Golf 6 GTI

Ruud v zei:
Heren mijn excuus ik had verkeerd getypt deze auto kon ik namelijk kopen uit Duitsland maar mijn gevoel zegt nee . Morgen ga ik kijken voor een 1.4 niet helemaal naar mijn wens maar we zullen het maar met de pk,s moeten doen . Er zit nu geen stoel verwarming in maar stel ik zou ooit leren stoelen kopen van bijvoorbeeld een GTI en het zit hier wel in zou het dan wel mogelijk zijn om dat zo te maken dat het ook werkt of is de kabelboom hier niet op aan gepast ?
Ja vaak zijn de kabelbomen universeel en zitten er veel meer aansluitingen op dan dat er gebruikt worden, maar dat kan je het beste navragen bij de dealer.

Bofkont zei:
Idd Nico geen merk is foutloos (y)
Maar systematisch zoveel problemen als bij VAG met hun ketting/spanner/olie zuipers zie je bij geen enkel ander merk.

Gemakshalve vergeten we de 1.6 THP maar even? ;-) De buren hebben een 508 1.6THP, heb sinds ze hem hebben (occassion, nog geen 2 maanden) al 3x een aantal dagen een leen auto van de dealer op de oprit zien staan.

Dat Fiat geen kettingproblemen heeft is ook niet helemaal waar. Bij de 1.3JTD/CDTI gaan ze ook nog wel eens kapot. Zelfs bij Toyota is er genoeg te vinden over een uitgerekte ketting. Verschil is dat Toyota niet moeilijk doet en het oplost, en dat je bij PON elke keer gezeik hebt. Een collega heeft een BMW 318D, ketting ook am ende en dat bij een KM stand onder de 200.000km.

Neemt niet weg dat ik ook geen vertrouwen heb in de eerste generaties TSI (1.4/1.8/2.0). Vanaf Q2-2014 zou ik privé wel een TSI durven kopen. :)

Ruud v zei:
Heren mijn excuus ik had verkeerd getypt deze auto kon ik namelijk kopen uit Duitsland maar mijn gevoel zegt nee . Morgen ga ik kijken voor een 1.4 niet helemaal naar mijn wens maar we zullen het maar met de pk,s moeten doen . Er zit nu geen stoel verwarming in maar stel ik zou ooit leren stoelen kopen van bijvoorbeeld een GTI en het zit hier wel in zou het dan wel mogelijk zijn om dat zo te maken dat het ook werkt of is de kabelboom hier niet op aan gepast ?

Wat is je budget ? Mag ook via PB

Zoals eerder gezegd, is een Golf 5 GTI en dan een mooie uitvoering (Edition) met weinig km's niks?

Ik rij zelf een 2.0 TFSI uit 2005 (maar dan in de Audi A3 ipv Golf) en dat is echt een heerlijk blok. Vorige week na bijna 12 jaar en 163.000km de distributieset vervangen en dat is eigenlijk het enige dure onderhoud wat ik tot nu toe heb gehad.

Kleine dingetjes die ik heb gehad:

- lekke diverter valve, bekend probleem, nieuwe type kost bijna niks en is veel sterker
- motortemperatuur liep niet meer op tot 90 graden, thermostaatje vervangen, was ook niet duur
- dynamo pulley vervangen, was ouderdom, zat ook dik onder de 100 euro

Verder motorisch, DSG of olie of wat dan ook geen problemen gehad.

Hier wat foto's: https://www.jaynl.com/cars/my-audi-a3-sportback-2-0-tfsi/

En heb de auto destijds voor minder dan 10k kunnen kopen!

Als je graag een snelle auto wil dan zou ik niet zomaar voor een 1.4 gaan, die hebben volgens mij net zo veel problemen (misschien wel meer) en als je toch meer vermogen wil, ga je waarschijnlijk chippen en het maximale uit zo'n 1.4 trekken, geen idee of dat lang goed gaat, maar bijvoorbeeld de 1.4 GT (zonder i) met 170pk heeft wel veel problemen gehad volgens mij.

Al kwam dat als ik me goed herinner omdat daar een turbo EN een compressor in zit.

Ik heb zelf met een schuin oog naar een 6 GTI gekeken. Weet niet goed wat ik moet nu ik na 10 jaar dezelfde auto naar een auto aan het kijken ben (2de auto) dus ik zwalk wat rond :p.
Maar wat ik begrepen heb is de Edition 35 met de 235 pk 2 liter een betere keuze is dan de standaard 2 liter. Althans, dat zegt men op GTI-fora.

Vanaf modeljaar 2012 zijn er nauwelijks problemen met de GTi's. Ik heb er zelf ook een, en werkelijk een plaatje en geen olieverbruik of rare geluiden ! Van wat in NL aan Edition 35 te koop staat is 75% rotzooi. Opgeknapte schadebakken, te herkennen aan dat ze Ed35 specifieke kenmerken missen.

