Grote kofferbak

frank 3162775

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Woj zoeken een nieuwe auto alleen zijn er wat beperkingen in de zoekopdracht.

Wij hebben nu een Ford c-max. Maar als onze hond erin gaat is de kofferbak al snel gevuld.
Wij zoeken dus naar een auto met een gigantische kofferbak waar niet alleen op een helft de hond in kan maar ook de spullen voor op vakantie te gaan. En ja we hebben ook een mega dakkoffer. O en ook nog 2 kinderen.

Ik vindt wel overal het volume maar helaas niet de lengte en diepte.

We pakken bij voorkeur een diesel of lpg. Niet meer dan 200 dkm op de klok en ergens tot 10.000 euro. Ik was aan het denken aan een BMW 5 touring, e klasse, of iets anders in die richting.

Hoe groter hoe beter. En ja we hebben aan een Vito bus gedacht maar ik wil er ook dagelijks lekker mee kunnen rijden en niet in een bus zitten.

Wie o wie weet welke auto de diepste bagageruimte heeft.

Bij voorbaat dank.

Geen 5 serie. Wel E klasse, mondeo, V70, insignia, superb. Met jou bugdget: Check insignia en mondeo.

Een C-Max is achterin toch niet echt klein. Welke maten denk je aan? Ik zou zeggen: een dubbele cabine Transporter, Transit of Vito.

Misschien eens een Skoda Superb Break gaan bekijken.
Binnen jouw vereisten van budget en kilometerstand staan enkele schitterend uitgeruste diesels te koop.
Wellicht ruimer dan 5 of E, en zeker goedkoper om mee te rijden.

12880.jpg

De Renault Espace heeft een enorme kofferbak van 680 liter.

Ter vergelijking een Mercedes E heeft een kofferbak van 640 liter en de BMW 5 heeft een kofferbak van 570 liter.

Andere auto's met een grote kofferbak zijn bijvoorbeeld de Peugeot 5008 780 liter, skoda Superb 660 liter, Renault Talisman 572 liter, Dacia Logan 573 liter, Dacia Lodgy 827 liter.

Een Ford Focus vanaf 2018 heeft ook een hele grote kofferbak met 608 liter.

Ik zie nu pas dat het budget laag is, veel van deze voorbeelden zijn dan helaas niet mogelijk.

Kijk gewoon naar een grote stationcar als een Ford Mondeo of iets dergelijks, of een MPV als de Citroën C4 Grand Picasso, Renault Grand Scenic of iets dergelijks.

Als de Ford de rest van het jaar voldoet en nog een poosje meekan zou ik een trekhaak overwegen en een aanhanger huren.

Barri zei:
Een C-Max is achterin toch niet echt klein. Welke maten denk je aan? Ik zou zeggen: een dubbele cabine Transporter, Transit of Vito.

Wil geen bus. En een c-max gaat veel de hoogte in. In verhouding is de kofferbak kleiner dan de mondelinge die ik had. Ik houdt er ook niet van om 800 km te rijden met geen zicht door de achter ruit.

Mvg frank

Een mercedes E is dan een goede keuze. Nog ruimer dan een 5 serie. Comfortabel, prima kwaliteit. Maar weegt ook het nodige en zijn ook niet de goedkoopste qua onderhoud. Geen idee of dat een bezwaar is.

De andere keuze is hierboven genoemd, de Skoda Suberb. Veel groter ga je niet vinden in de vorm van stationwagon.

