Golf 6 GTI

Hoeveel mensen hier hebben daadwerkelijk ervaring met die 2.0 T(F)SI ? Of is het weer van horen zeggen.
Vroeger had autoweek hier het drukst bezochte topic, namelijk van de Golf GTi. Van 2005 tot ± 2012
Een geschatte 150 actieve GTi rijders destijds hier welk regelmatig de grootste meetings hielden die hier via Autoweek ooit plaats vonden.
In die tijd hebben we nooit gevallen gehoord van problemen met olieverbruik of andere problemen die hier opgeblazen worden.

Op het nieuwe gti forum rijden mensen rond met flink opgevoerde GTi's met vermogens van soms wel meer dan 400pk, uit zo'n 2 litertje.
Dat doe je niet als je geen vertrouwen hebt in de techniek, of er tig gevallen zijn van mensen die de motor in de soep lieten lopen.

Honderdduizenden TSi zullen er rondrijden die géén problemen hebben, maar dat kun je niet googlen. Wel de gevallen die kapot zijn gegaan. Wie zegt dat het ook niet kan komen door slecht onderhoud ?

JPeG zei:
Hoeveel mensen hier hebben daadwerkelijk ervaring met die 2.0 T(F)SI ? Of is het weer van horen zeggen.

Dit is relevant omdat ??? Of moet je perse zelf iets ervaren hebben voordat het telt?

Olieprobleem hoeft geen discussie over plaats te vinden. VAG heeft allang toegegeven dat dit constructiefout betrof. Kijk daarnaast eens naar de omvang van topics over dat onderwerp op merkforums. Duidelijk verhaal.

Qua eigen ervaring heb ik dan weer wel ervaring met 1.4 TSI 122pk: kapotte DSG, kapotte turbo en toen ik heb hem ingeleverd met 110k km hebben ze ook de ketting nog maar even vervangen.

Beste Jpeg,

Ja geweldige kwaliteit de GTI, lees het stukje eens goed door zou ik zeggen.
https://www.vwforum.nl/volkswagen-problemen-f8/golf-6-2-0-tsi-alleen-maar-ellende-t182427.html

Al moet er wel bij gezegd worden dat de 2.0 TSI absoluut wel een van de betere motoren van de TSI reeks is.

Ik ken ook wel de verhalen dat het fout ging, maar slecht onderhoud ligt ook aan jezelf. Maar ik ken meer verhalen van tientallen mensen die nergens last van hebben.

Ik ken ook wel de verhalen dat het fout ging, maar slecht onderhoud ligt ook aan jezelf. Maar ik ken meer verhalen van tientallen mensen die nergens last van hebben.

Het ketting en olieprobleem is gewoon een constructiefout van VW. Is gewoon een feit en VW heeft dit ook gewoon toegegeven. In veel landen word dit dus ook gewoon kostenloos verholpen ongeacht of de auto uit de garantie is. Hier in NL is de importeur wat minder bereidwillig. Daardoor zou ik wel 3x achter de oren krabben om zo'n auto te kopen. En dat is wel jammer, met name de 2.0 TFSI is een heerlijk blok om mee te rijden. Natuurlijk zijn er genoeg exemplaren waar problemen niet of in mindere mate voorkomen, maar het is een potentieel risico wat je neemt.

Ik was ook even aan het orienteren op een A4 allroad, de enige benzinemotor die is geleverd in dat model is deze motor. Even googlen op het audiforum naar recenties over deze auto kwam ook hier veel problemen tegen en werd er gesproken over reparatiebedragen (soms met coulance) waar ik als eigenaar goed ziek van zou zijn. Ik ga alleen voor zoiets als iets hersteld is bij een goede reparatieur zoals Hartog.

Monsieur Le Loure zei:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat zeebra werkzaam bij PON is. Heel raar.o_O

Zou mij idd niets verbazen, daar bij PON verkeren ze in een constante ontkenningsfase :)

JPeG zei:

Ik rijd sinds 2010 in een Golf V GTI (2007) en ben zeer tevreden.

Luap zei:
JPeG zei:

Ik rijd sinds 2010 in een Golf V GTI (2007) en ben zeer tevreden.

Das een prima wagen. We hebben het over de Golf 6. ;) VI (y)

zombies zei:
Monsieur Le Loure zei:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat zeebra werkzaam bij PON is. Heel raar.o_O
Dat zal hij wel ontkennen.

Werkzaam weet ik niet. Maar misschien kan 'ie onderhand wel op de loonlijst (met jaarlijks een aardige bonus). Hoewel, vrijwilligerswerk doe je pro deo...
a068.gif

Leuke van dit verhaal is dat Fiat en Ford deze ketting problematiek totaal niet kennen met hun kleine turbo motor.
Ook zijn deze nog eens zuiniger, zo vooruit strevend is VAG tegenwoordig niet meer met hun twijfelachtige techniek.

Nou Bofkont, zullen we maar niet beginnen over de 1.0 en 1.6 van Ford..........:eek:

1.6 ecoboost (150 en 182pk)
- De nylon afdichtingen van de injectoren gaan soms kapot, dit geldt vooral wanneer ze een keer zijn gedemonteerd. Zoals in het betreffende topic te lezen, zijn de symptomen dat er harde klappen te horen zijn wanneer er gereden wordt.
- Bij de wat jongere modellen kan thermostaathuis gaan lekken.
- Net als bij de 1.0 kunnen de dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir poreus worden en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd. In dit topic is dit tot in detail beschreven.

De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt.

Jpeg zei:
De nylon afdichtingen van de injectoren gaan soms kapot, dit geldt vooral wanneer ze een keer zijn gedemonteerd.

Mja, jammer maar redelijk makkelijk op te lossen.

Jpeg zei:
Bij de wat jongere modellen kan thermostaathuis gaan lekken.

Ja.....merk je ook wel, klein plasje elke ochtend. Is niet gezond. 1 uurtje werk max?

Hoe dan ook, dat zijn geen 4000 euro die je spendeert aan dergelijke problemen en daarna doet de auto het ook weer. ;) Je mag echt een Golf kopen. Maar doe dat dan in het volle verstand wat er met vergelijkbare modellen is gebeurd. Dergelijke dingen zoals deze van Ford mag je ook melden bij iemand die een Focus zoekt.
Maar laten we niet gaan roepen welk merk wat fout doet. Want fouten maken ze allemaal!

Idd Nico geen merk is foutloos (y)
Maar systematisch zoveel problemen als bij VAG met hun ketting/spanner/olie zuipers zie je bij geen enkel ander merk.

Het gaat erom dat Ford dan ook niet thuis geeft om wat leidingen preventief te vervangen. Hetzelfde als wat PON dus altijd verweten wordt, passief gedrag. Ken iemand die zijn blok in de soep liep en na dat een nieuw blok er in kwam, dit 2e blok al na 2200km de geest gaf.

Tsja, toch een Renault kopen.

Kunnen we ook over beginnen, om even in de snellere typen te blijven. De Clio 3 RS heeft niet de beste synchromesh op 3 en 4. Rond de 80.000 gaan ze allemaal kraken. Hoe je ook schakelt.
Dus ja......die gaat er ook uit. Renault geeft de gebruiker de schuld.....maar heeft dan wel een coulance regeling die eind dit jaar afloopt. Ondertussen zijn er ook al verbeterde versies van de synchro op de markt maar ja....
Kunnen we ook noemen.

Dank voor jullie reactie,s er is me weer een hoop duidelijk . Ik blijf toch bij de Golf 6 helaas geen GTI ik heb nu een Golf 6 1.8 tsi met 107.500 krijg een jaar garantie op de auto komt uit 2009 of is deze motor ook niet echt goed ? Onderhoud historie zit er wel bij

Vraag me af wat de reden was / is voor het demonteren van de injectoren, dat doe je toch alleen als er een probleem is wat daaraan gerelateerd is.
En meestal vervang je zulke afdichtingsringen dan gelijk. Tenminste dat heb ik wel gedaan toen ik de kop van de N9C heb laten vlakken (niet de motor waar het hier over ging)

Ruud v zei:
Dank voor jullie reactie,s er is me weer een hoop duidelijk . Ik blijf toch bij de Golf 6 helaas geen GTI ik heb nu een Golf 6 1.8 tsi met 107.500 krijg een jaar garantie op de auto komt uit 2009 of is deze motor ook niet echt goed ? Onderhoud historie zit er wel bij

Zegt niks, is de ketting vervangen enzo? Dan kun je het proberen.

Het jaar garantie is fijn maar je neemt een risico. Het hoeft niet fout te gaan, maar t kan wel. Als je dat risico bereid bent te nemen voor wat verder een prima rijdende auto is. Dan is het een goede keuze. ;)

Is er dan ook een mogelijkheid om het stuur ooit over te bouwen van bijvoorbeeld een GTI of R Line ? En kunnen de bedienings knopen dan ook werken ?

