Harm78: Nieuwe auto! Gele Smart #1 p.40

De sportstand veranderde iets, maar het bleef gevoelloos. Heb jij dat ook zo ervaren?

De sportstand maakt het sturen zwaarder, de comfortstand maakt het lichter. Verder doet het niks. Ik heb eigenlijk geen idee of het gevoelloos was, ik heb geen verstand van autorijden :)

DS3 is een fijne auto, kan ik uit ervaring zeggen. Ik neem aan dat je ook de sportstoelen hebt? Die zitten een stuk beter dan de standaard stoelen.
En knalgeel? Wist niet dat die kleur nog leverbaar is!

Yep, het Pack Perfo Dinamica! En de kleur heet Jaune Pégase. Heerlijk kleurtje!

Heb je trouwens gekozen voor de LED-koplampen?

Nee, dat kostte weer € 1200 extra en dat vond ik teveel voor wat leuke glimmertjes...

Wanneer kun je de sleutels van de DS 3 in ontvangst nemen?

Het moet eerst nog door de interne bureaucratie, en daarna 3 maanden levertijd. Stakingen voorbehouden....

Vandaag werd de Cee'd opgehaald, en de voorloper gebracht. En dit is het geworden:

Een Polo SlowMotion, hoewel ie behoorlijk vlot aanvoelt. Met cruise, airco, 4 elektrische ramen, en een multimediasysteem. Jammer genoeg zonder kaarten voor de navigatie, terwijl dat er wel op zit.

Het rijdt prima, zoals je mag verwachten van een "doe-maar-niet-te-gek" auto die vooral nergens in mag uitblinken. De stoel is niet geweldig en rijplezier zal ik er niet aan beleven, daarvoor is het geheel te slaapverwekkend. Het dashboard is gemaakt van keihard plastic, zoals schijnbaar bij alle SlowMotion uitvoeringen van de Polo. Niet dat er veel andere Polo's bestaan natuurlijk, maar volgens mij zijn alleen de importeursdemo's voorzien van een zacht dashboard, zodat autojournalisten het interieur kunnen ophemelen... :)

Vandaag heb ik de Polo maar eens gewassen, en er moet iemand heel erg liefdeloos mij zijn omgegaan. Rondom vette krassen, en ook vingerafdrukken die er niet meer af willen. Het interieur liet zich wel goed schoonmaken, da's toch altijd wel een beetje fijner. Maandag ga ik nog eens vragen of het sd-kaartje voor de navigatie wel was verstuurd (dat ontbreekt, zouden ze nog opsturen) en of het gewoonte is om een huurauto zonder mattenset af te leveren.

Verder is het een prima hok, het is alleen zo slaapverwekkend allemaal...

Voor zover ik weet is een keihard dash standaard in een Polo BM. Is namelijk lichter... Maar! Jij gaat binnenkort een hele fijne DS3 in ontvangst nemen. Dat weet ik namelijk, omdat ik daar nu in rij :p En jij vanavond ook!

Harm78 zei:
Heb ik ook op de Oc.

Oh ja? Is dat normaal? Ik ging er eigenlijk van uit dat een of andere lompe hork 'm had mishandeld... ik heb geprobeerd het eraf te kleien maar dat ging niet...

Of het normaal is weet ik niet, maar we hebben blijkbaar ooit een fles zonnebrand gehad die nogal heeft ingevreten op diverse lakken. Zo hebben we ook nog een afdruk van een kinderhand op één van onze donkerblauwe tuindeuren. Een collega had hetzelfde probleem op haar Logan, zij heeft het eruit gepolijst met wat tandpasta. Heb ik nog niet geprobeerd, is nauwelijks de moeite meer op onze Oc. Mijn zoon heeft er al op getekend met een steen :)

Ik kan eens een beetje proberen te polijsten... :)

Intussen heb ik van de verhuurder wel een SD-kaart met navigatiegegevens gekregen, dus dat werkt nu. De dealer heeft het alarm minder gevoelig afgesteld (dat bleef afgaan tijdens een flinke regenbui) en me een mattenset meegegeven (die ontbrak).

Met een beetje Commandant wilden de vingerafdrukken er zowaar af. Maar ik vrees dat ik nu binnenkort de hele auto ga kleien en waxen... ik moet er toch een paar maanden tegenaan kijken :).

Dat maakt mijn vermoeden dat het zonnebrand was sterker. Misschien dat ik het ook eens probeer met wat commandant. Probleem is dat die lak van onze oc zo verdomd kwetsbaar is...

Heb de DS3 vier jaar lang als leaseauto gereden. Had de 1.6 e-HDI in wit met zwart dak en verder alle opties erop incl. navigatie, sportstoelen en de 17" Bellone velgen en achterspoiler.
Was een heerlijke auto! :)

Ds3! Leuk!

Wij (mijn vrouw) hebben een 1,2 turbo so chic handbak (110pk), absoluut geen etg meer... (cactus)
Wij hebben pack perfo.
3D lichtpakket, dus incl de mooiere LED koplampen.
Navigatie plus met DAB+, bluetooth, camera, usb enzzz.
Sportinterieur/sportstoel/zwarte hemel.
Kleur heel donker paars lijkt het maar is blauw :)

Net een kart, niet normaal en rijden bijna 1:17..

Leuke keuze een DS 3! (tu) Ga je meer plezier van hebben dan de Polo ga ik van uit.. :} Geel staat erg leuk op een DS 3, al had ik zelf persoonlijk wel gekozen voor de LED-koplampen denk ik. (tu)

so chic handbak (110pk), absoluut geen etg meer... (cactus)
Wij hebben pack perfo.
3D lichtpakket, dus incl de mooiere LED koplampen.
Navigatie plus met DAB+, bluetooth, camera, usb enzzz.
Sportinterieur/sportstoel/zwarte hemel.

Die zou best eens aardig hetzelfde als de mijne kunnen zijn... maar ik heb wel de 3d- achterlichten, en niet de xenonkoplampen. Iets te duur voor iets dat alleen maar mooi is. Verder inderdaad Pack Perfo Akinen, Confort Nav+ pakket met achteruitrijcamera, DAB+, bluetooth, en een hoop andere zooi.

De Polo is nu al de schrik van de buurt. Gisteravond kwam de overbuurman vertellen dat het alarm de hele nacht was afgegaan. Zelf heb ik er niks van gehoord omdat ik aan de achterkant slaap, maar hij vond het vrij vervelend. Ik heb 'm dus verteld dat ik al naar de dealer was geweest juist omdat ik hier bang voor was.
Maar goed, nu heeft hij mijn nummer en belt ie me als het weer gebeurt. Binnenkort dus nog maar een keer naar de dealer....

Grappig genoeg lijkt de interieursensor weinig te doen. Zojuist even met de ramen open, alarm erop wat in de auto zitten zwaaien, maar er gebeurt niks. Ook de auto heen en weer schudden levert geen alarm op.

Ik ga lachen als het dezelfde sensor als bij de Volvo van pa is.

Daar hebben ze de sensor vervangen die meet of de motorkap wel dicht zit. ;)

Ik neem aan dat er geen gammel-achteraf-alarm in is gebouwd? Anders kan je ook altijd kijken of de bekabeling op de - en + pool wel goed vast zit. Als dat niet zo is en 't zit wat los dan gaat 't alarm op de back-up accu schreeuwen (:B.

Bij de dealer hebben ze een interieursensor weer netjes in zijn houder gezet. Die was blijkbaar verkeerd gaan zitten, met als gevolg dat ie de verkeerde kant op sensorde. Ik ben nog een beetje sceptisch, vorige week dacht ik dat het alarm afging en heb ik 'm razendsnel uitgezet. Maar achteraf zou het ook de bestelbus van de overbuurman geweest kunnen zijn, die maakt bij het achteruitrijden een zelfde soort piepgeluid als het alarm...

Verder is er feitelijk helemaal niks mis met het ding. Alles wat je wil (behalve automatische ruitenwissers, verlichting en klimaatcontrole) en alles dat je niet wil (overijverig alarm) zit erop. Ik heb zelfs ontdekt dat je er twee telefoons op kunt aanmelden, die allebei dan ook actief zijn. Dat kon de Kia niet en is toch wel erg handig!