Verschil waaraan je een echte Ed35 herkent tov een gewone GTI:
Edition 35 heeft;

Andere voorbumpers
Afwijkende frontspoiler
Rode gordels
Golfbalpookknop
..etc...etc...

Daarbij blijven de prijzen erg hoog voor Ed35's uit 2011, echter wil je een zeer nette schadevrije Ed35 die ik ken; https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1087573516-volkswagen-golf-2-0-gti-edition-35-navi-19-inch-pdc.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=14 Wel import, maar met bekend verleden. Mocht je met een gewone GTi tevreden zijn, heb ik nog een '12 met 62kkm.

Ik heb ruim een ton gereden met een Audi Avant 2.0TFSI Quattro (2006) in de jaren 2006 - 2011. Geen hoog olieverbruik, geen abnormale reparaties, m.u.v. een defecte achterruitwissermotor. Was wel een duur geintje als ik mij goed herinner.

Idefiqs zei:
Ik heb ruim een ton gereden met een Audi Avant 2.0TFSI Quattro (2006) in de jaren 2006 - 2011. Geen hoog olieverbruik, geen abnormale reparaties, m.u.v. een defecte achterruitwissermotor. Was wel een duur geintje als ik mij goed herinner.

Dit is een generatie 1 2.0 TFSI, de olieproblemen zijn juist bij de generatie 2 (vanaf 2008) 1.8T(F)SI en 2.0 T(F)SI. Het probleem is een te korte olieschraapveer om de CO2 uitstoot te verminderen, er zit gewoon een ontwerpfout in de motor, dit is ook toegegeven door VAG. (zie verder dit Topic)

Goedeavond ,

Ik was afgelopen woensdag gaan kijken naar een 1.4 Golf 6 122 pk . Deze is het geworden auto rijd er fijn tellerstand 78000 km .

Nu was mijn vraag bij mijn auto zit aan de passagierskant zit een houder voor een kasje helaas zit deze er niet bij . Maar kan mijn iemand vertellen wat dit is en wat je er mee kunt zie foto voor wat ik bedoel . Het is geen telefoon houder dat weet ik zeker .

Groeten
Ruud

snjsyb.jpg

Gefelicieerd met jou aankoop, is het een zwart wit foto? ;)

zonder gekheid, het is volgens mij iets van ritregistratie of zo, kun je er een iets gedetailleerde foto van maken? (of merk achterhalen)

Volgens mij is het wel de telefoon, een soort Parrot-achtig iets. Zie je heel veel in VW's.

Het is moeilijk om goed te zien op de foto, ik denk zelf ook dat het een houder voor een Parrot Car Kit.

Veel prettige kilometers gewenst met je nieuwe Golf.

het is een VW touch adapter (bluetooth). zie je vaak in auto's met een RNS310 als adapter tussen je infotainment en telefoon.
Met een RNS315 was het v.z.i.w niet nodig

!B7dvZdwCWk~$(KGrHqQOKiYEy-bKiK+fBM0RF2rkmQ~~_35.JPG

Ik heb gister avond nog wat zoek werk vericht het is inderdaad een vw touch adapter . Bedankt voor het mee denken

Ik weet dat dit kasje bedoelt is voor te bellen maar heeft het nog meer optie,s als het alleen voor bellen is dan weet ik nog niet of ik het wel aanschaf want ik bel eigenlijk nooit in de auto .

Het is een Zwarte Nederlandse Golf auto rijd echt super fijn zeker een groot verschil tussen de Golf 4

Volgens mij alleen voor het bellen. Ik heb wel zo'n houder in m'n auto maar niet dat ding. Dat VW kastje was meer dan 300 euro en een parrot rond de 60. Dus is er door de 1e eigenaar besloten er maar een parrot in te laten zetten. :)

Mooie discussie hoor maar wat een feit is ... is dat inderdaad de Renaults zwaar onderschat worden en na juli 2011 de Megane type 3 wel een hele goede auto is veel goedkoper dan VW en ook de 1.4 turbo ( tce 130 ) geen olieverbruik lekker vlot is en ondanks de vele elektronica en opties geen ellende heeft.
Ook ik wilde eigenlijk een GTI kopen of TSI hoe je t noemen wilt...of een C Klasse ( die zich totaal uit de markt prijst overigens )
Maar er zijn zoals hierboven gezegd prima exemplaren bij maar toch heb ik de gok niet genomen omdat een bekende van mij een monteur en apk keurmeester t me af raadde omdat : hij moest zelf zn 1.4 gt model 2007 aangeschaft op 60.000 km al snel reviseren ( ketting / olieschraapveren probleem ) gelukkig handbak geen dsg .
Kortom ben mn hele leven van de duitsers geweest en ik was opzoek naar een auto deed 1 rondje in de Megané Coupe met tce130 en 6 bak en was meteen zo onder de indruk van t schakelwerk ( ik ben een automaat man kun je nagaan...)en t rijgemak en luxe dat ik m niet wilde laten voorbijgaan ( november 2011 en 89.000km ) van particulier.
De meeste lachen me uit als ik de Megane aanprijs zoals nu want mn vorige auto was een BMW X5 / v8 facelift 2005 maar die stierf van de meldingen soms en lekte olie ( keringen ) en gebruikte ook veel te veel olie.
Kortom nu nul olieverbruik nul storingen en lage kosten en veel fun inmiddels 18.000 km verder en alleen maar bandjes gedaan verder niets.
Wie weet kan ik nog eens van een betrouwbaar iemand zo n leuke snelle Golf bemachtigen maar nu dus even niet...

