Grote diesel gezocht

A

Anoniem

Guest
Beste,

Momenteel rijd ik een Volvo V50 uit 2008 (230k). Jarenlang met veel plezier in gereden, maar ik merk dat de lage instap van de auto me steeds meer tegen gaat staan. Nu rijd ik 30k+ per jaar dus ben ik me aan het oriënteren op een wat hogere/grotere diesel auto.

Mijn budget is +/- 10k. De auto mag best wat gelopen hebben, dat is geen probleem.

Nu kwam ik zelf op een XC90/Touareg (bj beide ronde 2009, KM stand beide rond 250k) uit, maar ik schrik een beetje van het 'gat' qua wegenbelasting in vergelijking met mijn huidige auto. Ik zou dan van 80 euro naar 230 euro per maand gaan. Nu heb ik zelf niet bijzonder veel kaas gegeten van auto's dus ik hoop dat jullie nog andere suggesties hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ja daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.. Misschien moet ik die dan maar definitief uit mijn hoofd zetten..

Dan kun je beter voor een mpv als een vw touran gaan, bij de touran wel checken dat je de 2.0 tdi neemt met commonrail ipv de pompverstuiver.

Een vw tiguan is ook goedkoper in de wegenbelasting maar stevig aan de prijs.

Er zijn inderdaad veel leuke MPVs op de markt (geweest), ik begrijp die obsessie voor SUVs niet.
Ford Galaxy, S-Max, Espace of een maatje kleiner: de C4 Picasso, de laatste versie van de Scenic: allemaal mooi ontworpen wagens met een hogere instap, daar laat ik met plezier een SUV voorstel staan.

Een BMW X3 is wat lichter
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/145647538/Android?s=71-50-5-5-1-16&portals_amount=4&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Is dit een optie?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-3008-1-6-e-hdi-blue-lease-executive-trekhaak-navi-bluet-diesel-zwart-55d78240-0165-4199-a729-9a97edc39002?source=list_searchresults&cldtidx=9&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Nick 3321427 zei:
Goede optie, zal eens kijken!

Automaat of handbak

Op onderstaande van AK 2 wil ik nog de ASX tippen, maar weet niet hoe de 1.8 diesel van Mitsubishi verder is. https://www.gaspedaal.nl/mitsubishi/asx/diesel?pmax=10000&srt=df-a

later kreeg die een 1.6 van psa/ford maar daar is er maar 1 van te koop en aardig boven je budget

De XC90 en Touareg zijn hele dure auto's om te rijden.

Deze hogere diesel auto's zijn denk ik zeker aantrekkelijk, en hebben goede en betrouwbare techniek, en zijn tegen redelijke kosten op de weg te houden.

Bijvoorbeeld: Nissan Qashqai, Nissan X Trail, Ford (Grand) C Max, Renault (Grand) Scenic, Renault Kadjar, Dacia Duster, Dacia Lodgy.

XC90 duur in onderhoud? Ik rij een XC90 V8 op LPG. Inmiddels 100.000 km verder, alleen slijtage delen. Niets duurder dan alle andere auto's die hier de revue zijn gepasseerd. Gaat er niet om welke auto je kiest, veel belangrijker is hoe goed die onderhouden is gewest. Kies voor aantoonbaar onderhoud (serviceboekje is leuk, maar het gaat om de begeleidende facturen). Heeft de auto een automaat, is die al gespoeld geweest? En uiteraard een aankoopkeuring laten uitvoeren, dan kun je verdraaien km stand uitsluiten en heel aardig beeld van de staat van het onderhoud verkrijgen.

Chevrolet Orlando? Zwaar ondergewaardeerd en deelt elementen met de Opel Zafira, maar dieselblok met 163 pk is van Chevrolet zelf. Weegt 1630 kilo. Kun je bij mij winterbanden ophalen voor een leuke prijs. :)

Terug
Bovenaan