je maakt een foutje in de baas z’n tijd, is de baas aansprakelijk.
Het is aan de baas om hiervoor verzekerd te zijn.
Zaken als Eigen risico moeten ook vooraf bekend zijn en voor jou als werknemer inzichtelijk te zijn zodat je dit had kunnen weten. Vele werkgevers doen dat via een handboek of via een intranetpagina. Dus als je hier niet van af wist en je had het ook niet kunnen weten, is er zelfs geen eigen risico.

Je hebt een gezond rechtvaardigheidsgevoel, maar mist nog het zakelijk denken. Laat dit een leerzame casus zijn.
Het is zaak om zo spoedig mogelijk je werkgever het hele verhaal te vertellen. Nu is het moment dat je óf in persoonlijke problemen raakt óf het op kan lossen via de (verzekering van de) werkgever.

Succes!

Ik durf ook niet zo goed bij de baas aan te komen met zo'n domme stommiteit. Wel ben ik er achter dat ze zeer tevreden zijn met mij als chauffeur en collega. Maar als ik het dus goed begrijp is het helemaal niet erg of een afgang om dit te melden bij de baas? Doen ze dit echt af als: kan gebeuren, ongeluk zit in een klein hoekje?

Niks aan de hand. Als ik met m'n bus schade rijd is mijn werkgever er gewoon voor verzekerd. Zolang je er geen gewoonte van maakt zal ik er ook niemand over horen.

Oh en schades niet melden is een doodzonde.

Pietzoveel zei:
@Muddy: Handelaarskenteken is niet bedoeld voor kentekens die reeds WA verzekerd zijn..... Alleen voor handelsvoorraad voertuigen of nog niet gekentekende voertuigen.

Kentekenregelement artikel 44:

1- Een handelaarskenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven dan wel een door deze aangewezen persoon. Het gebruik is slechts toegestaan voor de categorie waarvoor het is opgegeven.
2- Een handelaarskenteken mag worden gebruikt voor voertuigen die ter bewerking of herstel aan degene aan wie het kenteken is opgegeven ter beschikking zijn gesteld.
3- Een handelaarskenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is opgegeven.
4- Een handelaarskenteken mag uitsluitend worden gebruikt indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven.

Een nieuwe auto rijklaar maken en afleveren valt onder punt 2 (bewerking) en voldoet tevens ook aan punt 4 (bedrijfsactiviteiten), zo is mij dit eens uitgelegd... het handelskenteken mag er dus voor gebruikt worden. (maar het hoeft dus niet)
Ik ken verscheidene garagebedrijven die heel consequent groene platen gebruiken voor alles wat al op naam van klanten staat, juist om het ongemak zoals wat topicstarter is overkomen (maar ook flitsboetes) niet bij de klant terecht te laten komen.

Muddy Bandit zei:
Een nieuwe auto rijklaar maken en afleveren valt onder punt 2 (bewerking) en voldoet tevens ook aan punt 4 (bedrijfsactiviteiten), zo is mij dit eens uitgelegd... het handelskenteken mag er dus voor gebruikt worden. (maar het hoeft dus niet)
Ik ken verscheidene garagebedrijven die heel consequent groene platen gebruiken voor alles wat al op naam van klanten staat, juist om het ongemak zoals wat topicstarter is overkomen (maar ook flitsboetes) niet bij de klant terecht te laten komen.

Wat ik denk is dat TS niet voor het garagebedrijf werkt, de eerste garage die met studentchauffeurs werkt moet ik nog tegenkomen, maar in opdracht van de koper de auto ophaalt en voor de deur aflevert. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat TS groene platen gevoerd heeft.

Total Loss zei:
Precies. En wellicht maakt je baas er een groot probleem van. Kan zomaar. Weet je direct wat je aan die mensen hebt (niet bijster veel dus). Eerlijkheid weegt over het algemeen zwaarder dan zo'n schadegevalletje. Komt nog eens bij: als je het netjes afhandelt richting klant dan is er waarschijnlijk niets aan de hand, kan zelfs in je voordeel werken (gek genoeg). Ongelukjes kunnen overal gebeuren, maar als je er netjes mee omspringt wordt dat vaak alleen maar als positief ervaren. Wees gewoon eerlijk richting je werkgever, zoiets komt altijd uit. En denk maar zo: als je niet werkt kan je ook niets afbreken. Dus zolang het echt een ongelukje was en het niet wekelijks voor komt denk ik dat er weinig aan de hand is hoor.

afentoe zei:
Wat ik denk is dat TS niet voor het garagebedrijf werkt, de eerste garage die met studentchauffeurs werkt moet ik nog tegenkomen, maar in opdracht van de koper de auto ophaalt en voor de deur aflevert. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat TS groene platen gevoerd heeft.

En daarom vroeg ik een paar berichten terug ook of z'n werkgever geen groene platen heeft.;)
Ik begreep uit de tekst dat TS in opdracht van z'n werkgever in Groningen een nieuwe auto bij de klant aan huis in Brabant moest afleveren, dan lijkt er mij dat er toch iets van een dienstverband (in welke vorm dan ook) bij een garagebedrijf o.i.d. zal zijn.

@Muddy: Een voertuig dat is verkocht, op naam gezet van nieuwe eigenaar etc is niet meer "in bewerking" en valt niet onder handelsvoorraad. De RDW doet buitengewoon ingewikkeld en beroept zich op het gegeven dat zij slechts de wet uitvoert. De wetgever heeft niet echt serieus over de problemathiek nagedacht en een freubelwetje verzonnen. Veel autobedrijven (de medewerkers van...) begrijpen de regelgeving ook niet en "veiligheidshalve" een groene plaat erop. (Hou me al een jaar of 25 ook met garageverzekeringen bezig bij een verzekeraar).

Pietzoveel zei:
@Muddy: Een voertuig dat is verkocht, op naam gezet van nieuwe eigenaar etc is niet meer "in bewerking" en valt niet onder handelsvoorraad. De RDW doet buitengewoon ingewikkeld en beroept zich op het gegeven dat zij slechts de wet uitvoert. De wetgever heeft niet echt serieus over de problemathiek nagedacht en een freubelwetje verzonnen. Veel autobedrijven (de medewerkers van...) begrijpen de regelgeving ook niet en "veiligheidshalve" een groene plaat erop. (Hou me al een jaar of 25 ook met garageverzekeringen bezig bij een verzekeraar).

Tsja, ik heb jaren geleden de gerechtelijke uitspraak mee gekregen dat ook de aflevering van een auto toch echt nog onder de "bewerking" van een voertuig valt: de sleuteloverdracht (waarmee de nieuwe eigenaar dus volledig beschikt over de auto) bepaalt het werkelijke moment van de aflevering, de tenaamstelling en verzekering is de formele handeling die eerst moet geschieden voordat het voertuig afgeleverd kan worden aan de nieuwe eigenaar.
Tot aan dat moment kan en mag er dus ook een handelskenteken gevoerd worden volgens die uitspraak, ook al hanteren verzekeraars, RDW en politie daar nog steeds sterk uiteenlopende meningen over.
Dat de wettelijke formulering in het kentekenregelement een freubelwetje op z'n nederlands is ben ik het volledig met je eens, puur op de tekst kun je het namelijk prima op meerdere manieren opvatten.

Beste allemaal, dank voor de reactie's,

Om over het kenteken te beginnen. Ik reed gewoon met een normaal Nederlands kenteken dus geel met zwarte letters, geen handelaars platen.
De auto was niet helemaal nieuw, maar een paar maanden (5) oud, ik weet niet of dat nog belangrijk is om te vermelden?

Verder belde de klant mij op en hij was niet helemaal blij. Hij vroeg me om de meneer van de tegenpartij te bellen om er onderling uit te komen. Als hij de schade vergoedt en ik hem daarna zou betalen is het voor hem alleen maar verlies omdat hij zijn schadevrije jaren kwijt raakt wat hij niet zit zitten en wat ik heel goed kan begrijpen.

En dit gebeurde dus vrijdagmiddag om half vijf. Ik heb hem beloofd om maandag er gelijk werk van te maken alleen weet ik niet zo goed wat te doen.

1. Verzekering van meneer van de tegenpartij zelf bellen en/of persoonlijk met meneer bellen?
2. Het vertellen op het werk en het "uit handen geven?"
3. Andere mogelijkheden?

Vriendelijke groet.

Optie 2! De klant van de auto mag er geen last van hebben. Je werkgever is aansprakelijk voor schade die door zijn werknemer aan deden wordt toegebracht. Gewoon je baas dit laten regelen. Die kan kiezen om direct met de tegenpartij te overleggen (en mogelijk de auto van tp zelf te repareren). Scheelt tijd en dus geld.

Optie 2. En dat dan 100 keer benadrukt. Al het andere acht ik schadelijk.

Toen ik lang geleden zelf studentchauffeur was en ook alle nieuwe chauffeurs mocht trainen, hoorde dit onderwerp vast in de introductietraining. De chauffeursdienst waar ik voor werkte had zelf verzekering goed geregeld, inclusief zelfs een 'no-claimverlies vergoeding' voor het geval de cliënt zijn auto particulier had verzekerd en nadeel had van een schadeclaim.
Gelukkig zelf nooit een beroep op hoeven te doen, maar niet melden zou doodzonde zijn. Dat is een soort van liegen tegen je werkgever. Wanneer dat uitkomt (en via de klant komt dat ALTIJD uit!) is een veel grotere afgang dan een klein ongelukje dat altijd kan gebeuren.

De deuk in jouw ego zal groter zijn dan het deukje in de auto van tegenpartij. Uitdeuken van jouw ego gaat enkel via de koninklijke route dus jouw werkgever (y)

Succes, sterkte!

Gewoon optie 2 zoals eigenlijk zo goed als iedereen al aangegeven had.
Klanten mogen nooit de dupe worden van jouw ongelukje/fouten en je kan ze al helemaal niet de rompslomp laten afhandelen.
Dus meteen Maandag melden bij je werkgever, vertellen wat er gebeurd is en uitleggen waarom je in eerste instantie zo gehandeld hebt omdat je op dat moment dacht dat dit het beste zou zijn. Later besefte je pas dat dit niet echt verstandig bleek, nogmaals je bedoelde het echt wel goed maar het was alleen niet zo heel handig in dit geval.

Optie 2! Ik heb voor Atlhon gechauffeurd. Allemaal nieuwe leaseauto's je baas heeft jouw verzekerd! Daar betaald hij elke maand premie voor. Vertel het en laat het hem regelen!

@afentoe, Broekhuis maakt wel gebruik van studentchauffeurs. Maar is natuurlijk wel een grote partij en ook eentje die veel leaseauto's levert.

zoveel adviezen die dezelfde kant op wijzen en dan nog zelf dingen willen gaan regelen, ik begrijp dat niet.

2. De andere opties zijn dom.

Stel het loopt mis door wat voor reden dan ook en je baas krijgt het alsnog te horen.. Dom.

Wij geven nu al vijf dagen lang met zijn allen hetzelfde overduidelijke en onderbouwde advies, maar je (OP) lijkt ons echt niet te willen horen/begrijpen. Ik schei er in dit draadje mee uit, mijn adviezen zijn kennelijk aan dovemansoren gericht. Vooral lekker zelf aanklooien met die verzekeraar, als ik jouw werkgever was en ik kwam hierachter*, dan zou ik je morgenvroeg nog voor het eerste kopje koffie buiten bonjouren.

Nico zei:
@afentoe, Broekhuis maakt wel gebruik van studentchauffeurs. Maar is natuurlijk wel een grote partij en ook eentje die veel leaseauto's levert.
Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

[size=x-small]*: Edit: niet achter het schade rijden zelf want daar. Ben. Ik. Voor. Verzekerd. Voor het achter mijn rug om proberen gemaakte fouten te verbergen, daar is elke werkgever die ik ken allergisch voor.[/size]

Even een toelichting. Dank voor de reactie's dat ten eerste. In tegenstelling tot bijv. ketelapper is mij helemaal niets door het bedrijf verteld wat te doen bij eventuele schades en dergelijke dus dit is mijn eerste schade geval.
Het was me al duidelijk dat ik het gewoon moet melden bij de baas en dat ga ik ook doen.

Lijkt me verstandig. Vertel er dan ook even open en eerlijk bij dat je in eerste instantie in de veronderstelling was dat je het op persoonlijke titel met de verzekering moest afhandelen. En leg dan ook uit wat je wel en niet hebt ondernomen en waarom. Je bent inmiddels al wel (minimaal) een week verder. Werkgevers kunnen er over het algemeen slecht tegen als je achter hun rug om dingen gaat proberen te regelen. Vooral omdat je zonder hun medeweten handelt in naam van het bedrijf (die tegenpartij gaat echt jouw naam niet onthouden, maar die van je werkgever waarschijnlijk wel). En daarnaast omdat je blijkbaar iets achter houdt.

Terug
Bovenaan