Tja, op basis van de Golf 1, 3 en 6 zijn cabrio's gebouwd. van die laatste 2 zijn er dan weer versies die met wat cosmetische trucjes dan weer op een 4 of 7 lijken.
Maar als ik de bouwjaren zie de je noemt gaat jouw interesse naar een golf 4? (ook wel 3.5 of restyle genoemd)
Mijn vrouw rijdt er ook zo een (een '99 1.8 Highline)
Onze kap is een jaar of 10 geleden vervangen, er zitten wat vlekken in maar verder ziet hij er nog goed uit en is nog perfect waterdicht.
Ik heb al wel heel wat te stellen gehad met de hyraulische kapbediening, dus als je het geen punt vind de kap handmatig te openen en sluiten zou ik niet voor een hydraulische gaan. Verder is en blijft het onderhuids natuurlijk een golf 3 uit 1991 qua techniek.
Ook moet je er rekening mee houden dat plaatwerk aan de voorzijde uniek is voor de 4 cabrio, onderdelen zijn dus lastig verkrijgbaar en duur!
De onderzijde van het voorspatbord is wat gevoelig voor roest, dus daar zou ik zeker op letten.
Een echte Golf 3 cabrio is technisch praktisch het zelfde, maar een stuk eenvoudiger en goedkoper in goede staat te houden.