Golf 7 Hoe makkelijk het is om een lampje te vervangen?

Golf01

Net ingestapt
Goedenavond,

Daar zijn we weer. Is het niet de olieverbruik dan is het wel een lampje wat kapot gaat
Nou ‘gelukkig’ maar dat ik de halogeen koplampen heb.
Op youtube ff opgezocht en dan komen er 2 verschillende filmpjes uit om een lampje te vervangen.

Bij het eerste filmpje zie je dat er een mevrouw simpel een kapje loshaalt en dan met 1 beweging het lampje eruit haalt en de nieuwe erin klikt.

Bij het 2de filmpje zie je dat de voorbumper en alles wat aan de voorkant zit eraf moet om 1 simpel lampje te vervangen.

Het gaat om de dimlicht. Je hebt 2 kapjes wat los kan.
1 voor de stadslicht/dagrijverlichting
2 voor de dimlicht

Ik dacht zoals mevrouw het zo eruit draait moet het wel lukken zonder heel de voorkant los te schroeven. Nou kan ik je zeggen dat ze of een magische truc gebruiken of ik doe het verkeert. Filmpje al 100x teruggekeken maar ik kom er niet uit.

Iemand toch enige idee hoe het kan zonder heel de voorkant los te schroeven?

Goedenavond.

Doe ons eens even een link naar je twee filmpjes. Anders zitten we hier maar met onze popcorn naar een leeg scherm te staren. En dan hebben we geen antwoord voor je.

Filmpje 1

https://m.youtube.com/watch?v=F4z86xMJOfQ

Filmpje 2

https://m.youtube.com/watch?v=beHsZMxiKHs

Het filmpje met de mevrouw is van een VW-dealer.
Het filmpje met de meneer is van Philips, een producent van lampjes.
Wie zou er nou meer verstand hebben van het vervangen van een lampje in een VW Golf VII?

Tydelyck zei:
Het filmpje met de mevrouw is van een VW-dealer.
Het filmpje met de meneer is van Philips, een producent van lampjes.
Wie zou er nou meer verstand hebben van het vervangen van een lampje in een VW Golf VII?

Of de VW monteur heeft handschoentjes gekregen van Philips? Al is het wel lachwekkend wat je volgens dat filmpje zou moeten doen om een lampje te vervangen. Zo'n drama was het zelfs bij mijn ford focus niet. Daar stond in het boekje hoe simpel je het met een "gewone" kruiskopschroevendraaier kon openmaken; stond alleen niet bij dat je een hele lange schroevendraaier nodig had, die nergens te krijgen waren en als je al wat had, moest je maar hopen dat het schroefje in 1 keer goed terug ging. Zo niet dan kon je er niet meer bij. Of bij de vorige Renault Megane: die hadden een "handig" systeem wat je 1 keer kon openmaken en nooit meer goed terug kreeg.

Ik heb natuurlijk geprobeerd om het los te draaien maar zo gemakkelijk ging het niet.

Plastic kapje losdraaien
Er is zo weinig ruimte aan de bestuurderskant ( linker dimlicht is kapot ) dat het kapje moeilijk los kwam.
Uiteindelijk met een schroevendraaier een beetje kracht erop gezet en toen kwam het kapje los.
Maar het lampje zelf eruit draaien is onmogelijk.

De elementen onder de motorkap zijn natuurlijk sowieso niet symmetrisch. Wat links zit, zit vaak niet rechts en andersom. Op het filmpje met de dame vervangen ze het lampje rechts, die kant hebben ze misschien juist gekozen omdat het daar makkelijker gaat dan links.

Dat zou zomaar kunnen, regelmatig moet er aan een kant even een luchtfilter of buis van ruitensproeier verwijderd worden bijvoorbeeld.

Monsieur Le Loure zei:
Heeft Van Udenhout ook een youtube-filmpje waarbij ze de motor verwisselen van een Golf VII?:p

Gewoon aan beginnen, dit is wel een iets oudere golf maar het principe blijft gelijk.

https://www.bing.com/videos/search?q=engine+out+of+car&qpvt=engine+out+of+car&view=detail&mid=D08FAA90EAC442E0A586D08FAA90EAC442E0A586&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dengine%2Bout%2Bof%2Bcar%26qpvt%3Dengine%2Bout%2Bof%2Bcar%26FORM%3DVDRE

Volgens mij moet je de eerste kap draaien, en vervolgens de houder waar de lamp in zit (wat ze in het filmpje eruit lijkt te klikken) ook eerst draaien voordat je deze eruit kunt halen.
Ik heb ze beide wel eens gewisseld (2015 2.0 TDI), het is wel een beetje krap maar met geduld moet het lukken.

Goedemiddag

Vanochtend maar toch is geprobeerd met wat hulp om het lampje te vervangen.
Het is gelukt!

Lampje wat kapot was aan de bestuurderskant vervangen en toen ging de bijrijderskant direct kapot. o_O
Nou blijft het erg lastig ivm ruimte dus is er een lampje in het motorruimte gevallen :LOL:
Hopelijk valt dat er nog is onderuit.

Het is te doen met wat kleinere handen en wat geduld. Met grotere handen zit je zo vast en kan je vrij weinig.

Golf01 zei:
Het is te doen met wat kleinere handen en wat geduld. Met grotere handen zit je zo vast en kan je vrij weinig.

Dat was dus het verschil van het filmpje met de dame (kleine handen) en dat met de heer (kolenschoppen)...

Nissan GTR R34 zei:
Casanova zei:
Tegenwoordig is de typekeuring zo dat je redelijk eenvoudig een lamp moet kunnen vervangen.
Welke keuring/eis is dat dan precies?

Europese regel. Dus waar een auto aan moet voldoen om in Europa toegelaten te worden.

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/pech-voorkomen/lampje-verwisselen

Onder het kopje "soms kun je zelf het lampje niet vervangen". In het verleden kwam het inderdaad voor dat de gehele bumper verwijderd moest worden.

Terug
Bovenaan