Nightrider zei:
Mooie discussie hoor maar wat een feit is ... is dat inderdaad de Renaults zwaar onderschat worden en na juli 2011 de Megane type 3 wel een hele goede auto is veel goedkoper dan VW en ook de 1.4 turbo ( tce 130 ) geen olieverbruik lekker vlot is en ondanks de vele elektronica en opties geen ellende heeft.
Ook ik wilde eigenlijk een GTI kopen of TSI hoe je t noemen wilt...of een C Klasse ( die zich totaal uit de markt prijst overigens )
Maar er zijn zoals hierboven gezegd prima exemplaren bij maar toch heb ik de gok niet genomen omdat een bekende van mij een monteur en apk keurmeester t me af raadde omdat : hij moest zelf zn 1.4 gt model 2007 aangeschaft op 60.000 km al snel reviseren ( ketting / olieschraapveren probleem ) gelukkig handbak geen dsg .
Kortom ben mn hele leven van de duitsers geweest en ik was opzoek naar een auto deed 1 rondje in de Megané Coupe met tce130 en 6 bak en was meteen zo onder de indruk van t schakelwerk ( ik ben een automaat man kun je nagaan...)en t rijgemak en luxe dat ik m niet wilde laten voorbijgaan ( november 2011 en 89.000km ) van particulier.
De meeste lachen me uit als ik de Megane aanprijs zoals nu want mn vorige auto was een BMW X5 / v8 facelift 2005 maar die stierf van de meldingen soms en lekte olie ( keringen ) en gebruikte ook veel te veel olie.
Kortom nu nul olieverbruik nul storingen en lage kosten en veel fun inmiddels 18.000 km verder en alleen maar bandjes gedaan verder niets.
Wie weet kan ik nog eens van een betrouwbaar iemand zo n leuke snelle Golf bemachtigen maar nu dus even niet...
En nu maak je helemaal een account aan om een 4 jaar oud topic omhoog te plaatsen met een reactie die nog eens niks toevoegd ook.

@epica, zo ontvang jij nieuwe mensen hier? Waarschijnlijk heeft nightrider op dit onderwerp gegoogeld oid en stond hij er niet bij stil wat hier de norm is in het algemeen.

@ nightrider welkom bij de club.

Lekker positief ben jij tegen een ouwe autoliefhebber die 110 gebruikte auto s had en nieuw is op autoweek .
Ik adviseer je om wat extra mosterd op je broodje te doen dat voegt nog wat zure blikken toe aan je reactie op mijn zeer goede bedoelingen ( ik heb totaal geen verstand van fora ) maar t leek me leuk.

Hahahaha scc6 he...

Nightrider zei:
Lekker positief ben jij tegen een ouwe autoliefhebber die 110 gebruikte auto s had en nieuw is op autoweek .
Ik adviseer je om wat extra mosterd op je broodje te doen dat voegt nog wat zure blikken toe aan je reactie op mijn zeer goede bedoelingen ( ik heb totaal geen verstand van fora )
Hahahaha scc6 he...😂🌭

Ik mag je nu al

Wat jij schreef klopt precies auto encyclopedie ik keek op google had interesse en vond dit en bedankt voor je leuke reactie.

Topperrr

Nightrider zei:
Wat jij schreef klopt precies auto encyclopedie ik keek op google had interesse en vond dit en bedankt voor je leuke reactie.

Topperrr

Ja gezellig wil het hier niet altijd worden. En soms ook behoorlijk op de man en onder de gordel. Gisteren nog tipte ik iemand die een betrouwbare automaat zocht, en zegt een mede forummer gewoon dat je mij niet serieus moet nemen. Gelukkig zag 1 van de beheerders van het forum dit ook en heeft de tekst deels verwijderd.

Nightrider zei:
Ik adviseer je om wat extra mosterd op je broodje te doen dat voegt nog wat zure blikken toe aan je reactie op mijn zeer goede bedoelingen ( ik heb totaal geen verstand van fora ) maar t leek me leuk.

Hahahaha scc6 he...

Niet aardig. Niet meer doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan