Groter dan Aygo (lees liefst richting SW) tot 20.000 km, max €15.000, benzine, tips?

autovergelijk

Net ingestapt
Hallo,

Omdat ik hier voor mezelf zoveel goede tips en informatie heb gekregen ben ik ben nieuwsgierig naar meer...

Mijn vriend heeft nu een Aygo maar hij rijdt 36.000 per jaar en mist ruimte (hij moet nu altijd wachten tot hij mijn Note mag pakken voor planken en naar de stort etc). Ook moet er een grote hond in kunnen (die zit nu op de achterbank). Hij heeft gewoon aan de garage waar hij de Aygo laat onderhouden (is tevens Toyota dealer) gevraagd of ze voor hem gaan uitkijken en wacht nu op hun telefoontje. Ik denk dat het nog even gaat duren en vind het leuk om zelf eens verder te kijken (ik durf wel bij andere garage te kopen, heb wat meer auto's al gehad dan hij maar de garage zei dat hij beter alleen Toyota kon kijken ivm betrouwbaarheid bij zoveel km).

Dit zijn zijn wensen:
Max 20.000 km (omdat hij er wel enige tijd mee wil rijden en weer wil inruilen over 4 a 5 jaar)
Benzine (ja ook met 36.000....is hij niet van af te brengen)
De prijs max 15.000
Niet ouder dan 4 a 5 jaar
Oja en graag een trekhaak, niet voor caravan maar voor fietsendrager en heeeeeeel af en toe aanhanger.
Groot genoeg maar stoerder dan Note (seniorenauto in zijn ogen)
Hij hoopt op Auris, Verso van Toyota is wel leuk qua maat maar vind hij ook te veel seniorenauto

Mijn vraag is dus, wat zou een optie kunnen zijn? (gewoon omdat ik het leuk vind om nog eens op gaspedaal etc rond te kijken en wie weet)

https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/44325313
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/44917825
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/44970666
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/44991802
https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/44988182

Een honda civic station vanaf 2014, wel heel smaak gevoelig , maar ontzettend ruim en betrouwbaar. fijn dat je goed over ons te spreken bent.

Ik zeg een Toyota Auris Hybride en de kilometereis van 20.000km laten vallen. De aandrijflijn kan zeker 3 ton mee.

maar de garage zei dat hij beter alleen Toyota kon kijken ivm betrouwbaarheid bij zoveel km

wij van WC eend adviseren... WC eend :p

met de meeste auto's gewoon prima hoge kilometerstanden kunt halen zonder gekke problemen. Voorbeelden te over. Maar als jullie je goed voelen bij toyota dan moet je daar uiteraard bij blijven.

De vraag is eigenlijk, hoe groot moet de auto zijn.

wil je een compacte station (zuinig in verbuik, lage wegenbelasting maar wel de praktische ruimte) zou je eens naar zo'n clio stationwagon kunnen kijken:

voor jullie budget koop je gewoon een auto van slechts 1 jaar oud, amper kilometers gereden, luxe, vol in de fabrieksgarantie bij een dealer; VOORBEELD
Ze staan bovendien als betrouwbaar te boek, kun je geen buil aan vallen voor jaren lang plezier.

Zoek je een wat hogere auto (gezien de voorkeur voor de Verso) en het moet stoer zijn, dan zit je aan de compacte crossover vast.

Bij Toyota hebben ze de Urban Cruiser. Leuk ding, maar het aanbod is laag.
Als jou man graag bij toyota wil blijven en liefst bij die zelfde garage zou je de garage kunnen vragen om zo'n auto over te nemen en aan jullie te verkopen. Zo loopt de garantie, verloop en alles via hen. Zeker bij jonge auto's zoals dit is dat vaak geen enkel probleem. Indirect betaal je natuurlijk wel gewoon wat marge die de garage er tussenuit pakt en eventueel transport etc.

De hierboven genoemde clio estate's zijn inderdaad ook een uitstekende optie.

De kilometerstand eis zou ik laten vallen, de Clio estate is inderdaad een hele goede optie, en zou ik zeker aanraden.

Nadelen van compacte suv's is dat ze erg gewild dus vrij duur zijn, en ze gebruiken meer brandstof. Ze hebben vaak meer gereden of zijn ouder.

Voorbeelden binnen het budget en wensen zijn Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Peugeot 2008, Fiat 500X.

alleen vind dan maar een honda civic station voor 15.000 euro met 20.000 km op de teller. Niet gevonden dus , misschien is dit iets

civic station

1280x960.jpg

Intussen wat verder gezocht en hij wil gaan kijken bij deze 2:

https://www.garagedekort.nl/occasions/detail/50085/toyota-yaris-1-5-hybrid-aspiration.html

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/skoda-fabia-combi-12-tsi-90pk-clima-trekhaak-benzine/71a119ae-d99d-4d6b-b54d-61940d9223f6/?from=zoeken&index=2&cid=9270&safemake=skoda

Ik denk dat de Yaris op jaarbasis goedkoper is want hybride en minder afschrijving (na 4 jaar en 36.000km per jaar) maar past er wel een grote hond in de kofferbak? Iemand ervaring met hond en Yaris???

De Skoda is tip van collega die groot Skodafan is en formaat en trekhaak is een grote plus.

PKvanmij zei:

https://www.garagedekort.nl/occasions/detail/50085/toyota-yaris-1-5-hybrid-aspiration.html

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/skoda-fabia-combi-12-tsi-90pk-clima-trekhaak-benzine/71a119ae-d99d-4d6b-b54d-61940d9223f6/?from=zoeken&index=2&cid=9270&safemake=skoda

Ik denk dat de Yaris op jaarbasis goedkoper is want hybride en minder afschrijving (na 4 jaar en 36.000km per jaar) maar past er wel een grote hond in de kofferbak? Iemand ervaring met hond en Yaris???

De Skoda is tip van collega die groot Skodafan is en formaat en trekhaak is een grote plus.

Yaris Hybrid trekhaak en Af en toe aanhangwagen? Ik weet uberhaubt niet of die wel kogeldruk mag hebben.

Verder weet ik niet of de 1.2 TSI nog last heeft van de bekende TSI problemen.

Ik sluit mijn aan bij de urbaincruiser van collega ascona

Auto encyclopedie zei:
Yaris Hybrid trekhaak en Af en toe aanhangwagen? Ik weet uberhaubt niet of die wel kogeldruk mag hebben.
Ook niet voor een fietsdrager of minikarretje? (wij hebben geen hybride kennis, klonk alleen wel aantrekkelijk ivm benzinekosten, dat hij geen caravan kon trekken wist ik nog net wel)

Auto encyclopedie zei:
Verder weet ik niet of de 1.2 TSI nog last heeft van de bekende TSI problemen.
Dan ga ik daar maar eens kijken wat dat inhoudt...

Bofkont zei:
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien.
Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.

Al blijft olieverbruik wel een puntje, maar dat is ook niet standaard bij elke TSI.
Kopen bij een goed adres met garantie en volledig gedocumenteerd is mijn advies (y)

Dus een TSI 2017 moet kunnen maar ik moet wel checken of hij alle beurten etc heeft gehad?

PKvanmij zei:

Deze auto's verschillen qua grootte wel behoorlijk van elkaar. De Yaris is eerder even groot als de niet-Combi Fabia (de hatchback dus).
Als je achterin een hond wilt kunnen meenemen, zou ik eerder naar een Auris TS (station) kijken dan een Yaris.

De gequote reactie van Bofkont staat hier nergens (meer). Alles van VAG zou ik laten staan uit deze jaren, de hybrides van Toyota zijn juist heel betrouwbaar.
De kilometerstand van de Skoda is nog laag, maar reken maar dat die Skoda over een aantal jaar gezien qua onderhoud flink duurder zal zijn dan een Toyota hybride.

Voor zover ik kan vinden mag een hybride Yaris geen aanhanger trekken (fietsendrager kan wel), een hybride Auris TS (model vanaf 2013) mag 345 kg trekken.
Dit is niet veel, de lichtste Boedelbak weegt al zo'n 250 kg dus veel kun je dan niet als lading meenemen.
Zeker met veel km's per jaar is zo'n hybride een fijne en goedkoop te rijden auto.

AnnoNu zei:
Alles van VAG zou ik laten staan uit deze jaren, de hybrides van Toyota zijn juist heel betrouwbaar.
Ook die van 2017?

Auris hybride zou ideaal zijn maar vinden we niet met max 40.000 km en prijs van max 15000

Meneer bofkont vloog iedereen in de haren is volgens mij ook van Autoweek verwijderd en kwam vervolgens nog paar keer terug onder een andere naam. Hij bekeek de hele autowereld door een Volkswagen bril. Dus zagen zo dat hij het was onder een andere naam.

Trouwens nog een honden tip , koop een auto die recht achteruit loopt, dan krijgt hij nooit de achterklep op zijn hoofd. Bijvoorbeeld de in zijn ogen bejaarden bak Nissan note.