Wat ik nog niet ontdekt heb: weet iemand hoe je de tellerverlichting kunt dimmen? In het donker is dat best wel fel. Ik heb wel een draaiwieltje voor de koplamphoogte gevonden, maar geen voor de tellerverlichting.

Verder is me ook opgevallen dat de berekende actieradius nogal verandert op basis van je huidige rit. Ik kom soms met méér km's actieradius op mijn werk dan waarmee ik vertrokken was, terwijl ik dan 110 km heb afgelegd. Minder soms ook: als ik een langere rit 120 en 130 mag, loopt de actieradius nogal snel terug. De Kia deed dat toch subtieler. Een gemiddeld verbruik van 1 op 22 vind ik ook niet schokkend laag, als je bedenkt dat de zwaardere en sterkere Kia 1 op 20 deed met hetzelfde rijgedrag.

Geen instructieboekje bij de auto?
Vergeten te vragen bij de dealer ? ;)

Dat van die 2 telefoons is wel handig inderdaad.. denk dat VW dat dan toch wel in de smiezen heeft. .. werk- en privé telefoon onderweg gelijktijdig (via de carkit dus en alternerend aan elkaar ) kunnen gebruiken... voor de zakelijke rijder inderdaad handig.

Het alarmprobleem is gelukkig niet meer voorgekomen!

Eigenlijk doet het ding nog steeds precies wat ie moet doen: prima vervoer, zonder op enige wijze plezier, jaloezie of lol op te wekken. Het meeste lol heb ik nog als ik op de snelweg weer eens in een treintje van 3 of 4 dezelfde Polo's rijd. Ondanks dat heb ik 'm vandaag toch maar weer gewassen en gestofzuigd, en dit keer de banden een beetje in het vet gezet. De hele auto blonk altijd aardig, maar de banden waren bijna bruin uitgeslagen en dat kan natuurlijk niet.

Het gedrag van de actieradius vind ik nog steeds heel bijzonder. Ik rijd dagelijks 110km heen, 110 km terug. Deze week was het nogal warm, dus de airco vol aan op de terugweg. De terugweg was volgens de actieradius soms meer dan 200km, de heenweg maar 40. Gisteren had ik de terugweg zelfs in -40 km afgelegd.

Intussen werd ik anderhalve week geleden door de dealer in Den Bosch gebeld dat ie de DS3 ging bestellen. Dat is dus allemaal door de interne procedure gekomen, en de dealer heeft het voor elkaar weten te krijgen dat ze hem mogen leveren. Toch wel leuk, ze deden ten slotte de moeite om me een DS3 voor een dagje uit te lenen. Die zag er trouwens zo uit:

Daar word je toch vrolijk van? Zeker in het geel!

Klopt, gelukkig is Polio uitgeroeid. Mijn Polo is niet ongeneeslijk, over een maand of drie heb ik er een geneesmiddel tegen!

Volgens de plaatselijke Citroënboer DS-lounge in Den Bosch staat de DS3 voor week 43 gepland! Da's wel een leuke week waarin ik alleen op vrijdag en zaterdag thuis ben... de twee weken erna ben ik voor het werk in Canada en ik denk niet dat ik de DS3 mee mag nemen.

Goeie vraag, ik kreeg de e-mail "de auto wordt verwacht in week 43". Eigenlijk ga ik ervan uit dat ie dan geleverd wordt, het is dan ongeveer 14 weken na de bestelling.

Harm78 zei:
plaatselijke Citroënboer DS-lounge in Den Bosch.

Hoet moet ik mij dat eigenlijk voorstellen? Heeft Van den Berg alle Citroen activiteiten doorgedrukt naar een Bosch service echter in Deuteren en nu een ZEN werkplaats waar je smoothies kan bestellen en voetmassage krijgt terwijl je ondertussen een DS kan configureren?