Heel iets kleiner denk ik dan de superB maar nog steeds een grote bak, en een moderne jonge auto en 'veel voor je geld' en prima kwaliteit

Renault Talisman handbak
Renault Talisman automaat

frank 3162775 zei:
Ik houdt er ook niet van om 800 km te rijden met geen zicht door de achter ruit.
Mvg frank

Daarom hebben de meeste auto's ook een voorruit om doorheen te kijken :LOL:
Een aanhanger is relatief smal dus kan je mbv zijspiegels genoeg zien; als je plek hebt zou ik er dan trouwens gewoon 1 kopen (voor rond de €600-800 ben je al klaar en kan je de hele zooi meenemen). En bedenk dat zo'n nieuwe aanhanger minder kost dan een gemiddelde reparatie van een BMW/Mercedes/Audi......
Het nadeel v/e Supernb is dat in jouw prijsklasse het oudere model valt en dat die relatief smal is (tis in weze een verlengde Octavia), ook zijn de VAG-diesels uit die periode nou niet bepaald zonder ellende....
Bedenk ook: hond + bagage in 1 ruimte: afhankelijk waar de hond zit grote kans dat die bij optrekken/afremmen/bochtenwerk geplet wordt....

@frank hebben juliie een gran c-max nu of de gewone? Anders de gran c-max

Honda accoord is ook een slagschip, maar al wel oud
"Honda Accord Tourer 2.0i Comfort prijzen en specificaties" https://www.autoweek.nl/auto/39890/honda-accord-tourer-20i-comfort/

FW Ta 183 Huckebein I zei:
frank 3162775 zei:
Ik houdt er ook niet van om 800 km te rijden met geen zicht door de achter ruit.
Mvg frank

Een aanhanger is relatief smal dus kan je mbv zijspiegels genoeg zien; als je plek hebt zou ik er dan trouwens gewoon 1 kopen (voor rond de €600-800 ben je al klaar en kan je de hele zooi meenemen). En bedenk dat zo'n nieuwe aanhanger minder kost dan een gemiddelde reparatie van een BMW/Mercedes/Audi......
Het nadeel v/e Supernb is dat in jouw prijsklasse het oudere model valt en dat die relatief smal is (tis in weze een verlengde Octavia), ook zijn de VAG-diesels uit die periode nou niet bepaald zonder ellende....
Bedenk ook: hond + bagage in 1 ruimte: afhankelijk waar de hond zit grote kans dat die bij optrekken/afremmen/bochtenwerk geplet wordt....
Bagage kan je wel vast zetten, ik ben afgelopen jaar ook op vakantie gegaan met hond + bagage achterin. Gewoon alles netjes vastgezet met spanbanden, de haken zitten niet voor niets in de bagageruimte.

E klasse, km stand als gauw tegen 2 ton. Is voor die auto's geen probleem.

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/142318318/Android?s=13-13-1-1-1-12

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/140281331/Android?s=13-13-1-1-1-10

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/142255750/Android?s=13-13-1-1-1-5

Skoda Superb zie je vaak met de 1.6 diesel, weet niet of die sterk genoeg is voor de auto.

AutoMaat1 zei:
Als de Ford de rest van het jaar voldoet en nog een poosje meekan zou ik een trekhaak overwegen en een aanhanger huren.

Haha... nee sorry wil echt niet met 80 km per uur naar Oostenrijk toe.. dus geen aanhanger.

De oplossing staat hier om de hoek, met lpg inbouw zal het net lukken met je budget:
https://wolfauto.nl/?page_id=2008

Peugeot 308sw? 610 liter kofferbak. Niet de ruimste op de achterbank, maar weet niet hoe groot jouw kinderen zijn.
Binnen jouw budget behoorlijk jonge exemplaren te vinden nu de diesels massaal uit de lease komen.

Verder zijn de meeste opties al genoemd. Zelf zie ik voor die enkele lange rit per jaar het bezwaar van geen zicht door de achterruit niet zo.
Ik rijd best veel met de caravan. Uit gewoonte kijk ik ook dan nog vaak in de binnenspiegel, maar via de 2 buitenste kun je toch ook voldoende zien...

Ik zou met €10k budget toch eens serieus overwegen of je die vakantie niet anders kan oplossen. Koffers vooruit sturen, enkele personen met het vliegtuig of trein of toch een (lage) aanhanger. Voor €80 verstuur je 80 kilo in 2 grote pakketten. Voor €250 verstuur je een hele pallet naar Oostenrijk.