Ik heb zelf niet zo veel verstand van de techniek daarom ook deze vraag aan jullie

Deze Golf 6 1.8 TSi heeft de zelfde constructie fout als de 2.0 TSI, ze hebben een te korte olieschraapveer, je hebt hier een grote kans op de zelfde olie problemen als de 2.0 TSI heeft.

Eigenlijk moet je de periode 2008 tot 2012 gewoon mijden als je verstandig bent, of er moet net een nieuwe motor in liggen.

Ruud v zei:

Haha, dit blok is nog erger! Man verbreed je horizon is een beetje. Wat dacht je van een 1,4 turbo en 1.750 turbo uit de Fiat/Alfa stal?Tenminste dat zou een logische keus zijn als je probleemloos wilt rondrijden.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ruud v zei:

Haha, dit blok is nog erger! Man verbreed je horizon is een beetje. Wat dacht je van een 1,4 turbo en 1.750 turbo uit de Fiat/Alfa stal?Tenminste dat zou een logische keus zijn als je probleemloos wilt rondrijden.

+1 (y)

Maar in ieder geval veel succes wens ik je met de golf.

De 1.4 T Jet motor van Fiat/Alfa en de 1750 turbo motor staan bekend als hele goede en betrouwbare motoren, hier kun je een hoop plezier aan beleven.

Ze liggen in o.a. in de Grande Punto, Bravo, Delta, en Giulietta. In tegenstelling van wat men denkt zijn het goede en betrouwbare auto's.

Bofkont zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ruud v zei:

+1 (y)

Maar in ieder geval veel succes wens ik je met de golf.

Hij heeft hem toch al gekocht? Dus....duimen dat het ding niet stuk gaat.

Bofkont zei:
Idd Nico geen merk is foutloos (y)
Maar systematisch zoveel problemen als bij VAG met hun ketting/spanner/olie zuipers zie je bij geen enkel ander merk.

Je houd van grote stappen snel thuis maar bent niet goed op de hoogte. Ga maar is naar BMW zoeken op internet. Net zulke ketting problemen.
En nee Ford heeft geen kettingproblemen met de kleine turbomotor omdat dit type motor geen ketting heeft :eek:. En vergeet niet het aantal problemen te delen door het aantal verkochte motoren. Want ja, VAG heeft misschien absoluut de meeste problemen gekend maar er is geen bedrijf wat zoveel turbomotoren verkocht heeft .Dus valt het procentueel gezien heel erg mee.
Als je echt horror wil lezen moet je gaan kijken naar Ford Peugeot diesel en dan de injectoren. Daar is VAG nog kinderspel bij.

[quote="Monsieur Le Loure”]
Ik krijg steeds meer het gevoel dat zeebra werkzaam bij PON is. Heel raar.o_O[/quote]
Ik dacht al: waar blijft de rekening van mijn nieuwe Audi? Dit is dan zeker mijn bedrijfswagen? :p
Ze bellen mij ook. Dacht dat ze zo aardig waren. Het zijn dan zeker mijn collega’s?:eek:

Zebra,

Ik ben zeker op de hoogte van de ketting problemen van PSA en Bmw, vooral Peugeout kan er ook wat mee idd.
Maar nogmaals jij bagatelliseert het ketting probleem van VAG met een gigantische roze bril , er zijn echt veel gevallen wereldwijd bekend.

https://topcar.co.za/news/news-articles/volkswagen-polo-recall-are-you-affected/
Hier zelfs nog problemen in 2015 met hun nokkenassen waardoor de hele motor in puin kan draaien.

Zelfde als die geweldige dsg bak van hun.
https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalling-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71053.html

Heb diverse kennissen binnen de auto automotive branche en die zijn allemaal eenduidig over de TSI en VAG.
Absoluut geen kwaliteit meer tegenwoordig, zoals het vroeger wel het geval was.
Vind ik heel erg jammer want de Scirroco is wel een auto die ik heel erg graag zou willen hebben.

Ik denk dat jullie langs elkaar heen praten en je ingraven in stellingen.

Ja daar heb je wel gelijk in Phaeton W12, ik hoop dan ook van harte dat de modellen na 2012 stukken beter zijn.
Ik ben absoluut geen VAG hater, dit was dan ook definitief mijn laatste opmerking hierover in dit topic (y)

Ach als je hier op het forum de uitspraken als referentie neemt kan je geen auto van VAG kopen of hij zal wel uit elkaar vallen. Auto's zullen best verschillen in storingsgevoeligheid, maar laten we wel zijn, het is altijd nog een grote minderheid die problemen geeft. En Bofkont, je linkt nu terugroepacties van een DSG en van een Polo in ZA. Een terugroepactie, wel eens gezien hoeveel terugroepacties de verschillende merken hebben (Toyota bv). Terugroepacties worden niet meegenomen in de statistieken. Zou dat wel gebeuren dan zouden die er weer anders uitzien.

Als TS een Golf VI 1.8 TSI wil moet ie dat gewoon doen, hij weet welke specifieke aandachtspunten er zijn.

Bimmert zei:
Ach als je hier op het forum de uitspraken als referentie neemt kan je geen auto van VAG kopen of hij zal wel uit elkaar vallen. Auto's zullen best verschillen in storingsgevoeligheid, maar laten we wel zijn, het is altijd nog een grote minderheid die problemen geeft. En Bofkont, je linkt nu terugroepacties van een DSG en van een Polo in ZA. Een terugroepactie, wel eens gezien hoeveel terugroepacties de verschillende merken hebben (Toyota bv). Terugroepacties worden niet meegenomen in de statistieken. Zou dat wel gebeuren dan zouden die er weer anders uitzien.

Als TS een Golf VI 1.8 TSI wil moet ie dat gewoon doen, hij weet welke specifieke aandachtspunten er zijn.
Het gaat dan ook niet om hoeveel auto's er wel of geen problemen geven, maar om hoe de importeur er mee omgaat en daar word je niet vrolijk van.
Dus de TS moet goed opletten bij aankoop of de problemen al verholpen zijn.

zombies zei:
Bimmert zei:

Het gaat dan ook niet om hoeveel auto's er wel of geen problemen geven, maar om hoe de importeur er mee omgaat en daar word je niet vrolijk van.

Juist en dat is de achterliggende boodschap die dan telkens niet over lijkt te komen.

zombies zei:
Heb je voor mijn een betrouwbare bron van iemand die niet correct hiermee is geholpen?

Het gaat hier toch om een gebruikte auto van zo'n 6 jaar oud, dan heb je vooral met de verkopende partij van doen. Dat ie goed moet nagaan wat er aan de auto wel/ niet gebeurd is, is een advies dat voor elke gebruikte auto op gaat.

Bimmert zei:
Het gaat hier toch om een gebruikte auto van zo'n 6 jaar oud, dan heb je vooral met de verkopende partij van doen. Dat ie goed moet nagaan wat er aan de auto wel/ niet gebeurd is, is een advies dat voor elke gebruikte auto op gaat.
Nee het gaat hier over de problemen met de ketting en zuigerveren. Daar heeft de verkopende partij weinig mee te maken, behalve te weten of de problemen opgelost zijn. Het gaat hier dus niet om het onderhoud.

Zombies, lees onderstaande maar eens.

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/vraag/4e70e513-88c2-4e8c-89eb-be2c9e7bd425/n-a-v-anwb-veel-vw-tsi-motoren-met-problemen-valt-de-kapotte-distributieketting-van-mijn-vw-polo-1-2-tsi-onder-garantie-coulance

zeebra zei:
Ik dacht al: waar blijft de rekening van mijn nieuwe Audi? Dit is dan zeker mijn bedrijfswagen? :p
Ze bellen mij ook. Dacht dat ze zo aardig waren. Het zijn dan zeker mijn collega’s?:eek:

Mooi , is dat ook weer uit de wereld (y)

Dan neem ik uw reacties voortaan met een kilootje zout.

Nog meer interessants in dit verband:

https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012/mei/golf-tsi-motoren-met-problemen

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/vraag/cfd0f3d9-ca48-4d64-b310-954b442d6351/volkswagen-importeur-pon-weigert-100-coulance-bij-probleem-met-distributieketting

Nico GTR zei:
zombies zei:
Bimmert zei:

Juist en dat is de achterliggende boodschap die dan telkens niet over lijkt te komen.

Je kunt je eerder afvragen welke importeur wel fouten toegeeft en dingen onder coulance vervangt. Zelfs een merk als Nissan geeft nooit thuis, als er wat kapot gaat.
Ik had bij mijn GTi de compressorpomp kapot van de airco. Bekend probleem van PON waar VW's toeleverancier Delphi een productiefout heeft gemaakt (in de pomp een afdichtingsrubber vergeten) Dan kon ik na 4,5 jaar nog steeds onder 100% coulance laten repareren. (€±600 normaal)
Vriendin van me had zo'n zelfde pomp kapot van een Nissan Pixo. 4 jaar oud, en 50kkm gelopen. Nissan gaf niet thuis en ze mocht het hele bedrag zelf betalen. (ruilpomp en nog €825 bijbetalen)

JPeG zei:
Nico GTR zei:
zombies zei:
Bimmert zei:

Je kunt je eerder afvragen welke importeur wel fouten toegeeft en dingen onder coulance vervangt. Zelfs een merk als Nissan geeft nooit thuis, als er wat kapot gaat.
Ik had bij mijn GTi de compressorpomp kapot van de airco. Bekend probleem van PON waar VW's toeleverancier Delphi een productiefout heeft gemaakt (in de pomp een afdichtingsrubber vergeten) Dan kon ik na 4,5 jaar nog steeds onder 100% coulance laten repareren. (€±600 normaal)
Vriendin van me had zo'n zelfde pomp kapot van een Nissan Pixo. 4 jaar oud, en 50kkm gelopen. Nissan gaf niet thuis en ze mocht het hele bedrag zelf betalen. (ruilpomp en nog €825 bijbetalen)

We praten daar toch niet over? Jeetjemina! Dit is nu echt VAG fanboy zijn zeg.

We maken hier iemand bewust van de gevaren van problemen die er zijn geweest. We zeggen niet dat VAG of Pon het enige concern of importeur is die deze fouten heeft.
Tuurlijk niet, aan het einde van de rit moet iedereen geld verdienen en als je dat kunt doen door je ergens onderuit te praten zijn er meer merken die dat doen.
Maar ja......

VAG is groot en goed en fantastisch want het maakt nooit fouten en iedere VAG die kapot gaat heeft slecht onderhoud gehad want dan is de eigenaar fout.....toch? ;)

p.s. ff een korreltje zout voor de laatste opmerking. (y)

Heren mijn excuus ik had verkeerd getypt deze auto kon ik namelijk kopen uit Duitsland maar mijn gevoel zegt nee . Morgen ga ik kijken voor een 1.4 niet helemaal naar mijn wens maar we zullen het maar met de pk,s moeten doen . Er zit nu geen stoel verwarming in maar stel ik zou ooit leren stoelen kopen van bijvoorbeeld een GTI en het zit hier wel in zou het dan wel mogelijk zijn om dat zo te maken dat het ook werkt of is de kabelboom hier niet op aan gepast ?

Vraagje.

Je wilt wat performance in je auto.

Wat is er dan mis met een Alfa Giullieta QV, Een Renault Megane RS, Een Opel Astra OPC of Een Ford Focus ST. Waarom perse een Golf 6. Geen Golf 5, geen Golf 7, niks anders behalve die Golf 6.
Ik raad mensen altijd af een Laguna of Megane of Clio diesel te kopen die gemaakt is tussen 2001 en 2005. Zelfde geld voor een x aantal jaar VW. Waarom wil je het dan zo graag terwijl er zoveel leukere en beter gemaakte alternatieven op de markt zijn?

idd waarom die golf 6 ? In mijn ogen ook absoluut geen fraaie auto. Beetje doorgeknutselt op basis van de golf 5 met discutabele kwaliteit en hoge aanschafprijs die verder nergens in uit blinkt en diefstalgevoellig is. Maar het uiterlijk is uiteraard een kwestie van smaak.

Maar is een hele mooie golf 5 (GTI) dan geen optie, in de latere bouwjaren lekker in de opties?

Morgen ga ik kijken voor een 1.4 niet helemaal naar mijn wens maar we zullen het maar met de pk,s moeten doen .

dat klinkt bijna alsof je straf hebt en je geen keuze hebt, getroffen door het lot o_O

Tja dat heb je met blinde VAG fanboys die moeten en zullen hun golfje hebben, het liefst een GTI is dat financieel niet mogelijk dan maar een wannabe nep GTI :T :p

Man kijk eens verder dan een golf , Renault/Fiat/Ford/Alfa, stuk voor stuk meer waar voor je geld, en technisch absoluut beter dan de TSI.

Terug
Bovenaan