Welnee, het is gewoon de oude Citroënboer waar de DS modellen vooraan in de showroom staan. De rest van de showroom is vooral gevuld met Cactussen, veel andere modellen heeft Citroën eigenlijk niet... En er staat een hele mooie XM 2.5 TD!

Daar was ik eigenlijk wel "bang" voor. Hier in Kungälv heeft de Citroen dealer ook een agentschap voor Nissan. Vroeger kun je daar kiezen tussen mooie gewaarde auto's met een matige reputatie op het gebied van degelijkheid OF saaie aut's met een onkreukbare reputatie op het gebied van degelijkheid. Nu? kan een vroegere BX of GS rijder die nog steeds verlangt naar praktische veelziijdigheid ineens per ongeluk in een Quashqai (hoe spel je dat eigenlijk) of Juke terecht komen?

Nog even afwachten dus tot w43. MOcht je em niet bij Pietje van Empel halen?

turbod12 zei:
Harm78 zei:
plaatselijke Citroënboer DS-lounge in Den Bosch.

Hoet moet ik mij dat eigenlijk voorstellen? Heeft Van den Berg alle Citroen activiteiten doorgedrukt naar een Bosch service echter in Deuteren en nu een ZEN werkplaats waar je smoothies kan bestellen en voetmassage krijgt terwijl je ondertussen een DS kan configureren?

:D
Die moeten we inlijsten.

De verkoper had me laatst al eens gemeld dat de DS3 voor week 43 gepland stond, dus over 2 weken. Precies in die week kom ik op donderdag terug van een tripje Duitsland en vertrek ik de zondag erna voor het werk naar Canada. Vandaag dus maar eens gemaild of hij al iets preciezer kon zijn, misschien betekende "gepland" wel dat de DS3 in die week gebouwd zou worden?

Ik kreeg een mailtje terug dat ie nieuws had, en erg goed nieuws. De auto was net binnengerold en de aflevering is nu half of eind volgende week! Hij stuurde ook meteen een paar foto's mee. Photobucket lijkt een beetje kapot te zijn, maar hopelijk komen ze hier te staan...:

Had het op Facebook al voorbij zien komen. Valt erg op zo (tu). Zeker een verbetering t.o.v. die burgerlijke Polo.

Ook leuk die gele tape onderaan de bumpert. Past mooi bij de rest van de auto. :}

Ik had m'n twijfels, maar die zijn grotendeels weg: wat een goed ding zeg!
Het valt me trouwens wel op hoe snel de DS3'en in het straatbeeld kwamen enkele jaren terug, hoe snel ze nu ook weer verdwenen zijn. Niet dat 'ie zeldzaam is, maar heel vaak zie ik ze ook weer niet meer.

Ik moet zeggen dat ik bijna nog geen DS3 met de nieuwe neus heb gezien, maar ik zie ze juist heel erg vaak nu ik erop let. Wel heel erg veel "doemaargewoondandoejealgekgenoeg"- uitvoeringen: zwart met een grijs dak of zo...

Zag vanmiddag nog een nieuwe rode. Met een omaatje 'bovenop' het stuur, gangetje van 80 km/h op de A17 waar je 130 mag...

Blijft best nog een frisse verschijning (zo'n DS3 dan, niet dat omaatje). Succes morgen met ophalen!

Heb 't gevoel dat de 'nieuwe' voornamelijk ontworpen is voor de kleuren grijs, donkergrijs, antraciet en zwart. Het chroomwerk komt bij die sprankelende kleuren toch wat beter uit de verf dan bij dit obligate geel. Toch blijft de DS 3 echt een heel leuk ding waar je vast veel plezier van gaat hebben! (tu)

..en,. lig je nu wakker vanwege de spanning voor aankomende dag? ;)

Veel plezier ermee.. jammer dat het buiten vermoedelijk wat nattig zal zijn als je hem ophaalt. Kan je gelijk zien of dat geel een beetje 'vies' gevoelig is..;)

Het weer viel uiteindelijk (vanmiddag) wel mee.. heb de kleur van jouw auto toch ook nog aan de hemel zien staan vandaag. ;)

Terug
Bovenaan