Golf cabrio

A

Anoniem

Guest
Heeft er iemand ervaring met het kopen van een golf cabrio? Mn vriendin wilt er eentje halen en wil weten of dat hele dak wel deugt van die cabrio's en welk bouwjaar goed lijkt.
Zelf dacht ik gewoon aan die 2.0 sport cabrio want ze zijn allemaal toch ongeveer even duur van bouwjaar 1997 tot 2001, of zit ik fout?
 
De softtop moet vroeg of laat een keer vervangen worden. Belangrijk dus dat dit (recent) gedaan is, bij voorkeur stof en geen vinyl. Dat lijkt me belangrijker dan het bouwjaar. Dit type kwam pas vanaf 1998 dacht ik overigens?
 
Tja, op basis van de Golf 1, 3 en 6 zijn cabrio's gebouwd. van die laatste 2 zijn er dan weer versies die met wat cosmetische trucjes dan weer op een 4 of 7 lijken.
Maar als ik de bouwjaren zie de je noemt gaat jouw interesse naar een golf 4? (ook wel 3.5 of restyle genoemd)
Mijn vrouw rijdt er ook zo een (een '99 1.8 Highline)
Onze kap is een jaar of 10 geleden vervangen, er zitten wat vlekken in maar verder ziet hij er nog goed uit en is nog perfect waterdicht.
Ik heb al wel heel wat te stellen gehad met de hyraulische kapbediening, dus als je het geen punt vind de kap handmatig te openen en sluiten zou ik niet voor een hydraulische gaan. Verder is en blijft het onderhuids natuurlijk een golf 3 uit 1991 qua techniek.
Ook moet je er rekening mee houden dat plaatwerk aan de voorzijde uniek is voor de 4 cabrio, onderdelen zijn dus lastig verkrijgbaar en duur!
De onderzijde van het voorspatbord is wat gevoelig voor roest, dus daar zou ik zeker op letten.
Een echte Golf 3 cabrio is technisch praktisch het zelfde, maar een stuk eenvoudiger en goedkoper in goede staat te houden.
 
Total Loss zei:
Na "wilt er eentje halen" ben ik afgehaakt. :rolleyes:

Ja, krommetenen taalgebruik.

Maargoed,

Kijk eens naar een Opel 'G' Astra Cabriolet. Veel stijver en meer solide dan de antieke Golf, rijdt veel beter. Wat mij betreft ook mooier. Deze kosten ook niet veel meer.
Maar ze hebben een ingewikkelde hydraulische kap, die je niet ff handmatig kunt bedienen (kan wel en is een ramp met een steeksleuteltje).
 
De Golf 4 cabrio is onderhuids eigenlijk een Golf 3, dus al een hele oude auto.
De Golf 3 stond bekend om zijn roestvorming en matige kwaliteit, met name onder de plastic kappen bij de dorpels en bij de voorspartborden kun je heel veel roest tegen komen. Kijk of de cabrioletkap in goede staat is, goed functioneert en nergens lekt, lekkage zorgt voor nog meer ellende.

Het beste kun je een binnenslaper zoeken. Kijk ook bij de concurentie zoals bv de Peugeot 306 of 206, die roesten meestal veel minder.
 
Heb afgelopen voorjaar rond gekeken voor een betaalbare cabrio als 3e auto. Voorkeur ging uit naar de renault megane, volkswagen golf en peugeot 306. De meeste golfjes die ik gezien heb(prijsklassen 1000-1500) waren nagenoeg allemaal rot in de voorste wielkasten. De proefrit met de megane viel enorm tegen en de beenruimte achter was om te huilen. Daarna met een 306 cabrio gereden met 282k op de klok en die is het geworden, reed zoveel fijner en strakker dan de megane.

Er zit veel rommel tussen de golfjes, gepimpte slecht onderhouden auto's met dubieuze onderhouds historie. goed opletten dus.
 
@mike Dus je zoekt een erg oude relatief complexe auto voor het budget van een goedkope elektrische fiets en gaat dan mopperen over dat er rommel tussen zat? Joh. ;)
 
Terug
Bovenaan