HarmenA's BMW M140i - Aluminium sierlijsten!

Wellicht in suède laten uitvoeren….
Dat wordt een beetje teveel van het goede denk ik met de stoelen en stuur al in alcantara. Misschien op termijn de middenarmsteun nog wel in alcantara.
Armsteun-BMW-1-2-Serie-F20-Ekris-Webshop-responsive.jpg

Ik weet ook nog niet zo goed of dit nou het mooiste design is. :p

Maar het laat wel goed zien hoe gedetailleerd en uitgebreid je kunt gaan met dat hydro-dippen, helemaal op maat gemaakt zoals jij het wilt. Dat is toch anders dan een wrap, waarbij je maar net moet hopen dat ze iets hebben wat bij je past — ook al is die keuze tegenwoordig natuurlijk veel groter.

Persoonlijk hou ik meer van het echte werk, zoals aluminium trim of dat setje hexagon aluminium dat je eerder liet zien. Die vind ik echt het mooist. Maar jij had het zelf over wrappen. ;)

Ik weet ook nog niet zo goed of dit nou het mooiste design is. :p

Maar het laat wel goed zien hoe gedetailleerd en uitgebreid je kunt gaan met dat hydro-dippen, helemaal op maat gemaakt zoals jij het wilt. Dat is toch anders dan een wrap, waarbij je maar net moet hopen dat ze iets hebben wat bij je past — ook al is die keuze tegenwoordig natuurlijk veel groter.

Persoonlijk hou ik meer van het echte werk, zoals aluminium trim of dat setje hexagon aluminium dat je eerder liet zien. Die vind ik echt het mooist. Maar jij had het zelf over wrappen. ;)
Haha ja, bedankt hoor voor de inspiratie. Het is leuk om de verschillende mogelijkheden te bekijken, maar uiteindelijk ben ik ook wel van de OEM.

Hopelijk zien de aluminium lijsten er netjes uit. :)

Vanmiddag naar Rogat gereden voor de aluminium sierlijsten.
1000023629-edited.jpg

De staat is wel gebruikt, maar voor honderd euro heb ik ze toch meegenomen. Meteen ook maar thuis aan de slag gegaan, je wil dan toch zien hoe het staat. Met een "LEGO-multitool" de lijsten los gewipt en dat ging opvallend goed. :D
IMG-20250618-161734997-HDR.jpg

IMG-20250618-162004123-HDR.jpg

IMG-20250618-162242745-HDR.jpg

Het was een half uurtje werk en ik ben blij met het resultaat. Het interieur oogt een stuk lichter en het was ook een leuk klusje om zelf te doen. :)
1000023636-edited-2.jpg

Laatst bewerkt:
Wel heel veel verschillende kleuren, als je de onderste foto bekijkt. Onrustig. Niet mijn smaak.
Komt ook door de lichtinval op de foto denk ik, de deur stond open. Zelf vind ik de combinatie van het geborstelde aluminium met het alcantara en blauwe stiksels juist wel mooi rustig ogen. :)

‘t Komt er op de foto niet helemaal uit (oogt wat lichtblauw).
Maar ik vertrouw erop dat het in het echie mooi staat. :cool:

@HarmenA een vraag.

Is het ook mogelijk om de omlijsting van de radio te veranderen in aluminium sierlijst of is dat nooit het geval als je affabriek de optie aluminium sierlijsten kiest.

Voorlopig Staat het leuk en netjes

@HarmenA een vraag.

Is het ook mogelijk om de omlijsting van de radio te veranderen in aluminium sierlijst of is dat nooit het geval als je affabriek de optie aluminium sierlijsten kiest.

Voorlopig Staat het leuk en netjes
Wat ik op internet zie is de omlijsting in het midden altijd in pianolak geleverd, viel me zelf ook al op. De blauwe rand eronder maakt het wel af, al is het misschien ook weer wat teveel van het goede.
BMW-140i_3.jpg

Ik denk dat dit ook minder makkelijk te vervangen is, maar ik stoor me er niet aan.

Jij speelt zelf nog met LEGO? :ROFLMAO: (Ik ook hoor! :p)
Persoonlijk vind ik het zwarte mooier, al zou ik zelf eerder gaan voor een Carbonlook. Desnoods (laten) wrappen.
In Coronatijd wel een aantal LEGO-sets gebouwd ja. Na de "dark ages" ben je dan toch benieuwd wat er allemaal nog is van LEGO tegenwoordig. :D

Laatst bewerkt:
Wat ik op internet zie is de omlijsting in het midden altijd in pianolak geleverd, viel me zelf ook al op. De blauwe rand eronder maakt het wel af, al is het misschien ook weer wat teveel van het goede.
BMW-140i_3.jpg

Ik denk dat dit ook minder makkelijk te vervangen is, maar ik stoor me er niet aan.