Ook om over na te denken , hoe is het spring vermogen van de hond, is een wat hogere auto een probleem of springt de hond er zo in

Bij een grotere hond en b-segment auto zal ik kijken of naar een station of een hatchback waar de achterbank van verschuifbaar is.

Auto encyclopedie zei:
Trouwens nog een honden tip , koop een auto die recht achteruit loopt, dan krijgt hij nooit de achterklep op zijn hoofd. Bijvoorbeeld de in zijn ogen bejaarden bak Nissan Note.
.
precies :D

De hond springt niet zelf en weegt 32 kg, hij zet zijn poten op de rand en dan hijsen we zijn achterpoten omhoog...(Engelse Basset). En dan moeten er soms ook nog 2 tieners mee . In de Note gaat dat prima maar die wil hij echt never nooit niet.

Ik gok dat het een Yaris wordt of gewoon weer Aygo en dat de hond naar pension mag als we een weekendje gaan kamperen....

PKvanmij zei:
AnnoNu zei:
Alles van VAG zou ik laten staan uit deze jaren, de hybrides van Toyota zijn juist heel betrouwbaar.
Ook die van 2017?

Auris hybride zou ideaal zijn maar vinden we niet met max 40.000 km en prijs van max 15000
Die ga je ook niet vinden. Maar je kan prima een Skoda Fabia van 2017 kopen met een TSI motor de problemen zijn al opgelost.
Ik zou alleen wel opzoek gaan naar een Nederlandse auto, staan er zat te koop dus je hoeft niet echt een import te kiezen.
Maar achter een Yaris mag en kan geen aanhanger, je kan hoogstens een trekhaak krijgen voor een fietsendrager, maar dat is dan wel een speciale zodat je er niet alsnog een aanhanger aanhangt.

PKvanmij zei:
Ik gok dat het een Yaris wordt of gewoon weer Aygo en dat de hond naar pension mag als we een weekendje gaan kamperen....

Als hij weer voor een Aygo kiest (wat prima is natuurlijk), wat blijft er dan van het argument over, dat hij 'ruimte mist'?
Blijf dan in de huidige Aygo rijden, die kan nog tig jaren mee.

speedtouch zei:
PKvanmij zei:

Als hij weer voor een Aygo kiest (wat prima is natuurlijk), wat blijft er dan van het argument over, dat hij 'ruimte mist'?

Sluit ik me bij aan, daarnaast is de Yaris er ook zonder hybride, die mag wel een kleine kar trekken. Een Yaris 1.3 is zoveel meer auto dan een Aygo, maar volgens mij zitten tieners en hond nog steeds opgevouwen tijdens vakantie tripjes

Auto encyclopedie zei:
speedtouch zei:
PKvanmij zei:

Sluit ik me bij aan, daarnaast is de Yaris er ook zonder hybride, die mag wel een kleine kar trekken. Een Yaris 1.3 is zoveel meer auto dan een Aygo, maar volgens mij zitten tieners en hond nog steeds opgevouwen tijdens vakantie tripjes
Dat vind ik dus ook, ik zeg gewoon geld uitgeven en aan gemak denken dat je zelf eens naar de Praxis of de stort kan.
De Aygo wil hij sowieso ruilen omdat hij anders helemaal geen inruilwaarde meer heeft (maar dan kan je wel langer sparen denk ik dan)

Maar ik geef alle info die ik hier lees door en we zien het wel weer.

PKvanmij zei:
De Aygo wil hij sowieso ruilen omdat hij anders helemaal geen inruilwaarde meer heeft (maar dan kan je wel langer sparen denk ik dan)

Hoeveel km's heeft de Aygo nu en van welk jaar is hij?
Als hij dan toch blijkbaar voor een andere auto kiest, kies dan inderdaad voor een ruimere auto.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/verso-s/45081814

speedtouch zei:
PKvanmij zei:

Hoeveel km's heeft de Aygo nu en van welk jaar is hij?
Als hij dan toch blijkbaar voor een andere auto kiest, kies dan inderdaad voor een ruimere auto.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/verso-s/45081814

Bijna 148.000, moet binnenkort grote beurt en nieuwe winterbanden.
Verso vind hij voor senioren en dat is hij nog niet.

PKvanmij zei:
Bijna 148.000, moet binnenkort grote beurt en nieuwe winterbanden.
Verso vind hij voor senioren en dat is hij nog niet.

Het is de Verso S oftewel Small. Ik zie het verband met senioren niet, maar wel met ruimte, die hij zocht.

De verso s , is denk ik in 1 adem te noemen met de Nissan Note en de 5 Deurs Mitsubishi Colt en de Renault modus.

@pk van mij, ik ben wel benieuwd wat je vriend van de Toyota urban Cruiser vind wat een collega forumer mee aan kwam zetten.

Auto encyclopedie zei:
De verso s , is denk ik in 1 adem te noemen met de Nissan Note en de 5 Deurs Mitsubishi Colt en de Renault modus.

@pk van mij, ik ben wel benieuwd wat je vriend van de Toyota urban Cruiser vind wat een collega forumer mee aan kwam zetten.

De Urban Cruiser vind hij wel leuk.

De Yaris vind hij geen bejaardenauto.

De logica kan ik ook niet altijd volgen maar ik dacht dat aan mijn vrouw zijn lag :LOL:

De Urban Cruiser kon hij niet vinden in zijn prijsklasse en max km. Hij wil echt geen auto van ouder dan 2015 en liefst nog jonger, echt max. 40.000 km en liever minder dan € 15.000

Is deze ruim genoeg?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/45700449
of deze:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c3/44092462

klopt de urbancruiser is tot 2014 geleverd in Nederland.

Ik heb hier 1 uit 2014 gevonden en staat ook nog bij een officiële Toyota dealer te koop, ik zou zeggen komt niet op een jaartje aan toch? Mijn forum collega's kunnen nooit zo goed tegen als ik teveel richting geef.

urbancruiser 2014

1280x960.jpg

@pk van mij.

Dat je de logica kwijt bent dat ligt aan het merk Toyota.

De voorganger van de verso s is namelijk de yaris verso , dat is totaal een andere auto , maar de overeenkomst is dat ze in het b-segement zitten en of ruimer zijn dan de gewone yaris of dat je er hoger in zit.

De voorganger van de gewone verso is de toyota corrola verso en volgens mij was de eerste toyota verso gewoon een facelift van de corrola verso , zoals ik het kan overzien , was er vanaf 2009 een compleet nieuw model toyota verso.

Bij de gewone verso is er duidelijk sprake van een opvolger uit het zelfde segement

Bij de verso is zijn de verschillen veel groter.

De verso s is er ook nog als subaru trezia en is er in nederland ook voor als je diesel wil rijden, in duitsland had je de verso s ook in diesel. Detail is dat de diesel automaat een semi automaat heeft en de benzine een cvt bak.

Eigenlijk zie ik de Verso S(mall) als opvolger van:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/yaris-verso/44896816

speedtouch zei:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/urban-cruiser/41473381

hmmm helemaal vergeten te kijken bij die van mij hoeveel die gelopen heeft :) , maar ja de 1.3 zit in zoveel producten van toyota en daihatsu en ze staan bij bosjes te koop met 250.000 km of meer dus tja

De voorganger van de gewone verso is de toyota corrola verso en volgens mij was de eerste toyota verso gewoon een facelift van de corrola verso , zoals ik het kan overzien , was er vanaf 2009 een compleet nieuw model toyota verso.
Niet helemaal. Vanaf 2002 ongeveer had je al een Corolla Verso. Rond 2005 kwam het model met de hogere taillelijn en de heldere achterlichten. Die is na de facelift inderdaad gewoon Verso gaan heten. Daarna kwam daarvan het nieuwe model met de centraal geplaatste tellers.

Barri zei:
Niet helemaal. Vanaf 2002 ongeveer had je al een Corolla Verso. Rond 2005 kwam het model met de hogere taillelijn en de heldere achterlichten. Die is na de facelift inderdaad gewoon Verso gaan heten. Daarna kwam daarvan het nieuwe model met de centraal geplaatste tellers.

Dus als ik je goed begrijp is die van rond 2004/2005 een compleet nieuw model en geen facelift van die van 2002? Maar dan is de eerste wel heel kort in productie geweest als 2004/2005 niet eens een facelift is maar compleet nieuw model.

nu nog ff een bruggetje van de verso s naar de subaru trezia en het hele b-segment van subaru ontleden van eigen modellen naar 4x4 modellen van suzuki en toen naar 2wd Daihatsu en toyota en nu helemaal niks in het b-segment.

:D topic kan gesloten
proefrit gemaakt in Skoda Fabia combi en Toyota Yaris Hybrid, beide 2017 en 30.000 op teller.
Skoda was geweldig ruim maar afgewogen op hoe vaak de ruimte echt nodig is etc etc en de veel hogere Wow fijne auto-ervaring bij de Toyota is het de Toyota geworden

Terug
Bovenaan