Grote gezinsauto, liefst SUV, met een goeie zit

Nee, want de nette catalogus waarde is dan te hoog.
En daar gaat het om. Onze belastingdienst is nu eenmaal erg vervelend op dat gebied.

500 E zei:
Discovery 4. Dan heb je alles wat nodig is en je houdt van je budget zoveel over dat je tot in lengte van jaren de MRB kunt ophoesten.

Vorige bericht was een reactie op dit bericht.

Jochem zei:
[size=x-large]Nou, ik heb toch een heuse discussie veroorzaakt hier.[/size]

Beste mensen mijn dank nogmaals voor ieders toevoeging. Het is een moeilijke keuze, aangezien de droomauto per definitief niet haalbaar is binnen budget, dus ik lever altijd ergens in.

Ik waardeer ieders mening, maar zoals al door meerdere gezegd is het toch heel persoonlijk. Zo ook te zien in de discussie over de XC90 hierboven. Niet iedereen zoekt hetzelfde in een auto immers. Voor een is iets een prima optie, terwijl een ander er niet aan moet denken. Niks mis mee toch ?

Even specifiek wat reacties:
XC90 Youngtimer
Ik heb 2 verschillende XC90 Youngtimers gereden in deze zoektocht. Met een km stand van resp. 80kkm en 140kkm. Beide met NAP. De beste van deze set was inderdaad al aardig doorgezeten, en ondanks dat de auto zelf aanvoelt als een auto van een paar jaar jonger, is het toch een te grote stap terug voor mij.
Ik wil een auto waar ik zeker een 150k tot 200kkm mee ga rijden. Dat zie ik beide XC90's niet meer doen zonder significant onderhoud ( remmen waren op in beide bijvoorbeeld ).

Levertijd
Beste mns afd AE en D . Ja levertijd is absoluut een factor. Om die reden is de Peugeot afgevallen. Vroegste levertijd was over 5 a 6 maanden, zeker als ik AGR stoelen wil.

Yougtimers algemeen
De XC90 youngtimers kwamen voor mijn gevoel het dichtst bij de wens, en aangezien die afvielen heb ik het Youngtimer idee ook laten vallen. Occasion heeft geen zin als het geen Youngtimer is, dus dan wordt het automatisch compleet nieuw.

De uiteindelijke keuze
Ik heb er al naar gehint, maar de Kodiaq is het uiteindelijk toch geworden. Ik zit momenteel in het proces van tekenen van contracten en het financiele stukje rond te krijgen.
Om specifiek te zijn is het een Skoda Kodiaq 1.5TSI met 7 traps DSG. Business editions met alle pakketen die je kunt kiezen. Enige wat ik mis is een virtual cockpit, maar de enige voorraadauto die dat had EN de andere wensen was een Sportline Business met nogal oncomfortabele (voor mij ) sportstoelen.

Nog niet 100% rond dus, maar als alles goed komt heb ik 'm volgende week donderdag.

En dan zal ik nog even wat foto's posten :cool:

De kogel is wat u betreft, beste Jochem, dus door de kerk. Goed besluit. Laten we hopen dat alles rondkomt.
Proficiat met de snelle beslissing en succes met de spoedige levering.

Graag meegedacht. Ben benieuwd naar de foto's!

mvrgr, m'ns

PSssst, Jochem, de "discussie" hoeft u zich niet aan te trekken.
Die heeft niet uw vraag ontketend. Onaangenaamheden al deze kennen we reeds uit veel voorgaande topics, helaas.

.

Terug
Bovenaan