In Coronatijd wel een aantal LEGO-sets gebouwd ja. Na de "dark ages" ben je dan toch benieuwd wat er allemaal nog is van LEGO tegenwoordig. :D
De blauwe strip werd toch gebruikt voor de elektrische aandrijving

Goede update!

Heeft deze generatie 1-serie drie verschillende dashboards gehad? Dit is er dan volgens mij eentje uit de laatste serie dashboards. Het viel mij op toen ik vorig jaar op zoek was naar een 1-serie.

Super mooie auto heb je en leuk de updates te volgen!

Nice! Wat ik bij de f2x en f3x altijd pauper heb gevonden, heb ik opgelost met een Aliexpress ding. Terwijl ik daar echt een schurft aan heb in mn auto's. Dat is de lichtschakelaar. Daar zit geen alu(kleurig) lijstje omheen, in tegenstelling tot de radioknoppen en de klima unit.

20200112_132459.jpg

20200112_132451.jpg

20200112_132512.jpg

Ali had een oplossing...

20200112_132533.jpg

20200112_132612.jpg

One down, one to go

20200112_132907.jpg

Done. Blij mee. 6 euro fix, inclusief bezorgen.

20200112_132942.jpg

De blauwe strip werd toch gebruikt voor de elektrische aandrijving
In dit geval is het een (optionele?) M-sport trim en de sportline had rood. (de 1-serie is nooit elektrisch geweest trouwens, niet eens als phev.)

Goede update!

Heeft deze generatie 1-serie drie verschillende dashboards gehad? Dit is er dan volgens mij eentje uit de laatste serie dashboards. Het viel mij op toen ik vorig jaar op zoek was naar een 1-serie.

Super mooie auto heb je en leuk de updates te volgen!
De laatste 2 productiejaren 2017-2019 kreeg deze een ander dashboard inderdaad.

@uwbuurman ziet er netjes uit, ziet er niet aan af dat dat aftermarket is.

BMW-140i_3.jpg

Volgens mij is die ook in mat kunststof geleverd.

Voor wat ik kan vinden was het pre-lci (<2015) altijd mat.

Daarna (post-lci) was het enkel op de basis trim nog standaard (maar optioneel in hoogglans). De sportline en M-sport trims waren altijd hoogglans.

Nice! Wat ik bij de f2x en f3x altijd pauper heb gevonden, heb ik opgelost met een Aliexpress ding. Terwijl ik daar echt een schurft aan heb in mn auto's. Dat is de lichtschakelaar. Daar zit geen alu(kleurig) lijstje omheen, in tegenstelling tot de radioknoppen en de klima unit.

20200112_132459.jpg

20200112_132451.jpg

20200112_132512.jpg

Ali had een oplossing...

20200112_132533.jpg

20200112_132612.jpg

One down, one to go

20200112_132907.jpg

Done. Blij mee. 6 euro fix, inclusief bezorgen.

20200112_132942.jpg
Bedankt. Bij mij is het allemaal in zwart en vind ik prima, dus ik laat het verder zo. :)

Laatst bewerkt:
En bovenop de vreugde voor de nieuwe auto, betaal ik ook nog eens 26 euro per kwartaal minder aan wegenbelasting, terwijl de BMW slechts 5 kilo lichter is dan de Mercedes. :D
Ha, scheelde dat precies een gewichtsklasse dan? Dat is een voordelige 5kg. ;)
En hoe duurzaam is dat hydro dippen? Is toch maar een heel dun laagje plastic?
Hydro-dippen zelf is niet bijzonder slijtvast zonder een beschermende toplaag. De duurzaamheid hangt sterk af van de kwaliteit van de blanke lak die je erover spuit. Met een goede 2K blanke lak kan het net zo slijtvast zijn als autolak. Zonder laklaag slijt het patroon snel door gebruik of schoonmaken.

Het is overigens geen plastic, maar een combinatie van een basislak nodig voor de ondergrond, een wateroplosbare film en een blanke lak als bescherming.

Bedankt voor het aanbod, maar ik vind het even prima zo. De middendemper eruit, wellicht een kleine chiptuning en andere interieur sierlijsten, dan ben ik al weer even tevreden. :)
Je maakt het jezelf een stuk makkelijker door je vragen in die app groep te stellen.
En nogmaals, MHD! Lees jezelf maar in, dan wil je niets anders.

Terug
Bovenaan