De accu liep meestal in een paar dagen leeg. Als ik 'm op zondag nog gebruikt had, startte ie op donderdag vaak al niet meer. Afgelopen donderdag was dus de test: hij had sinds zondag stilgestaan.
Eigenlijk zoals wel een beetje verwacht: hij startte nog gewoon! Ik heb dus goede hoop dat de maffe elektronische storingen met het verwijderen van de Yatour ook verwijderd zijn.
Gisteren was het Youngtimerfestival in Boxtel, dus daar ben ik maar eens met de cabrio naartoe geweest. Geweldige dag, vooral ook omdat er mocht worden proefgereden in een paar EMW auto's. Een paar foto's:
Zo stond mijn auto op het terrein:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
De Saabrijder was trouwens een faker, die deed de kap pas open in de rij voor de entree. Watjes.
Stipt Polish Point had een Transit onder handen genomen. Navraag leerde dat het het busje van zijn vader was, waar hij in was opgegroeid. Emotionele waarde dus. Omdat wij thuis vroeger dezelfde hadden (ook een Cool Edition, maar dan antraciet, 62-BD-NS) heb ik er wel wat mee:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Bij e39's denk je aan "importhok", "bijtellingsvriendelijk" en "YOUNGTIMER" in advertenties... dit exemplaar leek een heel mooi ding:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Tot je wat dichterbij komt en het een gare roestbak blijkt te zijn:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
De achterklep was rot, een voorscherm en achterscherm en deze plekken. Waarom iemand zo'n hok zou importeren ontgaat me een beetje...
In dit
misbaksel bijzondere apparaat mocht worden proefgereden. Omdat er een scheidingswand in zit, alleen geschikt voor kleinere bestuurders. Ik heb mijn buurjongen dus maar laten rijden, die paste beter achter het stuur.
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
In deze sloep heb ik wél zelf gereden:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Ik snap nu iets beter hoe het is om in zo'n Amerikaans ding te rijden, ik lees er altijd wel veel over. Helemaal niet onfijn!
Dan de enige BX die er was, een bekende van Facebook. En een heel bijzondere: een vuile GTi met automaat, ABS en airco. Zo'n combinatie is bij ons nooit geleverd maar in sommige ontwikkelingslanden als België en Frankrijk blijkbaar wel. De kleur maakt 'm natuurlijk ook bijzonder:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Dan de onvermijdelijke e46 M3's. BudgetBenz (

) had er maar liefst twee meegenomen.
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Sowieso waren er wel wat mee e46's, zoals deze mooie cabrio:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Vooral dat interieur... wauw:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
En deze cabrio, op het eerste gezicht best netjes:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Van binnen was het echter een "gevalletje jammer". Beige interieur dat er nogal afgekloven uitzag, maar ook een Android radio (op zich niks mis mee) die maar half ingebouwd was. Om de aircobediening naar beneden te verhuizen, moet je een ander frame kopen. Maar sommige knakenpoetsers vinden dat maar onzin en hangen het paneeltje dan maar los:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
En deze cabrio, die van het comité ter bevestiging van vooroordelen was:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
En nog een break, uiteraard import, en nog een cabrio:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
En warempel, een origineel Nederlandse M3:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Origineel Nederlandse cabrio met oranje knippers:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Ook onvermijdelijk, Volvo's:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Hierin mochten we ook een rondje. Omdat mijn buurjongen zo zat te glunderen kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem achter het stuur vandaan te jagen dus was ik passagier:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Je zou bijna vergeten dat ik ook nog een DS3 heb. Die in oktober weer weg moet, dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Op dit moment staan de Citroën C4 Cactus en de Kia Ceed (in GT-line!) op het lijstje, vandaag ga ik een rondje Cactus doen.