Een grotere auto kost serieus geld en ja een E-klasse kan makkelijk 5 ton rijden, maar elke reparatie kan flink in de papieren lopen, denk bijvoorbeeld aan luchtvering, dure banden, etcetera. Brandstof, mrb plus verzekering is ook snel €1000 per jaar meer dan een C-max.

Komt V0RQ weer met zijn goedkope maar gebruiks onvriendelijke tips (no offense)

OT Als een diesel aan de orde is zou ik in DL voor een jong gebruikte superb gaan shoppen. Daar heb je gewoon een 2.0 TDI van het laatste model voor onder de 10k. Ruimer en nieuwer ga je ze niet vinden.

B Hoogland zei:

OT Als een diesel aan de orde is zou ik in DL voor een jong gebruikte superb gaan shoppen. Daar heb je gewoon een 2.0 TDI van het laatste model voor onder de 10k. Ruimer en nieuwer ga je ze niet vinden.
Hij heeft echter wel gelijk: maar goed zolang de corona crisis voortduurt, is reizen toch niet aangeraden. Hele volksstammen hebben een grote auto, waarvan de bagageruimte maar 1x per jaar volledig benut wordt op reis naar Zuid-Frankrijk. Je kunt bijvoorbeeld ook reiscompacte babywagens meenemen, inplaats een model dat de halve kofferbak inbeslag neemt.

Ik heb het topic trouwens voor de rest niet gelezen. Maar je betaald wel het hele jaar hogere wegenbelasting, verzekering en meer brandstof. En dat voor die ene keer naar Zuid-Frankrijk in de zomer.

FW Ta 183 Huckebein I zei:
frank 3162775 zei:
Mvg frank

Zoiets kan dan ook handig zijn tegen het pletten van een hond.

Zunigrijje zei:
B Hoogland zei:

Hij heeft echter wel gelijk: maar goed zolang de corona crisis voortduurt, is reizen toch niet aangeraden. Hele volksstammen hebben een grote auto, waarvan de bagageruimte maar 1x per jaar volledig benut wordt op reis naar Zuid-Frankrijk. Je kunt bijvoorbeeld ook reiscompacte babywagens meenemen, inplaats een model dat de halve kofferbak inbeslag neemt.

Ik heb het topic trouwens voor de rest niet gelezen. Maar je betaald wel het hele jaar hogere wegenbelasting, verzekering en meer brandstof. En dat voor die ene keer naar Zuid-Frankrijk in de zomer.
Nou... als je het hebt blijkt het toch ook wel handig voor
- De bouwmarkt
- De Ikea
- Die oude kast naar de vuilstort
- Dat familieweekend
- tuincentrum

Kan het goedkoper? Vast wel. Maar je trakteerd jezelf wel op een boel gebruiksgemak.

Arjee zei:
Zunigrijje zei:
B Hoogland zei:

- De bouwmarkt
- De Ikea
- Dat familieweekend
- tuincentrum

Kan het goedkoper? Vast wel. Maar je trakteerd jezelf wel op een boel gebruiksgemak.
Ik ben eergisteren bij de IKEA geweest met mijn Suzuki Celerio: alles paste prima in de auto, inclusief baby in een Maxi-Cosi op de achterbank welke tweederde ingeklapt kan worden. Als de lading dan eens wat groter is, mag je het een meter laten uitsteken ( vuilstort ).

Je vergeet dat bij de meeste auto's de kofferbak ruimte, flink groter is wanneer je de bank inklapt. Dan heb je plotseling meer dan 1000 liter.

Zunigrijje zei:
Arjee zei:
Zunigrijje zei:
B Hoogland zei:

- De bouwmarkt
- De Ikea
- Dat familieweekend
- tuincentrum

Ik ben eergisteren bij de IKEA geweest met mijn Suzuki Celerio: alles paste prima in de auto, inclusief baby in een Maxi-Cosi op de achterbank welke tweederde ingeklapt kan worden. Als de lading dan eens wat groter is, mag je het een meter laten uitsteken ( vuilstort ).

Je vergeet dat bij de meeste auto's de kofferbak ruimte, flink groter is wanneer je de bank inklapt. Dan heb je plotseling meer dan 1000 liter.

Nee hoor, weet ik heel goed. En bij een full size station heb je dan ineens een laadlengte tot 3 meter als de rechter voorstoel ook plat kan. En een inhoud van 1600 liter+. Zoals ik al zei, ja je kunt zonder als je creatief bent. Maar soms wil je gewoon samen een nieuwe kast uitzoeken bij de ikea. Dan moet ik mijn 2 kinderen van 1 en 3 meenemen. En dan kan de bank dus niet plat (tuurlijk, dan kunnen opa en oma wel opassen. Maar dan moet je dat dus weer regelen. Minder makkelijk dus).

Zunigrijje zei:
B Hoogland zei:

De Topic starter rijdt nu in een Ford c-max wat ook geen lichte jongen is. Daarnaast moet ik er niet aan denken om al dat gereis van goederen of personen te moeten regelen voor een vakantie wat bedoeld is ter ontspanning. Je wilt gewoon je auto vol kunnen gooien en rijden.

Auto encyclopedie zei:
Veel ruimte is elke dag weer een cadeautje en komt vaker van pas, dan alleen de vakantie.
Helemaal mee eens. Ik had een BMW 420 voor relatief weinig kunnen kopen met de optie een X6 te lenen als ik meer ruimte nodig zou hebben. Maar ben toch erg blij dat ik zelf een station heb. Het spontaan ruimte kunnen gebruiken is toch wel erg prettig in plaats van eerst een grotere auto te moeten ophalen.
Spontaan met kinderen en hond onderweg, geen probleem. Even een fiets of een skelter ergens ophalen met de kinderen er bij, past allemaal.

Wil je groot en geen bus, is de Sharan eigenlijk onverslaanbaar. Als diesel zeker wel onder de 10k te vinden.

Auto encyclopedie zei:
@ b hoogland ds plug-in valt tegen qua ruimte

Ik denk dat je iets in de war haalt, deze heb ik nooit genoemd. Plug ins vallen meestal tegen. De accu neemt natuurlijk aardig wat ruimte in.

Denk eens aan een Amerikaan.
Chevrolet Tahoe,Ford Explorer,of de Jeep Cherokee.
Enorme kofferruimte (mansbreed) en omdat ze niet geliefd zijn
vaak relatief goedkoop in aanschaf.
Zoals alle grote auto’s wel zorgen voor voldoende onderhoudsbudget.

haarr zei:
Maar je rijdt wel het hele jaar heerlijk in een e klasse.

Absoluut! En inderdaad een lekker grote bak kan ik iedereen aanraden. Als iemand met gezin en hond en autovakanties naar Oostenrijk €10k heeft te besteden dan schat ik zomaar in dat de €4000 aan vaste lasten per jaar wat pittig valt.
En je kan een hele lijst met vuilstortplaatsen, ikea's en tuincentra opschrijven, maar als dat voor 10 maal €40 bezorg- of ophaalkosten kan dan blijft je auto ook nog eens netjes.

Jammer dat TS verder nergens op reageert behalve 2 opties afkraken.
Zijn inmiddels genoeg goede voorbeelden genoemd denk ik.

Ik snap dat die hond wat ruimte nodig heeft maar als je ook een mega dakkoffer hebt is die enorme kofferbak toch niet zo'n must?
Wat moet er allemaal mee op vakantie dat je zoveel ruimte nodig hebt?
Ik sta er regelmatig van te kijken wat mensen allemaal voor overbodige meuk meeslepen op reis

308HDI zei:
Ik sta er regelmatig van te kijken wat mensen allemaal voor overbodige meuk meeslepen op reis

Een reactie van TS zou idd leuk zijn.
Je laatste zinnen vind ik echter een beetje flauw. Iedereen mag toch lekker zelf bepalen wat hij/zij meeneemt op vakantie? Wat jij overbodig vindt, vindt een ander zeer nuttig.

Terugkoppelend naar de vraag TS: hij wil een grote kofferbak, dus dat sommige mensen voldoende hebben aan een kleine kofferbak is geen punt van discussie

J 79 zei:
308HDI zei:

Je laatste zinnen vind ik echter een beetje flauw. Iedereen mag toch lekker zelf bepalen wat hij/zij meeneemt op vakantie? Wat jij overbodig vindt, vindt een ander zeer nuttig.
Stel je voor mensen hebben een mening....

Zunigrijje zei:
J 79 zei:
308HDI zei:

Stel je voor mensen hebben een mening....

Je kunt ook een mening hebben zonder direct veroordelend te zijn.....

Er wordt hier gevraagd over een auto met een grote kofferbak. Iemand wil een grote auto/auto met een grote kofferbak. Vervolgens gaan mensen hier reageren waarom er überhaupt een groter kofferbak moet komen of dat mensen veel te veel meenemen op vakantie. Prima om een eigen mening te hebben hierover, maar dat is toch niet relevant voor TS?

Is het ruimtegebrek structureel of incidenteel?
Als uw huidige auto nog voldoet zou u ook een aanhangwagen evt met een huidje kunnen aanschaffen. Voor ons is het de ideale oplossing voor de vakanties .

Je kunt ook gewoon voor de vakantie (en een enkele ander keer) een grote auto huren. Kost ook niet de hele wereld. Tenzij je eigenlijk graag het hele jaar in een grote auto wilt rijden. Koop een Chrysler Grand Voyager, plenty ruimte.

Haha we komen er wel.

De diesels worden het wwrschijnlijk niet meer. Vanwege het feit dat je straks nergens meer welkom bent.

Aangezien mijn vrouwlief ook wat wilt zal het geen ford Explorer worden of iets in die trend.
Het oog valt nu richting mondeo, cmax maar dan wel met minimaal één 2.3l blok. En dan ombouwen laten naar gas.

Ik rij op een jaar minimaal 25.000 kilometer.

2de optie is een bus kopen. Ombouwen naar camper voor de belasting. En dan een kleine auto erbij die wel wat vermogen heeft voor de dagelijkse fun factor. (Semi oldtimer achtig)

Maar wel allemaal bedankt voor het meedenken.

Haha we komen er wel.

De diesels worden het wwrschijnlijk niet meer. Vanwege het feit dat je straks nergens meer welkom bent.

Aangezien mijn vrouwlief ook wat wilt zal het geen ford Explorer worden of iets in die trend.
Het oog valt nu richting mondeo, cmax maar dan wel met minimaal één 2.3l blok. En dan ombouwen laten naar gas.

Ik rij op een jaar minimaal 25.000 kilometer.

2de optie is een bus kopen. Ombouwen naar camper voor de belasting. En dan een kleine auto erbij die wel wat vermogen heeft voor de dagelijkse fun factor. (Semi oldtimer achtig)

Maar wel allemaal bedankt voor het meedenken.

Bijzonder... je hebt een C-max. Die is te klein. Krijgt hier allemaal adviezen voor wat meer ruimte, maar overweegt nu toch weer een C-max?

Liggen de prioriteiten nu ineens alleen bij een grote motor in plaats van een grote kofferbak?

Een grotere motor staat los van de grootte van de bagageruimte.
Dat is hier waarschijnlijk niet vermeld omdat iedereen dacht dat je dat wist.

Hmm, je wilt af van je C-max ivm beperkte kofferbak ruimte, maar kiest nu wel voor een andere C-max.....
Wat was nu ook alweer je vraag om dit topic te starten?

Terug
Bovenaan